iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
24. 3. 2012
10:45 na ČT2

1 2 3 4 5

12 hlasů
29809
zhlédnutí

Game Page

Final Fantasy XIII-2 — SSX — Soul Calibur V

26 min | další Děti a mládež »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Game Page

  • 00:00:16 -Ahoj vespolek. Jak to jde?
    -Jo. V poho.
  • 00:00:21 -No, to byla spíš otázka na diváky
    GAME PAGE, víš.
  • 00:00:25 Tak co, jak to jde?
  • 00:00:28 Honzo, ty nevnímáš nebo co?!
  • 00:00:30 To se ptáš mě nebo diváků?
    Teď mě trochu mateš.
  • 00:00:33 Právě. O to jde. Matoucí totiž bude
    z velké části i dnešní díl.
  • 00:00:38 A to třeba kvůli japonským
    vývojářům,
  • 00:00:41 kteří se rozhodli servírovat zatím
    poslední díly ságy FINAL FANTASY
  • 00:00:46 hned dvakrát.
  • 00:00:48 Nebo proto, že tu bude
    i nebude Ezio
  • 00:00:51 a přitom tu bude i nebude
    ASSASSIN'S CREED.
  • 00:00:54 Nemluvě o tom, že v závěru dorazí
    parta šílenců,
  • 00:00:57 kteří nemají pud sebezáchovy
    a závodí ve jménu SSX.
  • 00:01:00 Nicméně novinky, ty by měly být
    naprosto normální jako vždy.
  • 00:01:15 Postapokalyptický svět plný mutantů
    neznámého druhu
  • 00:01:18 a dva hlavní hrdinové.
  • 00:01:21 Drama otce s dcerou ve světě,
    kde lidské rase neroste pšenka
  • 00:01:25 a navíc od autorů série UNCHARTED.
  • 00:01:28 Kombinace už dopředu zaručující
    úspěch.
  • 00:01:30 V THE LAST OF US se tak můžeme
    těšit nejen na intenzivní akci,
  • 00:01:34 ale i na kooperaci,
    souboje nablízko
  • 00:01:37 a doufejme,
    že i na dusivou atmosféru.
  • 00:01:44 Dále by nás měly dostat
    perfektní herecké výkony
  • 00:01:47 a dějové budování pouta
    mezi hlavními protagonisty,
  • 00:01:50 Ellie a Joelem,
    kteří se budou snažit přežít
  • 00:01:53 v ruinách zdevastovaného
    Pittsburghu.
  • 00:01:55 Upřímně řečeno,
    už se nemůžeme dočkat, až to vyjde.
  • 00:01:58 Bohužel, přesné datum vydání
    zatím neznáme.
  • 00:02:01 Dříve než koncem roku
    se ale nedočkáme.
  • 00:02:06 A jinak smutná zpráva pro všechny,
    kdo nemají konzoli PlayStation 3.
  • 00:02:11 Tahle věc totiž vyjde
    stejně jako UNCHARTED
  • 00:02:14 exkluzivně jen na této mašince.
  • 00:02:18 Kinectové STAR WARS naopak
    vycházejí už za chvilku, 3. dubna
  • 00:02:23 a doprovod jim bude dělat
  • 00:02:25 také speciální limitovaná edice
    Xboxu 360
  • 00:02:28 v designu Hvězdných válek.
  • 00:02:29 Pokud si rádi zpestříte den
    nějakým tím pohybem
  • 00:02:33 a máte rádi nádherný svět
    z hlavy George Lucase,
  • 00:02:35 není nad čím váhat.
  • 00:02:37 Ve hře se chopíte role Jedie
    a pomocí gest budete ovládat
  • 00:02:40 jak Sílu a hýbat různými předměty,
  • 00:02:43 tak držet světelný meč
    a sekat nepřátele,
  • 00:02:45 případně řídit kluzáky a speedery.
  • 00:02:47 Časová osa vás provede
    skrz známou hexalogii
  • 00:02:50 od Skryté hrozby
    až po souboje s Darth Vaderem.
  • 00:02:53 Jediný otazník tak visí
    nad kvalitou rozeznávání pohybu,
  • 00:02:56 kvůli čemuž se hra
    neustále odkládala.
  • 00:02:59 Doufejme, že už to autoři
    pořádně vykoumali
  • 00:03:02 a naservírují nám parádní
    pohybový zážitek.
  • 00:03:07 Taktéž v dubnu, konkrétně 17.,
  • 00:03:09 má na Xbox dorazit očekávaná
    vylepšená verze druhého ZAKLÍNAČE,
  • 00:03:13 který u PCčkářů sklidil obrovský
    úspěch a věříme,
  • 00:03:16 že nejinak tomu bude
    u konzolového publika.
  • 00:03:19 Přece jen jde o typ akčního RPG,
    které není zrovna obvyklé
  • 00:03:22 a nabízí opravdu dospělý svět
    bez klasických fantasy příkras.
  • 00:03:26 Nehledě na fakt, že jde v podstatě
    o dvě hry v jedné,
  • 00:03:29 kdy v důsledku vlastních rozhodnutí
  • 00:03:31 můžete prožít
    dva hodně odlišné děje.
  • 00:03:33 Autoři slibují ovládání
    šité na míru gamepadu
  • 00:03:36 a také pár nových questů a lokací,
  • 00:03:38 takže nepůjde o identickou konverzi
    počítačové verze.
  • 00:03:41 Nicméně PCčkáři nemusí plakat,
    veškerý nový obsah
  • 00:03:44 si budou moci stáhnout zdarma
    ve formě dodatečného obsahu,
  • 00:03:48 což jsou další kladné body
    pro vývojáře
  • 00:03:50 známé svým vstřícným přístupem
    k fanouškům.
  • 00:03:53 Víc už netřeba dodávat.
  • 00:03:55 Raději si vychutnejte
    tento mistrný trailer.
  • 00:04:14 Honzo!
  • 00:04:20 Honzo! Prosím tě,
    vnímej mě aspoň chvíli!
  • 00:04:24 Pojď se podívat,
    já absolutně nechápu,
  • 00:04:26 co na tom ASSASSINOVI všichni máte.
    Vždyť se na to podívej,
  • 00:04:30 to je celý nějaký divný.
    No tak chápeš to?
  • 00:04:33 No chápu. Každý hrdina
    si potřebuje občas odskočit.
  • 00:04:36 Dokonce i Ezio.
  • 00:04:47 Aby ale nedošlo k omylu. Ezio
    Auditore si neodskočil na toaletu,
  • 00:04:52 nýbrž do mlátičky SOULCALIBUR V.
  • 00:04:54 Logiku v jeho začlenění
    mezi ostatní charaktery nečekejte.
  • 00:04:58 A není to ani potřeba.
  • 00:05:00 Důležitý je fakt,
    že je z čeho vybírat.
  • 00:05:02 Kromě našeho známého zabijáka
    z ASSASSIN'S CREED
  • 00:05:05 tu jsou pochopitelně i staří známí
    z této slavné bojovkové série.
  • 00:05:09 Ivy s pružným mečem, robotický
    Voldo nebo obrovský Nightmare.
  • 00:05:13 Nový je třeba Patrokolos,
  • 00:05:15 chlapec, na kterém je postaven
    příběh pátého dílu.
  • 00:05:18 Ono teda není moc co
    o příběhu mluvit,
  • 00:05:20 protože ve srovnání třeba
    s geniálním MORTAL COMBATEM
  • 00:05:23 jde skutečně jen o mlácení nepřátel
    v arénách.
  • 00:05:26 Charaktery nejsou
    kdovíjak zajímavé na to,
  • 00:05:29 aby si autoři vůbec dávali
    tu námahu
  • 00:05:31 s nastolením alespoň trochu
    duchaplného děje.
  • 00:05:33 Ale budiž.
    O souboje jde především
  • 00:05:36 a v nich je SOULCALIBUR
    jako vždy kvalitní.
  • 00:05:38 Hlavně možnost využívat
    krom rukou a nohou i zbraně,
  • 00:05:41 různé protiútoky, úhyby
    a další manévry
  • 00:05:44 dělají ze hry
    vcelku složitý kousek.
  • 00:05:46 Chvíli tak bude trvat,
    nežli se do toho dostanete,
  • 00:05:50 a to i přes všelijaká zjednodušení,
  • 00:05:52 která tenhle titul
    do začátku zpřístupní i nováčkům.
  • 00:05:55 Především všechny speciální chvaty
  • 00:05:58 už nezávisí pouze
    na vašem postřehu,
  • 00:06:00 ale také na barometru,
  • 00:06:02 který vám dovoluje
    některé akce spouštět.
  • 00:06:04 Možná to vypadá,
    že nejde o nic zásadního,
  • 00:06:07 ale pro hráče předchozích dílů
  • 00:06:09 je třeba právě toto silný zásah
    do původního konceptu
  • 00:06:12 a výrazně to mění strategii boje.
  • 00:06:14 Není to však tak doladěné,
    jak by mělo být,
  • 00:06:17 a ruku v ruce s trochu
    překombinovaným ovládáním
  • 00:06:20 se ve výsledku souboje
    jeví malinko nedotaženě.
  • 00:06:23 Navíc od pátého dílu jsme čekali
    změn daleko víc, a to takových,
  • 00:06:27 které by sérii přeci jen posunuly
    zase někam dál.
  • 00:06:30 I dobré věci se musí vyvíjet
  • 00:06:32 a nelze stále spoléhat
    na lety provařené prvky.
  • 00:06:36 Na druhou stranu hra netrpí absencí
    obsahu
  • 00:06:38 a jak v režimu pro jednoho hráče,
    tak v multiplayeru má co nabídnout.
  • 00:06:43 Hlavně však SOULCALIBUR
    představuje v obou případech výzvu.
  • 00:06:46 Plusem je pak samozřejmě ještě
    možnost
  • 00:06:49 různě upravovat bojovníky,
    kterých je ve hře na 30.
  • 00:06:52 Postavy jsou velice umně
    vymodelované do nejmenších detailů.
  • 00:06:55 Přesto ale grafika jako celek
    působí ošklivě.
  • 00:06:58 Je hnědá, nevýrazná
    a rozhodně si na ní nepošmáknete,
  • 00:07:01 což je u bojovky tohoto stylu
    velká škoda.
  • 00:07:04 Pátý díl SOULCALIBURU přišel
    s dílčími změnami,
  • 00:07:07 které však nezkušený hráč nepozná,
  • 00:07:09 zkušeného nepotěší
    a vyvstává tak otázka,
  • 00:07:12 proč raději nehrát čtyřku.
  • 00:07:13 Ta nám ve výsledku
    přijde zajímavější
  • 00:07:16 a nezachrání to ani Ezio.
    70 ze 100.
  • 00:07:29 Jako bonus jsme si tentokrát
    připravili další bojovku.
  • 00:07:32 ULTIMÁTNÍ MARVEL VERSUS CAPCOM 3
  • 00:07:36 však trpí podobnými problémy
    jako SOULCALIBUR V.,
  • 00:07:39 jen s tím rozdílem, že je oproti
    svému předchůdci o fous lepší.
  • 00:07:43 Nabízí totiž více kvalitního
    obsahu, více bojovníků na výběr,
  • 00:07:46 a tím pádem i zajímavější
    kombinace soubojů.
  • 00:07:51 K původním 36 charakterům
    přibylo 12 nováčků.
  • 00:07:57 Na straně komiksových hrdinů
  • 00:07:59 kupříkladu Ghost Rider
    či Iron Fist,
  • 00:08:01 na straně Capcomu Frank West
    z DEAD RISING
  • 00:08:04 nebo Nemesis z RESIDENT EVIL.
  • 00:08:07 Zajímavostí je nový mód,
  • 00:08:09 ve kterém dostanete pod ruku
    obřího bosse Galactuse,
  • 00:08:12 abyste decimovali útočící oponenty.
  • 00:08:15 Jinak je ale tahle věc
    v podstatě stejná,
  • 00:08:18 a pokud už trojku máte,
  • 00:08:19 ultimátní edice vás v podstatě
    nemá čím přesvědčit.
  • 00:08:32 Po rychlé bojovce
    rozhodně nezpomalíme.
  • 00:08:34 Vítejte u rychlého přehledu.
  • 00:08:36 V něm se podíváme třeba
    na RESIDENT EVIL: REVELATIONS
  • 00:08:40 či nejnovější přírůstek na poli
  • 00:08:42 kapesních konzolí PS VITA
    s vybranými startovními hrami.
  • 00:08:45 Pokud jste doposud čekali
  • 00:08:47 na opravdu velký titul
    pro Nintendo 3DS
  • 00:08:50 a poslední MARIO
    pro vás tohle kouzlo už nemá,
  • 00:08:52 je tu nový
    RESIDENT EVIL: REVELATIONS.
  • 00:08:55 Právě kvůli němu jsme
    na začátku ukazovali
  • 00:08:57 pomůcku jménem Circle Pad Pro.
  • 00:08:59 Ta přidává možnost
    využít dalšího pohybového kloboučku
  • 00:09:02 a zvyšuje ergonomii
    celého handheldu.
  • 00:09:05 V REVELATIONS toho využijete
    pořádně,
  • 00:09:07 protože jako první RESIDENT EVIL
    v historii
  • 00:09:09 dovoluje postavě zároveň
    běhat a střílet.
  • 00:09:12 Ano, autoři hry
    žijí přes 10 let v jiném světě
  • 00:09:15 a pro tuto sérii
    je to velká revoluce.
  • 00:09:17 Parádní hratelnost
    to ale automaticky nezaručuje.
  • 00:09:20 A tento survival horror balancuje
    na hraně mezi střílečkou a hororem.
  • 00:09:23 Naštěstí to dělá dobře.
  • 00:09:25 Ačkoli se u hry pravděpodobně
    nebudete vyloženě bát,
  • 00:09:28 zdejší tempo, grafika i vyprávění
    vás prostě budou bavit.
  • 00:09:31 Umělá inteligence
    vám zážitek vylepší
  • 00:09:34 a různorodá hratelnost zase
    stimuluje několikanásobné hraní.
  • 00:09:37 Jenom ten příběh není tak zajímavý,
  • 00:09:39 ovšem jeho prolínání
    má něco do sebe.
  • 00:09:41 Doporučujeme všemi deseti.
  • 00:09:43 POKÉMON SUPER RUMBLE
    jde jinou cestou
  • 00:09:46 a více než hra za plnou cenu
  • 00:09:48 by jí slušela nálepka
    stažitelné arkády.
  • 00:09:51 Neznamená to ale,
    že nejde o zábavný titul.
  • 00:09:53 Naopak. Akční, téměř diablovská
    hratelnost,
  • 00:09:56 spousta Pokémonů a kouzel,
    neustálá akce a zajímavý svět.
  • 00:09:59 To jsou věci,
    které by vás k ní mohly zlákat.
  • 00:10:03 Bohužel časem se dostaví stereotyp
  • 00:10:06 a sotva se tak donutíte
    porazit všech 6 stovek Pokémonů,
  • 00:10:09 na které lze narazit.
  • 00:10:11 Tedy pokud nepatříte mezi ty,
    kdo je musí mít všechny.
  • 00:10:16 Jiným případem je MARIO KART 7.
    Tahle nesmrtelná závodní hra
  • 00:10:21 opět přichází s extrémně návykovou
    hratelností,
  • 00:10:24 spoustou známých postav
    v čele s Mariem
  • 00:10:27 a velkou nabídkou tratí, která čítá
    jak nové, tak recyklované kousky.
  • 00:10:31 Graficky je hra sice mizerná,
  • 00:10:33 ale paradoxně jí to nijak
    neubírá na kouzlu.
  • 00:10:36 Těžko se to vysvětluje,
  • 00:10:38 ale když si poprvé zkusíte
    tuhle záležitost v multiplayeru
  • 00:10:41 nebo už posté jedete stejný závod,
    tak pochopíte.
  • 00:10:47 Do rukou se nám těsně
    před uzávěrkou tohoto dílu
  • 00:10:50 v polovině února dostala očekávaná
    kapesní konzole PlayStation Vita.
  • 00:10:54 Takže v rychlosti.
  • 00:10:55 Zařízení má pětipalcový dotykový
    displej a zadní dotykový panel.
  • 00:10:59 Parádně sedne do ruky
  • 00:11:00 a kromě klasických tlačítek
    přináší i dvě analogové páčky,
  • 00:11:04 díky čemuž se na něm skvěle
    ovládají hry všech žánrů.
  • 00:11:07 Navíc má přední a zadní kamerku,
    gyroskopický senzor
  • 00:11:10 a ovládací menu evokující platformu
    chytrých telefonů.
  • 00:11:13 Teď už ale k nejzajímavějším
    startovním titulům.
  • 00:11:16 Jako první si neodpustíme
    největší pecku
  • 00:11:18 v podobě UNCHARTED: GOLDEN ABYSS.
  • 00:11:20 Nathan Drake se v ní vydává
    na své další dobrodružství
  • 00:11:24 a jasně demonstruje
    sílu této konzole.
  • 00:11:26 Hra má neuvěřitelně krásnou grafiku
  • 00:11:28 a využívá snad všech prvků,
    které Vita má.
  • 00:11:31 Můžete skákat
    pomocí dotykového displeje,
  • 00:11:33 mířit pomocí páček nebo naklánění
    přístroje a tak podobně.
  • 00:11:37 Všechno funguje perfektně
  • 00:11:39 a samotná hra až na lehce fádní
    příběh má vše,
  • 00:11:41 co od UNCHARTED chceme.
  • 00:11:44 Pokud jsme na 3DS
    chválili MARIO KART,
  • 00:11:48 pro vitaře je zajímavou volbou
    právě MODNATION RACERS.
  • 00:11:52 Jde o zajímavý ekvivalent
    nintendovské hry,
  • 00:11:55 který využívá podobné principy.
  • 00:11:57 Navíc přidává
    velmi kvalitní grafiku.
  • 00:12:02 Můžete v něm ale také tvořit
    vlastní tratě
  • 00:12:04 a opravovat jak vozy,
    tak závodníky.
  • 00:12:07 Není to možná až tak ukrutně
    návyková záležitost
  • 00:12:10 jako ježdění s Mariem,
  • 00:12:11 ale zábavnost tomu rozhodně
    nechybí.
  • 00:12:18 Z úplně jiného soudku je UNIT 13.
  • 00:12:22 Tahle taktická akční hra
    rozhodně nebude bodovat příběhem,
  • 00:12:25 ale spíše tichým postupem
    za nepřátelskou linií
  • 00:12:28 a především nulovou výdrží
    hlavních hrdinů.
  • 00:12:31 To jsou prvky, které vás nutí
    k trpělivému záškodnictví
  • 00:12:34 a k překonávání
    čím dál tím těžších misí.
  • 00:12:39 Každá z nich znamená výzvu.
  • 00:12:41 A pokud tento typ her máte rádi,
    tady určitě vedle nesáhnete.
  • 00:12:47 Pro milovníky CALL OF DUTY
    ale není tím pravým.
  • 00:12:54 Příznivcům arkádové hratelnosti
    by se naopak mohl líbit
  • 00:12:58 WIPEOUT 2048,
  • 00:13:00 adrenalinový nářez, jehož závodní
    forma a perfektní grafika
  • 00:13:03 u nás opravdu zabodovaly.
    V redakci GAME PAGE
  • 00:13:06 je to hned po UNCHARTED
    nejoblíbenější startovní hra.
  • 00:13:09 Má perfektní multiplayer,
  • 00:13:11 velmi kompetitivní podstatu
    závodění,
  • 00:13:13 krásné tratě a hlavně rychlost.
  • 00:13:15 Naučit se správně projíždět
    zatáčky, využívat zrychlení
  • 00:13:18 a překonávat časy soupeřů
    vás zabaví opravdu na dlouho.
  • 00:13:22 Každopádně Vitě se budeme
    podrobněji věnovat
  • 00:13:24 v dalším konzolovém díle.
    Tak se nezapomeňte dívat.
  • 00:13:28 Jo, dneska to obzvlášť uteklo
    jako voda, co říkáte?
  • 00:13:31 Tak GAME PAGE!
  • 00:13:33 Počkej, počkej, co blbneš,
    jak uteklo, jaká GAME PAGE?
  • 00:13:36 Vždyť jsme teprve v půlce.
  • 00:13:38 No a co?
    Jsem se inspirovala v Japonsku,
  • 00:13:41 tam je teď normální,
    že jeden díl rozdělí klidně na dva.
  • 00:13:44 Jen se na to podívej,
    jestli ti to přijde divný.
  • 00:13:52 Je to skutečně tak.
    Japonci se rozhodli,
  • 00:13:55 že XIII. díl ságy FINAL FANTASY
    nebude jeden, ale rovnou dva.
  • 00:14:00 FINAL FANTASY XIII-2
    je tedy jakýmsi dokončením,
  • 00:14:03 ovšem v trochu zvláštním duchu.
  • 00:14:05 Hra sice velice často odkazuje
    na předchozí díl,
  • 00:14:08 ale spíše než jako druhá polovina
    jednoho celku
  • 00:14:11 působí jako zcela nové dílo,
    kde se jen vyskytují staří známí.
  • 00:14:15 Změn je tudíž požehnaně.
    Zatímco v prvním XIII. dílu
  • 00:14:19 jste se chopili v bojích
    velkého množství charakterů,
  • 00:14:22 ve dvojce to jsou v zásadě
    pouze dva plus jedna příšerka.
  • 00:14:26 Málokdy se stane, že tomu je jinak.
    Má to své výhody,
  • 00:14:29 které ale fanoušci soubojů
    v předchozí třináctce
  • 00:14:32 zřejmě neocení.
    My naopak větší rychlost střetů,
  • 00:14:35 které s sebou toto pojetí přineslo,
    ocenili,
  • 00:14:38 protože znamená i větší kontrolu
    nad bojem a menší chaos.
  • 00:14:41 Pro dynamiku hry
    se jedná o zásadní prvek,
  • 00:14:44 který je ve výsledku také zábavný.
    Bohužel i tady musíte
  • 00:14:47 souboje programově vyhledávat
    a grindovat potvory,
  • 00:14:50 abyste vůbec měli
    na silnější protivníky.
  • 00:14:53 Co se příběhu týče,
  • 00:14:54 více vyniknou dva hlavní
    charaktery, Noel a Serah,
  • 00:14:57 které jsou dobře uchopitelné
  • 00:14:59 a nikomu z nich hlavně netrčí
    z hlavy kuřátko.
  • 00:15:02 Příběh je díky těmto zjednodušením
    bohužel méně pompézním opusem,
  • 00:15:06 než jsme byli zvyklí.
  • 00:15:08 A rozhodně bychom se nezlobili,
    kdyby zdejší vyprávění
  • 00:15:12 o možnosti cestování v čase
    a prolínání časových rovin
  • 00:15:15 mělo větší hloubku.
  • 00:15:17 Dvě hlavní postavy
    jsou v tomto ohledu trochu málo.
  • 00:15:20 Přeci jenom na mnoha různých
    postavách
  • 00:15:22 byl svět FINAL FANTASY
    vždycky vystavěn.
  • 00:15:25 To ale neznamená,
    že se opět nedočkáte
  • 00:15:27 epických megasoubojů
    a vyloženě luxusních cut scén.
  • 00:15:30 Hra přitom skvěle servíruje
    nejenom epické momenty,
  • 00:15:33 ale i běžné rozhovory,
    které vás prostě ohromí.
  • 00:15:37 Díky jisté časové rozpolcenosti
    herního světa
  • 00:15:39 navíc dochází k velice zajímavým
    propletencům,
  • 00:15:42 kdy hrdinové samotní pocházejí
    ze zcela odlišných časových rovin.
  • 00:15:46 Tak či tak to tentokrát uteče
    mnohem rychleji, než jste zvyklí.
  • 00:15:50 A tam, kde se předchozí díl
    konečně dostal do tempa,
  • 00:15:53 tady už ubíhají závěrečné titulky.
  • 00:15:55 Otázkou je, zdali je to ku škodě
    či ku prospěchu.
  • 00:15:58 Tohle FINAL FANTASY je zřejmě
    tím nejméně japonským dílem
  • 00:16:02 a vychází vstříc
    daleko širšímu publiku.
  • 00:16:04 Pak už je to jen o tom,
    co preferujete.
  • 00:16:07 Mohutné typické RPG
    japonského střihu
  • 00:16:09 nebo méně specifickou záležitost,
  • 00:16:11 kterou ale běžný Evropan
    jednodušeji vstřebá.
  • 00:16:14 Druhý díl FINAL FANTASY XIII
  • 00:16:16 možná úplně nenadchne
    skalní fanoušky,
  • 00:16:19 o to více ale nadchne hráče,
  • 00:16:21 kteří nemají k japonským RPG
    kladný vztah.
  • 00:16:24 Je mnohem přímočařejší a nabízí
    spoustu opravdu nádherných momentů,
  • 00:16:28 takže 85 ze 100.
  • 00:16:43 I když se většina
    českých studií zaměřuje
  • 00:16:46 na vývoj PC her, mobilních her
    či multiplatformních titulů,
  • 00:16:49 najdou se i tací,
  • 00:16:51 kteří se soustředí
    výhradně na konzole.
  • 00:16:54 Grip Games jsem já
    a můj kolega Honza založil
  • 00:16:59 přibližně před dvěma roky.
  • 00:17:01 Oba jsme přišli
    z vývoje mobilních her
  • 00:17:03 a rozhodli jsme se vytvořit studio,
  • 00:17:06 které bude vytvářet hry pro herní
    konzole, především pro PlayStation,
  • 00:17:09 výhledově i na nějaké
    další platformy.
  • 00:17:12 Rozhodli jsme se tak hlavně proto,
  • 00:17:14 že v Čechách jsou vývojáři zaměřeni
    především na počítačové hry,
  • 00:17:18 v současnosti například
    i na iPhone hry,
  • 00:17:20 ale vyloženě malých studií,
    jako jsme my,
  • 00:17:23 které tvoří konzolové hry,
    těch je tady minimum.
  • 00:17:26 V takové podobě, jako to děláme my,
    jsme tu v tento okamžik jediní.
  • 00:17:32 -V současné době pracujeme
    na jednom hlavním projektu,
  • 00:17:35 který je pozicovaný
    na PlayStation 3.
  • 00:17:37 Potom tady ještě existují
    další dva projekty,
  • 00:17:40 které jsou v rozpracovaném stavu.
  • 00:17:42 Ten projekt na PlayStation 3
    je už pro nás větší projekt,
  • 00:17:47 je to hra,
    která je pojatá už ve 3D.
  • 00:17:52 Konkrétně je to stolní fotbal,
  • 00:17:55 stolní fotbálek
    známý jako Foosball.
  • 00:17:57 Foosball už je komplexnější
    projekt,
  • 00:18:01 samozřejmě s tou 3D grafikou
    přichází problém
  • 00:18:04 s výkonem i kvalitou zobrazení,
    už je to hra, která je ve full HD.
  • 00:18:10 Je pravda, že nevyužíváme
    PlayStation na maximální výkon,
  • 00:18:15 ale máme zde podporu
    pro PlayStation Move.
  • 00:18:20 Připravujeme konverzi Foosballu
    pro PlayStation Vita.
  • 00:18:24 Nemělo by to být nic složitého,
  • 00:18:26 ta platforma, tak jak je
    prezentována pro vývojáře,
  • 00:18:31 by měla být velice schůdná.
  • 00:18:33 PlayStation Vita pro nás znamená,
    že nám to nabídne obohacení hry
  • 00:18:38 o crosskompatibilitu,
  • 00:18:41 to znamená, že hráči mohou začít
    hrát hru na PlayStation 3,
  • 00:18:46 potom za běhu, když někam vyrazí,
  • 00:18:50 vezmou si PlayStation Vita
    a mohou pokračovat ve hře na Vitě.
  • 00:18:55 Jak dlouho trvá vývoj takové hry?
  • 00:18:58 My na této hře pracujeme už zhruba
    tři měsíce, blížíme se vydání,
  • 00:19:03 takže odhadujeme nějakých
    4 až 5 měsíců,
  • 00:19:07 když to vezmeme komplexně
    jako celý projekt.
  • 00:19:13 Počet lidí, který na tom pracuje,
    je zhruba 4 až 5 lidí.
  • 00:19:17 A co třeba multiplayer?
  • 00:19:19 Tak fotbálek,
    tam se ten multiplayer asi nabízí.
  • 00:19:22 Bude možnost toho,
  • 00:19:23 že někdo bude hrát na PlayStationu
    s někým, kdo bude hrát na Vitě?
  • 00:19:28 Přesně tak,
  • 00:19:29 multiplayer je konkrétně u tohoto
    projektu klíčová věc.
  • 00:19:32 To znamená, počítáme s tím,
    že hráči budou moci hrát
  • 00:19:36 jak na velké konzoli,
    tak budou moci hrát s někým,
  • 00:19:39 kdo hraje na PlayStation Vita.
  • 00:19:41 Plus mohou hrát i třeba
    s PlayStation Move ovladačem,
  • 00:19:44 který hodně preferujeme
    pro tu hru,
  • 00:19:46 protože navozuje ten pocit
    reálného fotbálku a držení madla.
  • 00:19:51 Vy jste nezávislí vývojáři,
  • 00:19:53 to znamená, že si vývoj her
    platíte sami.
  • 00:19:56 Dá se to v našich podmínkách
    vůbec zvládnout? Uživí vás to?
  • 00:20:00 Ty hry, které jsme tvořili
    zpočátku,
  • 00:20:02 přede dvěma lety, kdy jsme vznikli,
    byly velice malé hry,
  • 00:20:06 které byly na úrovni her,
    jaké dnes známe z iPhonu.
  • 00:20:09 Byly to logické hry, různé hříčky,
  • 00:20:11 které nepotřebovaly milionový
    rozpočet, jak ho známe z AAA her.
  • 00:20:15 Pro malé vývojáře, jako jsme my,
    je PlayStation Store
  • 00:20:18 a podobné služby,
    jako jsou například na Xboxu,
  • 00:20:22 velice výborným způsobem,
    jak nabízet tituly.
  • 00:20:25 Člověk nemusí jít
    přes kamenný obchod,
  • 00:20:27 nemusí jít přes velkého publishera,
    kterému by se musel zalíbit.
  • 00:20:31 Stačí, když máte hru, která zaujme
    provozovatele platformy,
  • 00:20:35 dohodnete se s ním
    a tu hru tam můžete vydat.
  • 00:20:38 A pokud máte hru, která vyjde
  • 00:20:41 na PlayStation 3, PlayStation
    Portable, PlayStation Vita,
  • 00:20:45 i novináři jsou vám mnohem
    otevřenější
  • 00:20:47 a o vaší hře raději napíšou,
    než o hře pro mobilní platformy.
  • 00:20:51 Tak, po reportáži si teď dáme
    triky s prknem.
  • 00:20:56 Ha! To jsem vás dostala, co?
    Dělala jsem si legraci.
  • 00:20:59 Máme pro vás samozřejmě
    úplně jinačí triky. SSX.
  • 00:21:10 Půjde samozřejmě o triky
    na snowboardových prknech,
  • 00:21:13 které jsou hlavní podstatou
    tohoto arkádového titulu.
  • 00:21:16 Herní veteráni si určitě vzpomenou,
  • 00:21:19 že poslední díl znovuzrozené série
    SSX vyšel před 5 lety na Wii.
  • 00:21:23 První hra s touto značkou
    pak dokonce před 12 lety,
  • 00:21:26 tehdy ještě na PlayStation 2.
    Mnoho sněhu nasněžilo od těch dob
  • 00:21:30 a spousta věcí
    se ve světě videoher změnila.
  • 00:21:32 Změny jakoby však novému
    snowboardovému počinu nic neříkaly
  • 00:21:36 a ten tak naopak sází
    na velkou vlnu nostalgie.
  • 00:21:39 Ohromné sjezdovky, plno skokánků,
    můstků, ostrých hran nebo zábradlí
  • 00:21:43 tak využijete k adrenalinovému
    průjezdu,
  • 00:21:45 respektive chtělo by se říct
    průskoku,
  • 00:21:48 protože minimálně půlku herní doby
    strávíte ve vzduchu.
  • 00:21:51 Tedy za předpokladu,
    že hodláte vyhrát.
  • 00:21:53 Ne snad, že byste nějak létali
    s padákem nebo na rogalu,
  • 00:21:57 ale vaše cesta z vrcholku do údolí
    se neobejde bez triků,
  • 00:22:00 kterým je pojem gravitace
    lehce cizí.
  • 00:22:02 Čím neuvěřitelnější budou,
    tím lépe pro vás.
  • 00:22:05 Trojitá salta obohacená dvojitým
    výkrutem,
  • 00:22:08 ideálně se světlicemi v ruce,
    zakončená efektním dopadem
  • 00:22:12 s následným odrazem
    do ještě krutějších piruet,
  • 00:22:14 to je zdejší cesta k úspěchu.
  • 00:22:16 Ano, realitu nečekejte,
    a to snad ani náznakem.
  • 00:22:19 Všechno od pohybů po samotnou jízdu
  • 00:22:21 nemá jinou nežli arkádovou
    a adrenalinovou příchuť
  • 00:22:25 bez jediného zpomalení.
  • 00:22:26 Tempo je neúprosné, a pokud vám
    vyhovuje absence realismu,
  • 00:22:29 je tohle věc přímo pro vás.
  • 00:22:31 Nás však bohužel právě tento
    nostalgický přístup trochu mrzel.
  • 00:22:35 Zaměření především na skopičiny
  • 00:22:37 totiž odpoutává pozornost
    od samotného sjezdu.
  • 00:22:40 Neužijete si tak parádní hory,
    pocity skutečné rychlosti
  • 00:22:44 nebo naopak klidu.
  • 00:22:45 Což je velká škoda,
    protože tím by hra dostala
  • 00:22:48 mnohem pestřejší příchuť.
  • 00:22:50 Takhle vás po pár tratích
    může začít silně nudit.
  • 00:22:53 Všechno je tak trochu
    na jedno brdo,
  • 00:22:55 a to navzdory faktu,
  • 00:22:57 že je k dispozici velký počet
    herních módů,
  • 00:22:59 přes závodní disciplíny,
  • 00:23:01 možnost jezdit s cepíny v rukou
    a zakusovat se do bílého sněhu
  • 00:23:05 nebo sjezdy, při kterým vám jde
    doslova o kejhák.
  • 00:23:07 Velké množství sjezdovek
    v různých koutech světa
  • 00:23:10 každopádně stojí za hřích.
  • 00:23:12 A v případě,
    že vás hra opravdu chytne,
  • 00:23:15 můžete se těšit i na velké množství
    odemykatelného obsahu.
  • 00:23:18 Grafika bohužel nedosahuje
    kvalit nejnovějších her
  • 00:23:21 a čekali jsme víc.
  • 00:23:23 Naopak pochválit musíme
    luxusní soundtrack,
  • 00:23:25 který alespoň trochu vynahrazuje
  • 00:23:27 absenci propracovanějšího
    pocitu z jízdy.
  • 00:23:30 SSX je skvělá arkádová hra,
    která nenabízí ani trochu realismu.
  • 00:23:34 Naopak, vládne adrenalinem
    a parádní hudbou.
  • 00:23:36 Jenže ta se rychle oposlouchá
    a adrenalin vyprchá.
  • 00:23:39 Takže to máme za 70 ze 100.
  • 00:23:49 A je tu soutěž.
  • 00:23:50 V březnu hrajeme o tyto ceny:
    První vylosovaný se může těšit
  • 00:23:54 na zbrusu novou kapesní konzoli
    PlayStation VITA
  • 00:23:57 s dotykovým displejem, gyroskopem
    a dvěma analogovými páčkami
  • 00:24:01 a spoustou dalších vychytávek,
  • 00:24:03 ke kterému přidáme i závodní hru
    WIPEOUT 2048 a také tričko PS VITA.
  • 00:24:07 Pro výherce na druhém až pátém
    místě tu máme hry pro PC i konzole,
  • 00:24:11 přebal na Xbox 360
    v barvách GEARS OF WAR 3
  • 00:24:14 anebo tuhle čtyřgigovou flashku.
  • 00:24:16 Přesné rozdělení výher podle míst
    najdete na našem webu.
  • 00:24:20 Ceny do soutěže věnoval
    herní obchod www.xzone.cz,
  • 00:24:23 sponzor pořadu.
  • 00:24:26 Otázka zní: Z jakého roku pochází
    původní hra SYNDICATE?
  • 00:24:37 Hlasujte na:
  • 00:24:43 Uzávěrka soutěže je
    31. března 2012.
  • 00:24:46 Správnou odpověď z minula
    a jména výherců
  • 00:24:48 najdete taktéž
    na našem webu nebo facebooku.
  • 00:24:51 A jestli jste nevyhráli,
    nezoufejte.
  • 00:24:54 Všechny správné odpovědi
    shromažďujeme
  • 00:24:56 a v červenci z nich vylosujeme
    výherce herního počítače HAL3000,
  • 00:25:00 který do soutěže věnoval
    herní portál Grunex.com,
  • 00:25:03 sponzor pořadu.
  • 00:25:09 Dneska to obzvlášť uteklo
    jako voda, co říkáte?
  • 00:25:12 Tak jo, GAME PAGE!
  • 00:25:15 Já nevím, na co ještě čekáte,
  • 00:25:17 teď je opravdu konec,
    fakt už nic nebude.
  • 00:25:19 Nečekejte, že sem zase přijde
    Honza.
  • 00:25:25 Toho si vůbec nevšímejte.
    Je konec a basta fidli.
  • 00:25:28 Teda, vlastně, GAME PAGE!
  • 00:25:30 No, úplný konec ještě není.
  • 00:25:32 Musíme si přece říct,
    co přijde příště.
  • 00:25:35 Nuže, v pátém březnovém vydání
    našeho pořadu
  • 00:25:38 čekejte vyhlášení vaší divácké
    ankety o hru roku.
  • 00:25:41 Tak schválně,
    kdopak to asi vyhraje?
  • 00:25:47 Skryté titulky: Alena Kardová,
    Česká televize 2012

Související