Chat

host

Marek Valášek

Záznam chatu ze čtvrtka 26. března

Eliška: „Dobrý den,Bude také vysílání pro páťáky kteří se připravují na přijímací zkoušky?“

Marek Valášek: „Dobrý den, Eliško, děkujeme za dotaz, speciální program pro páťáky nebo sedmáky neplánujeme, ale spousta věcí, které probíráme jsou i pro Vás. V přijímačkách z deváté třídy se objevují podobné věci jako v přijímačkách z páté nebo sedmé třídy, protože i deváťáky musí otestovat z látky nižších ročníků. Hezký den, Marek“

Magda: „Budou se v dalších dílech probírat slovní úlohy s jednou neznámou? Děkuji za odpověd.“

Marek Valášek: „Dobrý den, Magdo, ano, dnes :-).“

Lukáš: „Zdravím. Vysvětlíte nějaký trik, jak počítat slovní úlohy?“

Marek Valášek: „Dobrý den, Lukáši, ano, dnes děláme slovní úlohy.“

Johana Suchánková: „Dobrý den,nemám úplně dotaz ,ale chtěla bych vám moc poděkovat za vaše kurzy na Leaentube.Mamka mi koupila přípravný kurz na přijímačky a moc mi pomohl.Nikdy jsem ve škole látku moc nechápala,ale vy jste mi to dokázal vysvětlit během pár minut a dokonce mě začala bavit matematika!děkuju!“

Marek Valášek: „Johano, moc děkuju za krásnou zprávu. Udělala jste mi obrovskou radost :-)“

Jaja: „Dobrý den, myslíte ze tam bude hranol?“

Marek Valášek: „Dobrý den, Jestli miyslíte v přijímačkách, tak hranol tam být může. Častěji se objevují speciální případy hranolu - tedy krychle a kvádr.“

Victory Blahová: „Je tohle pro páťáky nebo pro deváťáky?“

Marek Valášek: „Primárně pro deváťáky, ale dívat se můžete také :-). Slovní úlohy maí i páťáci a sedmáci.“

Vašek: „Dobrý den budou v pořadu rovnice se zlomky ?“

Marek Valášek: „Dobrý den, Vašku, rovnice se zlomky jsme dělali minule.“

Emil Hava: „Mohu se zeptat, bude se dělat zkouška, já to pořád nechápu.“

Marek Valášek: „Vezměte to číslo, které Vám vyšlo a dosaďte ho za x do levé strany rovnice a potom do pravé strany rovnice. Pokud Vám to vyjde vlevo i vpravo stejně, máte to správně (teda pokud neuděláte chybu jak v řešení,tak ve zkoušce :-) )“

Ali: „Vyjde x=50“

Marek Valášek: „Super :-)“

Zuza: „Dobrý den, líbí se mi váš pořad. Bude v budoucnu k dispozici on-line? V archivu čt? Děkuji za odpověď.“

Marek Valášek: „Ano, pořad je v archivu. Web české televize. Dejte si vyhledat Škola doma.“

Terka: „„Dobrý den, bude se probírat i literatura ”“

Marek Valášek: „Dobrý den, Terko, to je spíš otázka na češtináře. My děláme matiku. I když existuje spousta krásných matematických knížek :-).“

Richard: „Když vyjde x=2/4 tak to je výsledek? Nebo to musím krátit dál?“

Marek Valášek: „Určitě kraťte. Většinou to i požadují. Chtějí po vás, abyste uvedli výsledek jako zlomek v základním tvaru. Tedy zkrácený.“

Ondra Vlček: „Netočil jsi tuhle úlohu náhodou na youtube jako řešení k příjmačkám 2019?“

Marek Valášek: „Je to možný :-). mám pocit že zaposlední pár let jsem natočil snad všechny možné verze testů :-)“

Segey Stokurev: „Tento pořad je lepší než normální škola.“

Marek Valášek: „děkujeme :-)“

Markéta: „Je lepší, když mi nejde geometrie ji raději přeskočit a věnovat se něčemu co mi jde?“

Marek Valášek: „Určitě. U testu se vždycky zabývejte tím, co umíte a co vám jde a teprve potom věcmi, nad kterými potřebujete přemýšlet.“

Anča: „Dobrý den, mohu se zeptat jestli budou v přijímacích zkouškách Kvadratické funkce“

Marek Valášek: „Nebudou. Je to látka až střední školy.“

Kryštof: „Ahoj Marku, chodím teď do třeťáku. Samostudium nemá šanci nahradit výuku FaceToFace. Probíráme právě kombinatoriku. Bude se v televizi probírat i učivo starších studentů, nebo si musím vystačit s tvým YouTube kanálem? Díky :)“

Marek Valášek: „Ahoj Kryštofe, Učivo pro střední školu není v plánu. Věřím, že to zvládneš :-)“

Kateřina: „Dobrý den, kde najdu ty úlohy, co jsou v pořadu“

Marek Valášek: „Odkazy na ty příklady by měly být pod videeem.“

Věra Oupická: „Nejsem si jistá, ale výsledek 1.slovní úlohy z dneška mi vychází 10 láhví většího objemu a 30 litrových, výsledek je v řešení jiný. Co je správně?“

Marek Valášek: „30 a 10 je správně. Měli jsme tam překlep. Už by měl být opravený.“

Lucie: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli budete probírat procenta“

Marek Valášek: „Ano a už se na ně moc těším :-)“

Ondra: „Ahoj Marku, můžou po nás na přijímačkáh chtít kontrolu (např. u rovnic) ? Děkuji :)“

Marek Valášek: „Ahoj Ondro, jestli myslíš zkoušku, tak myslím, že se to ještě neobjevilo. Ale chtít mohou v podstatě cokoliv :-)“

Denis: „Ahoj Marku, jaká je tvoje nejoblíbenější věc v matematice?“

Marek Valášek: „Wow, to je moc hezká otázka. Z hlediska látky mě hrozně moc baví funkce a jejich aplikace na reálný život. Ale úplně nejvíc mě na matice baví, když to moji studenti chápou :-)“

Lenka: „Dobrý den Marku, budou se dělat i lineární rovnice ? a kdy? a myslíte si že v přijímačkách budou ? a budou se tam dělat zkoušky ?“

Marek Valášek: „Lineární rovnice jsme dělali minule.“

Anička: „Dobrý den, jak byla úloha s daty, psalo by se v záznamovém archu pouze 50 nebo 50GB?“

Marek Valášek: „Do záznamového archu určitě pište výsledek včetně jednotek. Tedy 50 GB.“

Pan: „Substituce nebo per partes“

Marek Valášek: „Záleží na funkci, kterou integruješ :-)“

Alex: „Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli budete probírat funkci sinus. Potřebovala bych to nějak vysvětlit, dostali jsme to jako nové učivo v době karantény a nějak si s tím nevím rady.. :( Děkuju za odpověd.“

Marek Valášek: „Sinus je střední škola. Tohle je pro základky, kdyžtak mrkni na youtube. Mám tam o tom nějaká videjka :-)“

Tadeáš: „Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak moc vzorové testy pro daný rok odpovídají těm opravdovým přijímacím testům. Jak moc mi tyto testy mohou napovědět v tom, co v přijímacím testu bude? Děkuji za odpověď. A vaše videa jsou skvělá“

Marek Valášek: „Děkuji za pochvalu :-). Vzorové testy jsou opravdu vzorové. Můžete se o ně opřít. Určitě si projděte i ty starší testy.“