Esther Kahnová
Byla uvězněna sama v sobě. Nemluvná, uzavřená dívka, tak jiná než všichni její sourozenci, tak jiná, než její vrstevníci. Mysleli si o ní, že nemá cit, že je divná. Možná si to o sobě myslela i ona sama. Až do toho dne, kdy se poprvé v životě setkala s divadlem. S divadlem, které ji uchvátilo, okouzlilo, osvobodilo. Od té chvíle Esther věděla: stane se herečkou. Jenomže se píše konec 19. století a z londýnského East Endu, který je domovem jejích židovských rodičů, je to pro chudou dívku na prkna, která znamenají svět, strašně daleko...
Francouzský režisér Arnaud Desplechin natočil svůj v pořadí třetí celovečerní film podle povídky nepříliš známého dekadentního básníka a spisovatele Arthura Symonse (1865-1945). Příběh bolestného přerodu mladé amatérky v lidsky i profesionálně zralou herečku je zamyšlením nad hereckou profesí a nad jejími úrovněmi, od pouhého intuitivního přístupu přes profesionální zvládnutí technických dovedností až po jakési "absolutní" herectví.
Francouzská kritika označila Desplechinův snímek za film roku 2000.
(Zajímavůstka: Estheřina milence Philipa, známého britského kritika, hraje režisérův syn Fabrice.)