Call centra
11. 4. 2013
Dotaz diváka: Jsou firmy, které nás ve svých call centrech upozorňují, že náš hovor může být v rámci zkvalitnění služeb nahráván, povinni tento hovor při případné reklamaci přehrát?

Vzhledem k tomu, že se jedná o zpracování osobních údajů ve většině těchto hovorů, tak je zákazník předem upozorňován, že hovor může být nahráván. Tady je potřeba vědět, že je tam skutečně věta "hovor může být nahráván" dost často, takže vás mohou odbýt tím, že si hovor nenahrávali, nebo že se smazal, nebo že ho mají pouze část apod. Navíc zákon na ochranu osobních údajů, který to upravuje, přímo neukládá, že by vám nahrávku měli v plném znění vydat a bylo by velice složité se jí domáhat. Rada zní. Nejlépe takovéto smlouvy neuzavírat.
Je třeba skutečně vidět, že call centra nahrávky pořizují pro svoji potřebu, aby mohli něco dokazovat vám. Pokud chcete dokazovat vy, je lépe si nahrávku pořídit sám, tzn., zavolat tam znovu, nebo nechat si zavolat znovu, připravit si k tomu diktafon a nahrávku si pořídit samostatně.
Autor reportáže: Petr Konečný