Autobus
13. 1. 2021
Dotaz diváka: Dojíždím 20 kilometrů do práce. Nedávno autobus nepřijel a tak jsem si musela zavolat taxi a zaplatit za něj 600 korun. Žádala jsem dopravní společnost o proplacení taxi, ale odmítli to. Mohli byste mi poradit, jestli se s tím dá něco dělat?

Pokud dojde k situaci, kdy má vlaková nebo autobusová hromadná doprava zpoždění, které přesáhne deset minut, tak dopravce je vám povinen na vaši žádost vystavit tzv. zpožděnku. Není přímo ustanoveno, jestli to musí vystavit v tom vozidle, nebo někde na nějaké centrále, nebo vám to pošlou, ale musíte si o to požádat vy. A pokud dojde k nějaké škodě a dalším věcem, tak přímo ze zákona váš nárok vlastně není řešen a musela byste se toho domáhat. Ale obecně se nedomnívám, že by náhradní doprava ve formě taxislužby byla vůbec uplatnitelná vůči dopravci, který měl nějaké zpoždění.
Autor reportáže: Pavel Říčka