Čtyři lvi
Parta potenciálních teroristů plánuje útok, při kterém má protéct mnoho krve. Jen se nemohou shodnout, čí krev by to měla být. Síla filmu nabitého černým humorem spočívá v nejednoznačnosti i podvratnosti, s jakou nakládá se stereotypy muslimů, britských politiků i fanatiků jakéhokoli druhu. O sebevražedných atentátech se tu hovoří stejně bezelstně jako o příběhu filmu Lví král. Humor nevyplývá jen z účelně pointovaných situací či široké palety exotických nadávek, ale i z precizní charakterizace postav. Ty snímek představuje jako nebezpečné nejen pro britskou společnost, ale především pro ně samotné. Ačkoli je divák stavěn do pozice, kdy se směje přípravám teroristické operace, je tento smích zákonitě doprovázen mrazením v zádech. Originální, odvážný, humorný ale nikoli neuctivý snímek klade mezi řečí mnoho otázek, nad nimiž však stojí ta nejzásadnější: Kde leží a jak tenká je hranice mezi mučedníkem a hňupem?
Doslova třaskavá komedie o sebevražedných teroristech je celovečerním filmovým debutem britského satirika Chrise Morrise. Umělec, přezdívaný mediální terorista, se proslavil jako scenárista, režisér i protagonista televizních pořadů, které svou satiričností a surreálnem navazují na nejlepší tradice britské komedie (mj. role Denholma v seriálu Ajťáci). Začátky Morrisova humoru spadají do let, kdy pracoval v rádiu BBC. Z rozhlasového pořadu On the Hour vzešel i cyklus parodující televizní zprávy The Day Today (1994), za který získal Cenu BAFTA. Série Brass Eye (1997) představila šest fiktivních reportáží a po ukončení pořadu zveřejnil Morris v deníku Guardian svůj vlastní nekrolog.
Snímek Čtyři lvi posbíral řadu mezinárodních filmových ocenění. Na MFF v Karlových Varech získal cenu Nezávislá kamera jako nejlepší film ze sekce Fórum nezávislých.