Hranice šílenství
Kriminální thriller je jedním z nejrozšířenějších filmových žánrů a vznikají jich minimálně stovky ročně. Není až tak neobvyklé, aby jejich hrdinkou byly ženy, ale velmi vzácné je, aby žena stála i za jeho kamerou.
Americký snímek Hranice šílenství (2002) režírovala Evelyn Purcellová, která má pro tuto práci nepochybně dost zkušeností, neboť začínala v sedmdesátých letech jako režisérka druhého štábu u filmů svého tehdejšího manžela Jonathana Demmeho.
Hranice šílenství je psychologickou studií ženy v mezní situaci. Dr. Lila Colettiová pracuje jako psycholožka ve věznici. Prošla těžkým rozvodem, soudí se o opatrovnictví svých dvou dcer a navíc se dostává do hledáčku jednoho ze svých pacientů, propuštěného vězně Eda Baikmana, který se domnívá, že doktorčina péče o jeho zdravý rozum za mřížemi byla ve skutečnosti projevem nehynoucí lásky. Psychopatický mladík natolik věří svým představám, že se rozhodne doktorce v těžké situaci pomoct. Když policie objeví mrtvolu jejího bývalého manžela, stává se však Lila hlavní podezřelou.
Trochu hitchcockovský snímek je postaven na propracovaných hereckých výkonech Giny Gershonové (dr. Colettiová) a Seana Patricka Flaneryho (Ed Baikman).