iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
1. 12. 2016
19:10 na ČT sport

1 2 3 4 5

2 hlasy
12025
zhlédnutí

MS v rallycrossu 2016

Argentina

Souhrn

48 min | další Sport »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

MS v rallycrossu 2016 Argentina

  • 00:00:21 Dobrý den! Vítejte u sledování
  • 00:00:23 toho nejlepšího světového
    rallykrosu.
  • 00:00:27 Letošní sezona měla na programu
    12 mistrovských podniků
  • 00:00:31 a světový šampionát
    už v tuto chvíli máme za sebou.
  • 00:00:35 Na těchto obrázcích můžete
    sledovat, kde všude se závodilo.
  • 00:00:38 Poslední podnik dvanáctidílného
    seriálu se jel v Argentině.
  • 00:00:43 To byl novopečený mistr světa
    Mattias Ekström,
  • 00:00:47 který se z titulu mistra světa
    mohl radovat
  • 00:00:50 právě už s drobným předstihem.
  • 00:00:55 Žádné velké drama v tomto ohledu
  • 00:00:57 se tedy nedalo očekávat
    v posledním podniku.
  • 00:01:00 Nicméně byl ještě ve hře
    titul mezi konstruktéry,
  • 00:01:04 mezi jednotlivými týmy.
  • 00:01:06 Viděli jsme kalendář
    letošní sezony.
  • 00:01:09 Stejně jako loni sezona končila
    v Argentině.
  • 00:01:12 Můžeme už říci, že zde jelo
    aspoň na nějakou dobu naposledy,
  • 00:01:18 protože Argentina v příští sezoně
    ze světového šampionátu vypadne.
  • 00:01:25 Nahradí ji Kapské Město
    v Jižní Africe.
  • 00:01:28 Sledujeme obrázky z předchozího
    podniku, z Buxtehude v Německu.
  • 00:01:33 Je to velice rychlá,
    dá se říci nejrychlejší trať
  • 00:01:36 a nejkratší trať celého seriálu.
    Rozhodla o novém mistru světa,
  • 00:01:39 kterým se stal
    právě tento chlapík,
  • 00:01:42 Mattias Ekström ze Švédska,
  • 00:01:45 který převzal žezlo
    po Petteru Solbergovi,
  • 00:01:48 dvojnásobném světovém
    šampionovi.
  • 00:01:53 V Německu se z vítězství radoval
    Kevin Eriksson.
  • 00:02:04 -Vždycky jsem snil
    o takové neděli.
  • 00:02:07 Ale to, jak se nám to povedlo,
  • 00:02:10 to, jak jsme završili tři roky
    s týmem,
  • 00:02:13 vyhráli jsme s respektem
    a udělali něco nového pro sport,
  • 00:02:17 to je opravdu zvláštní moment.
  • 00:02:23 -Tak to se všemi pořádně oslavte.
    Gratulujeme!
  • 00:02:28 -To byla bezprostřední reakce
    Mattiase Ekströma
  • 00:02:31 na zisk svého prvního titulu
    mistra světa.
  • 00:02:37 -Projel jsem cílem
    a byl jsem zklamaný. Opravdu.
  • 00:02:42 Myslel jsem,
    že to nebude stačit.
  • 00:02:44 Ale oni za mnou přišli do auta,
    že jsem světový šampion.
  • 00:02:48 A já jsem se ptal: Opravdu?
    Protože jsem myslel, že nejsem.
  • 00:02:51 Jenže pak jsem zjistil,
    že to opravdu sedí.
  • 00:02:54 A byl to velmi divný pocit,
  • 00:02:57 ze zklamání se dostat
    na opačnou stranu.
  • 00:03:00 Byl jsem šťastný,
    měl jsem v sobě adrenalin.
  • 00:03:03 Trvalo mi to pár sekund
    a pak propukly emoce naplno.
  • 00:03:09 Začali jsme náš projekt
    a cílem bylo být mistrem světa.
  • 00:03:12 Všechno jsme tomu podřídili,
    od mechaniků po inženýry.
  • 00:03:16 Všichni věděli, proč tu jsme.
    Mým úkolem bylo vyhrávat.
  • 00:03:25 -V předposledním podniku vyhrál,
    jak už jsem říkal,
  • 00:03:28 mladý Kevin Eriksson, a to
    po tomto neskutečném manévru,
  • 00:03:31 který se svým způsobem zapíše
    do dějin
  • 00:03:34 tohoto adrenalinového sportu.
  • 00:03:42 -Mým plánem bylo
    jít do toho opravdu naplno.
  • 00:03:45 V první zatáčce se rozhodlo.
  • 00:03:48 A já si říkal,
    jestli to klapne nebo ne.
  • 00:03:51 Bylo to buď, anebo.
  • 00:03:54 Tentokrát to vyšlo
    a byl to úžasný manévr.
  • 00:03:58 Extrémní manévr.
  • 00:04:01 Tolik jsem na to nemyslel,
    dokud na to nepřišlo.
  • 00:04:05 A potom jsem dostával ohlasy
    z Kolumbie, Ameriky
  • 00:04:08 nebo Nového Zélandu.
  • 00:04:17 Prostě z celého světa.
    Bylo to fakt něco!
  • 00:04:22 -To byl opravdu
    hodně vydařený manévr.
  • 00:04:25 Sledujeme, jak vypadalo
    pořadí jezdců
  • 00:04:28 po jedenácti odjetých závodech.
  • 00:04:30 Jak už víme, Mattias Ekström
    nemohl být předstižen,
  • 00:04:33 ale mezi Petterem Solbergem,
    Johanem Kristofferssonem
  • 00:04:36 a Andreasem Bakkerudem
    se ještě muselo rozhodnout
  • 00:04:39 o druhém, potažmo třetím
    a samozřejmě čtvrtém místě.
  • 00:04:42 Ani mezi týmy nebylo ještě
    úplně dobojováno,
  • 00:04:45 protože šance na zisk titulu
    měl i tým Peugeot-Hansen,
  • 00:04:48 který ztrácel 17 bodů
    na tým Mattiase Ekströma.
  • 00:04:54 -Máme malý náskok, 17 bodů,
    to není tak velká mezera,
  • 00:04:57 abychom mohli nasadit
    sluneční brýle a relaxovat.
  • 00:05:00 Bude to tvrdá práce.
  • 00:05:05 -Ztrácíme 17 bodů,
  • 00:05:07 potřebujeme získat hodně bodů,
    abychom mohli vyhrát.
  • 00:05:10 Budeme bojovat, a to tvrdě.
  • 00:05:13 Možná tedy ne úplně tak tvrdě,
    bok na bok, ale chytře.
  • 00:05:16 Prostě pojedeme chytře.
  • 00:05:26 -V tomhle týmu jsou dva rychlí
    chlápci a také u Hansena.
  • 00:05:30 Ale pak jsme tu my, kteří chceme
    být tak rychlí, jak jen to jde.
  • 00:05:34 Mattias už titul má
    a teď je to na nás.
  • 00:05:46 -Zvednout trofej nad hlavu
    a být mistrem, to je vždycky něco.
  • 00:05:48 Děláte na tom celý rok
    a je to speciální pro tým.
  • 00:05:52 Je to čest pro celou partu.
  • 00:05:59 -Myslím, že když se podíváme
    na naši týmovou práci,
  • 00:06:02 tak si zasloužíme
    být mistry světa.
  • 00:06:05 Ale v tomto sportu
    nezáleží na tom,
  • 00:06:08 kolik bodů máte vy osobně.
  • 00:06:10 Vždycky jako tým
    musíte získat maximum.
  • 00:06:18 -A my už se pojďme podívat,
    jak argentinský podnik probíhal.
  • 00:06:23 Na programu byly
    čtyři kvalifikace.
  • 00:06:27 I z těchto obrázků je patrné,
  • 00:06:30 že sobota se v Argentině nesla
    v duchu mokrého povrchu,
  • 00:06:36 protože přes okruh Rosario
    se přehnala silná bouřka.
  • 00:06:40 Nakonec musela být kvalifikace
    číslo 2 zrušena,
  • 00:06:43 respektive přeložena na neděli,
  • 00:06:46 takže podmínky v sobotu
    byly opravdu hodně divoké.
  • 00:06:49 Komu to nedělalo
    vůbec žádné problémy,
  • 00:06:52 byl například Mattias Ekström,
  • 00:06:55 který zajel druhý
    nejrychlejší čas.
  • 00:06:58 Získal 45 pomocných bodů.
  • 00:07:00 Samozřejmě že po sobotě
    figuroval na druhé příčce,
  • 00:07:03 vzhledem k tomu, že se jela
    jen jedna kvalifikace.
  • 00:07:06 Rychlý byl ale také
    Johan Kristoffersson,
  • 00:07:09 pilot tohoto Volkswagenu Polo,
    který zajel celkově třetí čas.
  • 00:07:13 A nejrychlejším ze všech byl
    Petter Solberg.
  • 00:07:20 Tady je moc dobře vidět,
  • 00:07:24 v jakém blátě se jela
    první kvalifikace.
  • 00:07:27 Podmínky nebyly opravdu ideální.
  • 00:07:30 Loni se tady v Argentině naopak
    doslova šíleně prášilo.
  • 00:07:33 Tentokrát to tedy bylo hodně
    o vodě a o blátě,
  • 00:07:37 na což mnozí doplatili.
  • 00:07:39 Rallykrosová auta se přece jen
    lépe chovají na suchém povrchu,
  • 00:07:43 kde mají ten pořádný grip.
  • 00:07:47 Ukočírovat těch 600 koní,
    když je mokro, není snadné.
  • 00:07:55 Tady vidíte, proč se kvalifikace
    číslo 2 jela až v neděli,
  • 00:07:58 proč byla přesunuta.
  • 00:08:02 Nakonec v té první zvítězil
    Petter Solberg,
  • 00:08:05 v druhé kvalifikaci to nebylo jiné,
    co se týče vítězného pilota,
  • 00:08:10 protože i v této kvalifikaci
    Petter Solberg dominoval.
  • 00:08:15 Dobře si počínal také Němec
    Timo Scheider,
  • 00:08:19 pravidelný účastník šampionátu
    DTM, který v posledních závodech
  • 00:08:22 světového rallykrosového
    šampionátu
  • 00:08:25 pilotuje vůz Seat Ibiza.
    Tady máme Sébastiena Loeba,
  • 00:08:28 který byl nesmírně rychlý
    v druhé kvalifikaci,
  • 00:08:31 zajel druhý nejrychlejší čas,
  • 00:08:34 přesto se však našel ještě jeden
    chlapík, který byl rychlejší,
  • 00:08:38 a to poměrně o dost,
    téměř o 2 vteřiny.
  • 00:08:42 V Argentině se po startu jede
  • 00:08:45 do dlouhatánské pravé
    klopené zatáčky,
  • 00:08:48 kde auta naberou
    šílenou rychlost,
  • 00:08:51 a pak se musí dostat na šotolinu
  • 00:08:55 a do kombinace
    pravé a levé zatáčky,
  • 00:08:58 které jsou na sebe
    dosti nešetrně navázané,
  • 00:09:01 takže tam bývá
    hodně často "maso".
  • 00:09:04 Vidíme Pettera Solberga,
  • 00:09:07 kterému se povedl start
    i do druhé kvalifikace.
  • 00:09:10 Zaujal první příčku
    a všem soupeřům ukázal záda.
  • 00:09:14 Solbergovi vycházely rozjížďky
    naprosto skvěle.
  • 00:09:23 Zatímco Johan Kristoffersson,
    kterého jsme před chvílí viděli,
  • 00:09:27 zajel v této kvalifikaci
    až osmý nejrychlejší čas,
  • 00:09:30 takže si trošku pohoršil,
  • 00:09:32 ale každopádně Kristoffersson
    byl stále ve hře o semifinále
  • 00:09:36 a samozřejmě že i nadále byl
    ve hře o titul vicemistra světa.
  • 00:09:41 O něj bojoval také
    Petter Solberg.
  • 00:09:43 Vidíme, že dvakrát 50 bodů
  • 00:09:46 řadilo Pettera Solberga
    jednoznačně na 1. místo.
  • 00:09:49 Mattias Ekström
    byl bezpečně druhý,
  • 00:09:52 Andreas Bakkerud byl třetí
  • 00:09:55 a Johan Kristoffersson byl
    po dvou kvalifikacích čtvrtý.
  • 00:09:58 Dvanáctý byl v této fázi
    René Münnich,
  • 00:10:01 další pilot Seatu Ibiza,
  • 00:10:03 který se na přední příčky
    příliš často nedostává.
  • 00:10:12 Ještě jednou průběžné pořadí
    po dvou odjetých kvalifikacích.
  • 00:10:16 Páté místo patřilo
    Sébastienu Loebovi,
  • 00:10:19 šestý byl Timur Timerzyanov
  • 00:10:21 a pak dva Lotyši, Janis Baumanis
    a Reinis Nitišs.
  • 00:10:25 Celkem v Argentině startovalo
    pouze 17 závodníků,
  • 00:10:28 vidíte pořadí prvních šestnácti.
  • 00:10:31 Vůbec se nedařilo
    Kevinu Erikssonovi,
  • 00:10:34 který v předchozím závodě
    tak skvělým způsobem zvítězil,
  • 00:10:38 vybojoval své první vítězství
    ve světovém rallykrosu,
  • 00:10:42 ale tady to bylo úplně opačně,
    Erikssonovi se vůbec nedařilo.
  • 00:10:48 Tady vidíte jeho
    červenobílou Fiestu.
  • 00:10:55 A už to, že Eriksson startoval
  • 00:10:58 v první rozjížďce třetí
    kvalifikace, znamenalo,
  • 00:11:01 že jeho pořadí není dobré.
  • 00:11:04 A nedařilo se ani
    Timmymu Hansenovi,
  • 00:11:07 což byl velký problém
    pro tým Peugeot-Hansen,
  • 00:11:10 protože naděje na zisk
    titulu mistrů mezi týmy
  • 00:11:13 se opravdu hodně vzdalovaly.
  • 00:11:16 Jeho týmovému parťákovi
    Sébastienu Loebovi se sice dařilo,
  • 00:11:19 ale to na týmové hodnocení
    vůbec nestačí.
  • 00:11:23 Je potřeba, aby obě auta
    každého týmu výrazně bodovala.
  • 00:11:27 Viděli jsme hodně poničenou
    audinu Robina Larssona.
  • 00:11:33 Tady máme další z rozjížděk,
  • 00:11:36 ve které se ujal vedení
    Reinis Nitišs.
  • 00:11:40 Tvrdě s ním bojoval
    Johan Kristoffersson,
  • 00:11:43 ale také Timo Scheider.
  • 00:11:46 Jak už jsem říkal, Timo Scheider
    neodjel v rallykrosu moc závodů,
  • 00:11:50 ale přesto se v těch, co jel,
    dokázal držet hodně v popředí.
  • 00:11:56 Tady máme další rozjížďku,
    kde se představí Petter Solberg,
  • 00:12:01 Sébastien Loeb,
    Andreas Bakkerud,
  • 00:12:04 Mattias Ekström
    a Timur Timerzyanov,
  • 00:12:07 takže čtvrtý závod třetí
    kvalifikace, čtvrtá jízda,
  • 00:12:10 a to znamená
    úplně nejrychlejší ze všech.
  • 00:12:15 Byť rallykrosové speciály
    startují z jedné řady,
  • 00:12:19 tak tady v Argentině je
    pole position vnitřní stopa,
  • 00:12:23 na které startoval
    Petter Solberg,
  • 00:12:26 a ten ji dokázal
    beze zbytku využít.
  • 00:12:29 Znovu kombinace pravé a levé,
    je to vždy velká mela,
  • 00:12:33 dochází zde k mnoha kontaktům.
  • 00:12:40 V rozjížďkách se sice v tomto
    ohledu nic zásadního nestalo,
  • 00:12:44 ale pak přišlo semifinále,
    ke kterému se ještě dostaneme.
  • 00:12:47 Tam už to byla
    zcela jiná písnička,
  • 00:12:50 tam už se jelo
    o konečné pořadí.
  • 00:12:53 A nakonec to bylo
    obrovské drama.
  • 00:12:57 Petter Solberg následovaný
    Sébastienem Loebem
  • 00:13:00 a Andreasem Bakkerudem,
  • 00:13:02 to byla první trojice
    v této rozjížďce,
  • 00:13:05 která se jela jako vždy
    na čtyři kola.
  • 00:13:10 Nájezd do dalšího kola
    a do kombinace pravé a levé,
  • 00:13:13 to je ona z pohledu
    Pettera Solberga.
  • 00:13:17 Od druhého kola dál už to
    v této pasáži argentinské tratě
  • 00:13:21 nebylo tak dramatické.
  • 00:13:26 Po startu vždy docházelo
    k velké tlačenici.
  • 00:13:33 Ani rallykrosová auta
    nevydrží úplně všechno.
  • 00:13:37 Vidíme Andrease Bakkeruda,
    jak zajel do joker lapu.
  • 00:13:41 Pilot Fordu Focus, který byl také
    ve hře o titul vicemistra světa,
  • 00:13:46 zvolil dobrou taktiku.
  • 00:13:52 Andreas Bakkerud nakonec
    v třetí kvalifikaci
  • 00:13:55 dosáhl třetího nejrychlejšího
    času,
  • 00:13:58 čímž si připsal
    42 pomocných bodů
  • 00:14:01 a stále byl ve hře.
  • 00:14:03 Dá se říct,
    že všichni tři piloti,
  • 00:14:06 tedy Bakkerud, Kristoffersson
    i Solberg,
  • 00:14:09 jeli neustále na špici.
  • 00:14:17 Takže bylo jasné,
  • 00:14:20 že o tom, kdo skončí druhý,
    třetí, respektive čtvrtý,
  • 00:14:23 bude muset rozhodnout
    až semifinále, potažmo finále.
  • 00:14:26 V neuvěřitelném tempu jel
    celý víkend Petter Solberg,
  • 00:14:31 protože v podstatě každou
    kvalifikaci dokázal ovládnout,
  • 00:14:35 a to velice jednoznačným
    způsobem.
  • 00:14:39 Nebylo to nic těsného
  • 00:14:41 a vypadalo to, že Petter Solberg
    poté, co z něj spadl ten tlak
  • 00:14:44 a vlastně si byl vědom toho,
  • 00:14:47 že nezíská třetí titul
    mistra světa v řadě za sebou,
  • 00:14:50 tak byl hodně uvolněný,
    tak i to se projevilo,
  • 00:14:53 přestože Petter Solberg
    je zkušený mazák
  • 00:14:56 a jen tak ho nic nerozhází.
    Tady ho máme.
  • 00:14:59 Spekuluje se o tom,
  • 00:15:01 že by se Petter Solberg
    v příští sezoně měl objevit
  • 00:15:04 za volantem jiného vozu.
  • 00:15:07 Zdaleka však není jasné,
    s jakým vozem to bude.
  • 00:15:10 Petter Solberg závodí
    ve svém privátním týmu.
  • 00:15:15 Jak sám říkal,
    už by to možná chtělo
  • 00:15:18 nějakou podporu ze strany
    nějaké automobilky.
  • 00:15:21 Od Citroënu, se kterým závodí,
  • 00:15:24 v tomto sportu
    žádnou podporu nemá.
  • 00:15:28 Tady vidíme pořadí kvalifikace
    číslo 3,
  • 00:15:31 Petter Solberg znovu vítězně
    a znovu s velkým náskokem.
  • 00:15:35 Sébastien Loeb druhý,
    Andreas Bakkerud třetí,
  • 00:15:37 Mattias Ekström čtvrtý
    a Timur Timerzyanov pátý,
  • 00:15:41 takže poslední jízda byla
    nejrychlejší ze všech.
  • 00:15:44 Petter Solberg zatím neztratil
    ani jediný bodík.
  • 00:15:47 Bylo téměř jasné,
  • 00:15:50 že kvalifikační část závěrečného
    podniku mistrovství světa
  • 00:15:54 Petter Solberg vyhraje.
  • 00:15:59 Na 13. místo se propadl
    René Münnich,
  • 00:16:04 který bohužel pod tou
    pomyslnou čarou zůstává
  • 00:16:07 prakticky v každém z odjetých
    závodů mistrovství světa.
  • 00:16:11 Pojďme na čtvrtou,
    závěrečnou kvalifikaci.
  • 00:16:14 Neděle byla v tomto ohledu
    hodně nabitá,
  • 00:16:17 protože se jely tři kvalifikace
    místo obvyklých dvou.
  • 00:16:20 Znovu sledujeme první jízdu.
  • 00:16:25 Tady je Janis Baumanis,
  • 00:16:29 který zajel ve čtvrté kvalifikaci
    dvanáctý nejrychlejší čas.
  • 00:16:32 Tady je souboj Antona Marklunda
    a Kevina Erikssona,
  • 00:16:36 ale také Toomase Heikkinena,
    byl to těsný souboj.
  • 00:16:43 Nakonec nejlepší z této trojice
    byl Kevin Eriksson.
  • 00:16:46 Zde je třetí rozjížďka
    čtvrté kvalifikace,
  • 00:16:50 Kristoffersson, Nitišs,
  • 00:16:52 Scheider, ten je uprostřed
    se Seatem Ibiza,
  • 00:16:56 a také Timmy Hansen
    a Robin Larsson,
  • 00:16:59 pilotující černožlutou audinu.
  • 00:17:03 Start nejlépe vyšel
    Timu Scheiderovi.
  • 00:17:09 Ale vnitřní stopy dokázal
    nejlépe využít Kristoffersson.
  • 00:17:13 Timo Scheider to zkoušel zvenku.
  • 00:17:20 Zařadil se na 2. místo,
    třetí byl Reinis Nitišs.
  • 00:17:28 Pak už následoval Robin Larsson
  • 00:17:32 a jako poslední jel
    Timmy Hansen,
  • 00:17:35 který na argentinský podnik
    roku 2016
  • 00:17:38 nebude vzpomínat v nejlepším,
  • 00:17:41 protože, teď už to můžeme
    prozradit,
  • 00:17:44 Timmy Hansen se nedokázal
    probojovat do semifinálových bojů,
  • 00:17:48 což je v jeho případě
    obrovské zklamání.
  • 00:17:51 Samozřejmě to bylo zklamání
    nejen pro něj,
  • 00:17:54 ale bylo to zklamání
    především pro celý jeho tým.
  • 00:18:00 Naděje na zisk titulu v rámci týmů
    tak úplně zmizela,
  • 00:18:07 a to proto, že Mattias Ekström
    i Toomas Heikkinen
  • 00:18:11 do semifinále postoupili.
  • 00:18:15 Už tento fakt rozhodl o tom,
  • 00:18:18 že tým EKS RX Sweden,
  • 00:18:21 tedy tým Mattiase Ekströma
    a Toomase Heikkinena,
  • 00:18:25 bude slavit titul mistra světa
    i mezi týmy,
  • 00:18:28 takže letošní sezona
  • 00:18:31 pro Mattiase Ekströma
    nemohla dopadnout lépe.
  • 00:18:35 Tady vidíme marnou snahu
    Timmyho Hansena
  • 00:18:38 o vylepšení pozice
    a zároveň i času.
  • 00:18:41 Tvrdý atak Reinise Nitišse
    z Lotyšska.
  • 00:18:44 Timmymu Hansenovi se sice podařilo
    svého lotyšského rivala předjet,
  • 00:18:47 jenže co to bylo platné,
  • 00:18:51 když Timmy Hansen dokázal zajet
    v celkovém pořadí
  • 00:18:54 až sedmý nejrychlejší čas
  • 00:18:57 a ani 37 pomocných bodů
    z této kvalifikace
  • 00:19:00 mu na postup mezi nejlepších
    dvanáct nestačilo.
  • 00:19:04 Naopak Timo Scheider,
    Robin Larsson
  • 00:19:07 a samozřejmě
    Johan Kristoffersson
  • 00:19:11 do semifinálových bojů
    postoupit dokázali.
  • 00:19:16 Johan Kristoffersson je letos
    opravdu příjemným překvapením.
  • 00:19:24 Je to sice zkušený pilot,
  • 00:19:27 ale asi nejlepším důkazem
    předchozích slov je to,
  • 00:19:30 že Johan Kristoffersson
    se dokázal dostat
  • 00:19:33 do závěrečného souboje
    o titul vicemistra světa.
  • 00:19:36 Johan Kristoffersson
    zároveň dokázal
  • 00:19:39 v jednom podniku letošní sezony
    také zvítězit.
  • 00:19:42 Bylo to před nejpočetnějším
    publikem, v Lohéac ve Francii,
  • 00:19:46 kde mu k jeho triumfu tleskalo
    přes 70 000 fanoušků.
  • 00:19:50 Tak populární je rallykros
    ve Francii.
  • 00:19:53 Samozřejmě že k tomu
    hodně přispěl i fakt,
  • 00:19:56 že se tohoto šampionátu účastní
    letos poprvé Sébastien Loeb.
  • 00:20:04 Johan Kristoffersson
    tedy vyhrál tuto jízdu,
  • 00:20:07 ale neplatilo to o vítězství
    v rámci celé kvalifikace.
  • 00:20:12 V této fázi se zařadil
    na vedoucí příčku,
  • 00:20:15 ale na startu byla připravena
    ještě jedna rozjížďka.
  • 00:20:17 Tu teď uvidíme.
    Petter Solberg, Sébastien Loeb,
  • 00:20:21 Andreas Bakkerud, Mattias Ekström
    a Timur Timerzyanov,
  • 00:20:24 tedy znovu pětice nejrychlejších
    z předchozí kvalifikace
  • 00:20:27 se postavila vedle sebe na start
    do kvalifikace číslo 4.
  • 00:20:32 A opět Petter Solberg měl
    nejvýhodnější startovní pozici,
  • 00:20:35 protože stál na vnitřku.
  • 00:20:37 A vzhledem k tomu,
    že nepokazil start,
  • 00:20:40 šel právě Petter Solberg do čela.
    Za ním to ale hodně vřelo.
  • 00:20:43 Především Sébaastien Loeb
    a Andreas Bakkerud
  • 00:20:46 si to rozdávali na ostří nože.
    Kontaktů tam bylo několik.
  • 00:20:49 Tady je nešťastník
    Timur Timerzyanov,
  • 00:20:53 který byl vytlačen svými soupeři
    v té dlouhé pravotočivé zatáčce
  • 00:20:57 až do bariéry
  • 00:21:00 a do jeho rallykrosové Fiesty
    se mu zamotal reklamní banner.
  • 00:21:07 Timerzyanov byl tedy v této
    rozjížďce mimo hru o dobrý čas,
  • 00:21:11 zatímco Petter Solberg
    počtvrté za sebou v Argentině
  • 00:21:16 dominoval své dílčí jízdě.
  • 00:21:21 A nebyla to dominance
    pouze v rámci jeho rozjížďky,
  • 00:21:25 ale byla to dominance v rámci
    celého startovního pole.
  • 00:21:30 Znovu Petter Solberg
    dokázal nadělit
  • 00:21:33 svému nejbližšímu
    pronásledovateli bezmála 2 vteřiny.
  • 00:21:36 Ono se to nezdá
    jako velký rozdíl,
  • 00:21:39 ale v rallykrosu 2 vteřiny,
  • 00:21:41 to je opravdu hodně velká
    časová ztráta.
  • 00:21:44 Vypadalo to, že Petter Solberg
    nenajde konkurenci
  • 00:21:51 a že by mohl v Argentině
    na závěr sezony vyhrát,
  • 00:21:54 a pojistit si tím 2. místo
    v tabulce šampionátu.
  • 00:21:59 Sébastien Loeb byl v podstatě
    sám, nikým neatakovaný,
  • 00:22:03 v tabulce na 5. místě.
  • 00:22:08 Bylo více než pravděpodobné,
  • 00:22:11 že Loeb na tomto místě vydrží
    až do konce celé sezony.
  • 00:22:16 Tady byl Loeb v přímém souboji
    s Mattiasem Ekströmem.
  • 00:22:20 Drobná chybička,
  • 00:22:22 která Loebův Peugeot 208
    vyvezla na vnější stopu,
  • 00:22:26 stála devítinásobného světového
    šampiona v rallye jednu pozici.
  • 00:22:31 Dostal se před něj
    Mattias Ekström,
  • 00:22:34 ale žádnou hlavu si z toho Loeb
    dělat nemusel,
  • 00:22:37 protože do semifinále
    jednoznačně postoupil,
  • 00:22:41 na rozdíl od svého týmového
    parťáka Timmyho Hansena.
  • 00:22:46 Loeb se pochopitelně nevzdával
  • 00:22:49 a chtěl to předjetí
    Ekströmovi vrátit.
  • 00:22:52 To se mu ale nepovedlo.
  • 00:22:56 Nakonec Mattias Ekström udržel
    2. místo v této rozjížďce.
  • 00:23:01 Cílem této jízdy projel
    o 4 desetiny rychleji
  • 00:23:04 než Sébastien Loeb.
  • 00:23:10 Tady máme nájezd
    do posledního kola.
  • 00:23:14 Na čele byl s velkým přehledem
    Petter Solberg.
  • 00:23:18 Slušný náskok si vytvořil
    také Andreas Bakkerud,
  • 00:23:22 kterého ale dvojice Ekström, Loeb
    v závěru této jízdy dojela.
  • 00:23:28 V konečném pořadí
    čtvrté kvalifikace
  • 00:23:31 se ale už nic nezměnilo.
  • 00:23:34 Petter Solberg vyhrál jak svou
    jízdu, tak celou kvalifikaci,
  • 00:23:38 čímž získal plný počet
    pomocných bodů
  • 00:23:41 a jednoznačně tuto část závodu
    vyhrál.
  • 00:23:43 To byl tým Mattiase Ekströma.
  • 00:23:46 Vidíme, že ta trojice
    se sjela dohromady,
  • 00:23:49 ale Petter Solberg
    měl obrovský náskok.
  • 00:23:52 Bakkerud, Ekström a Loeb
    dojeli pohromadě
  • 00:23:54 na druhém, třetím,
    respektive čtvrtém místě.
  • 00:24:00 Znovu platilo, že poslední
    rozjížďka celé kvalifikace
  • 00:24:03 byla nejrychlejší ze všech.
  • 00:24:09 Čtyři z pěti jejich účastníků
    se zařadilo na první čtyři místa
  • 00:24:13 v pořadí Solberg, Bakkerud,
    Ekström a Loeb.
  • 00:24:23 I přes nepříznivé počasí v sobotu
  • 00:24:28 se nakonec podařilo odjet
    všechny čtyři kvalifikace.
  • 00:24:32 Neděle byla v tomto ohledu
    hodně nabitá.
  • 00:24:36 Tady je potvrzení
    předchozích slov.
  • 00:24:38 Znovu to bylo téměř o 2 vteřiny
  • 00:24:41 ve prospěch norského šampiona
    Pettera Solberga.
  • 00:24:50 Jediný, kdo nezasáhl z předchozí
    pětice do boje o nejlepší čas,
  • 00:24:53 byl Timur Timerzyanov.
  • 00:25:01 -Petere, fanoušci si to užívali
    a vy vypadáte spokojeně.
  • 00:25:05 -Bylo to opravdu dobré.
  • 00:25:08 Pracovali jsme tvrdě
    a celý rok to bylo slušné.
  • 00:25:12 Bylo krásné všechno vypustit
    a jít do toho naplno.
  • 00:25:22 -Přesně tak, jak jsem říkal,
  • 00:25:24 Petter Solberg už na sobě neměl
    absolutně žádný tlak.
  • 00:25:28 Ono se to projevovalo na trati
    tím způsobem,
  • 00:25:31 že nechával všechny své soupeře
    daleko za svými zády.
  • 00:25:34 Po čtyřech kvalifikacích
    byl na 2. místě Andreas Bakkerud,
  • 00:25:38 třetí byl Mattias Ekström
    a čtvrtý Sébastien Loeb.
  • 00:25:41 Tím se vytvořily dvě první řady
    do semifinálových jízd.
  • 00:25:46 Nakonec posledním postupujícím
    do semifinále byl Timo Scheider
  • 00:25:50 a prvním nepostupujícím byl
    nešťastný Timmy Hansen,
  • 00:25:54 který potřeboval ještě 3 bodíky,
    aby přeskočil Tima Scheidera.
  • 00:26:14 Na programu argentinského
    závodu,
  • 00:26:17 tedy závodu číslo 12
    v letošní sezoně,
  • 00:26:20 byly už semifinálové jízdy.
  • 00:26:26 Ze šestnácti pilotů,
    kteří do závodu nastoupili,
  • 00:26:29 se v semifinále představila
    první dvanáctka.
  • 00:26:34 Ta se do dvou semifinálových
    jízd rozdělila následovně.
  • 00:26:42 První semifinále jeli
  • 00:26:45 Petter Solberg a Mattias Ekström
    z první řady,
  • 00:26:48 Johan Kristoffersson a Timur
    Timerzyanov z řady druhé,
  • 00:26:51 pak Toomas Heikkinen
    a Janis Baumanis z řady třetí.
  • 00:26:55 Semifinále číslo 2 jeli
    Andreas Bakkerud, Sébastien Loeb,
  • 00:26:59 Reinis Nitišs, Robin Larsson,
    Anton Marklund a Timo Scheider.
  • 00:27:06 Znovu tedy platilo,
  • 00:27:08 že ti nejlepší se dokázali
    probojovat do závěrečných bojů.
  • 00:27:12 Pojďme se podívat
    na semifinále číslo 1.
  • 00:27:15 Petter Solberg, mistr světa
    z posledních dvou let
  • 00:27:19 a novopečený světový šampion
    Mattias Ekström v první řadě.
  • 00:27:24 Za nimi Johan Kristoffersson
    s Timurem Timerzyanovem
  • 00:27:27 a potom Toomas Heikkinen
    a Janis Baumanis.
  • 00:27:31 Toomas Heikkinen
    a Mattias Ekström
  • 00:27:34 už mohli tak trošku slavit,
    protože bylo jasné,
  • 00:27:37 že pouze účast Sébastiena Loeba
    v semifinále
  • 00:27:40 nemůže zajistit týmu Peugeot-
    -Hansen potřebné bodíky k tomu,
  • 00:27:44 aby se tým Peugeot-Hansen
    stal mistrem světa.
  • 00:27:50 První start do této
    semifinálové jízdy nevyšel,
  • 00:27:53 protože Mattias Ekström
    se ulil.
  • 00:27:58 Druhý start mu vyšel dobře
    a šel do vedení.
  • 00:28:04 Tady jsme viděli tvrdý náraz
    Timura Timerzyanova
  • 00:28:08 do Janise Baumanise
  • 00:28:11 a ten následně kolidoval také
    se Citroënem DS3 Solberga.
  • 00:28:15 Začalo tak obrovské trápení
    norského závodníka
  • 00:28:18 už v této fázi
    semifinálové jízdy.
  • 00:28:22 Petter Solberg nemohl
    ideálně řídit svou DS3.
  • 00:28:26 Bylo na každém metru vidět,
    že má velké problémy s řízením.
  • 00:28:33 Jeho tempo tomu odpovídalo,
    Petter Solberg nemohl jet naplno.
  • 00:28:37 A ani Janis Baumanis
    na tom nebyl dobře,
  • 00:28:40 protože po té ráně
    od Timura Timerzyanova
  • 00:28:43 začal dřít podběh
    o jeho levou zadní pneumatiku,
  • 00:28:46 a ta nakonec nevydržela
    celé semifinále.
  • 00:28:49 Nakonec guma explodovala.
  • 00:28:52 Janis Baumanis tedy musel
    z této jízdy odstoupit.
  • 00:28:57 V této fázi ještě tvrdě bojoval
    s Petterem Solbergem,
  • 00:29:01 byl to souboj
    dvou trápících se jezdců.
  • 00:29:04 Mezitím na čele byl
    Mattias Ekström.
  • 00:29:07 Druhou příčku kontroloval
    Johan Kristoffersson
  • 00:29:10 a Petter Solberg
    s Janisem Baumanisem
  • 00:29:13 bojovali o poslední
    postupové místo,
  • 00:29:15 ale oba dva měli velké trápení.
  • 00:29:20 Řízení u Citroënu
    Pettera Solberga
  • 00:29:22 bylo takzvaně načaté.
  • 00:29:25 Stále se ještě to auto dalo
    řídit, ale tady už je vidět,
  • 00:29:28 že kola u černočerveného
    Citroënu DS3
  • 00:29:32 šla takzvaně proti sobě.
  • 00:29:38 Bylo to tím,
    že spojovací tyč řízení
  • 00:29:41 na levé straně Solbergova vozu
    byla prasklá.
  • 00:29:48 Petter Solberg se trápil
    čím dál víc.
  • 00:29:51 Tady projíždí joker lapem.
  • 00:29:55 Sice to ještě vyšlo,
    ale tady je ten defekt,
  • 00:29:58 který jsem zmiňoval,
  • 00:30:01 defekt Janise Baumanise.
    Mohl za to Timur Timerzyanov,
  • 00:30:05 který dost nešetrně do svého
    lotyšského rivala praštil
  • 00:30:09 v kombinaci pravé a levé
    zatáčky,
  • 00:30:12 a tím v podstatě zpečetil osud
    Janise Baumanise
  • 00:30:16 v argentinském klání.
  • 00:30:18 Petter Solberg měl plné ruce
    práce s neřiditelným vozem,
  • 00:30:22 ale přesto bojoval.
  • 00:30:26 Tady je odstoupivší
    Janis Baumanis.
  • 00:30:29 Zde Pettera Solberga předjel
    Toomas Heikkinen,
  • 00:30:34 který si tím zajistil 3. místo
  • 00:30:38 a Pettera Solberga odsunul
    na čtvrtou příčku.
  • 00:30:41 Dva křížky v levém horním rohu
    u Mattiase Ekströma,
  • 00:30:44 a to proto, že Mattias Ekström
    musel projet joker lapem dvakrát,
  • 00:30:48 a to za ten ulitý start.
  • 00:30:51 Taková jsou pravidla v rallykrosu
    a taková je penalizace.
  • 00:30:54 Tady trápení Pettera Solberga
    vyvrcholilo.
  • 00:30:57 Kola byla už opravdu
    proti sobě,
  • 00:31:00 jeho Citroën nezatáčel.
  • 00:31:03 Bylo to předposlední kolo, takže
    do cíle zbývalo poměrně dost.
  • 00:31:08 Petter Solberg už se
    v tomto záběru neobjevil,
  • 00:31:12 a to proto, že jeho vůz prostě
    nezatočil do levotočivé zatáčky
  • 00:31:16 a Solberg trefil bariéru.
  • 00:31:20 Vypadalo to, že Petter Solberg
    už nebude porkačovat v této jízdě,
  • 00:31:25 jenomže Petteru Solbergovi
    šlo o každý bod.
  • 00:31:28 A protože věděl,
    že Janis Baumanis nejede dál,
  • 00:31:31 tak i s tím hodně poškozeným
    autem jel dál.
  • 00:31:37 Jeho cílem bylo dokončit
    toto semifinále,
  • 00:31:41 které nakonec vyhrál
    Johan Kristoffersson
  • 00:31:45 před Mattiasem Ekströmem,
  • 00:31:47 bylo to díky těm dvěma
    joker lapům v podání Ekströma.
  • 00:31:50 Jako třetí postupující dojel
    Toomas Heikkinen.
  • 00:31:53 Tady je znovu Petter Solberg.
  • 00:31:56 Tím, že jeho Citroën
    přišel o přední nárazník,
  • 00:31:59 tak byl technický problém
    norského závodníka viditelný.
  • 00:32:03 Petter Solberg získal
    2 mistrovské body,
  • 00:32:06 ale Johan Kristoffersson,
  • 00:32:08 jeho rival v boji
    o titul vicemistra,
  • 00:32:11 získal bodů 6 a hlavně postoupil
    do finálové jízdy,
  • 00:32:15 kde bylo k dispozici
    několik dalších bodíků,
  • 00:32:18 takže 2. místo Pettera Solberga
    v pořadí šampionátu
  • 00:32:22 se začala otřásat v základech.
  • 00:32:25 A to bylo připraveno
    ještě semifinále číslo 2.
  • 00:32:28 Andreas Bakkerud
    a Sébastien Loeb v první řadě,
  • 00:32:31 Reinis Nitišs a Robin Larsson
    v řadě druhé
  • 00:32:34 a Anton Marklund
    a Timo Scheider v řadě třetí.
  • 00:32:38 Andreas Bakkerud byl dalším
    z pilotů, který měl našlápnuto
  • 00:32:41 k medailovému postu
    v mistrovství světa.
  • 00:32:47 A také do tohoto semifinále
    skvěle odstartoval.
  • 00:32:51 Kdo tady odstartoval jako první,
    na tom byl nejlépe,
  • 00:32:54 protože, sami vidíte, že mela,
  • 00:32:58 která se odehrávala
    od 2. místa dál,
  • 00:33:01 byla opravdu veliká.
  • 00:33:03 Hodně na to doplatil
    Sébastien Loeb,
  • 00:33:06 kterému jeho soupeři
    nedovolili odbočit doleva,
  • 00:33:09 tak moc na něj tlačili, až ho
    vytlačili mimo vyznačenou trať,
  • 00:33:13 a Loeb se propadl na 4. místo.
    Vedl bezpečně Bakkerud.
  • 00:33:19 Na 2. místo se z třetí řady
    chytrým manévrem
  • 00:33:23 dokázal prokousat Timo Scheider
    a 3. místo zaujal Robin Larsson,
  • 00:33:29 takže všechno se změnilo
    během úvodního kola
  • 00:33:32 kromě pozice
    Andrease Bakkeruda.
  • 00:33:36 Ten měl pole position
    v semifinále číslo 2.
  • 00:33:39 Takže Andreas Bakkerud
    dokázal díky skvělému startu
  • 00:33:42 využít pole position
  • 00:33:45 a dokázal se dostat na 1. místo,
  • 00:33:47 které si bez problémů
    kontroloval.
  • 00:33:50 A to už Petter Solberg
    měl opravdu nahnáno,
  • 00:33:53 protože bylo jasné,
    že do finále se nepodívá,
  • 00:33:56 zatímco jeho dva rivalové,
  • 00:33:59 Johan Kristoffersson,
    ten už tam byl,
  • 00:34:02 a Andreas Bakkerud do finále
    celkem jednoznačně mířil.
  • 00:34:10 V úvodní mele se startovní pole
    šesti rallykrosařů rozdělilo
  • 00:34:14 na dvě poloviny.
  • 00:34:18 Dalo se předpokládat,
  • 00:34:20 že trojice Bakkerud, Scheider
    a Larsson
  • 00:34:23 si své pozice bude kontrolovat.
  • 00:34:27 Sébastien Loeb, Anton Marklund
    a Reinis Nitišs
  • 00:34:31 jeli s velkou ztrátou na čtvrtém,
    pátém, respektive 6. místě.
  • 00:34:36 V tomto ohledu bylo
    téměř dobojováno.
  • 00:34:46 První trojice měla dokonce
    tak pohodlný náskok,
  • 00:34:52 že mohla projet joker lapem.
  • 00:34:55 Jednalo se o Tima Scheidera
    a Robina Larssona.
  • 00:34:58 Sébastien Loeb
    se nedokázal vrátit před ně,
  • 00:35:02 takže pořadí zůstalo stejné.
  • 00:35:07 Tím, kdo všem hodně ujel,
    byl Andreas Bakkerud.
  • 00:35:11 A také pro něj toto dílčí
    vítězství v semifinále
  • 00:35:15 mělo velikánskou váhu,
  • 00:35:17 protože i semifinále
    je v rallykrosu bodováno.
  • 00:35:20 A jsou to body do tabulky
    světového šampoionátu.
  • 00:35:23 A jak už jsem říkal,
  • 00:35:26 každý bodík v bitvě
    těch tří pilotů se počítal.
  • 00:35:32 Jediným z první trojice,
    kdo v joker lapu ještě nebyl,
  • 00:35:35 byl právě Andreas Bakkerud.
  • 00:35:38 Ale tak už to bývá
    ve světovém rallykrosu
  • 00:35:41 a na většině tratí,
    že ten, kdo jede vpředu,
  • 00:35:44 si nechává joker lap
    až na závěr jízdy.
  • 00:35:47 Andreas Bakkerud do joker lapu
    zamířil v předposledním kole.
  • 00:35:51 A jak vidíme,
    naprosto s přehledem
  • 00:35:54 se dokázal vrátit
    na vedoucí pozici.
  • 00:36:02 V samotném závěru ještě
    Sébastien Loeb
  • 00:36:05 hodně usiloval o to poslední
    postupové místo,
  • 00:36:09 které hájil Robin Larsson,
    zde vidíme přímý souboj
  • 00:36:12 Robina Larssona
    a Sébastiena Loeba,
  • 00:36:15 ale Loeb to trošku přehnal
    dostal se mimo trať až na trávu,
  • 00:36:23 a bylo téměř jasné,
    že Sébastien Loeb
  • 00:36:26 se nepodívá do finále
    letošního posledního závodu.
  • 00:36:30 Naopak Andreas Bakkerud
    vyhrál s obrovským přehledem.
  • 00:36:34 Na 2. místě překvapivě dojel
    TImo Scheider
  • 00:36:37 a třetí, poslední postupovou
    příčku
  • 00:36:40 celkem s přehledem uhájil
    Robin Larsson.
  • 00:36:49 Andreas Bakkerud,
    kterého právě sledujeme,
  • 00:36:53 a Johan Kristoffersson
    postoupili z prvních míst.
  • 00:37:04 V této fázi závodu byl
    nešťastným jezdcem Petter Solberg,
  • 00:37:07 který jednoznačně vyhrál
    všechny čtyři kvalifikace,
  • 00:37:14 ale semifinále, jak jsme viděli,
    mu hrubě nevyšlo.
  • 00:37:17 Petter Solberg
    mohl sledovat souboj
  • 00:37:20 Andrease Bakkeruda
    a Johana Kristofferssona
  • 00:37:23 a byl to souboj, kterého
    on osobně se už nemohl zúčastnit.
  • 00:37:40 Jsme na startu finálové jízdy.
  • 00:37:43 Andreas Bakkerud a Johan
    Kristoffersson stáli v první řadě.
  • 00:37:48 Petter Solberg byl na tribuně
    a byl hodně zklamaný.
  • 00:37:52 Dá se říci i naštvaný, protože
    se tohoto boje nemohl zúčastnit.
  • 00:37:55 Mattias Ekström a Timo Scheider
    v řadě druhé
  • 00:37:59 a Robin Larsson
    a Toomas Heikkinen
  • 00:38:02 v třetí řadě závěrečného finále
    letošní sezony.
  • 00:38:09 Když se člověk díval do průběžných
    tabulek světového šampionátu,
  • 00:38:13 tak zjistil, že Petter Solberg
    nejenže může přijít
  • 00:38:16 o 2. místo v šampionátu,
  • 00:38:19 ale může přijít také o 3. místo,
    a to už bylo opravdu kritické,
  • 00:38:22 co se týče Pettera Solberga.
  • 00:38:25 Do finálové jízdy nejlépe
    odstartoval Andreas Bakkerud
  • 00:38:28 z vnitřní stopy a hned za něj
    se zařadil Johan Kristoffersson,
  • 00:38:32 což samozřejmě Petter Solberg
    neviděl rád.
  • 00:38:35 Třetí příčku zaujal
    Toomas Heikkinen
  • 00:38:38 a čtvrtý byl Mattias Ekström,
  • 00:38:41 který tvrdě bojoval
    s Timem Scheiderem.
  • 00:38:44 Tito dva se spolu nazávodili
    dost a dost,
  • 00:38:47 především v okruhové sérii DTM.
  • 00:38:54 Vedoucí Andreas Bakkerud
    i druhý Johan Kristoffersson
  • 00:38:57 za této konstelace přeskočili
    Pettera Solberga
  • 00:39:01 v konečném pořadí šampionátu.
  • 00:39:03 Samozřejmě ještě nebylo
    dobojováno,
  • 00:39:06 bylo to druhé kolo ze šesti,
    ale vše nasvědčovalo tomu,
  • 00:39:09 že Petter Solberg nakonec odejde
    jako největší smolař
  • 00:39:12 letošní sezony a závěrečného
    napínavého souboje.
  • 00:39:19 Je třeba říci, že skončit druhý
    nebo čtvrtý v mistrovství světa,
  • 00:39:23 to je opravdu veliký rozdíl.
  • 00:39:29 Mattias Ekström se v druhém kole
    rozhodl pro joker lap,
  • 00:39:33 protože přímo před sebou měl
    Toomase Heikkinena,
  • 00:39:36 svého týmového parťáka,
  • 00:39:39 a nechtěl se s ním pustit
    do křížku přímo na trati,
  • 00:39:42 takže to zkusil přes joker lap.
  • 00:39:45 To Adreas Bakkerud, který vedl
    a zajel nejrychlejší kolo dne,
  • 00:39:49 jel na vedoucí pozici
    a do joker lapu nijak nespěchal.
  • 00:39:53 Udělal si velice slušný náskok
    na Johana Kristofferssona,
  • 00:39:57 na kterého už s mírným odstupem
    pohlížel Toomas Heikkinen.
  • 00:40:03 Tomu se v letošní sezoně nedařilo
    úplně podle jeho představ.
  • 00:40:07 Na druhou stranu pilot této audiny
    dokázal poctivě sbírat bodíky.
  • 00:40:14 A díky nim tým EKS RX Sweden,
    tedy tým s vozy Audi,
  • 00:40:21 získal vysněný titul
    mistra světa.
  • 00:40:25 Mattias Ekström, Timo Scheider
    a Robin Larsson
  • 00:40:28 projeli joker lapem už v první
    polovině této finálové jízdy.
  • 00:40:32 Trojice Bakkerud, Kristoffersson
    a Heikkinen
  • 00:40:35 si zatím joker lap
    nechávala v záloze,
  • 00:40:38 i když to je v uvozovkách,
  • 00:40:41 protože joker lap v rallykrosu
    zpravidla zpomaluje.
  • 00:40:44 Vidíme Toomase Heikkinena,
  • 00:40:46 který zamířil do joker lapu
    ve čtvrtém kole.
  • 00:40:51 Toomas Heikkinen se dostal
    do přímého souboje
  • 00:40:54 se svým týmovým parťákem
    Mattiasem Ekströmem.
  • 00:40:59 Mattias Ekström se na chvilku
    dostal před Toomase Heikkinena,
  • 00:41:03 ale Heikkinen byl
    na vnitřku zatáčky
  • 00:41:07 a tuto pozici dokonale využil.
  • 00:41:09 Byť to jsou týmoví parťáci,
  • 00:41:12 tak rallykros je kontaktní
    a tvrdý sport.
  • 00:41:14 Heikkinen před sebe Ekströma
    prostě nepustil.
  • 00:41:18 Navíc se před Ekströma v další
    fázi této hodně uklouzané tratě
  • 00:41:22 dostal i Timo Scheider.
  • 00:41:30 To ale nijak nemohlo rozhodit
    vedoucího borce,
  • 00:41:34 tohoto pilota Fordu Focus
    z dílen britského M-Sportu,
  • 00:41:37 Nora Andrease Bakkeruda.
  • 00:41:41 Ten mířil pro své třetí vítězství
    v letošní sezoně.
  • 00:41:48 A protože za toto vítězné finále
    inkasoval Bakkerud,
  • 00:41:52 už můžeme říci,
    že Bakkerud zvítězil,
  • 00:41:56 dalších 8 bodů, dorovnal
    Pettera Solberga
  • 00:41:59 v celkovém bodovém součtu
    na 239 bodů, stejný počet bodů,
  • 00:42:06 ale tři vítězství oproti jednomu,
    to znamenalo jediné,
  • 00:42:10 že Andreas Bakkerud nejenže
    vyhrál poslední závod sezony,
  • 00:42:13 ale dokázal přeskočit Pettera
    Solberga v celkovém pořadí
  • 00:42:17 a skončil celkově třetí, takže
    Černý Petr v podobě 4. místa,
  • 00:42:21 nepopulárního "bramborového",
    zůstal na Petteru Solbergovi,
  • 00:42:25 a to bylo obrovské zklamání
  • 00:42:28 pro norského, dá se říci
    fenomenálního závodníka,
  • 00:42:31 mistra světa v rallye
  • 00:42:33 a dvojnásobného rallykrosového
    šampiona.
  • 00:42:36 Tady však panovala
    obrovská radost,
  • 00:42:39 protože na 2. místě skončil
    Johan Kristoffersson.
  • 00:42:42 Pět bodů za druhou příčku
    v tomto posledním finále roku
  • 00:42:45 znamenaly posun
    Johana Kristofferssona
  • 00:42:48 na celkové 2. místo.
  • 00:42:53 Takto mladí rallykrosaři,
  • 00:42:56 jmenovitě Bakkerud
    a Kristoffersson,
  • 00:42:59 doslova zatočili
    s Petterem Solbergem.
  • 00:43:03 Právě v této chvíli oznámil
    tým Andrease Bakkeruda
  • 00:43:07 do tohoto vozu informaci,
  • 00:43:10 že Andreas Bakkerud
    může slavit nejen vítězství,
  • 00:43:13 ale posun na celkové 3. místo
    v šampionátu.
  • 00:43:16 Zde jsou výsledky
    závěrečné finálové jízdy.
  • 00:43:20 Pět bodů pro Kristofferssona
    znamenalo titul vicemistra světa.
  • 00:43:35 -Andreasi, to byla velice
    emocionální horská dráha.
  • 00:43:38 Nebylo to jisté, jestli vůbec
    budete v šampionátu,
  • 00:43:42 a pak začaly přicházet výhry.
    Jaký to byl šampionát?
  • 00:43:48 -Upřímně, bylo to skvělé.
  • 00:43:51 Lidi ve vysílačce
    se mnou mluvili
  • 00:43:53 a pak mi tenhle výsledek
    potvrdili.
  • 00:43:56 Fakt emocionální.
  • 00:43:58 Jsem na sebe velice pyšný.
  • 00:44:08 Lidi mě podporovali a výkony,
    které jsme zvládli s M-Sportem,
  • 00:44:12 ty byly úžasné.
  • 00:44:23 Bylo to něco. Nevěděli jsme,
    jestli to bude možné.
  • 00:44:26 Byl to těžký závod až do konce.
  • 00:44:29 Ale je skvělé být v cíli.
  • 00:44:47 -Tři vítězství v šampionátu
    a celkové 3. místo,
  • 00:44:50 to je sezona 2016 z pohledu
    Andrease Bakkeruda.
  • 00:44:54 Tady je dobře vidět,
  • 00:44:56 že Johan Kristoffersson
    i Andreas Bakkerud
  • 00:44:59 přeskočili Pettera Solberga,
    který měl tedy velkou smůlu.
  • 00:45:03 Kdo by to řekl po čtyřech
    odjetých kvalifikacích,
  • 00:45:06 že Petter Solberg bude odjíždět
    z Argentiny jako poražený.
  • 00:45:23 -Mattiasi, bylo skvělé,
    jak gratulujete Andreasovi,
  • 00:45:26 protože jste viděl,
    jak tvrdě pracoval.
  • 00:45:29 Ale mluvme teď o vás.
    Dvojnásobný mistr světa.
  • 00:45:32 věděl jste, že to zvládnete?
  • 00:45:37 -No, snili jsme o tom,
  • 00:45:39 ale u takového závodění
    nikdy nevíte.
  • 00:45:42 Je to ale fantastický výsledek.
  • 00:45:44 Dařilo se nám ve finále
    a nakonec jsme skončili vepředu.
  • 00:45:49 Pro mě to byl fantastický
    šampionát,
  • 00:45:53 pro mě jako jezdce
    i jako majitele týmu.
  • 00:45:57 Během tří let jsme dosáhli
    skvělých věcí s vlastním autem.
  • 00:46:00 A to je fantazie.
  • 00:46:06 -Budete slavit, užijte si to.
  • 00:46:11 -Zde je to potvrzené v grafice.
  • 00:46:13 Tým EKS RX Sweden, tým
    který vlastní Mattias Ekström,
  • 00:46:18 získal 422 bodů a tým
    Peugeot-Hansen jen 387 bodů,
  • 00:46:21 takže nakonec to
    žádné velké drama nebylo.
  • 00:46:26 A nebylo divu,
  • 00:46:29 protože Heikkinen i Ekström
    jeli až do finálové jízdy,
  • 00:46:32 zatímco tým Peugeot-Hansen
  • 00:46:35 jel semifinále pouze s jedním
    autem, a to Sébastiena Loeba.
  • 00:46:42 Sezona 2016 je tedy za námi,
    byla to sezona velice napínavá.
  • 00:46:50 Dalších dvanáct závodů
    nás čeká v sezoně 2017.
  • 00:46:53 Budou to stejné podniky
    kromě Argentiny,
  • 00:46:57 kterou nahradí Kapské Město.
  • 00:47:00 Já vám pro tuto chvíli
    a za celou letošní sezonu
  • 00:47:03 děkuji za pozornost
    a také za přízeň.
  • 00:47:06 Se světovým rallykrosem
    se budu těšit na shledanou.
  • 00:47:30 Skryté titulky Blažena Stráníková
    Česká televize 2016

Související