iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
28. 6. 2009
22:45 na ČT2

1 2 3 4 5

50 hlasů
3793
zhlédnutí

Festivalové ozvěny (43. ročník)

Ohlédnutí za 43. ročníkem Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary

26 min | další Dokumenty »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Festivalové ozvěny

  • 00:00:16 Tak to si snad
    někdo dělá pr..., ne?
  • 00:00:24 (píseň)
    "Říkal si Hurikán, kluk jako ty."
  • 00:00:29 "Motorka vzlétla s ním,
    když dostal smyk."
  • 00:00:34 Dobrý večer.
    Pokud si vzpomínáte,
  • 00:00:37 posledně jsem na natáčení
    přijel na kole, ale to bylo vloni.
  • 00:00:42 Od těch dob se situace
    České televize razantně zlepšila,
  • 00:00:46 takže letos přijíždím na skútru,
    ale máme ho jenom půjčený.
  • 00:00:50 Ahoj.
    My jsme se viděli už vloni, ne?
  • 00:00:54 Vzhledem k tomu,
    že Jiří Bartoška je
  • 00:00:57 prezidentem filmového festivalu
    už 15 let, není divu,
  • 00:01:00 že za ním před zahájením festivalu
    přijíždí tolik dětí.
  • 00:01:04 Ale nejsou to jeho děti,
    jsou to děti z karlovarského
  • 00:01:07 dětského domova a přivážejí je
    oficiální festivalové limuzíny.
  • 00:01:11 Když vidím ty děti kolem,
  • 00:01:13 měl jsi nějaký film,
    který jsi jako kluk miloval?
  • 00:01:16 -Já jsem miloval Odvážnou školačku.
    -Co to je?-Moc hezkej film.
  • 00:01:22 Pak jsem miloval Krále Šumavy.
    Což je dodneška nádhernej film,
  • 00:01:27 byť je samozřejmě
    pro někoho tendenční.
  • 00:01:30 Pyšná princezna.
    Čuk a Gek, to byl ruskej film.
  • 00:01:34 Seš mladej, ty tyhle bijáky neznáš.
    To byly moje dětský filmy.
  • 00:01:39 V Pardubicích v kině Mír,
    kdy jsem poprvé uviděl
  • 00:01:43 Ginu Lollobrigidu, která se stala
    naším masturbačním snem.
  • 00:01:48 O to milejší překvapení bylo,
    když jsem Ginu Lollobrigidu
  • 00:01:53 tady v roce 1994 vítal,
    a neřekl jsem jí to.
  • 00:01:56 Radši.
  • 00:02:00 Když se na ty krásné kluky a holky
    člověk dívá, přijde mu líto,
  • 00:02:04 že aspoň poloviční zájem
    o tyhle děti
  • 00:02:07 neprojeví jejich vlastní rodiče.
  • 00:02:10 Výkonným ředitelem filmového
    festivalu je Kryštof Mucha.
  • 00:02:14 Kryštofe, ty jezdíš po všech
    možných festivalech světového jména
  • 00:02:18 jako je Sundance, Benátky, Cannes.
  • 00:02:21 Jak si Karlovy Vary stojí
    v téhleté mezinárodní konkurenci?
  • 00:02:26 My jsme teď naposled byli v Cannes
    a mluvil jsem s lidma z Variety
  • 00:02:30 a bavili jsme se,
    jestli existuje žebříček festivalů.
  • 00:02:33 Mluví se o tom, že
    těch prvních pět je úplně jasných.
  • 00:02:37 Je to Cannes, Berlín, Benátky,
    Sundance a Toronto.
  • 00:02:40 A říkali, že Vary mají našlápnuto
    na to, aby byly číslo 6.
  • 00:02:44 A musím říct,
    že bejt číslo 6 je skvělý.
  • 00:02:47 A tady už je slavnostní koberec.
  • 00:02:50 Všude na světě bývá červený,
    my ho máme zelený.
  • 00:02:53 Nevím proč.
    Možná, že přijede Martin Bursík.
  • 00:03:00 Vítáme Jiřího Bartošku
    a jeho ženu Andreu.
  • 00:03:03 A tady už je celá hierarchie.
    Nejdřív prezident.
  • 00:03:08 Teď předseda senátu.
    Předseda vlády.
  • 00:03:14 Tady je paní ředitelka.
  • 00:03:21 Teď přijde předseda poroty
    Ivan Passer.
  • 00:03:27 Po něm následují členové poroty.
  • 00:03:31 Pan Ted Hope s doprovodem.
    Americký filmový producent.
  • 00:03:37 A tohle je bývalý porotce
    David Ondříček s Klárou.
  • 00:03:42 A tady je Miroslav Donutil.
    Ten sice v porotě nezasedá,
  • 00:03:46 ale to nevadí,
    on stejně vždycky přijede.
  • 00:03:51 A to nejlepší na konec.
  • 00:03:54 Největší hvězda filmového festivalu
    pan Robert De Niro s manželkou.
  • 00:04:00 Dočkali jsme se
  • 00:04:03 naší největší hvězdy
    karlovarského filmového festivalu.
  • 00:04:07 Společně s ním i jeho manželka
    Grace Hightower.
  • 00:04:13 Bratři Cabanové připravili
    úvodní sekvenci zvláštním způsobem.
  • 00:04:17 To, co vidíte na plátně,
    se vlastně všechno točilo
  • 00:04:21 na jevišti na malých modelech,
    takže celá řada diváků
  • 00:04:25 zjistila až po chvíli,
    že to, co vidí na plátně,
  • 00:04:28 se vlastně odehrává a natáčí
    přímo před jejich očima.
  • 00:04:32 Ten příběh byl o tom,
  • 00:04:35 jak se ruská mafie
    snaží ukrást festivalovou cenu.
  • 00:04:40 Byl to příběh dramatický,
    plný efektů
  • 00:04:43 a celou zápletku nakonec vyřešil
    statečný parašutista.
  • 00:04:47 A kdo si myslíte, že to byl?
  • 00:04:58 Dobrý večer, dámy a pánové.
    Všechno dobře dopadlo.
  • 00:05:02 Stačilo být ve správnou chvíli
    na správném místě.
  • 00:05:06 Promiňte, já si jenom sundám
    svůj zlatý padák.
  • 00:05:10 -Dámy a pánové, Robert De Niro.
    -A tady už se předává cena
  • 00:05:15 za mimořádný přínos
    světové kinematografii.
  • 00:05:19 Robert De Niro si stejně jako
    řada dalších amerických hvězd
  • 00:05:25 připravil český projev,
    který si pěkně foneticky napsal.
  • 00:05:30 Dobrý večer, pane premiére.
  • 00:05:36 Ve filmu, který jsme viděli včera,
    hrajete producenta.
  • 00:05:39 Vy jste producent a tak mě napadlo,
  • 00:05:42 nakolik je ten portrét
    hollywoodského producenta,
  • 00:05:46 který jsme včera viděli,
    realistický?
  • 00:05:49 Z pohledu Arta Lense,
    je to to, co zažil.
  • 00:05:52 Jsou to reálné věci,
  • 00:05:55 s kterými měl sám nějakou zkušenost
    nebo o kterých slyšel.
  • 00:06:00 Není to vyloženě on,
  • 00:06:03 ale jsou to jeho zážitky,
    věci, kterých si je vědom,
  • 00:06:07 postavy, které za ty roky poznal,
    a o tom taky píše.
  • 00:06:11 Bruce Willis hraje v tom filmu
    sám sebe
  • 00:06:14 a vykreslil se jako naprostý blb.
  • 00:06:17 Řekl bych, že se musel při natáčení
    velice bavit.
  • 00:06:20 Jednak se bavil
    a jednak má velký smysl pro humor,
  • 00:06:23 což se ukázalo tím,
    jak to celé vnímal.
  • 00:06:26 Vlastně to nebyl Bruce,
    ta role vycházela z jiného herce,
  • 00:06:29 který je mu hodně podobný,
    ale není to Bruce.
  • 00:06:32 -Můžeme říct jeho jméno?
    -Alec Baldwin.
  • 00:06:36 Tedy ve scénáři se jmenoval
    Alec Baldwin.
  • 00:06:39 V každém případě byl Bruce skvělý.
  • 00:06:42 Měl ten správný přístup.
    Byla s ním spousta legrace.
  • 00:06:53 Po slavnostním
    zahájení a ohňostroji se
  • 00:06:56 všichni přesunuli do Grandhotelu
    Pupp na slavnostní párty.
  • 00:07:00 Ta se nesla v klasickém duchu
    a klasickém obsazení.
  • 00:07:04 Večírek se protáhl
    do časných ranních hodin,
  • 00:07:07 pro někoho možná
    do pozdních ranních hodin
  • 00:07:10 a to když se pak
    podíváte do zrcadla,
  • 00:07:13 můžou vám hrůzou vstát
    vlasy na hlavě.
  • 00:07:16 A to je ta pravá chvíle
    nechat si s nimi něco udělat.
  • 00:07:20 Na to jsou ve Varech zařízení.
  • 00:07:23 V Grandhotelu Pupp má své studio
    největší kadeřnická firma v Evropě
  • 00:07:27 a na festival přijel
    i její šéf pan Fabien Provost,
  • 00:07:32 který je mistrem světa
    ve svém oboru.
  • 00:07:36 Pokud vím, češete mnoho slavných
    hvězd, včetně Sharon Stone.
  • 00:07:41 -Je to pravda?
    -Ano, je to tak.
  • 00:07:44 Děláme všechny filmové festivaly.
  • 00:07:48 Děláme festival v Cannes
    a dnes jsme tady kvůli festivalu.
  • 00:07:54 Jsme velice šťastní,
  • 00:07:57 protože rádi češeme herečky,
    a vůbec všechny.
  • 00:08:01 Musíte mít hodně trpělivosti,
  • 00:08:05 když děláte vlasy
    velkým hollywoodským hvězdám.
  • 00:08:08 Myslím, že asi nebude jednoduché,
    dotýkat se Sharon Stone.
  • 00:08:13 A když děláte něco s tím, jak
    vypadá, tak to musí být na hraně.
  • 00:08:18 Ne, myslím,
    že Sharon je velmi milá žena.
  • 00:08:21 Není to s ní tak složité.
  • 00:08:24 Ví, co chce,
    takže pro mě je velice příjemné
  • 00:08:28 starat se o její účes
    a je to velmi snadné.
  • 00:08:32 Pro mne je to velice...
  • 00:08:38 -Velice...-Lákavé?
    -Lákavé. Přesně.
  • 00:08:45 A to už jsme ve Vřídelní kolonádě,
  • 00:08:48 kde probíhal večírek
    hlavního partnera festivalu
  • 00:08:51 jisté energetické společnosti,
    kterou nemůžeme jmenovat.
  • 00:08:55 Když vidím všechny ty obrazovky,
    všechny ty lasery,
  • 00:08:59 kolik to musí sežrat proudu,
    obávám se,
  • 00:09:02 že dojde k brzkému odstavení
    třetího bloku.
  • 00:09:06 O problému imigrace
    vypráví film Visitor,
  • 00:09:09 se kterým přijel do Varů
    jeho režisér pan Tom McCarthy.
  • 00:09:13 Vy jste režisér a jste i herec.
    Když jste v roli režiséra
  • 00:09:17 a koukáte se na herce,
    co vás častěji napadne.
  • 00:09:21 "Tohle bych si tak rád zahrál sám."
  • 00:09:25 Nebo: "To jsem rád,
    že tohle nemusím hrát."
  • 00:09:32 Myslím, že to druhé.
  • 00:09:34 Ne, nejlepší na tom,
    být herec i režisér, je to,
  • 00:09:37 že když máte šanci pracovat
    s opravdu dobrými herci,
  • 00:09:40 je u toho spousta legrace.
  • 00:09:43 Jen tak stát v pozadí, pozorovat je
    a uvědomovat si, jak jsou dobří.
  • 00:09:46 Díky tomu dokážete ocenit
    dobré herectví.
  • 00:09:49 -Jako herec, který režíruje, asi
    netočíte příliš mnoho klapek?-Ne.
  • 00:09:52 Dvě jetí, víc nepotřebujete.
  • 00:09:55 Ale když jsem za herce,
    potřebuju čtyřicet.
  • 00:09:57 Jako režisér dvě klapky,
    víc ani ň.
  • 00:10:01 V karlovarské Galerii
    proběhla vernisáž výstavy
  • 00:10:06 další z festivalových hvězd,
    německého herce
  • 00:10:10 žijícího v Los Angeles
    pana Armina Muellera-Stahla.
  • 00:10:14 Jeho obrazy daleko přesahují
    nálepku malující herec.
  • 00:10:18 Jsou respektovány v jeho
    rodném Německu i jinde po světě.
  • 00:10:22 Kromě toho je také výborný hudebník
    a úspěšný romanopisec.
  • 00:10:27 Už mu vyšlo osm knížek.
  • 00:10:29 Karlovarský filmový festival
    je festival žíznivý
  • 00:10:34 a má také své oblíbené drinky.
  • 00:10:37 K těm nejfrektovanějším patří
    Mojito. To musíte takhle rozdrtit.
  • 00:10:42 Jen pro vaši představu.
    V tomto hlavním festivalovém baru
  • 00:10:46 se těch Mojit za festival
    vypije 11 tisíc,
  • 00:10:50 spotřebujou se na to
    3 tuny limetek a 30 tun ledu,
  • 00:10:54 takže každá ruka je dobrá.
  • 00:10:57 Když mám chvilku volna,
    tak si tu drobně přivydělávám.
  • 00:11:01 No, ono to chvilku trvá.
  • 00:11:07 Dlouho očekávaná premiéra
    filmu Bathory
  • 00:11:11 proběhla ve velkém sále
    hotelu Thermal.
  • 00:11:14 Je to nejdražší
    středoevropský film všech dob.
  • 00:11:19 A protože je to velkofilm,
    byla k němu taky velkodelegace.
  • 00:11:26 Pane režisére,
    takovýhle projekt jako je Bathory,
  • 00:11:30 kolik let života
    to vlastně spotřebuje?
  • 00:11:33 Bathory jsem začal psát
    asi před patnácti roky.
  • 00:11:37 Chtěl jsem z toho udělat muzikál.
    Říkal jsem si, že to bude krásné.
  • 00:11:42 Uprostřed scény bude stát
    velká vana plná krve
  • 00:11:46 a zpěvačka tam bude zpívat
    hlavní árii.
  • 00:11:50 Nakonec se to odsunulo dál.
  • 00:11:53 Spoustu let jsem na projekt
    zapomínal.
  • 00:11:57 Po Nejasné zprávě o konci světa
    jsme si řekli,
  • 00:12:00 že už není revoluční doba,
    že je doba přemýšlení
  • 00:12:04 o novém tisíciletí
    a že se projekt bude hodit.
  • 00:12:08 Takže příprava a nošení v hlavě
    bylo dlouhé,
  • 00:12:11 ale když se film rozběhl,
    tak to šlo velmi rychle.
  • 00:12:17 Vysoko nad Karlovými Vary
    na rozhledně Diana v lese
  • 00:12:22 probíhal večírek filmařů
    a musím říct, že si dali záležet.
  • 00:12:26 Viděli jsme krásné kostýmy,
    šikovné artisty
  • 00:12:30 a to jednak pozemní,
    ale také stromové.
  • 00:12:34 I Mirek Táborský žasl.
  • 00:12:40 A teď nás čekají ženy,
    mojito a zpěv.
  • 00:12:45 Dámy a pánové, chlapci a děvčata,
    vítám vás na rabování
  • 00:12:49 v rámci letošního
    karlovarského filmového festivalu.
  • 00:12:53 V hotelu Thermal
    poskytla Ester Kočičková
  • 00:12:56 prostor hvězdám,
    které si chtěly zazpívat.
  • 00:12:59 "To je ta na světě nejlepší zpráva,
  • 00:13:03 pro ty kdo uvěří stane se zázrak."
  • 00:13:07 "Vyhrát, vyhrát, vyhrát."
  • 00:13:12 Nálada, jak vidíte,
    byla velmi uvolněná, relaxovaná.
  • 00:13:16 Jenom Varhan Orchestrovič Bauer
    kontroloval výpisy.
  • 00:13:23 Máme pátý den festivalu,
    a jak vidíte,
  • 00:13:26 ani já už nemám
    příliš zdravou barvu.
  • 00:13:30 Jsme v Lesově,
    kde probíhá vernisáž výstavy
  • 00:13:33 fotografií a artefaktů
    Františka Skály.
  • 00:13:37 Výstavy,
    která k nám dorazila až v Vídně.
  • 00:13:40 Dobrý večer, dámy a pánové.
  • 00:13:43 Když jsem poprvé vstoupil
    do této místnosti
  • 00:13:47 a uviděl jsem tady na podlaze
    ty tři žíněnky,
  • 00:13:51 tak jsem si uvědmil, že jsou to
    takové tři zdechliny našeho mládí.
  • 00:13:58 A když zavřete oči
    a zhluboka se nadechnete,
  • 00:14:03 tak ještě ucítíte
    ty zbytky pionýrského potu,
  • 00:14:09 vybaví se vám švédské bedny
    a šplhací tyče
  • 00:14:14 a ty neodolatelně zařízlé gumičky
    modrých dívčích trenýrek.
  • 00:14:22 Děkuju Františku Skálovi, že nás
    touto výstavou dostal do časů,
  • 00:14:27 které už jsou nenávratně pryč
    a nikdy se nevrátí.
  • 00:14:32 Vernisáž bude ozdobená
    výjimečnou performancí.
  • 00:14:36 Tentokrát to budou umělci
    z Francie, z Provence.
  • 00:15:01 Když má někde výstavu
    František Skála,
  • 00:15:05 nemůže tam chybět
    ani Aleš Neubert a Jarda Róna.
  • 00:15:09 A když tam je Aleš Neubert
    a Jarda Róna a František Skála,
  • 00:15:13 nemůže chybět ani hluboký
    umělecký zážitek.
  • 00:15:17 První část výstavy měla název
    Řeč těla.
  • 00:15:27 A toto je druhá část
    nazvaná Pánská abeceda. Půvabné.
  • 00:15:33 18 filmů, mnoho nominací na Oscara,
    scénář k filmu Petera Sellerse.
  • 00:15:38 To je bilance našeho dalšího hosta
    ve Vteřinách,
  • 00:15:43 amerického režiséra
    Paula Mazurskyho.
  • 00:15:46 Pamatujete si první den,
    kdy jste byl na place jako režisér?
  • 00:15:51 Já jsem nikdy předtím nerežíroval.
    Nikdy jsem to nestudoval.
  • 00:15:56 Studoval jsem střih,
    čili rozuměl jsem střihu.
  • 00:16:00 Režíroval jsem v divadle,
    takže jsem věděl něco o tom,
  • 00:16:05 jak pracovat s herci,
    a taky jsem hrál
  • 00:16:08 a natočil jsem krátký film jménem
    Last Year at Malibu.
  • 00:16:12 což je parafráze názvu filmu
    Loni v Marienbadu.
  • 00:16:16 Připravoval jsem s výtvarníkem,
    který pak se mnou pracoval 20 let,
  • 00:16:21 Pato Gusman z Chile,
  • 00:16:24 s pomocí šachových figurek
    a kukátka, jak to budu inscenovat.
  • 00:16:30 Nevěděl jsem nic o osách,
    pravá strana, levá strana.
  • 00:16:37 Ale během té doby,
    co jsem se připravoval, asi měsíc,
  • 00:16:41 všechny lokace,
    celý film jsem měl v hlavě.
  • 00:16:44 -Byl jsem si naprosto jistý.
    -Ano.
  • 00:16:48 Byl jsem zcela přesvědčený,
    že není žádný problém.
  • 00:16:52 Přišel jsem na plac první den,
    a jak jsem vcházel,
  • 00:16:56 bylo to v Columbia Pictures,
    byl tam najednou štáb, asi 80 lidí.
  • 00:17:00 "Dobré ráno, šéfe.
    Jak se máte, šéfe?"
  • 00:17:04 Byli tam všichni herci,
    Bylo jich asi 15.
  • 00:17:07 "Kde chcete začít, šéfe?"
    Všechno zmizelo.
  • 00:17:11 -Vůbec jsem nevěděl, co mám dělat.
    -Spousta otázek. Každý něco chce.
  • 00:17:16 Zapomněl jsem všechno, co jsem si
    naplánoval s šachovými figurkami.
  • 00:17:21 Charlie Lang, kameraman, který
    se už chtěl na něco zeptat,
  • 00:17:25 bylo mu 69, úžasný člověk,
    nosil oblek a kravatu,
  • 00:17:29 zřejmě viděl, že jsem...
    že vůbec nevím, co mám dělat.
  • 00:17:34 "Víš co, Paule? Myslím,
    že by byl krásný záběr z jeřábu."
  • 00:17:38 "Pojďme nahoru."
  • 00:17:40 Byl tam veliký jeřáb,
    nikdy předtím jsem na jeřábu nebyl.
  • 00:17:45 Vlezl jsem tam, a já mám strach
    z výšek. Připoutali mě.
  • 00:17:49 "Proboha, co budu dělat."
    Vyjeli jsme až úplně nahoru.
  • 00:17:54 Charlie se ke mně naklonil a řekl:
  • 00:17:57 "Žádný záběr dělat nebudeme.
    Jenom jsem si říkal,
  • 00:18:01 že bych s tebou probral,
    co myslím, že bys měl dělat."
  • 00:18:05 Zachránil mě.
  • 00:18:07 Nabídl mi, že bychom začli
    se širokým záběrem,
  • 00:18:11 potom udělali jízdu, pak tohle,
    potom nějaké detaily.
  • 00:18:14 Najednou jsem to všechno
    do sebe nasál a řekl jsem:
  • 00:18:18 "Sundejte mě dolů, mám to.
    Vím přesně, co chci."
  • 00:18:21 "Nemyslím, že budeme točit odsud.
    Nesouhlasím, Charlie."
  • 00:18:24 Sjel jsem dolů
    a začal jsem být Mazursky.
  • 00:18:27 Paní doktorka Eva Zaoralová
    je neuvěřitelná.
  • 00:18:31 Přes den viděla
    šest psychologických filmů,
  • 00:18:35 z toho tři nezávislé,
    a podívejte se, jak je veselá.
  • 00:18:40 Do skoku ovšem bylo i oceněným,
    kteří dostali cenu kritiků
  • 00:18:45 časopisu Variety,
    a to prý dostali jenom diplom.
  • 00:18:51 Ve Varech máte výjimečnou možnost
    vidět starší americké snímky,
  • 00:18:56 které k nám dřív nesměly,
    na velkém plátně a v plné parádě.
  • 00:19:00 Například snímek
    McCabe a paní Millerová
  • 00:19:04 dokonce i s osobní účastí
    držitele Oscara
  • 00:19:07 maďarského kameramana
    pana Vilmose Zsigmonda.
  • 00:19:17 Kdybyste byl vy Akademií
    a měl byste dát jednomu
  • 00:19:21 ze svých filmů Oscara
    za nejlepší kameru,
  • 00:19:25 vybral byste stejný film
    jako Akademie?
  • 00:19:28 Ne. Myslím, že bych vybral
    svůj úplně první film
  • 00:19:32 McCabe a paní Millerová.
  • 00:19:35 Byl by to tenhle, protože myslím,
    že byl ve své době tak neobvyklý,
  • 00:19:40 tolik se lišil od všeho ostatního.
  • 00:19:44 Víte, Blízká setkání...
    Myslím, že spousta jiných lidí
  • 00:19:48 by se toho zhostila
    s velkým úspěchem,
  • 00:19:52 protože s takovým materiálem
    bylo snadné udělat dobrý film.
  • 00:19:59 S paní Millerovou to bylo jinak,
  • 00:20:03 protože bylo potřeba
    najít zvláštní styl.
  • 00:20:06 Myslím, že bychom měli
    oceňovat kameramany,
  • 00:20:10 kteří přišli
    s nějakým jiným stylem.
  • 00:20:13 Díky Altmanovi a díky výtvarníkovi
    jsme přišli na nápad udělat film,
  • 00:20:18 který vypadá strašně,
    je starý, zrnitý, vybledlý.
  • 00:20:22 Což v těch dnech bylo něco jiného.
  • 00:20:25 Tehdy byla doba barev,
    světel, jasu a tak podobně,
  • 00:20:30 a tohle bylo najednou
    skoro jako černobílý film.
  • 00:20:37 A to proto, abychom ukázali,
  • 00:20:40 jak bylo v těch dobách
    mokro a zima, lidé v kabátech.
  • 00:20:44 Prostě jsme pro ten film
    vytvořili osobitý styl.
  • 00:20:48 Ten film si jistě zasloužil
    aspoň nominaci, ale nic nezískal.
  • 00:20:53 Nedostal se ani mezi 10 nejlepších.
  • 00:20:57 A myslím, že i Lovec jelenů
    by byl lepší volba.
  • 00:21:01 Myslím pro udělení Oscara,
    aspoň podle mě.
  • 00:21:07 Na večírku města Karlovy Vary
  • 00:21:10 vystupovala skupina
    Kyle Eastwood Band.
  • 00:21:13 Pokud byste si říkali,
    zda to není shoda jmen,
  • 00:21:17 tak vám musím říct, že není.
  • 00:21:20 Toto je opravdu syn
    Clinta Eastwooda,
  • 00:21:23 který se ovšem pustil
    svou vlastní cestou.
  • 00:21:26 Má jazzový soubor, kde hraje
    na baskytaru a také na kontrabas.
  • 00:21:30 -Tak jaký byl včera koncert?
    -Užil jsem si to. Jo.
  • 00:21:35 Děti hollywoodských hvězd
    se obvykle pokoušejí jít
  • 00:21:39 stejnou cestou jako jejich rodiče,
  • 00:21:43 a vy jste se vydal cestou
    značně odlišnou, že?
  • 00:21:46 Spíš šlo jen o to,
  • 00:21:49 že jsem se rozhodl,
    že mě hudba zajímá víc.
  • 00:21:53 Můj hlavní předmět na škole
    byl film a zároveň jsem taky hrál,
  • 00:21:58 ale časem jsem se začal
    věnovat hudbě čím dál tím víc
  • 00:22:02 a po roce školy jsem se rozhodl,
    že co chci opravdu dělat je hudba.
  • 00:22:07 Takže tak jsem se vydal
    na tuhle cestu.
  • 00:22:11 Řekl jsem si, že to zkusím na rok
    a dneska to je jednadvacet let.
  • 00:22:19 Tohle je Luky, pes asistenční,
  • 00:22:22 a vycvičila ho nadace
    Pomocné tlapky.
  • 00:22:25 A tohle je Jiří Bartoška,
    který žádnou asistenci nepotřebuje.
  • 00:22:31 "Udělali škodu hroznou,
    uřezali kapsu prázdnou."
  • 00:22:36 "Udělali škodu hroznou,
    uřezali kapsu prázdnou."
  • 00:22:41 Ale vůbec ne,
    žádná škoda nevznikla.
  • 00:22:43 Čechomor uspořádal
    pro Pomocné tlapky celé turné
  • 00:22:46 a jejich prázdnou kapsu
    naopak naplnil.
  • 00:22:49 "Udělali ještě více,
    bosému zuli střevíce."
  • 00:22:53 "A nahému dvě košule,
    co jich neměl na svém těle."
  • 00:22:58 "A nahému dvě košule,
    co jich neměl na svém těle."
  • 00:23:02 Ve Varech sice lilo jako z konve,
  • 00:23:05 ale to může být Čechomorům jedno,
    protože ti maj plno vždycky.
  • 00:23:10 Aby taková herecká hvězda
    mohla přijet do Varů,
  • 00:23:13 musí mít nějaký natočený film,
    nějaký nový natočený film.
  • 00:23:16 A tak jsou hvězdy,
  • 00:23:19 které rok co rok točí nové filmy,
    aby se mohly do Varů vracet.
  • 00:23:22 Jako například naše,
    nemůžu říct stará známá,
  • 00:23:26 ale mladá krásná známá
    Saffron Burrows.
  • 00:23:29 -Vítejte zpátky.-Díky.
    -Tak co je nového?-Co je nového?
  • 00:23:33 Mluvili jsme o tom, že aby se
    mohli herci vrátit do Varů,
  • 00:23:37 musí natočit nový film,
    takže myslím, že mě zaměstnalo
  • 00:23:41 natáčení několika filmů,
    abych se mohla vrátit.
  • 00:23:44 Pracovala jste s Amy Redford.
    Je to tak?
  • 00:23:48 Ano, pracovala jsem s Amy Redford,
    která právě dokončila
  • 00:23:51 svůj režijní debut
    a film se jmenuje Kytara.
  • 00:23:54 -Jak se s ní pracovalo?
    -Fantasticky.
  • 00:23:57 Amy většinu své kariéry
    prožila jako herečka,
  • 00:24:01 jak v divadle, tak ve filmu,
    takže jak asi lidé vědí,
  • 00:24:04 když herec režíruje herce,
    je to úžasné.
  • 00:24:07 Štáb z toho šílí,
    protože strávíte spoustu času tím,
  • 00:24:11 jak rozebíráte každou scénu,
    oni postávají kolem.
  • 00:24:14 Od štábu to vyžaduje jistou
    trpělivost, ale jinak úžasné.
  • 00:24:19 Pokud jste viděli trilogii
    Pán prstenů,
  • 00:24:22 tak víte, s kým máte tu čest.
  • 00:24:25 Ve Varech se zjevil
    čaroděj Saruman alias
  • 00:24:28 britský herec Christopher Lee.
    Je mu šestaosmdesát.
  • 00:24:31 -Vy jste vlastně nadaný operní
    zpěvák.-Ano, zpíval jsem v opeře.
  • 00:24:35 -Potkal jste se
    s nějakou českou operou?-Ano.
  • 00:24:39 Ale už je to dávno.
    Víte, já pamatuju Beno Blachuta.
  • 00:24:44 To byl fantastický zpěvák.
    Mám jeho nahrávku Dalibora.
  • 00:24:56 To si pamatuju velice dobře.
    Nádherná píseň.
  • 00:25:00 Samozřejmě velice dobře znám
    Prodanou nevěstu.
  • 00:25:04 -Vy byste byl dobrý Kecal.-Zpíval
    jsem Kecala. Jen duet s Jeníkem.
  • 00:25:08 Dělali jsme to jen tak s kamarádem,
    zpěvákem, který mluvil česky.
  • 00:25:12 Jeník. Ano.
  • 00:25:14 To už je dávno.
  • 00:25:19 -Ještě si to pamatujete?
    -Ano, kousek.-A zazpíváte nám?
  • 00:25:24 "Znám jednu dívku,
    ta má dukáty, má dukáty."
  • 00:25:31 "A chalupu a chalupu
    dostane od táty."
  • 00:25:35 A to je všechno.
    Už 13 let se vás snažím rok co rok
  • 00:25:39 v posledních Festivalových
    vteřinách nějak dojmout,
  • 00:25:42 a vždycky to dopadne tak,
    že se nakonec dojmu sám.
  • 00:25:45 Jsme moc rádi,
    že jste se na nás dívali
  • 00:25:48 a když Pánbůh dá,
    tak se třeba za rok uvidíme znovu.
  • 00:25:52 Tak se mějte hezky.
  • 00:26:05 Skryté titulky: Zuzka Kmentová
    Česká televize, 2009

Související