Jací jsou čeští politici a jakými prostředky se snaží přilákat voliče?

Letos na jaře žila společnost předvolebním ruchem.

Kandidáti politických stran na různých mítincích a předvolebních akcích lovili hlasy voličů. Květen pak nabídl neopakovatelnou sestavu politiků s jejich zbrusu novou paletou slibů.

Centra českých a moravských měst ožila v jarních dnech houfy lidí. Někteří si přišli poslechnout úvahy a argumenty stranických lídrů, jiní omrknout známé tváře, další zlákala vůně guláše.

A to byla situace, která zajímala filmový štáb.

Zatímco předvolební štáby na návsích a náměstích nešetřily sliby, pivem a buřty, filmaři si v identickém čase otevřeli pojízdnou hospodu na dohled od nich. Přijeli s obytným přívěsem v cateringové úpravě, rozložili venkovní zahrádku a nabízeli uloveným i váhajícím voličům panáka rumu nebo slivovice zadarmo. V rozjitřené atmosféře jarních podvečerů sledovali rozmluvy, polemiky a hádky rozhodnutých i zástupců „mlčící většiny“. Více než promluvy politiků je zajímali ti, kteří se rozhodovali, komu a proč dají svůj hlas.

Dokument je neveselým svědectvím o tom, jací jsou čeští politici a jejich voliči a jakou úroveň má česká politická kultura.

Napište nám