Michelangelo Antonioni: Pohled, který změnil film
Spolu s F.Fellinim a L.Viscontim patří mezi nejvýznamnější světové filmové režiséry. Častým námětem jeho filmů je osamocení člověka, odcizení v soudobé společnosti a sebepoznání v mezních situacích. Začínal jako dokumentarista, do mezinárodního povědomí se prosadil hranými filmy: Přítelkyně, Výkřik, Noc, Dodružství, Červená pustina, Zvětšenina, Zabriskie point, Povolání: reportér, Pátrání po jedné ženě. Sám říká: "Neohlížím se na publikum, ale ne proto, že jím pohrdám. Nejsem intelektuál, jak si kde kdo myslí. Ani se nezavírám do věže ze slonoviny. Podle mého názoru, se filmy nemají dělat ani pro publikum, ani pro peníze, ani pro slávu. Filmy se mají dělat tak, aby byly co nejkrásnější. To je nejlepší způsob, jak pracovat a jak být upřímný".