Grázlové
Každý člověk má svůj sen. V případě postav snímku Grázlové mají jejich sny lehce bizarní podobu. Ostatně není se čemu divit, neboť se jedná o debut proslulého režiséra Wese Andersona, jenž si podmaňuje diváky svými fascinujícími pitoreskními vizemi o hrdinech, kteří ač jsou dospělí, zůstávají dětmi.
Kamarádi Anthony a Digan sdílí typickou představu moderní popkultury, že by jejich život měl být naplněný dobrodružstvím a nebezpečím, což je vede ke snu stát se lupiči. Oba, ale i další postavy v jejich okolí, k vytyčenému cíly přistupují s uhrančivou bezelstností a naivitou, z čehož se odvíjí delikátní humor snímku. Již v Andersonově debutu je znát specifický mix nostalgie a odzbrojujícího šarmu výstředních figurek a jejich absurdních eskapád, které se staly charakteristickými elementy režisérovy pozdější tvorby. Podobně jako postavy režisérových pozdějších filmů Taková zvláštní rodinka, Život pod vodou či Fantastický pan Lišák, také zdejší hrdinové s donkichotským odhodláním jdou za svým snem navzdory překážkám racionalitou svázaného světa.
Grázlové vznikli jako společný projekt Andersona a Owena Wilsona, kteří spolu sdíleli pokoj na koleji během studií na vysoké škole. Pro dnes slavné komediální herce Owena Wilsona i jeho bratra Luka byli Grázlové prvními filmovými rolemi. Snímek svého času komerčně neuspěl, ale díky pozornosti kritiky a vyzdvihnutí filmu Martinem Scorsesem neupadl Anderson v zapomnění a nyní náleží mezi nejsledovanější a nejosobitější tvůrce americké kinematografie.