Big Hit
Akční snímky stále tvoří častou složku hollywoodské filmové nabídky a jejich tvůrci se snaží populární žánr neustále inovovat. Značné oživení přineslo angažování hongkongských specialistů. Nejslavnějším z nich zůstává zřejmě John Woo, ale uplatnění v Americe našli i jeho méně známí kolegové.
Jedním z nich je Che-Kirk Wong, který v proslulé továrně na sny debutoval v roce 1998 filmem Big Hit (v překladu něco jako velká rána či velká fuška). Debutující černý scenárista Ben Ramsey pro něho napsal černou komedii o dobráckém nájemném vrahovi Melvinovi Smileym, kterého napraví láska k unesené dívce. Režisér v duchu kánonů postmoderní kinematografie odvrhl žánrové stereotypy a v podstatě banální příběh oživil drastickým humorem a dynamickými akčními sekvencemi.
Jeho "divokému" stylu se podřídili i herečtí představitelé, tehdy vycházející hvězda Mark Wahlberg, který s až nečekanou lehkostí skloubil Melvinovu beránčí povahu s jeho morbidním povoláním, nebo Lou Diamond Phillips, s gustem přehrávající v úloze Melvinova proradného hispánského kolegy Cisca. V roli Melvinovy snoubenky Pam se objevuje Christina Applegateová (populární představitelka Kelly Bundové ze seriálu Ženatý se závazky). Její zkarikované rodiče ztělesnili Elliott Gould a Lainie Kazanová (žádná příbuznost se slavným režisérem).
Snímek Big Hit může svým cynickým mazáním hranic mezi dobrem a zlem a naprostým pohrdáním jakýmikoliv hodnotami leckterého diváka popudit, ale i to je jedním ze znaků postmoderního filmu. Jeho průkopník Quentin Tarantino je tu ostatně pro znalce připomenut postavou hysterického mladíka z videopůjčovny, který Melvina zuřivě pronásleduje kvůli nevrácené kazetě.