iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
2. 6. 2011
20:05 na ČT2

1 2 3 4 5

91 hlasů
90441
zhlédnutí

Šamani odcházejí

Bílá civilizace rezignovala na soužití s přírodou i na zkušenosti, které z něj vyplývají. Jedni z mála, kteří původní tradice uchovávají, jsou jihoameričtí šamani. Film má být sondou do šamanské duše a tím pádem jakýmsi vhledem do lidské minulosti.

57 min | další Dokumenty »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Přidejte svůj příspěvek

E-mailová adresa nebude v diskusi viditelná. E-mail vyplňte v případě, pokud chcete, aby Vás mohli ostatní čtenáři kontaktovat prostřednictvím našeho webu.

Vložením komentáře vyjadřujete souhlas s pravidly diskuse. Pokud tato pravidla nedodržíte, váš příspěvek může být upraven či smazán.

Sledujte diskusi emailem

Nahlašte nevhodný příspěvek

Miloš 6.9.2016 23:05 (!) reagovat 0 + - 1

Ten dokument je pěkný. Ale chtěl bych trochu varovat ty, kdo chtějí podniknout cestu za šamany. Možné to je a není pravda, že ayahuasca pro nás není. Ale velký problém je najít dobré šamany dnes, z ayahuascy se stal velký byznys a toho chce využít i tam kde kdo. Mnoho šamanů i vlivem civilizace nejedná často eticky a to je při otevření se pomocí rituálů docela problém. Navíc informace rozšířené o ayahuasce vedou k domnění, že ji stačí vypít a "dějí se věci". Tak to ale není, zážitky mohou být velmi rozdílného typu a nelze čekat nic jiného, než to, že člověk musí dál pracovat na sobě. Pokud ale má někdo "v sobě", že se má s některou medicínou setkat, pak se s ní i setká...

xxx 2.10.2012 16:43 (!) reagovat 1 + - 0

doporuceni

Pro vsechny kdo se zajimaji o samany doporucuji si precist asi nejlepsi knihu o tom jak oni chapu puvod sveta a jejich koreny poznani,knihu napsal antropolog Jeremy Narby a jmenuje se Kosmicky had,dale byl natocen i dokument s nazvem Jine svety, cesta do srdce ayahuaskového šamanismu kmene Šipibo Konibo.

Miloš 6.9.2016 23:09 (!) reagovat 0 + - 0

Jeremy Narby na základě dvou zkušeností s liánou o ní napsal objemnou knihu. Pravda, podobnost liány se šroubovicí DNA není náhodná, ale přesto bych řekl, že Narby si ukousl příliš velké sousto. Pochopit do hloubi o co se vlastně jedná bez znalostí, které mají dobří šamani je prostě příliš.

Miloslav Pletánek 13.9.2011 12:39 (!) reagovat 2 + - 12

Původní obyvatelé ameriky byli kanibalové

Našel jsem několik odkazů k doplnění této upoutávky na film Apokalipto. Film Cortez zde: ***Tyto informace jsou pro lidi, kteří by si nechali vnutit od nevěřících pocit špatného svědomí kvůli tomu jak křesťané zacházeli s indiány. Ano děli se špatné věci,které je dobré odsoudit, ale nyní jsou indiáni snad většinou zbožní křesťané a to je důležité.

Nezapomínejme, že i my Evropané jsme před příchodem křesťanství dělali podobné ohavnosti.

Díky Boží prozřetelnosti, že máme ten obraz o kterém je zmínka v úvodním článku

.http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=5401&mode=&order=0&thold

.

V latinské Americe katolický bratr don Bartolomeo de Las Casas, dominikánský mnich, později biskup někdy kolem 16. stol vymohl u španělského krále zrovnoprávnění indiánů s bílými. Ovšem ani poté do dnešních dní se např. v Mexiku zednáři nechovají k původním obyvatelům nejlépe a nechtějí přerozdělit půdu rolníkům.

Kanibalismus u indiánů http://www.sfkpalantir.net/index.php?pid=248

co dodat snad jen to, že je dobře, že indiánům protestanté kanibalismus v severní americe zatrhly a je jen ke škodě křesťanů, že byli mnohdy podobně krutí jako indiáni.

Tak např. Fritz Steuben v knize Tekumseh píše v první díle sepsaném podle starých pramenů na str. 106 že je škoda, že kazatelé nejen doporučovali vypsat peněžitou odměnu za každý indiánský skalp, ale že někteří z nich i sami vlastní rukou skalpovali indiánské muže, ženy i děti. K bolestné hanbě každého protestanta je třeba přiznat, že se na těchto krutostech podíleli jen protestanští, a to puritánští duchovní a není snad třeba dodávat, že se tato slova nevztahují na protestantské misionáře, kteří jako moravští bratři, dost často nasazovali pro příslušníky své mise i život. Skutečně hrdinsky však vystupovali na obranu Indiánů katoličtí kněží. Jednali s nimi jako s lidmi, obraceli celé jejich kmeny na křesťanství, učili je lépe obdělávat půdu, dokonce někdy obětovali za své "indiánské děti" i život. str. 107 nakladatelství Albatros 1985

Původní obyvatelé Ameriky byli kanibalové

http://www.blisty.cz/files/isarc/0009/20000920e.html

skvěle napsané a to mi jenom potvrzuje, že film Apokalipto byl natočen dost věrohodně za to Melu Gipsonovi patří dík.

http://www.osel.cz/index.php?clanek=296&akce=show2&dev=1 Taky na tohle téma

...Komančové a Kiowové je příliš houževnatě nepronásledovali, více je v tu
chvíli zajímalo stádo. Skalpy a válečnou slávou své ženy a děti nakrmit
nemohli a k požívání lidského masa, běžné součásti jídelníčku mnohých
texaských kmenů, se nesnížili ani v dobách největší nouze...

http://www.indiani.cz/web/articles.php?id=52 Příspěvek byl redakčně upraven.

Naposledy upraveno: 2011-09-13 14:55:10

Michaela Hornová 13.9.2011 17:40 (!) reagovat 4 + - 1

Panu Pletánkovi

Dobrý den.Opět jsem se utvrdila,že diskuze s přesvědčenými a zarytými katolíky je zbytečná.Proto s Vámi žádnou dále nebudu rozvíjet.Křesťané jsou prostě ctnost sama a s tím nikdo nehne.Buďte rád za svojí pevnou víru,ale nenuťte ty své katolické zastaralé bláboly ostatním lidem. Mám katolíky v rodině.Vím co dovedou. Ochraňuj Vás Pán a mějte se.

Miloslav Pletánek 13.9.2011 20:29 (!) reagovat 0 + - 1

Primitivní dovednosti

Paní Michaele Hornové,
I já Vám přeji dobrý den. To já se opět utvrdil,že s vámi žádná diskuse není protože jste opět nedala žádné racionální argumenty na mé seriozní odkazy. Na místo toho jenom píšete fráze o své rodině a další fráze lidem vštěpované skrze masmedia, která čerpají ze zastaralého komunistického dějepisu. To vy vnucujete, že já něco vnucuji já pouze napsal názor na film, který jako i jiná podobná dokumentární dílka si nikdy nezapomene přisadit jak jsou to misionáři zlí čímš vnucují svoji nevíru ostatním. Také bych mohl napsat něco o zarytých zelených "objímačích stromů", kteří věří blábolům o globálním oteplování, přelidnění světa a kteří tohle novodobé ujeté náboženství vnucují celému světu.

David 13.10.2011 5:30 (!) reagovat 4 + - 1

-

Oni ale umeli stastne zit bez tveho krestanstvi. Nemam iluze, ze vsichni indiani a proste lidi zijici s prirodou jsou ctnost sama. Nicmene lide zijici a rozumejici prirode- treba kmeny v Jizni americe, ziji ciste vlastne da se riczt podle desatera. Nepotrebuji berlicku. apropos, muzes mi treba vysvetlit, jak z adama a evy , ze dvou lidi vznikli, indiani, cernosi, krovaci, cikani, arijci, mongolove, aborydzinci a ja nevim kolik typu psychycky a fyzicky rozdilnich nas tu zije? Jak? adam a Eva ....
Nase cesta zalozena na ekonomice je odporna prinasi zavislosti, ktere lide nepotrebuji. A nejen to, drancujeme nas obrovsky zivotni prostor. Cim dal vic lidi je zdegerenovanejch. Misto snazeni se porozumeni vesmiru, ziti v pokore ve spokojenosti sami se sebou a s celym nazvu to jsoucnem si lidi, kterymi a vim, ze je to spatne a ze me to vlastne ublizuje, pohrdam cim dal vic a nemuzu se s vama smirit.Na to abych mohl, zit jinak, potrebuju prachy a jsem v pasti, kterou mi predesle i tyto generace vytvorily. Obchoduju na burze a jediny co me na tom tesi, ze penize, ktere uzmu vetsinou korporacim a bankam pouzivam k lepsim a snad uzitecnym ucelum. Chystam se postavit barak nezavislej na vsech sitich, kterej si postavim sam. Driv jsem si nemohl predstavit, ze se budu rypat v zemi a ted me to neskutecne bavi a naplnuje. Nasel jsem jakoby sam sebe. A kdyz jsou tu ty drogy, prave koureni travy, kdy jsem vzdy premyslel mi dalo takovej zarodek v tom vsem. Sktecne drogy nejsou zadna prdel, jen rozsiruji vedomi. Ale kdyz tam ma clovek kulovy tak neni co rozsirovat. Muj nazor je, ze uzivatel musi mit jiste predpoklady, aby se nekam posunul. Doted jsem nepochopil hulice travy, kteri ji muzou 6x denne a nezblazni se z toho. Ja bych nemohl vubec pri tom co me napada a co se mi honi hlavou, tech slozitych pochodech normalne komunikovat. Vsiml jsem si, ze ne vzdy, je i docela dost vyjimek, ale vic tech co takto drogy zneuzivaji jsou vetsinou povrchni lidi, kteri se tu placaji jak bozi hovadka. Celej svet je jenom to co vidi kolem sebe a v televizi. No a tak podobneje to logicky i s v uvouovkach zbytkem cele materialisticke spolecnosti. Dukazem toho je to jak nas svet vypada- at uz v pritomnem case nebo i kdyz si ctete o historii lidske civilizace. Delame si to proste horsi,misto aby jsme si tu vytvorili raj na Zemi. Nas potencial jsme totalne promarnili a zneuzili. Pokud se neco zvlastniho pro nas zatim neuchopitelneho nestane, bude to jen horsi. To uz vi i male dite na zakladni skole, citi ze je neco spatne. Ja na to uz kaslu a snazim se obklopovat jenom temi a tim co me neotravuje a nevysava mi energii. Totalne pryc od vas- nebrat osobne- od hloupe tupe masy lidi. A jediny co mi muze uz v tom zabranit je, ze mi to ta masa nasilim vezme- valka, zavist atd. Snazim se vytvorit tam kde ziju permakulturni pusobiste a neverili byste jak to dokaze lidi nastvat. Plevel...Kdyz jsem ukazoval projekt meho noveho domu, klepou si na celo a pripada jim to dokonce neprirozene. Slovo ekologie je sprofanovano a diky politice se z neho stalo sproste slovo- zcela zamerne. A kdo bude ty generace mladych vychovavat, kdyz to jde vic a vic do kopru. Az tyhle drze deti, ktere maji vsechno a je jim skoro vsechno i to nespravne dovoleno, budou jednou sami vychovavat deti, tak to si uzijeme jako stari lide srandy. Ta progrese v neomalenosti, drzosti atd trva uz hezkych par let. Jinak jsou aspon na internetu slyset lidi, co s tim nejsou spokojeni a snazi se propagovat jine alternativy a oslovuji cim dal tim vice lidi avsak zatim je to kapka v mori. Rekl bych typicke 4 procenta, ale jsem rad za vas a vazim si lidi, ktere potkam ci se na netu dovidam informace, ktere si nechcete nechat pro sebe.

PETR 17.3.2012 2:07 (!) reagovat 1 + - 2

katolík * protestant

Strašně dlouhý příspěvek z kterého pouze vyplívá jak jsou protestanti špatní a katolíci dobří. Hrůza, když si člověk přečte bibli a zjistí že katolická církev je největší zlo na zemi !!!! Pomodlete se k Marii a hordám svatých a třeba se vám jednou rozsvítí a sektu črnoprdelníků která zneužívá Ježíše a hloupost lidí opustíte. Jinak se zřejmě budete navěky smažit !!!!! S LÁSKOU PETR

Miloslav Pletánek 17.3.2012 6:24 (!) reagovat 1 + - 0

Slova zní činy hřmí

Nechci se chlubit, ale znám jednoho co o tom nemluví, ale snaží se to žít a čím více to žije tím více si váží toho co naše západní kultura a civilizace v pokroku usnadňujícím lidem život dokázala. http://www.youtube.com/user/MILOSLAVJMP?feature=mhee

Miloš 6.9.2016 23:43 (!) reagovat 0 + - 0

Je mě úplně jasné jak vás křesťany musí pobuřovat původní duchovní nauky, tak jak dosud přežívají jen v těchto nejhůře přístupných místech, tady už byly zadupány do země. Víte já o křesťanství nesmýšlím nijak zle, proč taky, jen jedno považuji za hřích a to představu, že existuje pouze jediná správná cesta a tu je třeba prosazovat všemi způsoby, naštěstí dnes už alespoň bez toho extrémního násilí, které z křesťanství v minulosti udělalo nejkrutější náboženství všech dob. Nejvíce obětí připadlo na vrub křesťanům a ne pro víru v Krista, ale pro víru v to, že existuje jediná možná správná cesta k bohu. Pro mě to je největší urážka boha, který stvořil svět tak pestrý. Pochopil byste, kdybyste se nebál, že samostatné myšlení a cítění je hřích. Víra, že poznání je v jakékoliv knize je další urážka boha, který nám k poznání stvořil srdce. Navíc váš odkaz, který má dokazovat z několika málo nálezů, že původní obyvatelé SEVERNÍ Ameriky byli kanibalové nic nevypovídá o Americe Jižní, o jejíchž obyvatelích je tento dokument. Mimochodem prehistorické nálezy, které možná mohou mít původ v kanibalismu jsou známé i z našeho území a i z jiných částí Evropy. Prostě k tomu občas někde někdy docházelo a dnes podle toho soudit celé civilizace, navíc tak různorodé, jako indiánská etnika je velmi neférové a přímo urážlivé. Chcete li mudrovat o morálce starých časů, nalistujete tedy IV knihu Mojžíšovu,kapitolu 31 a počtěte si o tom, jak nechal Mojžíš povraždit zajaté ženy a děti nepřátelského kmene, kromě panen, které si mohli muži ponechat a pak napište své morální hledisko k tomuto zajisté "bohulibému" skutku

Karel Soukup 18.9.2011 20:43 (!) reagovat 5 + - 0

Vše je věc myšlení

Vždy jsem veřil v sílu přírody, bylin a pozitivního myšlení. Bohužel většina civilizace je nemocná, má nejrůznější nemoce, kterým se doslova prožrali. Jsou v zajetí masmédií, farmaceutických firem, určitých skupin, kteří potřebují léčit (ne vyléčit), ale léčit, to je pro ně ideální zákazník pro jejich chemické přípravky. Moje zdraví a čistá mysl je moje nejvyšší hodnota v mém životě! Dnes mi je 40 let, mám nadprůměrnou fyzickou zdatnost a bilogicky mi je 23 let. Myslíte si, že systém zdravotnictví, lékaři potřebují takové lidi jako jsem já ?
Jinak církev, ta hájí jen své zájmy, potřebuje své ovce, jako každý nezdraví systém. Je to nejstarší obchodní firma na světě a velmi obchodně zdatná.
"Nepřišel jsem na tento svět pro porážku a v mých žilách nekoluje neúspěch. Nejsem ovce, která čeká, až ji pastýř pobídne. Jsem lev a s ovcemi odmítám mluvit, kráčet i spát. Nebudu naslouchat těm, kdo vzlykají a stýskají si, protože tato choroba je nakažlivá. Takoví ať se připojí k ovcím. Mým osudem nejsou jatka nezdaru."

Miloslav Pletánek 18.9.2011 21:19 (!) reagovat 1 + - 1

Primitivní dovednosti

Mě je bez mála 50let a udělám více kliků (30 kliků do 50 s bez treninku)než mnozí 20letí, kteří dělají v tom testy na vojně. Co z toho pline? Pouze no a co tak ti je 40let. Před mnoha lety jsem jako nevěřící říkal: bůh je jen pro slabé a nevyrovnané, silný člověk boha nepotřebuje nosí ho v sobě, ale dnes říkám: Pokud v Boha věří je ještě silnější. I ti indiáni v Boha věří...

Michaela Hornová 19.9.2011 7:07 (!) reagovat 1 + - 0

Pro Karla Soukupa-lva

Děkuji za Váš názor.Moc se mi líbí a máte pravdu.Přeji Vám sílu i zdraví nadále.Hodně šťastných dnů...

Miloslav Pletánek 13.10.2011 7:23 (!) reagovat 0 + - 0

S vaším příspěvkem více méně souhlasím hlavně v tom co píšete o drogách konzumu a rýpání v zemi. V čem s vámi nesouhlasím tak zcela je to, že byli indini šťastní a žili podle desatera. To ani náhodou nanejvýše podle "Jednotera", ale náboženstvím bych nerad odváděl pozornost od tématu, který je podobný i u jiných kmenů a to je kanibalismus a to, že je dobré když si indiáni zachovávají přírodní znalosti a špatné když obětují duchům lidské bytosti. A tohle misionářů schvaluji když potírali a potírají. Je dobré když si indiáni vezmou prostřednictvím misionářů z naší kultury to dobré.

Mnohé amazonské kmeny i dnes jedí i své zemřelé příbuzné.

Tupinambové byli velmi bojovní a ve válkách se sousedními kmeny získávali zajatce. Ti byli podle očitých svědků, kterým byl i Hans Staden vykrmováni a posléze slavnostně obětováni duchům. Muž, který zajatce získal, ho při obětování usmrtil ozdobným kyjem a měl právo sníst jeho maso. Cenné maso z nohou, paží a zad se peklo na roštu, vnitřnosti a ostatní maso se vařilo v kotli spolu s e šťávou z manioku, až vznikla polévka zvaná mingau. Kanibalismus souvisel i se sympatetickou magií - Tupinambové byli přesvědčeni, že na sebe mohou požitím masa mrtvého přenést jeho vlastnosti, zejména odvahu, sílu, dobrý zrak apod.

U indiánů to byl to určitý druh kanibalské, a přesto strašně rozšířené kultury lidských obětí. Aztékové věřili, že musí bohům přinášet lidské oběti, aby slunce každé ráno opět vyšlo. Z této myšlenky se stalo kolektivní šílenství. Tisícům lidí bylo na vrcholku pyramidy vyrváno za živa srdce z těla, aby byli bohové udobřeni. Když Španělé vstoupili do země, viděli tento vražedný rituál, při kterém byl člověk přehnut přes balvan, aby hrudní koš byl vypjatý a mohl být rychlým řezem kamenného nože otevřen a aby bylo vytaženo ještě bušící zkrvavené srdce. Viděli zakrvácené holohlavé chrámové kněze, kteří si museli dlouhými nehty každý den vytahovat z uší zaschlou krev. Pro Španěly to byl nesnesitelný pohled. Byli přesvědčeni, že to musí okamžitě přestat.

Ve skutečnosti to byly indiánské pomocné národy, které mnoho lidí připravily o život. Cortez dokázal díky tlumočníkům s rozličnými kmeny, které Aztékové po staletí utlačovali, vytvořit koalici. Podařilo se mu to, ačkoliv Španělé měli sami sotva 1500 mužů a proti nim stály miliony Aztéků. V hodinách dějepisu se učíme, že Španělé začali ihned s vládou teroru, jakmile vstoupili do země. Aztécká literatura to však popisuje poněkud jinak. Po dobytí Mexika se zcela mění její tón. Je náhle novým způsobem plná naděje a radosti, jako by byla naplněna ranními červánky. To tu předtím vůbec nebylo. Až do příchodu Španělů byla literatura i hudba nepokrytě trudnomyslná a melancholická. Převládajícími tématy byla smrt a pomíjejícnost.

Miloslav Pletánek 13.10.2011 7:28 (!) reagovat 0 + - 1

Primitivní dovednosti

Odkazy na mé informace jdou vygooglovat zadáním některého z uvedených textů.

Michaela 21.8.2011 23:06 (!) reagovat 7 + - 2

Pro pana Pletánka a jeho názory na indiány a šamany

Nejdřív jsem si říkala,že nebudu reagovat,protože některým jedincům se nedá NIC vymluvit,ale protože mluví zcestně,prosím,ať použije rozum,ne slepou víru,kterou hlásali křesťani,kteří přišli obracet na "správnou víru" ty primitivy a ve jménu boha je vyvražďovali.Jakým právem tvrdíte,že Vaše víra je ta správná?Jakým právem urážíte a kritizujete to,o čem opravdu nemáte správné vědění?V církevních "zázracích"jsou stejné podvody jako všude.To je vždy o lidech.Ti lidé žili v přírodě,byli s ní v souladu a respektovali ji.Ti tzv.slušní bílí lidé ji drancují a devastují.Věřte si čemu chcete,ale neurážejte ty,kteří věří něčemu jinému.Každý má svou pravdu a své zkušenosti

Miloslav Pletánek 13.9.2011 11:50 (!) reagovat 2 + - 0

Primitivní dovednosti

Vy urážíte! Škoda, že Michaelo na místo svých lží, že já urážím racionálně neardumentujete. Takže ukažte kde urážím a dejte sem důkazy o podvodech. Více jak 50 oficiálně uznaných zázraků katolickou církví v Lurdech je nepopiratelně lékařsky potvrzeno jinak by si ateistická media už dávno na tom smlsla. Komise, které to potvrzují jsou složené ze seriozních vědců, lékařů a potvrzují to i samotní ateističtí vědci.

Daska 8.10.2011 19:35 (!) reagovat 1 + - 0

Paní Michaelo

Souhlasím s Vámi, taky to tak cítím. Do diskuse s panem Pletákem se nepuštím, nemá to cenu. Když někdo považuje vraždění za omluvitelné vírou, je někde úplně mimo moje chápání ...není menší a větší zlo, je jenom zlo, a to se každému vátí. Proto teď katolíkům klepou prdelky, jak se šíří islám, mají strach, že se jim jejich skutky začnou vracet.

Miloslav Pletánek 13.10.2011 7:41 (!) reagovat 0 + - 1

Primitivní dovednosti

Kde ospravedlňuji vraždění vírou? To jste si vycucala z prstu? Dnes např. mnozí fanatičtí pokrytci, novodobého náboženství objímačů stromů ospravedlňují to, že byl celý kmen Huronů vyvražděn svými indiánskými bratry z okolních také Huronských kmenů k vůli tomu, že si tento jediný kmen dovolil přijmout křesťanství.

To ateistům by se měli klepat prdelky neboť křesťané jsou podle koránu chráněnou skupinou, ale za ateismus je podle koránu trest smrti.

Miloslav Pletánek 21.8.2011 11:26 (!) reagovat 1 + - 2

Primitivní dovednosti

Farmaceutícký průmysl na nic asi hnedtak nepřijde. Domnívám se, že by to léčení fungovalo i bez zaříkávání pokud by bylo prováděno stejně. Kladu si otázku co, nebo kdo to tady ještě léčí přesněji jakou mocí kdo léčí. V evropě máme Luldy... kde jsou tisíce zázračných uzdravení nevyléčitelných nemocí, které jsou lékařsky zdokumentované. U indiánů jsou známé krvavé lidské oběti i kanibalismus při různých obřadech. Lidé závislý na drogách... jsou např. vyléčeni v Medžigorii. Znám konkrétní případ.

Michaela 13.7.2011 23:26 (!) reagovat 8 + - 0

Škoda,že šamani odcházejí,spíše-byli odejiti

Děkuji za tento nádherný dokument.Nechápu,jak si vždycky "nová"civilizace myslí,že je lepší a chytřejší,než ta před ní?Dříve žil člověk s přírodou a byl její součástí.Znal jí,její klady i zápory.Dnes ji ničí.Zničil ty,kteří jí rozuměli.Ať už to byli šamani,druidové,nebo babky kořenářky.Fanatická víra a neznalost a neochota poznat nepoznané,ničí to,co by mohlo prospět a co prospívalo a bylo prospěšné pro mnoho geberací s ohledem na prostředí,ve kterém se člověk pohyboval.

Miloslav Pletánek 21.8.2011 20:24 (!) reagovat 1 + - 2

http://www.youtube.com/user/MILOSLAVJMP

Civilizace celá jako taková si to nemyslí to jenom někteří lidé. Domnívám se, že problém je v tom, že indiáni byli a mnohdy ještě jsou v zajetí rudého boha přesněji v zajetí některých šamanů, kteří lidi drží ve strachu a pověrách. V evropě místa šamanů nahradili lékaři a farmaceutický průmysl. Lidé k nim mnohdy vzhlíží jako k bohům. Říši Inků dobyli otrokáři a kanibalové Aztékové potom přišel Cortéz...Indiáni latinské ameriky byli díky katolickým misionářům už v 16 stol. zrovnoprávnění s bílými proto zde nedošlo k tomu co se stalo indiánům v protestantské severní americe. Je dobré když se indiáni naučí žít jako slušní bílý lidé a je dobré když si indiáni zachovávají dobré tradice. Je zlé když indiáni dělají rituály k démonům, jedí lidské maso a obětují lidské bytosti z pověrčlivosti temným silám.

Víťa 3.7.2011 20:18 (!) reagovat 2 + - 1

cesta k šamanům

Prosím vás , nevíte někdo jak se tam dostat?
Rád bych si chtěl vyzkoušet jejich rituál(pokud by bylo možno).Díky za odpověď.

člověk 8.6.2011 21:05 (!) reagovat 4 + - 0

Cesta k poznání

Šamani také říkají ty sám si příčinou všech svých problémů a jen ty je můžeš vyřešit. Jinými slovy buď řešením. Ten kdo mluví o tom co dokážeme a nedokážeme přesto, že nezkusil co sám nebo s Ayahuascou dokáže bohužel soudí bez znalosti problematiky. Co dokážeme mi Evropané dobře popisuje Igor Chaun viz předchozí příspěvek. A osobně vím, že má pravdu. A tak všem přeji dost odvahy na to aby se sami někdy podívali své duši do očí. A do té doby přeji všem štěstí a napojení naší matku přírodu tak jak to umí nejen Amazonští šamani, ale tak jak to uměli i naši předci. PS: Ayahuasca rozšiřuje vědomí a není halucinogen.

Yanezz 9.6.2011 14:00 (!) reagovat 7 + - 0

Jen skromná reakce na názor, že "Ayahuasca rozšiřuje vědomí a není halucinogen". Naopak, Ayahusca obsahuje nejsilnější známý halucinogen světa DMT (Dimethyltryptamin) a není bez zajímavosti, že si jej dokáže vytvořit lidský mozek sám. Spekuluje se o tom, že právě tento fakt souvisí ze zážitky blízké smrti. Halucinogen není sprosté slovo, je to jen označení (i když nesprávné) pro látky způsobující změněné stavy vědomí. Bohužel nenasytní pohlaváři naší pokrytecké konzumní společnosti vnutili svým "ovečkám", neschpopným samostatného úsudku, že halucinogeny jsou cosi špatného, či dokonce nebezpečného. Z demagogického hlediska je to fakt, tak jako že nebepečné je téměř vše, co se nesprávně použije. Nesdílím názor že Ayahuasca není pro bílé, není je pro ty, jež jsou zaslepeni svými předsudky, konzumním způsobem života a arogantní neúctou k přírodě a duchovnu obecně. Tolik můj skromný názor.

Toník 9.6.2011 15:10 (!) reagovat 4 + - 0

to není tvůj názor, tak to totiž je

ník 9.6.2011 15:31 (!) reagovat 0 + - 0

bohužel :(

Teonanácatl 12.6.2011 21:47 (!) reagovat 1 + - 0

Výzkum

Jenže věda (snad kromě výzkumů kvantové fyziky) se výžívá v pitvání světa forem. Nějaké výsledky má, ale povrchní. Zdaleka se nemůže srovnávat se syntetickým vhledem přírodních národů. Produkty farma firem jsou převážně produkty izolované, koncentrované, a s nevyzpytatelnými účinky. Zdaleka se nemohou rovnat s přirozenými prostředky. A hlavně - fyzické uzdravující účinky léčivých látek jsou v podstatě podružné. Kdo zažil a užil, ví, že svět forem je dočasný a podřadný.

Tony 8.6.2011 19:04 (!) reagovat 1 + - 0

Myslím,že jestli někdo touží po splynutí s přírodou v naší kulturní krajině,tak žije v iluzi a kdo si myslí,že se jí přiblíží užíváním halucinogenů,nepochopil vůbec nic.V jižní americe je snad ještě dost velké neporušené území,kde přírodní zákony fungují a šamanismus tam má své místo.My bychom se měli snažit žít udržitelně a zbytečně krajinu neničit.

Monika 7.6.2011 11:13 (!) reagovat 4 + - 0

Pěkný dokument z prostředí, které miluju, nosím si ho v sobě a jistě se tam zase vrátím. Řekla bych, že Země prožívá návrat šamanů, ne jejich odchod. "Civilizandos" to jenom zatím nevidí.

Toník 9.6.2011 15:12 (!) reagovat 0 + - 0

asi jsem jeden z těch "Civilizandos", protože je to přesně naopak - moderní civilizace primitivní kultury likviduje (někdy zcela záměrně)
A to tě jen tak napadlo nebo máš nějaké zvláštní vidění? :)

první ‹ předchozí 1 2 3 poslední

Související