Chat

dokumentarista

Vít Klusák

Dokumentární film Dělníci bulváru proniká do světa českých celebrit a novinářů. Jaké bylo pohybovat se mezi žurnalisty, kteří tyto celebrity vyrábějí i nesnášejí současně? Ptát se můžete autora dokumentu Víta Klusáka!

Záznam chatu ze čtvrtka 17. dubna 2014

Aleš: „Jaké měly v dokumentu význam zdánlivě nesouvisející záběry (sushi running belt, dětské hřiště nebo vibrátory)?“

Vít Klusák: „Dobrý den, předem díky za neprostupnou hromadu dotazů, pokusím se jich zodpovědět co nejvíc a slibuji, že nevynechám ani ty sžíravě kritické. Aleši, k Vašemu dotazu: Zdráhám se Vám poskytnout doslovný návod, jak tyhle záběry číst, protože by mě mnohem více zajímalo, jak jste si je přeložil Vy. Film nepovažuju za názorovou autorskou konzervu, jejímž cílem je, aby si ji všichni vyložili stejně. Abych Vás úplně neodbyl, tak aspoň jedna z možných cest: co třeba princip slasti?“

Sára: „Hezký den, mě by zajímalo, proč do filmu byli zařazeni pouze lidé z extra.cz? Proč se v dokumentu neobjevily i typické tištěné bulvární deníky? Děkuji za odpověď.“

Vít Klusák: „Území filmu si autor musí jasně ohraničit, protože potom by se tam mohlo vejít všechno a ta struktura by byla bezbřehá. Nešlo mi o vyčerpávající popis fenoménu v celé jeho šíři, tomu ať se věnuje wikipedie. Film jako médium vládne jinou silou, než jen shromažďováním informací.“

iv: „Dobrý den, pane režisére. Dokument byl až na dřeň. Krásně ukázané roviny společnost a rodina. Zajímá mě postava Olgy Štiplové a její reakce na večírku. Označila vás za agresivního manipulátora. Proč mám pocit, že v tom nebyl důvod portu? V této osobě se stále nevyznám. Díky za odpověď.“

Vít Klusák: „Olga nám v té době už několikátý den utíkala a později se ukázalo, že ji jeden její známý, mj. člověk z prostředí audiovize, vyděsil slovy, že ve filmu nikdy nebude působit lichotivě, protože bude divákům nesympatická svou nezařaditelností. Pán s hvězdou, který Olze vyčítal, že nám prozrazuje bulvární know-how, to byla poslední tečka.“

Dvořáková: „Dokument byl podnětný, děkujeme. Možná by stálo za to zvážit jeho opatření titulky, pan Novotný mluví místy značně nesrozumitelně, shodli jsme se celá rodina, že jsme mu velmi špatně rozuměli, což je škoda.“

Vít Klusák: „Zvažovali jsme to, ale diváci, co viděli ukázky, nás od toho odradili, že ten kulometný styl vyjadřování dotváří charakter hlavní postavy.“

Augusto: „Jaktože jste byl vidět v záběru - jak se hádáte s jednou dámou - kdo Vás točil?“

Vít Klusák: „Kameraman Jakub Halousek. Film je snímán dvěma kamerami najednou - viz titulky.“

Ina: „Budou Dělníci bulváru na internetu ČT? A vyjdou na DVD?“

Vít Klusák: „Na internetu už jsou - viz archiv ČT. Jen se to včera trochu sekalo, prý snad přetížený server. DVD spíš nyní nevyjde, možná časem vydáme DVD s vícero díly z Českého žurnálu.“

Ector: „Má bulvární novinář šanci se stát seriózním, může odejít z toho bulvárního světa a je přijat v seróz. médiích nebo ne?“

Vít Klusák: „V kuloárech jsem zaslechl, že se tomu tzv. seriózní média brání, ale myslím, že praxe je jiná. Český mediální rybník je nevelký a píšící redaktoři často pracují pro více periodik najednou a různě přebíhají mezi redakcemi. Navíc se ta hranice mezi bulvárem a nebulvárem natolik stírá, že těžko posoudit, kdo na kterém břehu stojí. Co třeba Reflex?“

Viktor: „V jakém programu se Dělníci stříhali (Premiere, Final Cut)?“

Vít Klusák: „Avid Media Composer. Záleží na tom?“

Vladimír: „Hezký den. Chci se zeptat, jak těžké bylo získat "dělníky" pro spolupráci na filmu a čím si vysvětlujete jejich motivaci?“

Vít Klusák: „Zpočátku to všichni přijali s povděkem, ale v průběhu natáčení se někteří začali bát, že to nemusí klapnout jen jako jejich sebeprezentace. Myslím, že Pavel Novotný si takovou šanci překládá jako prostor pro jistý způsob sebeobhajoby, i o tom tak jednou mluvil. Pavel by si rád pěstoval image mediálního spratka, ale zároveň by chtěl, aby ho respektovali lidé od fochu typu Erika Taberyho.“

Anežka: „Dobrý den, dokument se mi moc líbil, fakta mě nešokovala, ale o to víc se mi líbil způsob, jakým byla servírováná. Je mi líto, že někteří lidé v mém okolí nejspíš nepochopili symboliku vložených záběrů(nepochopili, že v nich symbolika je nebo má být) a považují je za "mimo mísu." Nevím, jestli je můj dotaz zodpovědnitelný, ale "postavy" mi připadají velice přirozené, rozhovor v baru, nebo konkurz, vše a mě by zajímalo, jestli se všichni chovali popravdě svému normálu a jak jste toho docílil?“

Vít Klusák: „Anežko, díky, jednání všech postav je skutečně autentické, jen se někdy ovlivňují okolnosti - např. posunete monitory, aby bylo vidět na píšící redaktorku, nebo někoho požádáte, aby znovu vyprávěl to, co říkal před chvíli, ale pochopitelně vlastními slovy. Rozhovor v baru byl pořízen bez jakýchkoliv příprav a chystání, dorazili jsme s kamerou do toho podniku, když už se Pavel Novotný a Kateřina Kristelová chvíli bavili.“

Marcela: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jaké média považujete za seriózní, kterým sám věříte a které sledujete? Děkuji.“

Vít Klusák: „Pro rychlou orientaci sleduji idnes, ale irituje mě tamní kultura. Z novin si kupuji Lidovky, z časopisů Respekt, ale občas v něm registruju takové zvláštní soudobé svazáctví. Pčřekvapivě dobrý bývá Nový prostor. Občas koupím A2, vlezu na blisty, v poslední době málokdy. Dřív jsem sledoval aktualne.cz, ale nějak se to úplně rozpadlo.“

Jiří: „Dobrý den p. Klusáku, od Vás jsem už viděl dokument, který jste natáčel s Remundou -svoboda pro Smetanu. Tenhle si myslím, že je více propracovanější a svým způsobem kontroverznější. Ale proč jste dělal takovou velkou /a okatou/ reklamu extra.cz?“

Vít Klusák: „Nedomnívám se, že by třeba můj film o nošovické automobilce byl reklamou na Hyundai, ačkoliv se tam ta auta pořád ukazovala. Zakrýváním, o jakou redakci se jedná, bychom vzbudili ještě větší pozornost. Budete nyní pravidelným návštěvníkem extra.cz?“

Jakub: „Proč je bulvární tisk tolik oblíbený nejen u nás ale i ve světě?“

Vít Klusák: „Jednu z osobních teorií amatérsky rozvíjím v tzv. režijní poznámce, je to tady někde na čt webu Českého žurnálu.“

petitka: „Vážený pane Klusáku, děkuji za Váš dokument. Musím říct, že mě nejvíc "dostalo", když pan Novotný řekl, že pokud by srazil dítě, tak si začne sypat popel na hlavu a dostane se z toho.... :/“

Vít Klusák: „Děkuju. Z Pavlových výroků musíte odečítat, že on tím především sleduje, aby Vás popudil, zasáhnul, naštval. Možná tím nevědomky nastavuje zrcadlo maloměšťáctví, neupřímnosti a přetvářce. Škoda, že to nevede k něčemu víc.“

Vojta: „Já jsem si film překřtil na Ztraceno v bulváru. Nejdřív to byl jen takový vtípek, ale čím víc jsem nad tím přemýšlel, tím trefnější mi to přišlo. Olga i Novotný se ocitli ve světě, do kterého nepatří, nebo si to aspoň myslí. Na Olze je vidět, že mu podlehla, i když si to asi nechce přiznat. Pavel si zas v rámci současného ospravedlňování a dávání najevo, jak moc je nad věcí, možná začíná po těch letech hledat cestu ven.“

Vít Klusák: „Vojto, díky za snahu film nehodnotit jen jako uzavřený tvar, ale promýšlet souvislosti za hranu závěrečných titulků. To mi dělá radost, že to čtete jako příběh, nikoliv jen jako penzum informací.“

Jitka: „Dobrý den, pane Klusáku, myslíte si, že by se Váš dokument mohl vysílat na Nově, Primě či jiných, řekněme "lidovějších" stanicích? Trochu se obávám, že na ČT2 se dívají lidé, kteří si žádný bulvár nekupují a vědí, že je velmi mírně řečeno neetický. Pro jakou cílovou skupinu diváků jste to točil? Mimojiné bravurně. Děkuji“

Vít Klusák: „Jitko, děkuju, film sledovalo 602.000 diváků a normálně se na dokumenty v tomto čase dívá třetina, i méně. Takže si troufám tvrdit, že se dívali i lidé, co je filmy bez herců příliš nelákají. Jasně, že mě nebaví "poučovat poučené" a to je možná důvod, proč se nebráním ironii, nadsázce, provokaci - je to svého druhu trojský kůň. V obalu zábavnosti pašujete někam něco, co by tam normálně neprolezlo. Jestli se to daří, to je jiná věc, ale snahu máme.“

Jana: „pane Klusáku, musím Vás pochválit, takhle mi znechtit bulvár, jedině k mému prospěchu, běhal mi mráz po zádech při závěrečné scéně - překrásné dcerky pana Novotného, opravdu působivé....“

Vít Klusák: „Jano, díky, a nemyslíte, že jsme právě v téhle scéně zatančili na té hraně? Část diváků tvrdí, že jsme ji tím mohutně překročili.“

Bedřich: „Byl pracovní pohovor autentický? (Novotný v Hyde Parku tvrdil, že by se každého uchazeče na rezignaci morálních zásad neptal, nebýt vás). Koho nakonec přijali?“

Vít Klusák: „Redakci opustily zkraje natáčení 2 redaktorky, tak jsem navrhnul hledat náhradu skrz konkurs, ale nakonec se to v redakci ujalo jako seriózní výběrové řízení, nikoliv jen scéna pro film. Novotný přijal tu poslední slečnu, co pro účely konkursu sepsala 2 články. Autorství otázky patřilo Pavlovi, já jen požádal, aby ji opakoval před všemi uchazeči.“

Jindřich: „Jaké další téma zdokumentujete?“

Vít Klusák: „Zatím netuším, pracuji na hraném filmu. Bude to o dětech, kteří vezmou spravedlnost do vlastních rukou, protože dospělí se k tomu nemají.“

Honza: „Ahoj Vítku, chci se zeptat, do jaké míry se promítá osobní přesvědčení do tvých (vašich) autorských dokumentů. Nikdy přece nelze zcela zachovat odstup a neutralitu. Děkuji za odpověď.“

Vít Klusák: „Promítá a přijde mi poctivější to přiznávat, neboli dávat najevo a nikoliv se přetvařovat, že jsem jen šel okolo s kamerou a na nic nemyslel.“

Jana: „A ještě jeden dotaz - koho napadl ten kreativní záběr s vibrátory? Přijde mi to jako výborná a velmi vtipná ilustrace toho všudypřítomného nablýskaného peněžitého sexu v dnešní době.. geniální :-)“

Vít Klusák: „Díky. Vznikla taková mezera, u filmu pořád čekáte, a mně došlo, že naproti redakci v Mezibranské ulici je sexshop. Tak jsem tam vtrhnul a hledal, co by nám do filmu pasovalo. Dámy za pultem byly velmi ochotné (ta ruka patří jedné z nich) a za chvilku jsme točili. Největší problém byl sehnat takovou hromadu tužkových baterií, naštěstí jich zvukaři spoustu nosí.“

Petra: „Dobrý den, z dokumentu mi přišlo, že zaměstnanci tohoto média jsou až neuvěřitelně "prázdní". Ale nevím, jestli se mi to pouze nezdálo, jestli v těch lidech není něco kvalitnějšího, jen to pouze nebylo ve fimu vidět? Jinak za dokument díky, sice zanechal hořkou pachuť, ale byl zajímavý.“

Vít Klusák: „Ti lidé nejsou prázdní, to ani náhodou, ale částečně se tou prázdnotou kryjí, je to svého druhu alibi. A prázdné jsou produkty jejich konání, takže chápu, že to na vás pak tak působí. Pavel Novotný je pracovitý, vtipný, ba dokonce sociálně citlivý člověk, jen se rozhodl to všechno někam odsunout, okatě odhodit a svou slávu postavit na škodolibém výsměchu českému šoubyznysu. Olga Path nedávno dopsala knihu, snad by měla brzy vyjít. Pro mě je to silnější právě v tom, že to nejsou nedovýdělané mátohy, o to větší dilema při tom ponoru do vyprázdněnosti musejí zakoušet.“

Franta: „podle webu o mediich byla vcerejsi sledovanost 295000, vy uvadite zde 602000. kde je pravda? dik“

Vít Klusák: „ČT dramaturgie mi ráno volala to vyšší číslo, nevyznám se v tom, jak se to počítá. Upřímně mě to nevzrušuje, nehodnotím filmy podle sledovanosti, nebo návštěvnosti v kinech - viz Babovřesky, apod.“

Ivana: „Dobrý den pane Klusáku, nejprve velká pochvala, velmi působivé a musím říci, že se nad tím celým zamýšlím ještě dnes, pan Novotný nemá zrovna vytříbený slovník, přemýšlím nad tím, co vyroste z jeho nádherné dcerky, kdyby tatínek nebyl takový exhibionista a vulgarista, je mi z toho pocitu smutno....“

Vít Klusák: „Díky za pochvalu, ale o Lauru bych se nebál, Pavel s Veronikou jsou dobří rodiče, maj hezkej vztah. Ten závěrečný obraz je spíš obraz směřující k obecnější metafoře, čemu mi dospělí přikládáme důležitost (nesmysly v televizi) a celá ta mediální mašinérie to našim dětem vnutí jako něco přirozeného, ale jim je to přitom lhostejné a možná by nebylo od věci, si to od nich půjčit...“

Jana: „Dobrý den, Vítku. Děkujeme za další výborný dokument! Chci se zeptat, jestli jste zkoušeli oslovit i jiné bulvární tituly? Je mi jasné, že ne každý by do toho šel - a zda třeba pan Novotná nechtěl exkluzivitu?? Ale takhle by mohl někdo namítat, že to třeba není typický zástupce z této branže a že jinde je to možná úplně jinak :-) Nemyslíte, že by dokument z cyklu Český žurnál (jako svědectví o fenoménu v celé ČR) měl mít širší zastoupení reprezentantů? Díky za odpověď a těším se na další díla! :-) Jana“

Vít Klusák: „Díky, odpovídám na to výš/níž - nevím, jak se to řadí. Nikdo žádnou exkluzivitu nepožadoval, s vydavatelem extra.cz byla jen slovní dohoda znějící: Buď mi to předem pusťte, nebo to nechci nikdy vidět. Žádné zásahy na jeho žádost se nekonaly. Popravdě: nezajímal mě fenomén, zajímali mě ti konkrétní lidé. Žurnál nemá žádnou jasně danou osnovu, jak široce by se měl témat chápat. Je to volná řada autorských dokumentů a každý z dokumentaristů k tomu může přistoupit zcela po svém. Mně přišlo správnější být blíž méně lidem, než dál a ukázat toho více.“

hanka: „Vážený pane Klusáku, včerejší dokument mě tak znechutil bulvár, že nemám ani chuť otevírat Super.cz na Seznamu, děkuji Vám za něj! Obecně mi bulvár vadí, Blesk nekupuji, ale občas nahlédnu na net, ovšem po včerejším shlédnutí odmítám jakkoliv podporovat tyto ubožáky, kteří žijí z neštěstí druhých a přepisují scénaře života známých osobností s vidinou tučných zisků, ještě jednou DĚKUJI!“

Vít Klusák: „Hanko, to je vtipné, sesypaly se na mě výčitky, jak jsem bulváru pomohl a Vy jste alespoň jeden úkaz, co tenhle výklad nepotvrzuje, tož díky.“

Ondřej: „O čem plánujete natočit další dokument?“

Vít Klusák: „Máte nějaký nápad? Zaujal mě ten ztracený pracovník tajných služeb někde v norských závějích...“

Honza: „Zajímalo by mě, kde má dokumentarista individuální hranice. Kdy si říká, tento materiál použiji a tohle už je přece jenom moc. Bavíte se občas s kolegy, třeba Helenou Třeštíkovou atd, do jaké míry dokumentujete skutečnost a kdy už realizujete vlastní předem připravený plán? Děkuji.“

Vít Klusák: „Třeba - při redakčním konkursu padla z Pavlových úst otázka na jednu slečnu, zda by se vyspala s celebritou, aby získala nějaké exkluzivní informace. A ta holka, řekla - proč ne. A ve filmu to není, protože jsme si ve střižně řekli, že to možná chápala v nějaké nadsázce, nebo se chtěla jen předvést jako bezskrupulózní a přitom taková normálně není, prostě mi přišlo správné to tam nedat.“

Petr: „Zajimalo by me, jestli si uvedumujete, ze se od tech tvurcu bulvaru lisite mene, nez si mozna uvedomujete (ale treba si to uvedumujete a zamerne s tim pracujete, jen hadam). Jen mirite na jinou cilovou skupinu - na skupinu, ve ktere jste ukotven. Pro ni vytvarite libive nenarocne produkty. Ale pak v rezijni poznamce zminovana skodolibost je presne to, co je zaklad treba Ceskeho snu. A manipulativnost vasich del je daleko za hranici toho, co bychom mohli akceptovat jako autorske uchopeni tematu. Zlobite se na Spacilovou, ze vas ted kritizuje ze spatnych pozic a mate pravdu, ale to co jste predvedli opet napr. v Ceskem snu, kdy jste se snazili vmanipulovat lidi z reklamky do pozice hajzlu, to bylo opravdu moc. Jak jsem psal v diskuzi, vy a Novotny hrajete kazdy na jinem hristi, ale vase metody se moc nelisi. Zdravim.“

Vít Klusák: „Petře, Český sen - pokud má autor vůbec právo interpretovat vlastní práci - není plochá škodolibost, legrace pro legraci, je to dokumentární simulace toho, co se při otevírání hyper-super-obchodů běžně děje. V Čestlicích u Electrowordu údajně zasahovalo 16 sanitek. Přijde mi srandovní, že se kritka za manipulaci snesla na nás, kteří jsme na ty praktiky poukázali a mnohem méně na ty, kteří na tom vydělávají. To, co Vy považujete za manipulaci reklamkářů, já chápu jako snahu dostat se k podstatě - neboli ukázat, jak tihle lidé uvažují. To, že se snažíte někoho usvědčit z pokrytectví, to není manipulace, to je snaha o upřímnej dialog, sorry.“

Ector: „Budete i nadále spolupracovat s Filipem Remundou?“

Vít Klusák: „Jasně, chystáme společný film, bude se to tentokrát odehrávat v Polsku.“

Lada: „Dobrý den, pane Klusáku. Nejprve bych Vám chtěla poděkovat za to, že jste jako jeden z mála přinesl skutečný obraz bulvárních médií na obrazovky. Člověk sice přibližně tuší, jak takový bulvár funguje, ale když je vidí "v akci", je z toho jednomu skutečně na zvracení. Bohužel si též člověk uvědomí, že nebýt nás obyčejných lidí, nic takového by nemělo šanci přežít. Je mi špatně z toho, jakým směrem se tato společnost ubírá. A nejvíce asi z toho, že ti, kteří se na Váš dokument měli dívat, ani pravděpodobně nevěděli, že vůbec existuje, takže shlédli další díl Ordinace nebo Ulice a jsou i nadále v klidu. Nemám ani tak žádný dotaz, jen jsem měla potřebu se z toho včerejšího děsivého zážitku nějak vypsat (tedy moc to nepomohlo). Už se těším, až opět půjdu do trafiky a paní přede mnou si koupí Aha i Blesk najednou, aby jí náhodou neunikla ani ta sebemenší třeba i pravdivá informace o celebritách, které jsou pro náš život zcela nepotřebné. Přeji Vám úspěch i v dalších počinech. Děkuji, L.“

Vít Klusák: „Děkuji a zdravím velice. Vk“

Dana Lovenská: „Jak Vás to napadlo natočit o bulváru film a kdo vymyslel název - vy? Kolik lidí se na filmu podílelo?“

Vít Klusák: „Název ve filmu přece padne - Pavel Novotný v jednu chvíli pronese: Já jsem jen dělník bulváru. Štáb čítal cca 12 lidí, další dvacítka se podílí ve fázi dokončení.“

Ester: „Opět skvělý dokument, díky! Zajímalo by mě, proč bulvár reprezentuje jen extra.cz, je to tím, že jen Pavel Novotný byl ochotný spolupracovat nebo to bylo cílené s tím, že je tak extrovertní a oživí o film?“

Vít Klusák: „Díky, Ester. Jednalo se o snahu nehonit příliš zajíců najednou.“

Ector: „Které bulvární médium je podle Vás v bulvárnosti nejhorší?“

Vít Klusák: „To, které to na první pohled nepřiznává. Reflex, Týden...“

Augusto: „Nebyl Váš film Dělníci příliš krátký?“

Vít Klusák: „Máte pravd, že ten příběh by si zasloužil třetí dějství. Ale přirozeně to k němu nespělo a navíc TV bohužel stopáž jasně vymezuje, takže se musíte vejít do daného rámce. To je asi jediné "násilí" stran ČT, jinak nám do filmů nijak nekecají.“

Adéla H.: „Myslíte si, že se český bulvár v současnosti nachází na vrcholu? Kdy podle vás byla zlatá éra českého bulváru? Jaký je největší rozdíl mezi bulvárem ze začátku 90. let a tím dnešním? Děkuji“

Vít Klusák: „To nedokážu posoudit, ale registruji, že bulvár přitvrzuje. Podobně jako porno. Během 10 let se budou záběry z katastrofických autonehod ukazovat s vyhřezlými střevy. Možná tak ubude riskujících řidičů, ale mediální prostor rozhodně zhrubne, mnohem víc, než si dovedeme představit. Všechno tomu nasvědčuje.“

Ina: „Díval jste se včera na Dělníky bulváru, či se na ně podíváte při druhém uvádění v 1.05 hodin na ČT2?“

Vít Klusák: „Díval jsem se s mámou - novinářkou Janou Klusákovou. Neměla příliš výhrad.“

Romana Spěváčková: „Jak dlouho se Váš nový film natáčel a pak připravoval, tedy jak dlouho celkově se pracovalo na Dělnících v bulváru? Je nějaký oficiální plakát Dělníků bulváru? Jak se Vám líbí upoutávky v TV na Váš film?“

Vít Klusák: „Film vznikal s mezerami od srpna 2013, nejvíce materiálu bylo pořízeno v prosinci a lednu. Plakát designuje Štěpán Malovec, ještě není hotov. Nemáme televizi, takže upoutávky neznám.“

Michala: „Dobrý den, děkuju Vám za Český sen i za tento počin. Sebereflexe je potřeba a můj dotaz zní:nakolik jste byli s Novotným domluvený a kolik je z toho autentičnost?A poddotaz:Co si z toho natáčení odnášíte za pocit vy?Děkuju a přeju mnoho zdárných projektů i nadále.“

Vít Klusák: „Děkuju, Michalo. Musím se rozloučit, tak stručně: odnáším si ještě pevnější snahu se nepodbízet. Dělat si filmy pod svém a nenechat se rozhodit poznámkami, co tam mělo a nemělo být. Bulvár jde svým příjemcům ve všem na ruku, odstraňuje cokoliv, o čem by v tom proudu zábavnosti mohli zapochybovat. Zpřehledňuje svět v nejjednodušších konturách, ukájí hlad po zlomyslnosti, atd. Tak se tomu budu snažit sám vyhejbat. Děkuji za všechny dotazy a pardon, že pár jsem jich nestihl. VK“

Eva: „Ani tak otázka či připomínka jako spíš feedback: Dělníci bulváru mě nešokovali, i když jsem to očekávala. Mrzí mě, že mi nenabídl nic nového. I přesto věřím, že pro mnoho lidí představuje osvětu. Gratuluju :)“

Vít Klusák: „PS. Touha po šoku je typická bulvární objednávka... Stejně tak hlad po novém. Podstatu vidím tam, kde se nově uvažuje o starém. A podobný film tu ještě nebyl, tak to snad není tak marné. Díky. VK“