Doba přála podnikatelským nápadům, které často přicházely od lidí, kteří žili na západě a po listopadu 1989 se vrátili do Československa. Často se přitom jednalo o přenesení jejich podnikání ze zahraničí do domácích podmínek. To platí i o inzertním časopisu Annonce, který již od 1. března 1990 začal vydávat Josef Kudláček, který se teprve o Vánocích předešlého roku vrátil do země ze Spolkové republiky Německa („Západního Německa“), kde od roku 1983 vydával v tamějším hlavním městě Bonnu podobně koncipovaný list. Kudláček se do realizace svého snu pustil se vší vervou a slavil prakticky okamžitě výrazný úspěch, i proto, že nastávalo období významných přesunů majetku a nefungovalo ještě zprostředkování přes internetovou síť. Prakticky od samého počátku vkládal Kudláček do Annonce i krátké politické texty, které vytvářel většinou sám. V předvolební kampani výrazně podporoval Občanské fórum, postupně se orientoval výrazně napravo. Tomu odpovídal také jeho další mediální projekt – založení pravicově zaměřeného periodika Český deník (později Český týdeník), který však již nezaznamenal takový úspěch. V roce 1994 se J. Kudláček také podílel na vzniku pravicové politické strany Demokratická unie, která se však nedokázala přes jeho silnou podporu prosadit v českém politickém systému. Annonce však nadále velmi uspokojivě prosperovala a pyšnila se obrovským nákladem. Její pozice se zhoršila až s masivním nástupem internetu zhruba po roce 2005. O čtyři roky později Josef Kudláček svoji firmu Annonce Publishing prodal a příchod nových investorů vedl k jejímu hospodářskému zotavení. Ale tlusté svazky Annonce tištěné na novinovém papíře už dávno nejsou takovým fenoménem jako v onom slavném roce 1990. Vysílá studio Jezerka, 1990, ČST