Reportáže v regionech
Staré kočáry a vozidla
Píše se rok 1895 a vysokomýtská karosárna Sodomka začíná psát svou historii. Její zakladatel Josef Sodomka začíná vyrábět kočáry a vozidla. Jenže pak se firmě nedařilo a byla nutná změna: Sodomkové se přeorientovali na automobilové karoserie. Majstrštykem byla pak řada vozů Aero 50 Dynamik. Z původních sedmi jich zůstali jen dva a Sodomkovi jeden z nich získali. Stálo je to hodně úsilí i peněz. Nový Dynamik ale díky tomu může znovu ožít a vydat se na veteránskou projížďku.


Karosárna
Vraclav
Psal se rok 1108, kdy kníže Svatopluk vydal pokyn. Pokyn zásadní, který zněl: vyvraždit rod Vršovců, jednoho z nejvlivnějších rodů vedle Přemyslovců. Na tři tisíce lidí přišlo tehdy o život, alespoň to tvrdí kronika, a my se podíváme na místo, kde k tomu všemu došlo. Vraclav, kousek od Vysokého Mýta nás přivítá v první reportáži plné zajímavého vyprávění a historických příhod, třeba o artézském pramenu.


Vraclav
Žamberk
Vynálezce hromosvodu nebo taky bleskosvodu Václav Prokop Diviš se narodil ve městě, které představuje vstupní bránu Orlických hor. To město se jmenuje Žamberk a právě tady se chudým rodičům Anně a Janovi Divíškovým malý Václav. I on nosil původně jméno Divíšek, a protože šlo o talentovaného studenta, brzy se vypracoval. První reportáži zajedeme právě do Žamberka a životních peripetiích Prokopa Diviše si budeme povídat.


Žamberk
Muzeum železnice
Z Plzně pak do Pardubic. A proč ne! A třeba mašinkou. Nebo vláčky. Stylově se totiž dostáváme do dalšího prostředí a tím bude všechno, co souvisí se železnicí. V roce 1990 Pardubičané založili spolek historie železniční dopravy a dnes tu mají už třeba makety lokomotiv, které brázdily okolí Pardubic kdysi, nebo lampu z 19. století, případně různé telefonní aparáty, bez nichž by železnice nemohla fungovat.


Železniční muzeum
Kunvald
V Orlických horách narazíte na město Kunvald. První zmínky o něm pocházejí už z roku 1363, kdy bylo ještě horskou osadou. Město, které bývá označováno jako kolébka jednoty českobratrské, proslavil především Petr Chelčický. My se vypravíme po naučné stezce a začneme u pomníku Jana Amose Komenského, narazíme na boží muka a řekneme vám něco o chalupníku Janu Heclovi.

