V čem je podle Vás hlavní rozdíl mezi Bedekry a dalšími cestopisnými dokumentárními cykly?
Zaprvé v interakci moderátorů. Jejich „chemie" je pro formát naprosto zásadní. Zadruhé ve vizuálním podání. Se svým týmem klademe veliký důraz na vyprávění obrazem tak, aby měl divák z lokací co největší zážitek.
Z jakého důvodu se Francii věnuje už druhá série?
V první sérii jsme se věnovali především větším městům, v sérii druhé jsme se zaměřili více na oblasti, takže se podíváme šířeji například do Bretaně, Burgundska nebo do Pyrenejí.
Která epizoda je vaše nejoblíbenější a proč?
Z gastronomického hlediska určitě Burgundsko. Zejména pro vynikající víno a sýry. Nejvíce fotogenická krajina byla pak v oblasti Auvergne. Vulkanické podloží dalo krajině výrazný, kopcovitý ráz. A nesmím zapomenout na Bretaň, která má velmi specifické světlo a tím pádem i jedinečnou atmosféru.
Kolik natáčecích dní jste čtvrté sérii věnovali?
Každá epizoda má tři natáčecí dny. Já v této sérii režíruji deset epizod, kolega Matěj Liška režíroval epizody dvě. Této sérii jsem tedy věnoval měsíc.
Měli jste problémy se slavnou francouzskou nenávistí k turistům a nechutí hovořit jinými jazyky?
Záleželo na lokaci. Co si pamatuji, tak v oblastech jako Burgundsko, Bretaň nebo Languedoc Roussillon byli lidé vstřícní. Obvykle však platilo, že čím větší město, tím více se vstřícnost vytrácela.