
Symbolem francouzsko-britské spolupráce se v šedesátých letech stal nadzvukový letoun Concorde, který postavily společně firmy Aérospatiale (v současnosti EADS) a British Aircraft Systems (v současnosti BAE Systems). Ve své době se jednalo o doslova futuristický projekt, který vzbudil obrovskou a zaslouženou pozornost. Concorde se jevil jako symbol nastupující doby, kdy se čas nutný na překonání obrovských vzdáleností redukuje na naprosté minimum. Původní nadšení rychle zmrazila ropná krize v první polovině sedmdesátých let a původní četné objednávky byly stornovány. Nakonec ho do svých flotil převzaly pouze British Airways a Air France. Létaly na linkách do Rio de Janeira či do Singapuru, ale nakonec se staly symbolem spojení Paříže a Londýna s New Yorkem. Přelet Atlantiku tak trval pouze 3 až 3,5 hodiny. I přes vysoké provozní náklady si letouny Concorde získaly značnou popularitu a dokonce svým vlastníkům pomáhaly k slušným ziskům. K tomu přispívala i skutečnost, že provoz nadzvukových letadel neprovázely žádné významnější havárie. To se však změnilo v roce 2000, kdy došlo k pádu letadla Concorde v Gonesse u Paříže, při němž zahynulo všech 109 pasažérů a členů posádky. Navíc zahynuly ještě čtyři osoby v hotelu, na které se letoun zřítil. Havárie vedla k pozastavení letů Concorde a různým konstrukčním úpravám. Ty sice výrazně zlepšily bezpečnost, ale zároveň vedle ke zvýšení jeho hmotnosti a tím i k růstu nákladů na provoz. Letouny Concorde byly znovu uvedeny do provozu 7. listopadu 2001, ale doba jim výrazně nepřála. Teroristické útoky z 11. září téhož roku doslova ochromily leteckou dopravu a to zejména v případě letů přes Atlantik. I přes snížení ceny letenek asi na polovinu se nepodařilo nadzvukové letouny naplnit. Navíc se objevily poukazy na další možné bezpečnostní problémy při provozu nadzvukových letounů. Proto se Air France i British Airways rozhodly v roce 2003 letouny Concorde vyřadit z provozu. Poslední letoun na lince z New Yorku přistál na londýnském letišti 24. října roku 2003. Honzík jako technický nadšenec mnohokrát zalitoval, že se mu nikdy nepodařilo letět s Concordem. Koneckonců by to byla krásná svatební cesta. Události, U-2003-10-24; Echo, ECH-2003-10-23; ČT