Game Page
-
00:00:16
Ahoj hráči, hráčky,
pařani a gamesníci. -
00:00:19
Zdravím také videohrami nedotčené
diváky, kteří na nás náhodou -
00:00:24
přepnuli během hledání konečně
zajímavého televizního programu. -
00:00:28
Právě začíná 3. lednová GAME PAGE,
která bude nejen akční či válečná, - 00:00:32 ale z velké části česká.
-
00:00:34
České akční RPG NUMEN,
inspirované řeckou mytologií, -
00:00:37
bylo na cestě do finální podoby
poměrně dlouhou dobu. -
00:00:41
Nakolik se to podepsalo
v dobrém i zlém na kvalitě hry, - 00:00:45 prozradíme v první dnešní recenzi.
-
00:00:47
O tom, že hry mohou stále být
především hříčkami, do kterých -
00:00:51
se nezažereme kvůli snaze postoupit
na další level, ale hlavně -
00:00:54
pro jejich krásu a nápaditost,
vás přesvědčí MACHINARIUM, -
00:00:58
nejnovější projekt českých tvůrců
výborného SAMOROSTU. -
00:01:01
2. světová válka by se v soutěži
o nejvyčerpanější herní téma - 00:01:06 jistě umístila vysoko.
-
00:01:07
S irským sabotérem,
který proti své vůli uvízl -
00:01:10
v okupované Paříži, ale dostává
tahle nastavovaná kaše novou chuť. -
00:01:14
MULTIPLAYEROVÉ OKÉNKO tentokrát
otevřeme v možná nejočekávanější -
00:01:18
střílečce loňského roku
MODERN WARFARE 2. -
00:01:21
Jako obvykle vám ale nejdřív
představíme novinky. -
00:01:32
DARK VOID je na první pohled
zajímavá scifi akční hra, -
00:01:37
která nabízí vedle netradičního
prostředí také zajímavý děj. -
00:01:40
Hlavní hrdina Will se skrze
Bermudský trojúhelník dostane -
00:01:44
do tajemného světa Void,
který obývají mimozemšťani - 00:01:47 zvaní Watchers.
-
00:01:49
Will ale není jediným člověkem,
potkáte tu např. i vynálezce -
00:01:52
Nikolu Teslu, díky němuž
budete mít k dispozici jetpack - 00:01:56 a spoustu zajímavých zbraní.
-
00:01:58
Hra by měla být v těchto dnech
už na světě, o jejích kvalitách - 00:02:02 se můžete přesvědčit sami.
-
00:02:03
Co je ale možná ještě zajímavější,
je oznámení filmu na základě hry. -
00:02:08
DARK VOID zaujal společnost,
kterou vlastní Brad Pitt. -
00:02:11
A právě on by si ve filmu
měl zahrát i hlavní roli. -
00:02:14
Kdy se ale má film dostat do kin,
to je zatím ve hvězdách -
00:02:18
a dost možná bude záležet
i na úspěchu hry. -
00:02:22
Kdo by nechtěl být aspoň na chvíli
v životě pirátem. Nebo zombií? - 00:02:28 Nebo pirátskou zombií?
-
00:02:29
V SEVEN HAUNTED SEAS
dostanete skvělou příležitost. -
00:02:32
Půjde o akci s prvky RPG,
a jak můžete vidět v prvním -
00:02:36
lákavém traileru, půjde určitě
o poutavou záležitost, - 00:02:39 minimálně co se grafiky týče.
-
00:02:41
Její autoři mají na svědomí animace
např. ve hře i filmu AFRO SAMURAI. -
00:02:46
SEVEN HAUNTED SEAS je pak jejich
prvním samostatným projektem. -
00:02:51
Celkem slušné akční RPG
TWO WORLDS od německých autorů -
00:02:55
se brzy dočká pokračování,
které vyjde pro PC, Xbox 360 i PS3. -
00:02:59
Hráč se v roli neznámého hrdiny,
zachráněného z vězení, -
00:03:02
znovu vydává do rozsáhlého světa
Antaloor, kde ho čekají -
00:03:06
líbezné savany i smrduté močály
opravdu lákající k prozkoumání. -
00:03:15
Samozřejmě také ale navštíví mnohá
města, která mají být plná života -
00:03:20
a mohou zažít bouřlivý rozvoj
i pád, podle aktivit našeho hrdiny. -
00:03:27
Svojí přítomností pak bude hrozit
strašlivý despota Gandoar - 00:03:31 v roli hlavního záporáka.
-
00:03:36
Druhé TWO WORLDS se mají objevit
ještě na jaře 2010. -
00:03:52
Čau, Pavle! Co to je, hele?
To je novej TITAN QUEST, ne? - 00:03:56 Ne!
-
00:03:58
-Co to hraješ?
- Novej TITAN QUEST! - 00:04:00 Ne!
-
00:04:05
- VŠICHNI -
Pavle, to je novej TITAN QUEST, ne? -
00:04:08
Ne, co furt všichni máte!?
Tohle je NUMEN! -
00:04:18
Mnoho lidí si NUMEN plete s TITAN
QUESTEM, neboť jej na první pohled -
00:04:25
hodně připomíná díky
zasazení hry do prostředí - 00:04:28 řeckých bájí a pověstí.
-
00:04:30
Jenže realita je, jak už to bývá,
trochu odlišná od předpokladů. -
00:04:34
NUMEN je víc než cokoliv jiného
jakousi variací -
00:04:37
na WORLD OF WARCRAFT, akorát
zasazenou čistě do offline podoby. -
00:04:43
Je to rozhodně zajímavé pojetí hry,
jen vám bude možná chvíli trvat, -
00:04:48
než si na něj zvyknete
se vším všudy, tedy hlavně -
00:04:51
s rozlehlým světem,
který nabízí přehršel možností. -
00:04:54
Trochu zamrzí, že autoři nakonec
rezignovali na vyprávění -
00:04:58
velkolepého děje, který by
určitě slušel téhle hře, - 00:05:02 jinak epických rozměrů.
-
00:05:03
Stanete se jedním z devíti hrdinů,
kteří bojují ve jménu svého boha. -
00:05:08
Od toho se odvíjí třeba
i vaše pokročilejší schopnosti, -
00:05:11
které můžete podobně jako třeba
ve FALLOUTU hrdinovi přiřknout, -
00:05:16
a tím natrvalo zlepšit třeba jeho
sílu v boji nebo schopnost kouzlit. -
00:05:20
Putování po světě NUMENU
je ve znamení sbírání -
00:05:23
nepřeberného množství kořisti
po zabitých nepřátelích. -
00:05:31
V tomto ohledu se s předlohou,
tedy populárním WOWKEM, -
00:05:34
opravdu může měřit a pro hráče
jde o obrovské lákadlo, které pak -
00:05:39
v kombinaci s vysoce nadprůměrnou
dobou hraní znamená zábavu - 00:05:43 bez nadsázky na týdny až měsíce.
-
00:05:48
Rozdíly mezi jednotlivými postavami
jsou navíc celkem znatelné -
00:05:52
a minimálně jsou dojmy z hraní
unikátní za každého hrdinu. -
00:05:58
Bez vady bohužel není technické
zpracování, zejména pak grafika, -
00:06:02
na které je hodně znát
dlouhá doba vývoje. -
00:06:04
Co by ještě před dvěma lety
vypadalo výborně, - 00:06:07 je dneska na hranici snesitelnosti.
-
00:06:10
Zejména detaily nejsou
na žádné špičkové úrovni. -
00:06:15
Na druhou stranu nejde o nic, co by
vás mělo vysloveně rušit od hraní. -
00:06:19
Spíš se budete chtít ponořit
do kolotoče vylepšování postavy, -
00:06:23
získávání stále lepších
předmětů, absolvování -
00:06:26
stále obtížnějších úkolů.
No, prostě jako v onlinovce. -
00:06:30
A ani nemusíte patřit
mezi milovníky WORLD OF WARCRAFT, - 00:06:34 aby se vám NUMEN zalíbil.
-
00:06:36
NUMEN nás sice trochu zklamal
nedotaženým dějem - 00:06:40 a přece jenom zastaralou grafikou.
-
00:06:42
Na druhou stranu ale jde o poctivé
RPG, a takových není nikdy dost. -
00:06:46
Dostává od nás
zasloužených 70 ze 100. -
00:06:59
Jedním ze zajímavých prvků NUMENU
jsou oběti vašemu bohovi. -
00:07:03
Zakoupením příslušného zvířete
dostáváte možnost jej posléze -
00:07:07
obětovat, a tím získat božskou
přízeň, která se dá směnit - 00:07:10 za některou z nabízených odměn.
-
00:07:13
Přízeň také ovlivňují vaše vztahy
s ostatními konkurenčními hrdiny. -
00:07:17
Zatímco spolupráce s nimi boha
rozhodně netěší, když je vyzvete -
00:07:21
na souboj v aréně a zvítězíte,
ihned v jeho očích stoupnete. -
00:07:25
Samotnému klání ovšem ještě
předchází minihra v podobě -
00:07:29
hry v kostky, aby se určilo, kdo
získá právo vybrat druh souboje. -
00:07:40
Zvolili jsme střet dva na dva
a lítá řež může začít. -
00:07:49
Nebojte se, nestal se z nás pořad
o recyklaci starého železa. -
00:07:53
Tahle hromada šrotu
tu má svoje místo. -
00:07:57
Nevěřili byste, co se v takovém
starém železe dá nalézt za poklady. -
00:08:10
Třeba na pozadí železného
harampádí, které je ve skutečnosti -
00:08:15
robotickým městem, se odehrává
jedno z nejkrásnějších herních - 00:08:19 překvapení jménem MACHINARIUM.
-
00:08:21
Nejlepší zprávou je, že se autorům
povedlo docílit fantastického celku -
00:08:26
pomocí nejjednodušších
možných technologií. -
00:08:29
Grafika je ručně kreslená
a má záměrně působit - 00:08:32 trochu rozklepaným dojmem.
-
00:08:33
Éterická hudba z dílny známého
českého autora Floexe posouvá -
00:08:37
hranice jednoduchosti a dojemný děj
je hráči dopraven pomocí -
00:08:41
komiksových okýnek,
ve kterých neprobíhá dialog, - 00:08:44 ale pouze obrázkové vysvětlování.
-
00:08:46
Celková atmosféra se tak blíží
filmovým klasikám, např. svébytně - 00:08:51 surrealistickému Triu z Belleville.
-
00:08:53
Samotná hra je pak v zásadě
klasickou adventurou, která hráče -
00:08:57
prozkouší především ve schopnosti
řešit všemožné hádanky a puzzly. -
00:09:01
Občas jde o poněkud obtížnější
kousky, zvláště pak ke konci hry. -
00:09:05
Autoři ale mysleli i na zaseknuté
hráče, a nemusíte tak rovnou -
00:09:09
sahat po návodu,
kdykoliv nebudete vědět jak dál. -
00:09:13
Pokud splníte jednoduchou hříčku,
dostanete klíč k odemknutí -
00:09:17
nápovědy, ta ale platí vždycky
jenom pro danou obrazovku -
00:09:20
a řada hádanek je rozprostřená
napříč více lokalitami. -
00:09:24
Jde tedy skutečně jenom o příjemnou
nápovědu, ne čisté řešení. -
00:09:29
MACHINARIUM má jedinou nevýhodu,
která je ale zároveň i výhodou. -
00:09:33
Hra je kompletně postavená
na technologii Flash, kterou můžete - 00:09:37 dobře znát z webového prostředí.
-
00:09:39
Demo hry je tak třeba rovnou
přístupné z prohlížeče, - 00:09:43 nemusíte vůbec nic stahovat.
-
00:09:44
Na druhou stranu se vám může třeba
stát, že při nesprávném nastavení - 00:09:49 si hra smaže uložené soubory.
-
00:09:51
A hlavně nemůžete používat
pravé tlačítko myši, -
00:09:54
což je u adventury
leckdy docela k vzteku. -
00:09:57
Jde ale jenom o malou kaňku
na jinak bezchybné hře, -
00:10:00
která by neměla utéct
skutečně nikomu. -
00:10:04
Jenom málokterá hra je doslova
a do písmene nádherná. -
00:10:08
V případě MACHINARIA
ale není váhání na místě, - 00:10:11 tohle je jasný hit.
-
00:10:12
A navíc je pod fantastickým obalem
i stejně vydařená adventura. - 00:10:16 90 ze 100.
-
00:10:32
Já se jmenuju Jakub Dvorský
a hry jsem začal dělat -
00:10:35
asi někdy před 15 lety
nebo možná ještě trošku víc. -
00:10:41
Někdy na gymplu, když mě vlastně
už trošku přestalo bavit jenom hrát -
00:10:46
ty hry pořád dokola, začali jsme
s kamarády, spolužáky něco vytvářet -
00:10:51
a někdy kolem maturity jsme vydali
hru DRAČÍ HISTORIE - 00:10:55 a později ASMODEUS.
-
00:11:00
Teď pracuješ pod hlavičkou
vlastního studia Amanita Design. -
00:11:04
Kdy jsi studio založil a co všechno
v jeho rámci už máte za sebou? -
00:11:09
Amanitu jsem založil v roce 2003,
když jsem končil UMPRUM na animaci. -
00:11:14
Začal jsem vlastně sám,
jako grafické studio to začalo. - 00:11:22 První věc byla webová hra SAMOROST.
-
00:11:25
Tahle hra se stala docela populární
na webu, tak jsem později -
00:11:29
se rozhodl udělat pokračování,
SAMOROST 2. -
00:11:32
Na to už jsem si pozval
nějaké spolupracovníky, -
00:11:35
animátora Václava Blína
a dva Tomáše Dvořáky, jeden z nich - 00:11:39 je hudebník a druhý zvukař.
-
00:11:41
Později jsme dělali ještě nějaké
komerční hry na zakázku, menší, - 00:11:45 webové, jako QUEST FOR THE REST.
-
00:11:48
Poslední naše zakázka je hra
QUESTIONAUT, kterou jsme dělali -
00:11:52
pro BBC a je to taková
malá výuková hříčka pro děti. -
00:11:56
V podstatě teď jsme soustředění
hlavně na ty hry a naším posledním - 00:12:00 projektem je MACHINARIUM.
-
00:12:02
Jak dlouho jste
na MACHINARIU dělali - 00:12:05 a kolik lidí se účastnilo vývoje?
-
00:12:08
MACHINARIUM nám zabralo
skoro 3 roky vývoje - 00:12:11 a dělalo na tom dohromady 7 lidí.
-
00:12:13
Je to vlastně náš doposud největší
projekt a první plnodélková hra. -
00:12:19
MACHINARIUM jsme se rozhodli udělat
kreslené tužkou na papír. -
00:12:23
Je to opravdu ruční kresba
tužkou na papír, skenované je to - 00:12:27 a pak dodělávané v počítači.
- 00:12:30 Ještě bych řekl takovou zajímavost.
-
00:12:33
Chtěli jsme dosáhnout jednak toho
ručního dojmu, aby tam byl cítit, - 00:12:37 a takové trošku uvolněnější kresby.
-
00:12:40
A náš výtvarník Adolf Lachman
je strašně precizní -
00:12:43
a nešla mu udělat ta kresba
taková jako opravdu uvolněná. -
00:12:47
Tak to zkusil kreslit levou rukou,
přestože je pravák, -
00:12:51
a najednou to bylo ono a levou
rukou to mělo ten pravý šmrnc. -
00:12:57
Problém byl, že ke konci už i tou
levou rukou to uměl tak dobře, - 00:13:02 že začal být příliš precizní.
-
00:13:04
Jakým způsobem
je MACHINARIUM animované? -
00:13:08
Celá ta hra je vlastně udělaná
ve Flashi, běží ve Flashi, - 00:13:12 takže je i animovaná ve Flashi.
-
00:13:14
A jinak ta animace samotná
je v podstatě jako klasická - 00:13:17 plošková nebo papírková animace.
-
00:13:19
Většina animací je dělaných opravdu
okýnko po okýnku, to znamená tou -
00:13:24
klasickou hodně pracnou metodou,
ale tím jsme dosáhli toho výrazu, - 00:13:28 který by se nám jinak nepodařil.
-
00:13:35
Jaké všechny nástroje jsi použil
při tvorbě zvuku pro MACHINARIUM? -
00:13:40
Hlavně na začátku jsme se hodně
o tom bavili, že jsme třeba chtěli, -
00:13:44
aby ten zvuk byl takový
jakoby špinavější. -
00:13:47
Ti roboti jsou takoví jakoby rezaví
a ten svět je takový - 00:13:51 jakoby vintážovitý.
-
00:13:53
Tak něco podobného jsme hledali
i v tom soundtrack, hodně různých -
00:14:00
akustických zvuků, jako třeba tady
tu kalimbu zrovna, takový africký - 00:14:04 nástroj, který mám hrozně rád.
-
00:14:08
Zrovna tady jsem si připravil
jednu ukázku, tady v tomhle. - 00:14:14 - DUTÝ A CINKAVÝ ZVUK -
-
00:14:16
Tenhle zvuk,
to je zrovna ta kalimba, - 00:14:19 do které jsem bouchal.
-
00:14:21
Akorát že je právě už jakoby
zprocesovaná, takže ten originální - 00:14:26 zvuk zněl jinak.
-
00:14:28
Jak hodnotíš život nezávislého
vývojářského studia? -
00:14:31
Určitě život nezávislého týmu
není snadný, protože samozřejmě - 00:14:35 nemají žádné peníze.
-
00:14:36
Většina nezávislých studií vlastně
vyvíjí tu hru zadarmo prakticky, -
00:14:41
nějak se snaží přežít
a pak jako očekávají ten zisk, - 00:14:44 až tu hru vydají.
-
00:14:46
A to byl i náš případ, že jsme měli
nějaké úspory, ale v podstatě - 00:14:50 většina z nás dělala úplně zadarmo.
-
00:14:53
A co se týče rozdílu se zahraničím,
u nás je výhoda, že tady je život -
00:14:57
přece jenom trošku levnější
než třeba v Anglii nebo v Americe. -
00:15:01
Takže v tom je naše výhoda
a tu hru prodáváme vlastně - 00:15:05 úplně na stejném trhu.
-
00:15:07
V některých zemích mají granty,
což je docela příjemné. -
00:15:10
Třeba ve Skandinávii ve všech
zemích, v Kanadě mají velké granty, -
00:15:15
které můžou dostat
nezávislí vývojáři, - 00:15:17 a taky toho hojně využívají.
-
00:15:19
Ale rozhodně jako - není to
jednoduché i z toho důvodu, -
00:15:23
že vlastně každý člen toho
nezávislého týmu musí zastávat -
00:15:27
i jiné funkce, než na které
je jenom jakoby určen. -
00:15:31
Já třeba bych rád dělal jenom herní
design a nějakého výtvarníka, -
00:15:35
ale musím se starat o celou tu
byznys stránku věci a o propagaci. -
00:15:43
Dokonce i zákaznickou
podporu musím dělat. -
00:15:46
To je strašně moc práce navíc,
takže já osobně třeba - 00:15:50 zastávám práci za tři lidi.
-
00:15:54
Už v zásadě od začátku vývoje her
se mluví o tom, jestli hry jsou -
00:15:58
jenom zábava, nebo jestli nějakým
způsobem jdou připodobnit k umění. -
00:16:03
Já si myslím,
že vy se o tohle snažíte. -
00:16:06
Myslíš, že do budoucna tenhle trend
bude pokračovat? -
00:16:09
Úplně nepochybně,
já o tom nemám nejmenší pochybnost. -
00:16:13
Já beru hry jako médium, stejně tak
jako je médium film nebo kniha. -
00:16:18
To znamená, že je úplně irelevantní
debata, jestli můžou být uměním - 00:16:22 nebo nemůžou.
-
00:16:24
Prostě to je médium a záleží
na každé hře, jak nakonec vypadá - 00:16:28 a jaký má dopad.
-
00:16:29
Myslím si, že teď se to už začíná
docela měnit a v následujících -
00:16:34
letech uvidíme podle mě velkou
jakoby revoluci, až bych jako řekl. -
00:16:39
Budou prostě vývojáři,
kteří se budou snažit sdělit -
00:16:43
nějaká třeba vážná témata
nebo nějaké emocionální příběhy, - 00:16:47 nebo prostě úplně cokoliv.
-
00:16:52
V podstatě si myslím, že hry jsou
strašně neprozkoumané médium. -
00:16:57
Záběry z 2. světové války
bývají obvykle černobílé. -
00:17:11
Tedy pokud na nich zrovna
neřádí SABOTÉR. -
00:17:27
SABOTEUR je tak trochu
politicky nekorektní hra. -
00:17:31
Musíte v ní pomoci získat svobodu
a znovu vybudovat -
00:17:35
národní suverenitu Francie, a to
pomocí vyhazování skoro nekonečného - 00:17:40 množství věcí do povětří.
-
00:17:41
Coby irský automechanik a závodník
Sean Devlin se stanete hrdinou hry, -
00:17:46
která je na první pohled
směskou GTA s MAFIÍ. -
00:17:49
Po bližším zkoumání ale odhalíte
úplně svébytný titul. -
00:17:53
Škoda, že musíte nejdřív projít
nepochopitelně zpackaným začátkem, -
00:17:57
který nezvládá etablovat
jednotlivé charaktery. -
00:18:00
Zvláště sám hlavní hrdina Sean
působí nejdřív jen jako - 00:18:04 nepříjemný frajírek.
-
00:18:06
Teprve po několika misích přestává
být otravný a můžete si začít -
00:18:10
užívat hru v otevřeném světě
francouzského hlavního města - 00:18:14 a jeho blízkého okolí.
-
00:18:15
Podle očekávání se hra vůbec
nezaobírá historickou přesností. - 00:18:19 Není to ale vůbec na škodu.
-
00:18:21
Vaším úkolem je osvobozování
jednotlivých oblastí Paříže. -
00:18:26
Dokud je daná oblast pod kontrolou
nacistů, grafika je černobílá -
00:18:31
a jedinými barvami
je rudá pro nepřátele - 00:18:33 a modrá pro Hnutí odporu.
-
00:18:35
Jakmile ji však osvobodíte,
všechno se najednou krásně zabarví - 00:18:39 a do ulic se vrací život.
-
00:18:41
Postupem času je tento efekt stále
zajímavější, když například autem -
00:18:46
projíždíte střídavě okupovanými
a svobodnými zónami. -
00:18:51
Důležitým prvkem hry
je Seanova schopnost vylézt - 00:18:54 na skoro jakoukoliv budovu.
-
00:18:56
Jednak jde o působivou podívanou,
hlavně ale tímto způsobem získáváte -
00:19:00
spoustu možností postupu
a hra je skutečně otevřená. -
00:19:05
Nejlepší je ale na SABOTEUROVI
efekt, který má volná aktivita -
00:19:09
na hlavní mise,
jenž posouvají děj kupředu. -
00:19:12
Pokud je nějaký úkol
na první pokus příliš obtížný, -
00:19:15
můžete si postup ulehčit
pomocí několika svazků dynamitu. -
00:19:19
Stačí vyřadit z provozu několik
strážních věcí nebo kasárna -
00:19:23
a nepřátelé vám najednou
budou dělat daleko menší potíže. -
00:19:29
Hrám v otevřeném světě může lehce
zlomit vaz nezvládnutá provázanost - 00:19:33 jednotlivých aktivit.
-
00:19:35
Naštěstí to není případ SABOTEURA,
který nás opravdu mile překvapil -
00:19:39
a jsme mu ochotní odpustit i slabý
začátek a nedotažené cutscény. -
00:19:44
Tenhle výlet do historie
je totiž opravdu výbušně zábavný. -
00:19:49
Na první pohled je tenhle klon GTA
sice dost zvláštní, -
00:19:52
když mu ale dáte šanci a přetrpíte
nemastný neslaný začátek, - 00:19:56 budete se zaručeně bavit.
-
00:19:58
A SABOTEUROVI navíc nejde upřít
moc dobrý grafický styl. 80 ze 100. -
00:20:13
Když se v SABOTEUROVI potřebujete
dostat na hlídaná místa, - 00:20:17 můžete na to jít různě.
-
00:20:19
Kupříkladu si můžete zavolat
kolegy z Hnutí odporu -
00:20:22
a v jejich doprovodu si cestu
prostě a jednoduše prostřílet. -
00:20:29
Jinou možností je krádež
nepřátelské uniformy - 00:20:32 a průnik v přestrojení.
-
00:20:34
V převleku na vás totiž Němci
podezíravě reagují jen, - 00:20:38 když se přiblížíte moc blízko.
-
00:20:42
Dalším způsobem je pak odlákávání
poblíž vartujících stráží - 00:20:46 pomocí vhodně umístěného dynamitu.
-
00:20:58
A když už jsme u toho dynamitu,
ten využijete i při jízdě. -
00:21:01
S příslušným perkem můžete
z vozu udělat jedoucí bombu, -
00:21:05
jenom nesmíte zapomenout
včas vyskočit. -
00:21:15
CALL OF DUTY: MODERN WARFARE
patří mezi nejpopulárnější - 00:21:20 multiplayerové střílečky.
-
00:21:22
Od dvojky tak fanoušci
po právu čekali stejnou porci - 00:21:25 kvalitní zábavy.
-
00:21:27
Nabídka herních módů je
v MODERN WARFARE 2 víc než bohatá. -
00:21:30
Máte na výběr ze všech možných typů
deathmatche, dále je tu -
00:21:34
Boj o vlajku, Sabotáž, Dominantion,
Search and Destroy, Headquartes - 00:21:39 a Ground War Offensive.
-
00:21:40
Všechno ale není přístupné
okamžitě, musíte nejprve hrát -
00:21:44
dostatečně dlouhou dobu
a získávat zkušenosti. -
00:21:47
To je sice na jednu stranu
omezující, ale aspoň jsou lidé - 00:21:51 motivováni k dlouhodobému hraní.
-
00:21:53
Stejně jako v jedničce nechybí
zaběhnutý systém povyšování, perků, -
00:21:57
vypečené odměny za vlastní
Kill Streak nebo přerušení - 00:22:00 Kill Streaku soupeře.
-
00:22:02
Zatím vypadá všechno
v nejlepším pořádku. No ne? -
00:22:05
Chybělo málo a MODERN WARFARE 2
se mohla stát důstojným nástupcem - 00:22:09 na trůnu online akcí. Jenže...
-
00:22:11
Jenže se tvůrci z jenom velmi těžko
pochopitelných důvodů rozhodli -
00:22:16
vyřadit dedikované servery
a multiplayerové mače jsou tak nyní -
00:22:20
hostovány přímo na počítačích
jednotlivých hráčů. -
00:22:23
Stejný systém používají
konzolové verze hry. -
00:22:26
Rozdíl je ale v tom,
že tam to na rozdíl od PC funguje. -
00:22:30
Je prakticky nemožné hrát MODERN
WARFARE 2 bez katastrofálních - 00:22:35 problémů s připojením.
-
00:22:36
Lagování je všudypřítomné
a nedá se s ním dělat prostě nic. -
00:22:41
Navíc hra sama volí,
který ze zúčastněných hráčů -
00:22:44
bude mač hostovat, pokud se majitel
původního serveru odpojí. -
00:22:50
Výsledek je každopádně
pokaždé stejný. -
00:22:52
Hraní je přehlídkou problémů,
nikoliv zábavnou kratochvílí - 00:22:56 jako dřív.
-
00:22:58
Pokud jste měli v plánu
si MODERN WARFARE 2 pořizovat -
00:23:02
kvůli multiplayeru,
musíme vás bohužel zklamat. -
00:23:04
Autoři naprosto nepochopitelně
udělali na PC hráče pořádnou boudu. -
00:23:09
A můžeme jenom doufat,
že se situace změní vydáním patche - 00:23:12 a zprovozněním serverů.
- 00:23:16 A je tu soutěž.
-
00:23:17
První cenou je tradičně konzole Wii
ke které od nás výherce dostane -
00:23:21
ještě tuto limitovanou sběratelskou
edici hry AVATAR pro PC. -
00:23:25
Druhý vylosovaný získá trio PC her:
AION, EMIPIRE TOTAL WAR, -
00:23:29
FOOTBALL MANAGER 2010
a k tomu speciální edici AVATAR. -
00:23:33
A třetí vylosovaný se může těšit
na rozšířenou edici ZAKLÍNAČE - 00:23:37 a dále hry PURE, WHEELMAN a AVATAR.
-
00:23:40
Jako bonus od nás pak všichni
vylosovaní získávají triko AVATAR. - 00:23:44 Otázka zní:
-
00:23:46
Kolik minut má v současnosti
jeden díl našeho pořadu? -
00:23:58
Hlasujte na:
www.ceskatelevize.cz/gamepage. - 00:24:03 Uzávěrka soutěže je 31. ledna 2010.
-
00:24:06
Správnou odpověď z minula
a jména výherců najdete - 00:24:09 taktéž na našem webu.
-
00:24:11
A pokud jste nevyhráli,
nezoufejte. -
00:24:13
Všechny správné odpovědi
shromažďujeme a v červenci z nich -
00:24:17
vylosujeme výherce multimediálního
počítače HAL 3000, vybaveného -
00:24:21
novou technologií prostorového
zobrazování, který do soutěže -
00:24:24
věnovala společnost ProGamers
s.r.o. a který můžete vyzkoušet - 00:24:28 v síti Cyber Café.
-
00:24:30
Nač pařit ve 2D,
když díky nám můžete hrát - 00:24:32 rovnou ve třech dimenzích.
- 00:24:36 Tak hybaj soutěžit!
-
00:24:38
Jak miluji začátky, tak nesnáším
konce, ale co se dá dělat, -
00:24:41
i GAME PAGE musí jednou vypnout
a přenechat své místo - 00:24:45 dalším pořadům.
-
00:24:46
Každopádně teď se to docela hodí.
GAME PAGE. -
00:24:49
Hodí se to proto, že čím dříve
skončíme, tím dříve se dočkáte -
00:24:53
dalšího dílu a s ním
i ASSASSIN'S CREED 2. -
00:24:56
Krom Ezia přivítáme i Ratcheta
s Clankem, který si našel zálibu - 00:25:00 v hrátkách s časem.
-
00:25:07
A v rámci nové inforubriky
se mimo jiné vrátíme k hororu - 00:25:10 DEAD SPACE EXTRACTION.
-
00:25:15
Skryté titulky: Alena Kardová,
Česká televize 2010