iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
31. 1. 2016
20:00 na ČT1

1 2 3 4 5

301 hlasů
405548
zhlédnutí

Zločin v Polné

Zločin v Polné je vzrušující drama jedné detektivní historie. V roce 1899 na Bílou sobotu byla na cestě mezi obcemi Věžničkou a městečkem Polnou nalezena mrtvá dívka, švadlenka Anežka Hrůzová. Bylo jí devatenáct let. Na hrdle měla řeznou ránu a nejspíš vykrvácela. Sexuálního násilí se vrah nedopustil. Místním lékařům se zdálo, že sražené krve na místě činu není dost, a na otázku, kde je „chybějící“ krev, se hned našla pohotová dopověď: Židé ji přidali o Velikonocích do macesů. K dispozici byl náhodou i potenciální vrah: přidrzlý a nepříliš chytrý mladík Leopold Hilsner, šnorer, tulák a žebrák…

86 min | další Filmy »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...
odkaz na video zhasnout pomoc zvukový popis

Přidejte svůj příspěvek

E-mailová adresa nebude v diskusi viditelná. E-mail vyplňte v případě, pokud chcete, aby Vás mohli ostatní čtenáři kontaktovat prostřednictvím našeho webu.

Vložením komentáře vyjadřujete souhlas s pravidly diskuse. Pokud tato pravidla nedodržíte, váš příspěvek může být upraven či smazán.

Sledujte diskusi emailem

Nahlašte nevhodný příspěvek

Terezie Horáková 9.2.2016 9:37 (!) reagovat 10 + - 0

maličkost :)

Jen jeden detail z 32.minuty první části, je zde obrázek sv. Terezie z Lisieux, ta tehdy ještě svatořečená nebyla (zemřela teprve r.1897 a svatořečen r.1925), ale to je jen detail, který prostě asi mohl uniknout :)

Helča 9.2.2016 19:14 (!) reagovat 2 + - 0

blahořečení?

a nemohla být už tou dobou blahořečená? :-)

Pavel 9.2.2016 22:37 (!) reagovat 2 + - 0

Blahořečená byla 29.4. 1923.

Kája 12.2.2016 19:43 (!) reagovat 0 + - 0

Obecně

Já jsem zase přesvědčená, že při řeči před soudem jeden z protagonistů řekl "dvěmi", místo "dvěma". Nicméně kvalitní film. Bohužel, ČT se takové věci u jiných počinů daří v mnohem větší míře. Tady to hodnotu filmu nesnižuje ani omylem.

I.Hynek 8.2.2016 20:47 (!) reagovat 4 + - 2

Dodatek k přísp. "Jména ve filmu..."

Údaje byly převzaty z "Polenské encyklopedie". - Překvapilo mě, kolik polenských kluků mělo v té době(při rekonstrukci události)dalekohledy (divadelní kukátka).

I.Hynek 8.2.2016 11:33 (!) reagovat 9 + - 1

jména ve filmu "Zločin v Polné"

Ve filmu jsou jmenováni(pokud jsem správně pochytil) lékaři Maršálek a Prokop. Všechna jména použitá ve filmu jsou jinak autentická, ale polenští lékaři, kteří měli co do činění s vyšetřováním vraždy Anežky Hrůzové byli: MUDr.Václav Michálek(1865-1952)a MUDr.Alois Prokeš(+1918).

A. 8.2.2016 12:09 (!) reagovat 7 + - 1

Podobnost jmen není čistě náhodná.

LC 7.2.2016 23:48 (!) reagovat 37 + - 4

Dík

Perfektní. Nejlepší z produkce ČT v poslední době. I když člověka děsí, jak se historie opakuje.

Dana 7.2.2016 16:56 (!) reagovat 42 + - 5

Blahopřeji tvůrcům

Excelentní zpracování, excelentní herecké výkony. Skvělé! A velmi pravdivé i po sto letech.

Sláva 6.2.2016 7:22 (!) reagovat 37 + - 16

výstižné dílo

Děkuji tvůrcům tohoto filmu za autentickou surovost, která nám ukázala, jak hluboko v nás všech je zakořeněna nenávist vůči všem, kteří jsou jiní! Spatřuji v tomto díle jakési memento, nejsme něčemu podobnému znova blízko, byť může na místě Leopolda Hilznera stát kterýkoli uprchlík ?

Marcela 7.2.2016 16:20 (!) reagovat 16 + - 7

???

Toto je zejména o medializaci. O tom, že každý, kdo o případu nic neví se k němu vyjadřuje, je to o aroganci.
S uprchlíky to v naší době nic společného nemá, neboť média i vlády jsou jednostranně na straně muslimských uprchlíků.

Mara 7.2.2016 18:13 (!) reagovat 7 + - 13

První díl a věřím, že i druhý, který shlédneme je výborné dílo

První díl, který jsme shlédli byl zpracován opravdu na vysoké úrovni a přestože děj byl předem znám, šlo umělecký zážitek.
Co se týče poznámky o uprchlících, resp. spíše o "uprchlících", pak připomínám, že věcně je tato poznámka chybná. Dnešní mediální scéna je naopak pevně v rukou tzv. proislamistů.

Magda 7.2.2016 21:45 (!) reagovat 20 + - 8

Smutné

Takže lidé zatleskají filmu, vyjádří zděšení nad hloupostí tehdejšího davu - a pak se začnou dušovat, že současná situace je úplně, ale úplně jiná a že oni nenávidí zcela po právu. Jak je to všechno pěkně pořád stejné...

Marcela 8.2.2016 12:42 (!) reagovat 5 + - 5

Ne, ne, slečno Magdo

O kvalitě filmu jsem se nevyjadřovala, takže o tleskání nemůže být řeč a ani o hanění. Nepsala jsem ani nic o nenávisti. Přečtěte si to pořádně. Pokud jste otevřená, porozumíte, pokud chcete mít za každou cenu "pravdu" končím.

Napsala jsem také, že situace se dnes s uprchlíky nemůže opakovat, protože média a vlády jsou na straně nelegálních muslimských imigrantů, tj. pokud by došlo k lynčování, potom na opačně straně. Tedy někoho, kdo brání svou zemi a musí dodržovat zákon na rozdíl od výše uvedených. Vlastenec je dnes sprosté slovo, v historii tomu tak nebylo. Nyní se již nevyjadřuji k filmu, ale k vašemu komentáři.

Magda 8.2.2016 15:44 (!) reagovat 9 + - 3

Kolektivní nenávist může vzniknout bez ohledu na postoj médií. Ostatně zrovna česká média na jedné straně rozhodně nestojí - což je samo o sobě dobře. Stejně tak čeští politici.
Situace se opakovat může a dokonce už do jisté míry opakuje. Za posledních pár dnů tu máte několik násilných útoků na lidi, kteří pomáhají uprchlíkům - nepřijde mi to ani jako akt vlastenectví, ani jako příklad toho, jak "vlastenci" musí dodržovat zákon. A v diskusích lidé tyhle násilné útoky podporují. V čem se to liší od toho, co jsme viděli ve filmu?

Marcela 9.2.2016 14:45 (!) reagovat 2 + - 6

v textu hledáte něco, co tam není

Je mi líto, ale na tomto plácání se nechci podílet. Používáte slovo vlastenec a neumíte jej ani vymezit atd.

Mara 9.2.2016 15:26 (!) reagovat 3 + - 3

"kolektivní" nenávist

Myslíte tu "kolektivní" nenávist na Silvestra od tisíce mužů arabského a severoafrického vzhledu, kteří napadali ženy? A podle herečky Žilkové si za to mohly holky samy? Slušná nenávist k ženám.

Mirek 9.2.2016 20:41 (!) reagovat 3 + - 4

to Magda: jste hysterická

Pes, který štěká nekouše. To je k těm internetovým diskuzím. Zato znásilnění 10 letého chlapce ve vídni imigrantem proběhlo v reálu.
Na iDnes přenášeli přímý přenos z demonstrací, žádné nácky jsem tam neviděl. Jenom normálně slušně vypadající lidé, bylo to poklidné. Jenom levičáci, sluníčkáři byli agresivní.

Magda 9.2.2016 22:00 (!) reagovat 6 + - 2

Je vtipné, jak tu přesně reprodukujete schémata z toho filmu a ani si to neuvědomujete.

Veronika 12.2.2016 21:02 (!) reagovat 1 + - 1

Film jsem zatím neviděla, čtu jenom komentáře

Četla jsem pozorně komentáře a myslím si, že jste na omylu. Tvrdíte, že v dnešní době může něco vzniknout bez médií a přitom je zmiňujete - internet je médium. To je rozpor a je to srandovní, když to sama vyčtáte Mirkovi.
Také si myslím, že jste si vybrala špatné téma s uprchlíky. Postoj médií se k nim mění a dnes se o nich méně lže, takže vyplouvají na povrch i velká negativa, která jsou opodstatněná, podle důkazů.
Ale například téma očkování nebo domácí porody, to vyvolává neopodstatněnou nenávist - bez důkazů. Statistiky jsou opomíjené, špatně vyložené, vytáhne se jeden špatný příklad, který je zrovna po ruce, hraje se na emoce. Málokdo si zjišťuje fakta, lidé přebírají pouze věty, co je dobré a co ne.

Ben 14.10.2019 0:48 (!) reagovat 0 + - 0

Čtěte ještě pozorněji. Magda nepsala o vzniku "něčeho bez médií", nýbrž napsala: "Kolektivní nenávist může vzniknout bez ohledu na postoj médií." To asi může, nemyslíte? Na druhou stranu zmíněný internet a veřejné (navíc anonymní) internetové diskuse dnes umožňují právě touto kolektivní nenávistí dotčeným či doslova "nasáklým" lidem ventilovat svůj rozhořčený, nenávistný, byť třeba neopodstatněný názor, postrádající jakoukoliv věcnou argumentaci, či spíše svou nenávist jako takovou. V extrémní podobě pak podněcující k násilí nebo jej schvalující. A jsme u předmětu příběhu filmu. S posledními větami vašeho příspěvku zcela souhlasím - leč myslím, že se vztahuje i k vámi rozporovanému tématu.

Helča 7.2.2016 19:59 (!) reagovat 4 + - 2

SOUHLAS

Nenapsala bych to lépe!!!Díky :-)

3.2.2016 2:49 (!) reagovat 3 + - 6

Příspĕvek byl smazán kvůli porušení pravidel diskuse.

Lenka 2.2.2016 21:03 (!) reagovat 56 + - 8

Blahopřeji

Karel Heřmánek je naprosto skvělý a přesvědčivý. Blahopřeji.

David 1.2.2016 22:40 (!) reagovat 31 + - 5

Už chápu, proč Jan Hus za něco bojoval. Protože lidi jsou jen zvířata. Jak v minulosti tak i nyní. Jestli v těch letech byla taková Justice, jaká je dnes?

Theodor 7.2.2016 10:45 (!) reagovat 14 + - 0

Dovolim si nesouhlasit ...

... zvirata JSOU lepsi nez lidi.

Merrylou123 1.2.2016 17:12 (!) reagovat 18 + - 70

Dobrý den,

Asi si vysloužím palce dolů, ale celé mi to připadá jako případ Kramný. Odsouzen-na základě nepřímých důkazů.jenom aby to už měli,tuhle mediální kauzu z krku. Nejsem jeho fanda, ale přímé důkazy nejsou a ty co jsou,jsou zpochybněny.

alena 1.2.2016 18:09 (!) reagovat 48 + - 2

Celé? To snad ne. Oba případy jsou každý úplně jiný, podobají se jenom v tom nedostatku přímých důkazů. A z palců dolů si nic nedělejte, nejde o život. ;)

Merrylou123 1.2.2016 19:16 (!) reagovat 20 + - 24

Dobrý den,

Ali, tak jsem to i myslela-na základě nepřímých důkazů byl odsouzen člověk.Dostal 28 let

Jenda 2.2.2016 9:50 (!) reagovat 32 + - 0

Přímý důkaz je sen všech kriminalistů

Právě proto, že jich je tak málo. V Polné vycházeli tehdejší vyšetřovatelé v zásadě ze dvou stop. Širokého řezu hrdlem a krevních stop pod obětí. Zločin v Polné nemá ilustrovat souzení případu bez přímých důkazů, těch je ostatně v případě vražd drtivá většina, ale spíš jednoduché podlehnutí tlaku veřejnosti, tendenčním náladám a jednoduchým řešením.
Ale jednu jasnou souvislost s panem Kramným vidím. Pokud by trochu přemýšlel, nikdy do svého případu nezatáhne média. I na vraždě Anežky Hrůzové se jasně ukázalo, že je-li případ bedlivě sedován médii, těžko čekat jiný, než exemplární rozsudek.

první ‹ předchozí 1 2 poslední

Související