Chat

Marek Valášek
Záznam chatu ze čtvrtka 21. května 2020
Sofie: „kolik bodů je dobré mít u přijímaček,abych měla jistotu,že se dostanu“
Marek Valášek: „Na to se nedá jednoznačně odpovědět, protože to záleží na tom, kolik si daná škola dá jako minimum a taky na tom jakou budete mít konkurenci. Každopádně pokud se hlásíte na nějakou středně exponovanou školu, a budete mít třeba 40 bodů, mělo by to být v pohodě. Někde vás vezmou i s 30 nebo 25 body.“
Bourák: „Zdravím, vždycky jsem se nejvíc na matice těšil na tebe Marku Valášku, líbila se mi tvoje energie a tvůj přístup. Díky za ty zábavný čtvrtky s tebou. :D“
Marek Valášek: „Bouuráku, díky :-)“
Míša: „Bojim se, že pohořím, protože budu ve stresu. Co s tím stresem v tu danou chvíli?“
Marek Valášek: „Dýchej. Hlubokej nádech, výdech, nádech, výdech. Uvolňuje to stres.“
Andrea: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat co mám propiskou obtahovat u rýsovacích úloh. Pořád si u toho nejsem jistá a každý mi říká něco jiného“
Marek Valášek: „Obtahuj to, co je napsáno v pokynech. Většinou je potřeba obtahovat všechno.“
Simča: „Dobrý den, je možné, aby se v přijímacích zkouškách objevily koule, jehlan a kužel?Ještě jsme toto učivo neprobírali. Děkuji“
Marek Valášek: „Ne, to tam nebude.“
Kateřina: „Ahoj Marku, matika s tebou byla super. Vždy jsem se na tebe těšila a matematika mi s tebou přišla zábavnější. Díky moc a měj se hezky :-)“
Marek Valášek: „Díky moc :-)“
Matěj: „Musím opisovat příklad při vypočítávání v přijímačkách.“
Marek Valášek: „U otevřených úloh, což jsou zlomky, rovnice apod. si to zadání opište. U uzavřených úloh nebo u úloh kde chtějí pouze výsledek nic neopisujte, ať neztrácíte čas.“
Jan: „Dobrý den, Mám dotaz na tzv.kapacitní úlohy typu farmář sklidí Lán pole za určitou dobu, za pár dní k nim přijdou další farmáři. Za jak dlouhou dobu zorají pole když.... Mate nějaký trik Divák pořadu“
Marek Valášek: „Mám. Dělejte to přes výkon farmáře za hodinu (nebo jinou časovou jednotku). Řekněte si kolik jeden člověk udělá za jednu hodinu. A pak tyhle výkony můžete sčítat.“
Eliška: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli když v přijímacích zkouškách u nějakého příkladu chtějí postup řešení, tak když napíšu postup jiný než oni (ale výsledek budu mít dobře), znamená to, že nedostanu žádný bod? Nebo alespoň nějaký bod dostanu?“
Marek Valášek: „Pokud bude postup dobře, tak je to OK. Body dostanete.“
Jiří Kadlec: „Dobrý den, Marku! Když se má celá postup řešení např. rovnice napsat do záznamového archu, jak mám zvýraznit výsledek? Podtrhnout dvakrát? Nebo do rámečku? Nebo nechat? Jak to vyžaduje CERMAT? Moc děkuji za odpověď a za celý skvělý matematický video-pořad!“
Marek Valášek: „Je to jedno. Hlavně nějak zvýraznit :-) Jinak děkujeme za pochvalu.“
Sofie: „je jedno,jestli v záznamovém archu napíši -x+3 nebo je důležité u algebrických výrazů dodržet pořadí a musí tam být napsáno 3-x strhnou mi za to body“
Marek Valášek: „mělo by to být jedno, ale zvyk je takový, že se to řadí podle mocnin. čili radši -x+3“
Tomáš: „Bude v přijímačkách společný nejmenší násobek a společný největší dělitel?“
Marek Valášek: „ano, může to tam být. Minimálně v podobě práce se zlomky.“
Gustav Holý: „Dobrý den, mohl by jste mi poradit jaká taktika je nejlepší u přijímaček? Děkuji moc Gustav :)“
Marek Valášek: „Budeme o tom mluvit v radách na závěr.“
kateřina křížová: „Ahoj Marku, můžu se zeptat , co by si mi poradil abych byla při přijímačkách v klidu a nenervovala se z případné reakce rodičů za neúspěch. Děkuji Kačka“
Marek Valášek: „To je těžká rada. Doporučuju se pořádně připravovat. Dej tomu maximum. Když uděláš maximum co můžeš, nemusíš se bát, protože jsi se na to nevykašlala. Někdy jsou věci, v životě, které nevyjdou. Nejhorší je, když se ti nepovede něco proto, že jsi tomu nedala maximum.“
Adam: „Zdravím, musíme u přijímaček opisovat zadání u těch prvních příkladů (rovnice, atd.)? Děkuji“
Marek Valášek: „Ano, opište to.“
Adam: „Zdravím. Je nutné obtahovat u přijímaček ty "čáry", které už jsou v zadání předrýsované? Děkuji“
Marek Valášek: „Ne. jen to co jste tam narýsovali Vy.“
Jitka: „Dobrý den, moc děkuji za Váš logický výklad, leccos jsem se naučila, hlavně ten poměr. Mrzí mě, že naši učitelé takoví nejsou. Chtěla bych se také zeptat. U logických úloh jsem přišla na výsledek tím, že jsem nic nepočítala, ale malovala (vzalo mi to mnoho času, nemohla jsem přijít na variantu s počítáním). Uznají mi to jako postup? Předem děkuji za odpověď.“
Marek Valášek: „Dobrý otázka, zeptáme se na to Marie. Bude vědět :-)“
Vojtěch: „Dobrý den, děkuji za Vaše rady v rámci celého pořadu. Moc mi to pomohlo a poslední blok, který se týkal logických "16." úloh mi taky pomohl. Občas jsem dokázal vypočítat 1,2 a výjimečně i 3, a zde jsem pochopil, jak pří jiném úhlu pohledu je rázem úloha mnohem jednodušší a již je zvládám a díky tomu jsem již 3x za sebou napsal Cermatovský test na 50/50 b. Děkuji moc“
Marek Valášek: „Wow. Tak to je pecka. Moc gratuluju.“
Marek: „Marku u logické úlohy jsem si podle sebe dokreslil do zadání řešení a pak jsem jenom spočítal kostičky (skoro na prstech) Mohu to udělat u přijímacího řízení“
Marek Valášek: „Jasně :-). Oni chtějí jen výsledek.“
Monika: „Jsem studentka VŠ. Matiku zbožňuji. Připravuji sestřenici na přijímací zkoušky na střední. Dívala jsem se na všechny díly a připomněla si, jak mám matematiku ráda. A přihlásila jsem se na Matfyz. Děkuji moc za tento pořad, a Vám, Marku, za skvělé vysvětlování. Mrzí mě, že spousta učitelů matematiky nedokáže látku dětem pořádně vysvětlit. A ony v tom pak zbytečně tápají. Více učitelů jako vy! Díky“
Marek Valášek: „Moc moc děkuji :-)“
Josef: „Vadí když u nějakých úloh napíšu výsledek zlomkem a né desetiným číslem?“
Marek Valášek: „Záleží na tom, co je v zadání. Někdy to má být zlomek, někdy desetinné číslo, někdy je jim to jedno. Ale pokud vyžadují formu, tak to napíšou do zadání.“