V pasti
Z hlediska výchozího konceptu představuje americký nezávislý film "V pasti" antitezi hollywoodských thrillerů. Zatímco ty poutají pozornost diváků dynamickými akčními sekvencemi a střídáním atraktivních prostředí, celovečerní debut režiséra Davida Sladea dokazuje, že k vytvoření napínavého a dech beroucího snímku stačí jen dva herci a brilantní scénář.
Vyprávění začíná schůzkou úspěšného fotografa Jeffa a nezletilé dívky Hayley, kteří se seznámili přes internet. Když se po prvním reálném oťukávání přesunou z kavárny k Jeffovi domů, nabere původně dráždivý flirt neočekávaný směr. Začíná psychologická hra na kočku a myš, kde se ukazuje, že není radno dát na první dojem.
"V pasti" spadá do kategorie filmů, u kterých jsou diváci vždy krok pozadu za postavami a napětí vychází z postupného odhalování pravdy a motivací hrdinů, potažmo z nemožnosti jejich předjímání. Tvůrci na půdorysu jednoho bytu a s pouhými dvěma postavami vystavěli místy sice doslovné, ale maximálně poutavé pojednání o vině, trestu a odpovědnosti jednotlivce za vlastní činy.
S ohledem na výchozí koncept pochopitelně film stojí v převážné míře na hereckých výkonech, a v tomto ohledu vpravdě skýtá bravurní podívanou. Vedle výtečného Patricka Wilsona na sebe zaslouženě strhává pozornost Ellen Pageová, které v době natáčení bylo sedmnáct let. Ta zde potvrdila ohromný talent a přirozené inteligenci vyzařující charisma, ale také preferenci herecky náročných partů, které již dříve prokázala ve snímku "Z úst do úst". "V pasti" se pro ni stalo průlomovým titulem, jenž odstartoval její dnes hvězdnou kariéru, kde pravidelně střídá hollywoodské blockbustery jako "X-Men: Poslední vzdor" či "Počátek" s rolemi v nezávislých, divácky přitažlivých titulech typu "Juno" nebo "Vyfič!". Současně se nevyhýbá účinkování v ambiciózních avantgardních projektech jako vizuálně experimentálním filmu "Tracey: Fragmenty", případně v revoluční videohře "Beyond: Two Souls".