Příběh Spitfiru
11. června 1937 zemřel ve věku dvaačtyřiceti let britský letecký konstruktér Reginald Mitchell. Mimořádně nadaný technik, který v roce 1934 překvapil ministerstvo letectví slibným prototypem stíhačky: jednoplošník s celokovovým skořepinovým trupem z lehkých slitin, osm kulometů, motor Rolls Royce, rychlost 540 kilometrů za hodinu. V roce 1936 tento stíhací letoun, který Velká Británie nutně potřebovala, aby mohla čelit moderně vyzbrojené Luftwaffe, poprvé vzlétl. Dostal jméno Spitfire a RAF si objednala hned 340 kusů. Mitchell se ale doby největší slávy svého letadla nedožil. Spitfire, jehož si britští stíhací piloti nemohli vynachválit, se stal symbolem britského vzdušného vítězství ve 2. světové válce. V nejrůznějších, stále zdokonalovaných verzích bylo vyrobeno 22 500 letounů. Ve službách RAF létaly Spitfiry až do roku 1954.