Chat
Jan Hrušínský
Jan Hrušínský se filmem Saxána a Lexikon kouzel vrací na plátno jako Honza Bláha. Film můžete vidět v kinech od 15. září 2011.
Záznam chatu z úterý 20. září 2011
bob: „pěkné odpoledne pane Hrušínský zeptal bych se Vás, co pak si myslíte a říkáte o tom-to, jaký je Váš postoj a názor, když nadále i stále působíte, jako divadelním hercem, ředitelem, principálem Divadla na Jezerce, divadelníkem, divadelním režisérem, dramaturgem, kde pak je Umělcem a Umělkyňí činohry, nebo Členem a Členkou činohry, kde pak působily a stále působí ze příkladům= otec- Rudolf Hrušínský manželka- Miluše ( Šplechtová ) Hrušinská dcera- Kristýna Hrušínská na Divadelních inscenací, této domovské scény ve Národním Divadle na Praze, když prý má v plánu, nějako do budoucna, toto zvané Ministerstvo Kultury, potažmo je ministr kultury., pan Jiří Besser- také se spekuluje, právě o spojení Státní opery Praha, baletu Národního divadla v Praze a Národního divadla- Činohry, popřípadě Existence opery a baletu, nebo činohry, co potom vymíšlejí a kují hrůzné myšlenky, tedy plány je ohrožená., jak pak ve Národním divadle?, této přímé ( Zlaté Kapličky. ) mockrát předem děkuji Vám“
Jan Hrušínský: „Dobrý den, děkuji za Vaši otázku, i když je poněkud dlouhá a zapeklitá. Národní divadlo mám ve velké úctě. Pevně doufám, že činohra ND z tohoto divadla, stejně jako z divadla Stavovského nezmizí, protože Stavovské je za prvé jedno z nejkrásnějších činoherních divadel na světě, za druhé se v něm hraje činohra po staletí a mimochodem bylo to jedno z prvních divadel, kde se činohra hrála česky. Národnímu divadlu bych přál, aby mělo skvělý a silný herecký soubor, jehož členové by při vstupu na jeviště cítili potřebu smeknout.“
bob: „nádherné odpoledne pane Hrušínský chtěl bych se Vás zeptat, zda-li by jste prozradil nám divákům, snad možná někdy se nenastalo, nebo se nadále něděje, vůbec ve budoucí a přítomné době, právěže pracujete a působíte, jako divadelní, filmový, seriálový herec, principál a umělecký ředitel Divadle na Jezerce, dramaturg a divadelní režisér, protože by jste vycítil od někoho ze hereckých, režisérských, ředitelských kolegů a kolegyň ze Pražských Divadel, právě s tím, pravděpodobně by Vám, jako herci, dabérovi, dramaturgovi, principálovi, režisérovi a uměleckému ředitelu Divadla na Jezerce, snad možná někdy chtěl, tuto uměleckou a hereckou slávu Vaší., třeba záviděl, a nějako dal moc i hodně najevo? děkuji Vám“
Jan Hrušínský: „Závist je bohužel přirozená lidská vlastnost a kolem Divadla Na Jezerce se začala objevovat od chvíle, kdy se před naší pokladnou utvořila první fronta na vstupenky. S tím nic nenaděláme. :-)“
bob: „zdravím pane Honzo hodně zajímalo by mě, zda-li můžete poodhalit Nám publikum, jaký je Váš osobní postoj a názor, proč pak a ze jakého důvodu, už nemůžeme Vaší= ženu, manželku a paní., Miluši ( Šplechtovou ) Hrušinskou, jako divadelní herečku, kde pak ztvárňovala ( postavu Beatrice Rasponi ) právěže zajíti na divadelní inscenaci- Sluha dvou pánů ve Národním divadle, co pak si myslíte a říkáte, protože byli vystřídáni, nebo sami Všichni, nějako odejmuti od Divadelního díla= Sluha dvou pánů, když dáme my diváci ze příkladů: co pak jsou, nadále- Divadelní Herci a Herečky- Miluše Šplechtová ( role Beatrice Rasponi ), co pak se událo, po několikáté letech ve neposlední řadě, přímo Vaše paní., tuto za úžasně, nebo vyjímečně, nepřekonatelně a bezkonkurečně, tato zahraná postava= paní Miluší Hrušínskou ( role: Beatrici Rasponi v Goldoniho Sluhovi dvou pánů ), popřípadě určitě jsou Účinkující:, co potom známe a vidíme, jenom je jediná, snad prý nic nezmění, žádné blbé a hrůzné= předváďění vedení ze Národního Divadla, co musíme říci, je hanebné a sprosté- jednoduše řečeno, protože si myslíme, toto se nemělo měnit- divadelní herečky a herci, že prý je známé a populární: Zhoršuje se k horšímu, než-li se zlepšuje k lepšímu- divadelní hry Sluha dvou pánů?!, mockrát se omlouvám Vám osobně, protože vím, snad určitě nemůžete, ale (s(prostě - ALE?., P. S. - třeba se nebavíte ve Domovském prostředí se Manželkou. mějte se, nádherně“
Jan Hrušínský: „Miluška hraje v Národním divadle a v Divadle Na Jezerce celou řadu krásných rolí. Ve Sluhovi hrála asi 13 sezón a už se v té roli z pochopitelných důvodů přestala cítit dobře. To je u divadla, hraje-li se inscenace tak dlouho, úplně normální.“
bob: „dobré odpoledne pane Honzo zajímalo by mě, zda-li možná nepociťujete ve Divadle, také pracujete, jako divadelní herec, umělecký ředitel, principál ve Divadle na Jezerce, snad možná jste ve dnešní době, kdy pak nadále probíhá= Ekonomická a Kultutní krize, toto jste Vy všichni ze umělců a umělkyň, co se zabýváte Divadlem, když nějako nezaznamenali, těchto úbitek Nás publikum ve vašem uměleckém principálství Divadla na Jezerce. děkuji za odpověd“
Jan Hrušínský: „Dobrý den, děkuji za otázku. Úbytek diváků na Jezerce nepociťujeme, na některá představení jsou dokonce na vstupenky pořadníky. Krizi pociťuji ale především v prudkém nárustu cen energií a obavu mám z chystaného zvýšení DPH. Naštětí, jsou to právě diváci a také naši partneři, kteří Divadlo Na Jezerce, které jako jedno z mála pražských divadel není městem dotováno, drží nad vodou.“
David Mauler: „dobry den kdy budete vysilan v televizi dekuju za odpoved.“
Jan Hrušínský: „Nedávno jsem hrál v jedné z Čapkových povídek, které televize nyní vysílá, jmenovala se Jasnovidec a ve stejný den si diváci zvolili do vysílání pohádku Sofie a ukradený poklad, ve které jsem také hrál. Nyní natáčím 13 dílů seriálu Mazalové a v kinech je volné pokračování Dívky na koštěti Saxána a lexikon kouzel.“
Rudy: „Dobrý den, když jste točil film Ceremoniář, bylo pro Vás překvapením, jak to v zákulisí servisu pro vysokou politickou garnituru chodí? Jinak musím říct, že se jak film, tak Vaše role povedly.“
Jan Hrušínský: „Děkuji Vám. Překvapení to pro mne nebylo, věděl jsem dobře, co je komunistický režim zač a kam až byli jeho představitelé schopni zajít. Mám radost, že se vám film líbil.“
Jarda Novotný: „Dobrý den , podle reakcí kritiky je tento film horší než " Kameňáci " a to je co říct . Co s tím ?“
Jan Hrušínský: „Doporučuji Vám, abyste si přečetl archivní kritiky starších filmů. Např. Dobrý voják Švejk, kterého hrál můj táta, stejně jako druhý díl Poslušně hlásím, měl tak strašné a zdrcující kritiky, včetně hereckých výkonů, scénáře a všeho dalšího. Doporučuji, choďte do divadla a do kina podle vlasního uvážení a ne podle českých kritiků. Kdyby se vše řídilo jejich názorem, tak už by český fil ani české divadlo dávno neexistovalo.“
bob: „krásné odpoledne pane Honzo chtěl bych se Vás zeptat, snad možná můžete říci nám publikum, také si přečtěte, nebo se podíváte na Televizi, Internet, Články a Média, Časopisy, Noviny., protože pracujete, jako divadelník, filmový, seriálový a divadelní herec, principál a ředitel ve Divadle na Jezerce, kde pak si jste zahrál, také stále hrajete ve filmech, seriálech, divadelních inscenacích, když nějaký a nějaká, co jsou ke poté, touto snášení Kritiky, třeba napíší a řeknou ze publicistů, novinářů i redaktorů, nebo kolegů., herců - hereček, pravděpodobně jste mohl, třeba něco udělat ve herectví, snad možná lépe na divadelních hrách. děkuji za odpověď“
Jan Hrušínský: „Dobrou a v nejlepším slova smyslu odbornou kritikou bych se rád nechal poučit a rád bych se po jejím přečtení nad svojí prací zamyslel. Ale když kritik napíše, že herci jsou promiskuitní a hrají ve více divadlech, protože si rádi přivydělají a potom zjistím, že dotyčný kritik, který je zaměstnán jako zástupce šéfredaktora v odborných novinách sám píše do všech možných dalších magazínů, včetně bulvárních časopisů, aby si přivydělal, tak jak si potom takového člověka mohou herci vážit?“
bob: „zdravím pane Hrušínský zeptal bych se Vás, jaký je Váš názor a postoj, co pak si myslíte, právě je o tom-to, protože nás všechny - Čechy ve Č. R., bohužel nějako posťihlo úmrtí ve několika legend ze filmových a divadelních snímků: režisér, scénárista a herec, principál., pan Ladislav Smoljak, také vynikající filmový, seriálový a divadelní herci, rozhlasový, filmový dabéři- páni: Miroslav Moravec, Vladimír Dlouhý, Karel Janský, Jaroslav Moučka, Martin Štěpánek, Pavel Vondruška, Ladislav Lakomý, Rostislav Čtvrtlík, Erik Pardus, nebo navždy hvězdný filmový, divadelní- dabéři a herci., páni Jiří Zavřel a Stéva Maršálek, popřípadě filmové a divadelní herečky- paní: Blažena Holišová, Zuzana Šavrdová ...a bohužel, další umělkyně a umělci. předem děkuji za odpověd“
Jan Hrušínský: „Život je neúprosný a v tomhle ohledu jsme si všichni rovni. Smrt je zřejmě jediná jistota, kterou v životě máme. Proto pozor na šejdíře, kteří vám budou ve volbách slibovat další životní jistoty. Žádné jiné totiž nejsou.“
bob: „krásný den pane Hrušínský rád bych se Vás zeptal, zda-li můžete poodhalit Nám čtenářům, proč pak zrovna si jste sám Vy osobně, právěže si ustájení a vybrání do filmového, seriálového, divadelního herectví, divadelnictví, dramaturgie, nebo uměleckém principálství ze Divadla na Jezerce, také nějako vybral, právě naše hlavní město- Prahu ve České Republice, snad možná by nebylo, přeci je lepší a rozumnější, popřípadě býti ve nějakých, těchto jiných městečkách ze Č. R. děkuji předem Vám“
Jan Hrušínský: „Byl jste někdy v Divadle Na Jezerce? Když to místo v pržském, nuselském parku uvidíte, pochopíte, proč nechci být nikde jinde. Tady vás zasáhne jakási dávka pozitivního klidu a budete Jezerkou okouzlen stejně jako já.“
bob: „pěkný den pane Hrušínský chtěl bych se Vás zeptat, zda-li můžete prozradit Nám divákům, snad možná do budoucna, nebo ve nejbližší době, třeba by jste, nějako nechtěl, právěže vstoupit do nějaké ze Politických stran, také se státi, tím-to pracujete a působíte, jako divadelník, dramaturg, režisér, divadelní, filmový, seriálový, televizní herec, Divadelní principál ve společnosti - Divadla na Jezerce., co možná nevíte, právě býti nejnovějším ministrem kultury na Ministerstvu Kultury ve České Republice, popřípadě nahradit, toho-to stávajícího- ministra Kultury., pana Jiřího Bessera. děkuji Vám“
Jan Hrušínský: „Patřím k těm, kteří za jednu z největších hodnot považují svobodu a možnost stát se vší odpovědností na vlastních nohách. To bych v žádné straně nemohl a vím, že můžu být pro společnost užitečnější jako provozovatel divadla, než jako politik.“
Tereza Gottwaldová: „Dobrý den pane Hrušínský, jelikož jste výborný herec (jak dokazuje Váš obsáhlý herecký rejstřík), chtěla bych Vás poprosit, jestli byste mi neposlal Vaši podepsanou fotografii, popřípadě adresu, na kterou si můžu o Váš autogram napsat. Vaše role se mi velmi líbí - nejlepší jsou určitě ty pohádkové jako samozřejmě Dívka na koštěti, Láďo, ty jsi princezna!, Jak se budí princezny a další. Jste opravdu skvělý herec a přeji Vám mnoho hereckých i osobních úspěchů :) Tereza Gottwaldová,12 let,Pod Morávií 1315, 742 21 Kopřivnice P.S. Moc Vás zdravím a přeji Vám hodně trpělivosti s ''bobem'' !“
Jan Hrušínský: „Fotku pošlu! :-)“
Veronika: „Dobrý den pane Hrušinský. Chtěla bych vás poprosit, jestli byste mi mohl poslat vaši podepsanou fotografii i s věnováním. Na Adresu: Veronika Smolková Na Valtické č.70 Břeclav 4 691 41 Případně mi napište kam bych si o vaši fotografii měla napsat. Přeji pěkný den Veronika.“
Jan Hrušínský: „Děkuji, pošlu... :-)“
nikol: „Ahoj kam bych si mohla napsat o váš autogram měla bych za něj velikou radost.“
Jan Hrušínský: „Napište do Divadla Na Jezerce. Adresu najdete na stránkách www.divadlonajezerce.cz“
petra zatloukalová: „Dodrý den,je něco co s porovnáním se starou Saxanou ve filmu neuvidíme,případně zda Vám v ní něco vyložené chybí?“
Jan Hrušínský: „Dobrý den, v Saxáně bohužel neuvidíte řadu skvělých lidí, kteří hráli v Dívce na koštěti, což jsou právě ti, kteří mně v novém filmu chybí. Ale podívat se běžte...“
Kristýna: „Dobrý den, jst naprosto skvělý herec :) Viděla jsem Vás v několika filmech se Zlatou Adamovskou (Lásky mezi kapkami deště,Polední žár, Pani Piperová zasahuje, Brouk v hlavě, Slečna Guru...) jak se Vám s touto herečkou hraje? Jste ve skutečnosti přátelé nebo ''jen'' kolegové? Moc děkuji za odpověď“
Jan Hrušínský: „Se Zlatou jsme opravdu hráli často a vždycky to bylo příjemné setkání. Jak profesně, tak lidsky. Řekl bych, že jsme dobří kolegové a já osobně s ní hraji vždycky velice rád.“
bob: „dobrý den pane Hrušinský chtěl bych se Vás zeptat, zda-li je možné, když pracujete, jako divadelní principál ve Divadle na Jezerce, už je možné ke popřemýšlení, protože by jste něco zkomponovali na Divadelních hrách, co je ve svém Divadle Na Jezerce, těmi-to se bratrem- Rudolfem Hrušínským mladším, synovcem- Rudolfem Hrušínským nejmladším, manželkou- Miluší Šplechtovou Hrušinskou, dcerou- Kristýnou Hrušínskou, že pocházíte ze rodinného klanu Hrušinských. děkuji Vám“
Jan Hrušínský: „Bráchovi jsem nedávno nabídnul hlavní roli ve hře Dědictví. Bohužel Rudolf má před sebou časově náročné natáčení seriálu Ulice a dalšího o rybách, takže nemohl roli přijmout. Ale mrzelo ho to a snad k tomu časem dojde.“
bob: „hezký den pane Hrušínský rád bych se Vás zeptal, zda-li můžete poodhalit nám divákům, snad možná je pravdou, co pak se napsalo ve bulvárních- Článcích, také jsou., páni Jan Hrušínský versus. Michal Dlouhý: Hádají se o velké peníze?!., těmi-to je Vámi - coby principálem Divadla Na Jezerce a divadelním hercem- Michalem Dlouhým se rozhořela válka o peníze, protože prý dokonce divadelní hře= Válka Roseových, něhož investoval bezmála tři čtvrtě milionu, musel kvůli Dlouhému stáhnout. „Po dvou letech Michal Dlouhý vystupňoval své finanční požadavky do výše, která byla nereálná,“ ale je., pan Dlouhý, co zmínil, protože prý jen chtěl, co mu patřilo. děkuji za odpověď“
Jan Hrušínský: „Titulky v bulvárních denících bývají hloupé a většinou neodpovídají pravdě, ani tomu, co je dále v článku. S Michalem Dlouhým jsme se nehádali. Pravda je, že po dvou letech ukončil své účinkování v úspěšné hře Válka Roseových a já s tím bohužel nemohl nic dělat, protože naše divadlo nemá dotace a nemohl jsem mu zaplatit tolik, kolik dostává Městských divadlech pražských a jinde. Toť vše.“
bob: „příjemné odpoledne pane Hrušínský chtěl bych se Vás zeptat, protože se jste, také potkal ve pohádce- Dívka na koštěti, kde pak si zhral postavu: Honzy Bláhy, také zapůsobily herečtí legendy: Michal Hejný Cenda Bujnoch, Jaromír Spal Bláha, Vlastimil Hasek Pesek, Vladimír Menšík Upír v.v., František Filipovský Rousek, Zdeňek Dítě Ředitel, Josef Bláha Ředitel čarodějnické školy, Jan Libíček Psychiatr, Lubomír Kostelka zřízenec Zoo Bauer, Jiří Lír Učítel botaniky, Stella Zázvorková Vondráčková, Miriam Kantorková Učitelka, Jaroslava Obermaierová Ošetřovatelka, Helena Růžičková Pacientka ... a podobně., co jsou, spousty dalších herců a hereček?, jak pak na ně vzpomínáte. děkuji předem“
Jan Hrušínský: „Většinu z výše jmenovaných jsem měl moc rád a vzpomínám na ně často. Setkání s Vladimírem Menšíkem byl pro mne silný zážitek a právě na Divce na koštěti jsem se s ním mohl seznámit.“
STATE OF MIND: „Kolikrát už jste viděl novou Saxánu a Lexikon?“
Jan Hrušínský: „Zatím jen jednou, při premiéře. Zato Dívku na koštěti jsem zvládl už mnohokrát. Dokonce jednou v Rakousku v televizi. Je to divný pocit slyšet se v němčině a nadabovaný. Tak jsem přepnul na jiný program a tam právě dávali Jak se budí princezny. :-) Tomu prostě neutečete.“
STATE OF MIND: „Jak se nyní spolupracovalo s V. Vorlíčkem ve srovnávní před 40-ti lety?“
Jan Hrušínský: „S Václavem Vorlíčkem se vždycky potkávám rád. On mě vlastně uvedl do světa filmu právě Dívkou na koštěti a každé setkání s ním bylo pro herce zajímavé a obohacující. (Nemám na mysli honorář.) :-)“
Tanina: „Dobrý den, ráda bych se zeptala, jestli ve Vašem divadle nechystáte něco jako "Den otevřených dveří", třeba některou sobotu dopoledne... Moc se přimlouvám.... Srdečně zdraví 51letá stará divadelnice a její 3 kolegyně :-)“
Jan Hrušínský: „Den otevřených dveří jsme pořádali ve spolupráci s MČ Praha 4 již několikrát, ale lepší je přijít se podívat na nějaké představení. Zvlůáště, když jde o divadelnice. :-)“
Miroslav Pelc: „V době, kdy se řešil na magistrátu problém příspěvkových divadel, jste stál na straně těch, kteří tvrdili, že dobré divadlo si na sebe musí umět vydělat. Celá kauza nějak utichla, zajímalo by mě, jaká je situace dnes a jak se na ni díváte.“
Jan Hrušínský: „Kauza utichla a já o granty už několik let nežádám. V Praze spravedlivá podpora kultury bohužel není. Divadlo Na Jezerce je jedno z mála stálých repertoárových divadel, které není Hl. městem Prahou podporováno. Proč jiní soukromníci ano a my ne, to není otázka pro mne.“
Tomáš: „Dobrý den, rád bych se vás zeptal, nakolik zásadní byla role v Dívce na koštěti zásadní pro vaši kariéru.“
Jan Hrušínský: „Dobrý den. Byl to první velký film, který jsem mohl dělat a natáčení pro mne hodně znamenalo. Film byl a je dodnes velmi úspěšný a rád na něj vzpomínám.“
Jana Klečanská: „Pane Jene, jak vycházíte s bratrem Rudolfem. Oba jste skvělí herci jako byl Váš NEZAPOMENUTELNÝ tatínek, kterému při největší úctě přejeme lehké odpočinutí v nebeském nebi...“
Jan Hrušínský: „Myslím, že se máme stále rádi, přestože v minulosti mezi námi byla nějaká nedorozumění, o kterých se v bulvárech psalo dost nesmyslně a hloupě. Nedávno zemřela naše teta a měli jsme hodně příležitostí spolu vše probrat. Takže díky za otázku.“
Jrka Bierská: „Jste už na tom lépe ve vztazích s bratrem Rudolfem? Proč máte spory, dva super herci. Jste taky rybář jako brácha? Díky za pár slov. J.B.“
Jan Hrušínský: „Právě jsem na podobnou otázku odpovídal. Vycházíme spolu normálně a kdyby dnes brácha zavolal, abychom spolu zašli na pivo, tak bych šel a stejně by to bylo naopak. Byl bych rád, kdyby řeči o našich nedorozuměních skončily, protože už nejsou pravdou.“
Karolína: „Zdravím Vás pane řediteli, je pravda, že Vaše divadlo provozujete za minimálního finančního přispění státu? Moc Vám fandíme a nechť máte vždy a stále "plný dům". S pozdravem Karolína“
Jan Hrušínský: „Podporuje nás městská část Praha 4, máme několik dobrých sponzorů, doufám, že je mohu jmenovat - jsou to hlavně Mountfield a Era a bez nich by naše divadlo mělo velké potíže. Držet krok s bohatě dotovanými konkurenty je náročné.“
Simona Holešovská: „Dobrý den,moc se mi líbí jak hrajete. Chtěla jsem se zeptat, jak se vám hrálo po takové době v příběhu o Saxáně. Je to přece už nějaká doba. Děkuji a přejí pěkný den“
Jan Hrušínský: „Dobrý den Simono, děkuji za otázku. To víte, že vstoupit po čtyřiceti letech do stejné postavy je zvláštní pocit. Ten Honza Bláha trochu zestárnul, dost ztloustnul a stal se z něho starostlivý táta a veterinář. Ještěže ta Saxana, Petra Černocká vypadá pořád stejně. Mějte se hezky.“
Monika Radvanová: „Dobrý den pane Hrušínský. Mám dotaz, co je těžší, řídit Vaše divadlo se vším všudy a nebo se věnovat filmovému prostředí. Vy jste účasten obojího. Hezký den a mnoho tvůrčích myšlenek přeje Monika R.“
Jan Hrušínský: „Dobrý den. Divadlo je větší zápřah. Já si vlastně občas chodím na natáčení odpočinout. Hezký den. :-)“
Ondřej: „Neměl jste pochybnosti hrát v druhém dílu? Dělat druhý díl, když předchozí je legenda končí většinou velkým průšvihem.“
Jan Hrušínský: „Myslím, že riskantní je všechno, co člověk dělá a nikdy dopředu nemůžete říct, jak to dopadne. Někdy se to povede, někdy ne. To je přece normální, jako všechno v životě. Znáte to, jednou jsi dole, jednou nahoře.“