Již ve filmu Světáci, který měl premiéru v roce 1969, zaznělo, že „opravdová dáma už dnes minisukně nenosí“. Minisukně patřily mezi hlavní módní inovace šedesátých let a v Československu se objevily poměrně brzo po svém úspěšném vstupu do západní módy. Nosila je i Eva, která k tomu měla vhodnou postavu. Jenže ani sláva minisukní netrvala věčně a začátek sedmdesátých let se nesl ve znamení prodlužování sukní i šatů. V oblasti módy byla ve sledovaném období velkou autoritou herečka Pavlína Filipovská, která v televizi uváděla řadu pořadů k tomuto tématu. Stále si přitom udržovala svůj šarm. A ani v složitých dobách nástupu tzv. normalizace se dívky nechtěly zdát kontaktu se světovou módou. K dispozici alespoň těm žijícím v největších městech zůstávaly časopisy jako třeba Burda nebo Für Sie, v příhraničních oblastech značnou část informací o soudobých módních trendech získávaly lidé z televizního vysílání ze SRN nebo Rakouska. Říkalo se, že když vystoupí v rakouské televizi hlasatelka s novým účesem, zítra ho nosí celá Bratislava. Část zájemkyň se však musela omezit na pořady Československé televizi a na časopisy jako byla především Žena a móda.Rodinná pošta, 1971; Československá televize