Záznamy vystoupení (1958–1965) „absolutní primadony“.

Druhá, závěrečná část portrétu nejoblíbenější pěvkyně 20.století. Francouzští dokume ntaristé otevřeli archivy se záznamy koncertů Marii Callasové (1923-1977) z let 1958-1965 z Paříže, Hamburku a z Lisabonu. Zazní zde árie z 1.dějství opery Vincenza Belliniho Norma, kde Callasová ztělesnila titulní hrdinku. Obdobně, ale z 2.dějství Callasová připomene Toscu Giacoma Pucciniho, Violettu z Traviaty Giuseppe Verdiho, Aminu z opery Vincenza Belliniho Náměsíčná, titulní hrdinku z opery Manon Julese Masseneta, ale zazní zde i Habanera z Carmen Georgese Bizeta. Legenda Marii Callasové vznikla nejen na základě jejího úžasného hlasového projevu, ale také prostřednivtvím jejího bouřlivého života. Ta jedinečnost tkvěla jak v božském hlasu, ale zároveň v dramatické intenzitě, s níž prožívala jevištní i životní úlohy. Dokázala se hluboce ponořit do osudu ztvárňované postavy, ať už to byla Tosca, Norma, Medea nebo Violetta, a její život byl plný nečekaných zvratů, vášnivě dramatických momentů. pz

Napište nám