FrancieRozhovory

Režisér Jan Těšitel: Čím větší město, tím méně vstřícnosti

V čem je podle Vás hlavní rozdíl mezi Bedekry a dalšími cestopisnými dokumentárními cykly?

Zaprvé v interakci moderátorů. Jejich „chemie" je pro formát naprosto zásadní. Zadruhé ve vizuálním podání. Se svým týmem klademe veliký důraz na vyprávění obrazem tak, aby měl divák z lokací co největší zážitek.

Z jakého důvodu se Francii věnuje už druhá série?

V první sérii jsme se věnovali především větším městům, v sérii druhé jsme se zaměřili více na oblasti, takže se podíváme šířeji například do Bretaně, Burgundska nebo do Pyrenejí.

Která epizoda je vaše nejoblíbenější a proč?

Z gastronomického hlediska určitě Burgundsko. Zejména pro vynikající víno a sýry. Nejvíce fotogenická krajina byla pak v oblasti Auvergne. Vulkanické podloží dalo krajině výrazný, kopcovitý ráz. A nesmím zapomenout na Bretaň, která má velmi specifické světlo a tím pádem i jedinečnou atmosféru.

Kolik natáčecích dní jste čtvrté sérii věnovali?

Každá epizoda má tři natáčecí dny. Já v této sérii režíruji deset epizod, kolega Matěj Liška režíroval epizody dvě. Této sérii jsem tedy věnoval měsíc.

Měli jste problémy se slavnou francouzskou nenávistí k turistům a nechutí hovořit jinými jazyky?

Záleželo na lokaci. Co si pamatuji, tak v oblastech jako Burgundsko, Bretaň nebo Languedoc Roussillon byli lidé vstřícní. Obvykle však platilo, že čím větší město, tím více se vstřícnost vytrácela.