Konec nacistického korzára
Jedno z nejznámějších plavidel německého válečného námořnictva "Admiral Graf Spee" si vysloužilo název "kapesní bitevní loď". Graf Spee byl totiž stavěn v létech 1932-1936 a při jeho konstrukci Němci vycházeli z ustanovení Versailleské smlouvy, která jim zakazovala budování válečných lodí s výtlakem nad 10 000 tun. Do námořní historie vstoupil Graf Spee svou činností na počátku 2. světové války, kdy od září do prosince 1939 bylo jeho úkolem blokování a napadání obchodních tras v jižním Atlantiku. V té době potopil devět lodí.
13. prosince 1939 byl Graf Spee vážně poškozen loděmi Royal Navy v jednom z prvních větších námořních bojů světového konfliktu, v tzv. Bitvě v ústí La Plata. O čtyři dny později se jeho velitel, kapitán Hans Langsdorf, který usoudil, že se dostal do bezvýchodné situace, rozhodl loď potopit.