8 x Edward Hopper
Edward Hopper (1882-1967) si vybral jako jeviště svých obrazů a skic místa v okolí svého bydliště, v newyorském Downtownu. Tam konstruoval typické prvky vizuální krásy ulic mezi pátou a sedmou avenue a jedenáctou a šestnáctou ulicí, včetně hodně odvážné Christopher Street. Určitá chladná elegance, barevná provokativnost, do jisté míry zchátralost i opuštěnost tohoto v té době ještě nepříliš bohémou prokrveného místa, se staly stavebními prvky jeho díla. Rafinovaně pracoval se světlem, perspektivou i tajemnými náladami. Čitelný je i vliv filmu, nejpopulárnějšího uměleckého media.
Muzeum Whitney v New Yorku vydalo v roce 2015 k jednotlivým dílům a cyklům doprovázejících skic volné listy jakýchsi komentářů a doplňků, přesně seznamujících diváky s okolnostmi a podrobnostmi o vzniku jednotlivých děl. Divák si také může odnést mapku míst, kde díla vznikala, respektive kterým jsou věnována. Nebo například k obrazu V newyorském kině z roku 1939 najdeme také řezy a půdorysy obřích pompézních kin z desátých až čtyřicátých let, fotografie uvaděček a šatnářek.
Muzeum se tak trošku chová s podobnou pečlivostí jako autor sám - snaží se o co nejpreciznější informovanost diváka. Vždyť na stěnách vystavený soubor potvrzuje, že rozsah a množství přípravných materiálů je určitě poznamenáno tím, že rodiče zpočátku Hoppera nutili k praktickému studiu reklamní malby, kde podobná preciznost je podmínkou finálního úspěchu. Navíc i pedagogické vedení na jeho druhé vysoké škole, New York School of Art, bylo v rukou tehdejších mistrů realistické malby (William M. Chase nebo Robert Henri), kteří pracovali podobně a od žáků dokonalou přípravu vyžadovali.