Začal fungovat Nuselský most v Praze

Začal fungovat Nuselský most v Praze

Přemostění Nuselského údolí bylo zvažováno již v meziválečném období a další soutěž byla vypsána v roce 1953, ale smysl most získal až v době větší zástavby Pankráce. Budování mostu začalo v šedesátých letech a bylo rozhodnuto, že nové pankrácké sídliště bude spojeno s městem podpovrchovou tramvají, která povede tubusem mostu. V roce 1970 byla provedena důkladná zátěžová zkouška 66 tanky, které vjely na most. Velkolepé přemostění bylo definitivně dokončeno až v roce 1973 a provoz na mostě začal slavnostně k 25. výročí „Vítězného února“. Mostu se také dostalo správného ideologického pojmenování po Klementu Gottwaldovi, přestože původní pracovní označení znělo prostě Nuselský most. K tomuto jménu se však stavba propracovala až v roce 1990. Problém však byl, že první měsíce po otevření měl most jen velmi malý význam, protože nebyl dobudován úsek Severojižní magistrály. Metro v tubusu zahájilo provoz až v roce 1974, od počátku však vyvolávalo nezanedbatelné problémy, protože použité vlakové soupravy metra byly mnohem těžší než byla původně plánovaná podpovrchová tramvaj. Nicméně i přes tyto problémy a přes to, že se most stal hned po otevření oblíbeným místem pro sebevrahy, byl v roce 2000 v kategorii dopravních staveb v České republice vyhlášen Stavbou století.Československý filmový týdeník 1973; Krátký film

Ve stopách doby