iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
10. 6. 2011
17:00 na ČT1

1 2 3 4 5

15 hlasů
3903
zhlédnutí

Za školu

Nejlepší momenty páté série

24 min | další Zábava »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Za školu

  • 00:00:30 Zdarec Záškoláci!
  • 00:00:32 Jak vidíte,
    dneska mám pohodičku.
  • 00:00:34 Je tady totiž střihový díl,
    ve kterém si ukážeme
  • 00:00:37 cestu nejlepších týmů,
    tedy Brna a Jindřichova Hradce
  • 00:00:40 od základních kol až do finále.
  • 00:00:43 Tak si to užijte!
  • 00:00:47 Pavla, Adéla, Karel.
  • 00:00:52 Všichni 3 chodíme
    do stejné třídy.
  • 00:00:55 Pavla dříve dělala
    sportovní gymnastiku.
  • 00:00:58 Adéla v současnosti
    nic nedělá,
  • 00:01:00 ale zajímá se o minerály.
  • 00:01:02 Kluk v našem týmu
    se jmenuje Karel.
  • 00:01:05 Je v podstatě
    stejně starý jako já.
  • 00:01:08 O pár cm vyšší, než já.
  • 00:01:10 No, o hodně.
  • 00:01:12 A je to taková opora týmu.
  • 00:01:14 Když už nevíme,
    tak nám pomůže.
  • 00:01:17 Je to sportovec.
    On to odběhá, odplave
  • 00:01:20 a pomůže nám.
  • 00:01:22 Kája je hodně
    sportovně založený,
  • 00:01:25 je i inteligentní.
  • 00:01:27 Adéla je hlavně
    asi na ten sport
  • 00:01:29 a já zase na ty otázky.
  • 00:01:32 Pavla se ze začátku
    tak trochu bála,
  • 00:01:35 byla vystresovaná,
    hodně jsme ji uklidňovali.
  • 00:01:38 Dneska si myslím,
    že to bylo úplně v pohodě.
  • 00:01:40 Adéla jde do všeho
    s radostí a...
  • 00:01:44 nevím, co bych měl ještě říct.
  • 00:01:46 Pro mě je spolupráce
    našeho týmu hodně důležitá,
  • 00:01:50 nechci, abychom byli
    nějak rozkouskovaní.
  • 00:01:52 Chci, abychom byli
    jako 1 celý člověk,
  • 00:01:55 1 tým pohromadě.
  • 00:01:58 Dej to níž.
  • 00:02:03 Dobrý, běž!
  • 00:02:05 Rovně!
  • 00:02:07 Pojďte!
  • 00:02:09 Honem!
  • 00:02:12 Náš tým vybrala
    naše paní profesorka,
  • 00:02:15 která navrhla
    jít do této soutěže.
  • 00:02:18 Tak jsme řekli,
    že to zkusíme.
  • 00:02:20 A jak vidíte,
    tak se nám to podařilo.
  • 00:02:22 Dostali jsme se až do finále.
  • 00:02:24 První vybrali Pavlu,
    protože je inteligentní,
  • 00:02:28 pak Karla, zase sportovec.
  • 00:02:31 A pak někoho takového
    na rozhraní,
  • 00:02:33 tak vybrali mě.
  • 00:02:34 A myslím si, že jsme
    celkem dobrý tým na to,
  • 00:02:36 že nejsme asi nejlepší.
  • 00:02:39 To, že jsme první
    průmyslovka ve finále
  • 00:02:41 je určitě krásný pocit.
  • 00:02:43 Když jsme vyřadili
    2 gymnázia
  • 00:02:45 a ještě z toho máme
    krásné pocity.
  • 00:02:48 Špejli tam píchnout.
  • 00:02:49 Poprvé v historii Za školu
    tento geniální nápad. Díky.
  • 00:02:54 Tak, jsme spokojení.
  • 00:02:57 Silná stránka
    je určitě chemie
  • 00:02:59 a další stránky jsou
    biologie, fyzika.
  • 00:03:01 My jsme orientovaní
    hlavně na ty přírodní vědy.
  • 00:03:04 A v těch úkolech
    to je o štěstí,
  • 00:03:08 jak to každému padne.
  • 00:03:10 Nejradši vzpomínám,
    jak to bylo u nás na škole.
  • 00:03:14 To srdce v naší laboratoři.
  • 00:03:16 To mě nejvíc bavilo.
    To byl úžasný úkol.
  • 00:03:19 Když jsem tam přišla
    a uviděla ty věci,
  • 00:03:20 tak jsem hned věděla,
    o co jde.
  • 00:03:23 Takže jsem se do toho opřela
    a řekla jsem ostatním,
  • 00:03:26 ať to dělají po mém.
  • 00:03:28 A povedlo se nám
    dostat to na druhou stranu.
  • 00:03:34 Asi nejvíc se mi líbilo,
    když jsme hráli pexeso.
  • 00:03:38 Byly tam rozprostřené
    polystyrenové čtverce,
  • 00:03:42 na kterých byly různé obrazce.
  • 00:03:47 A líbilo se mi to proto,
    že ráda hraju hry,
  • 00:03:52 jako je třeba pexeso.
  • 00:03:57 Nejtěžší úkol?
  • 00:03:59 Myslím, že to byl kazeťák
    v technickém muzeu.
  • 00:04:02 Když před nás postavili
    kazetu, kousek pásky,
  • 00:04:05 lepidlo a kazeťák,
  • 00:04:07 tak jsme si řekli:
    Jo, to bychom mohli zvládnout.
  • 00:04:12 Ale provedení toho úkolu,
    když teď už se ty kazety
  • 00:04:14 tolik nepoužívají,
    bylo horší,
  • 00:04:17 protože třeba naši rodiče
    to dělali pravidelně doma
  • 00:04:20 a my jsme vůbec nevěděli,
    jak se to tam má nalepit,
  • 00:04:23 co s tím.
  • 00:04:25 A bylo těžké zjistit,
    co na té pásce bylo nahrané.
  • 00:04:28 U nás to znělo jako bouřka.
  • 00:04:43 Těžký úkol mi přišel
    ten fotbal,
  • 00:04:47 kdy jsme měli
    nafukovat balonky
  • 00:04:50 a pomocí vzduchu z balonků
    foukat míčky do brány.
  • 00:04:56 Důležitý je určitě nápad,
  • 00:04:58 a pak od toho nápadu
    rozvíjet postup úkolu,
  • 00:05:02 jak se bude dál plnit.
  • 00:05:19 Nejhůře jsem se cítil
    v prvním díle,
  • 00:05:21 protože jsem nevěděl,
    do čeho jdu.
  • 00:05:23 Takže velký stres.
  • 00:05:25 Ale pak se ten stres vylepší
    a je to už v pohodě.
  • 00:05:40 Nejvíce vyčerpaná
    jsem byla asi v bazéně,
  • 00:05:42 protože to byly úkoly
    hodně náročné na fyzičku.
  • 00:05:46 Měli jsme plavat
    a potápět se
  • 00:05:48 a logicky k sobě
    přiřazovat trojice.
  • 00:05:52 A bylo dost náročné
    plavat a potápět se
  • 00:05:56 po dobu asi 10 minut.
  • 00:06:01 Sinus, cosinus, tangens.
    Známá to trojka.
  • 00:06:15 Největší výzva
    asi byl ten úkol na bazénu,
  • 00:06:18 kdy jsem měla sejmout
    toho kluka 1.90 m vysokého.
  • 00:06:23 Sice se mi to nepovedlo,
    ale byla to pro mě velká výzva.
  • 00:06:38 Máme tu ztrátu tyče,
    tzn. Ostrava!
  • 00:06:44 Máme velkou podporu spolužáků.
  • 00:06:46 Je na nich vidět,
    že když někam jedeme,
  • 00:06:48 tak do toho jdou s námi,
  • 00:06:49 jsou nadšení,
    že s námi můžou jet.
  • 00:06:52 Nevím, jestli se jim to líbí,
    ale máme podporu.
  • 00:06:56 Trénovali jsme hlavně taktiku,
    jak na ty úkoly jít
  • 00:06:59 a co si kdo vezme na starosti.
  • 00:07:01 Já si myslím, že jako tým
    jsme hodně sehraní,
  • 00:07:04 a že to snad dotáhneme
    i do vítězného konce.
  • 00:07:07 Soutěžit v týmu
    je určitě lepší,
  • 00:07:08 než kdybych soutěžila sama
    a je to fajn,
  • 00:07:11 že spolu umíme
    komunikovat a spolupracovat.
  • 00:07:16 Naštvaní jsme na sebe
    ještě nikdy nebyli.
  • 00:07:18 Že bychom si něco vyříkávali.
  • 00:07:20 Občas Karla švihnu,
    že to udělal špatně,
  • 00:07:22 nebo, že mi neposunul nohu,
    kam měl, ale jinak ne.
  • 00:07:26 V určitých situacích
    je hodně těžké dosáhnout toho,
  • 00:07:29 abychom fakt ten tým byli,
    protože třeba každý má jiný názor.
  • 00:07:33 Je to třeba i v těch otázkách,
    kdy každý si myslíme něco jiného,
  • 00:07:37 a pak dáme otázku
    a je to špatně.
  • 00:07:39 A jsme na sebe naštvaní,
  • 00:07:41 že jsme to nedali
    podle toho druhého.
  • 00:07:46 -Co děláte?
    -Něco zkoušíme.
  • 00:07:53 Je to takový zvláštní pocit.
  • 00:07:55 Když se na to člověk
    podívá v tv, tak si říká:
  • 00:07:57 Tam jsem udělal chybu,
    tam taky,
  • 00:07:59 ale ten stres tam je
    a je to znát.
  • 00:08:03 Ten pocit, když jsem se
    poprvé dívala na Za školu,
  • 00:08:06 tak jsem si myslela,
    že ty úkoly by mohly být lehké.
  • 00:08:09 A teď, když jsme v tom,
    tak si říkám,
  • 00:08:11 že ty úkoly tak lehké nebyly,
    že to nebylo dvakrát jednoduché.
  • 00:08:16 Když jsem zezačátku
    vystupovala před kamerou,
  • 00:08:18 tak jsem byla hodně nervózní,
    ale teď už je to lepší.
  • 00:08:22 Účinkování v této soutěži
    mě naučilo novým zkušenostem
  • 00:08:26 a spolupracovat v týmu.
  • 00:08:28 Chcete nápovědu?
  • 00:08:37 Účinkování v soutěži
    mě asi dalo hodně,
  • 00:08:40 protože jsem si zažila situace,
    kdy nevím, jak dál,
  • 00:08:43 nevěděla jsem, jak z toho ven.
  • 00:08:46 Zažila jsem si krizové situace,
    kdy jsem vůbec nevěděla,
  • 00:08:49 co mám dělat, kdy jsem nemohla,
    byla jsem totálně vyčerpaná,
  • 00:08:53 ale stálo to za to.
  • 00:08:57 Ondra je fajn moderátor
    a určitě jsem ho ráda poznala
  • 00:09:02 a viděla jsem ho i v televizi,
    když zpíval s MakoMako.
  • 00:09:14 Jestli je důležitější
    umění nebo štěstí,
  • 00:09:16 tak to je tak napůl,
  • 00:09:18 protože občas to je
    hodně o tom štěstí.
  • 00:09:20 Třeba ty otázky ve finále
    jsou o štěstí.
  • 00:09:22 Nevíte, co si vylosujete.
  • 00:09:24 A něco se asi umět musí.
  • 00:09:27 Musí vám to trochu pálit,
    abyste na něco v těch úkolech
  • 00:09:30 vůbec přišli.
  • 00:09:33 Zdarec Záškoláci!
  • 00:09:34 Nedávno vyšla tato
    nejlepší kniha ve vesmíru.
  • 00:09:36 Její součástí je i DVD.
  • 00:09:38 Jestli si chcete zasoutěžit,
    napište mi na
  • 00:09:42 Kolik úkolů je k vidění
    na tomto DVD?
  • 00:09:44 Můžete vyhrát
    tyto super ceny.
  • 00:09:51 Marek, Míša, Vlasta.
  • 00:09:55 Marek je náš logik,
    matematik.
  • 00:09:58 Pak je tam Vlasta, který
    se soustředí hlavně na biologii
  • 00:10:04 a umí improvizovat
    a je přizpůsobivý.
  • 00:10:07 To je náš nejsilnější člen.
  • 00:10:09 Míša je velká sportovkyně.
    Věnuje se orientačnímu běhu.
  • 00:10:13 Ve škole ji baví dějepis
    a asi ráda čte.
  • 00:10:18 Je spíš zaměřená humanitně.
  • 00:10:20 Marka baví spíš přírodní vědy,
    třeba matematika.
  • 00:10:24 Ta mu ve škole jde.
  • 00:10:26 Taky se věnuje ekonomii,
    jako podnikání.
  • 00:10:31 V našem týmu je Vlasta.
  • 00:10:34 Ten se zabývá
    především biologií
  • 00:10:36 a je v ní velice dobrý,
  • 00:10:38 takže proto v našem týmu
    nesměl chybět.
  • 00:10:41 A Míša, která nás doplňuje
    především v otázkách typu
  • 00:10:45 základy společenských věd
    a dějepisných otázkách.
  • 00:10:49 Bez ní by to taky
    určitě nešlo.
  • 00:10:51 Já ani Vlasta se dějepisem
    ani češtinou příliš nezabýváme.
  • 00:10:56 Vlasta se účastnil
    biologických olympiád
  • 00:11:00 na celostátní i evropské úrovni,
  • 00:11:03 takže když panu řediteli přišla
    nabídka na účast v této soutěži,
  • 00:11:08 tak oslovil právě Vlastu.
  • 00:11:10 Pan ředitel za mnou přišel,
    že má tuhle možnost.
  • 00:11:14 Bylo to hlavně kvůli tomu,
    že já se účastním
  • 00:11:15 docela dost olympiád,
    takže z toho důvodu.
  • 00:11:19 Jinak jsem mohl taky
    nominovat kohokoliv jiného.
  • 00:11:24 Víceméně jsem to nabídl
    taky Markovi a Míše.
  • 00:11:29 Protože jsem o nich věděl,
    že tady o tohle mají zájem
  • 00:11:34 a známe se dlouho,
    protože jsme spolu ve třídě.
  • 00:11:36 Těžko říct, jestli té vody
    je víc v té míse,
  • 00:11:38 nebo pod vámi na zemi.
  • 00:11:40 Za ml je 1 bod.
  • 00:11:43 Hodně se mi líbil úkol
    v semifinále,
  • 00:11:46 kdy jsme se museli
    zapojit i fyzicky
  • 00:11:49 a přitom to byla logická hra,
  • 00:11:50 kdy jsme tvořili, spojovali
    3 věci dohromady.
  • 00:11:56 To asi nejvíc.
  • 00:12:05 Nesou nám příbory.
  • 00:12:08 Vidlička.
  • 00:12:11 Lžička. Nůž.
    Je to tak.
  • 00:12:14 Nejzajímavější úkol mi připadl
    úkol s pantomimou,
  • 00:12:18 kdy jsme museli předvádět
    7mi slovnou větu,
  • 00:12:22 protože některé kreace
    byly opravdu komické.
  • 00:12:25 Pavouk?
  • 00:12:30 Jo, krtek!
  • 00:12:37 Nejzajímavější úkol
    byla asi ta bitva v Táboře.
  • 00:12:41 Bojovali jsme proti křižákům
    pomocí řemdichu.
  • 00:12:47 Tam jsme museli
    opravdu hodně improvizovat
  • 00:12:51 a už to bylo asi na hranici
    toho, co bylo snesitelné.
  • 00:12:55 Možná už to bylo
    trochu nebezpečné,
  • 00:12:57 ale rozhodně nás ten úkol bavil.
    Mě teda určitě.
  • 00:13:00 Nesměli jsme se hnout
    z vymezeného prostoru.
  • 00:13:03 První jsme museli
    ten řemdich sestavit.
  • 00:13:06 Bohužel tam byl zmatek,
  • 00:13:07 kdy se nám ty řemdichy
    zaplétaly do sebe.
  • 00:13:10 A potom nám dokonce
    spadla ta koule,
  • 00:13:15 se kterou jsme to měli shazovat.
  • 00:13:18 Takže jsme začali improvizovat.
    Hlavně tedy Vlasta.
  • 00:13:22 A dopadlo to tak, že to bylo
    velice nebezpečné ke konci.
  • 00:13:28 Ale úkol jsme dokončili.
  • 00:13:35 Nejnáročnější úkol byla
    asi konstrukční úloha,
  • 00:13:38 kdy jsme museli
    konstruovat věž,
  • 00:13:40 která by unesla vajíčko.
  • 00:13:43 A bohužel jsme selhali,
    protože jsme nesplnili podmínky,
  • 00:13:46 které byly zadané.
    To bylo poměrně smutné.
  • 00:13:52 Po tom náročném snažení
    0 bodů na konci.
  • 00:13:57 Vymýšleli jsme něco
    hodně složitého
  • 00:13:59 a stačilo spíš jednoduchého.
  • 00:14:02 Potom se nám to vajíčko
    dotýkalo izolepy.
  • 00:14:05 Spíš jsme se měli zaměřit
    na tu jednoduchost a funkčnost,
  • 00:14:09 než vymýšlet něco složitého.
  • 00:14:11 Protože jsme s tím neměli
    prakticky žádné zkušenosti,
  • 00:14:14 ani jsme se pořádně nedomluvili.
  • 00:14:18 Zkusili jsme první,
    co nás napadlo
  • 00:14:21 a to poměrně selhalo,
    takže do příště nám to dalo
  • 00:14:25 poměrně dost zkušeností,
    jak to dělat.
  • 00:14:29 Že to nejdřív promyslet,
    prokonzultovat
  • 00:14:31 a pak zkusit něco stavět.
  • 00:14:34 Chyba byla nejspíš v tom,
    že jsme přišli s první myšlenkou
  • 00:14:38 a té jsme se drželi
    a už jsme ji dál nerozvíjeli.
  • 00:14:41 Kdybychom se ji pokusili
    nějak rozvinout a vylepšit,
  • 00:14:44 tak by to dopadlo o moc lépe.
  • 00:14:48 Výzva to byla třeba
    na těch hrníčkách.
  • 00:14:50 Udržet se na nich,
    nespadnout.
  • 00:14:53 Nebo i udržet rovnováhy.
    Nezpanikařit.
  • 00:14:57 A dotáhnout to do konce.
  • 00:15:15 Nejlépe jsme zvládli úkol
    s přelíváním vody
  • 00:15:18 z 5litrového kanystru
    do 2litrové nádoby,
  • 00:15:21 kdy jsme udělali potrubní
    přibližně 2 metry dlouhé
  • 00:15:24 a to potrubí těsnilo
    hned na první pokus
  • 00:15:27 a všechno fungovalo
    perfektně tak, jak má,
  • 00:15:30 takže jsme získali
    maximální počet bodů.
  • 00:15:34 Tohle znám třeba z praxe,
    protože takhle čerpáme vodu
  • 00:15:37 pomocí hadice.
  • 00:15:39 V tu chvíli to napadlo
    hodně rychle Marka,
  • 00:15:41 protože to zkoušel doma.
  • 00:15:43 To mi připadalo
    jako hodně názorná ukázka
  • 00:15:47 fyzikálního principu,
    zákona v praxi.
  • 00:15:50 Tohle je ta jedna z mála chvil,
    kdy nám nezbývá, než čekat.
  • 00:16:02 Teď! Je to tam!
  • 00:16:05 Skákat do neznáma
    není moc příjemný pocit.
  • 00:16:08 Obecně, když nevidíte,
    tak je to hodně nepříjemné,
  • 00:16:12 ale byli tam kluci,
    kteří navigovali
  • 00:16:15 pomocí hlasu a zvuků.
  • 00:16:18 Dost mi s tím pomáhali,
    i když jsem byla jediná,
  • 00:16:20 kdo to nakonec nepřeskákal.
  • 00:16:23 Myslím, že ta spolupráce
    tam fungovala.
  • 00:16:26 Velmi náročné to je v tom,
    že musím důvěřovat
  • 00:16:30 ostatním členům ve skupině.
  • 00:16:33 Že mě navedou tam,
    kde je to správně.
  • 00:16:37 Nemůžu se spoléhat
    jenom sám na sebe,
  • 00:16:38 což je určitě
    taky zajímavá zkušenost.
  • 00:16:41 Nechat jakoby zodpovědnost
    za sebe někomu jinému.
  • 00:16:46 A zase používat jiné smysly.
  • 00:17:00 Po prvním čtvrtfinálovém kole,
    po kterém jsme prohrávali
  • 00:17:03 jsme se cítili poměrně zkroušeně,
    protože prohrát není příjemné.
  • 00:17:08 Já osobně jsem si šel
    zaběhat ven
  • 00:17:11 a urovnat si myšlenky
    a psychicky se připravit tak,
  • 00:17:15 abychom je dohnali,
    což se nakonec povedlo.
  • 00:17:17 Takže jsem byl spokojený.
  • 00:17:20 Po té prohře jsme si řekli,
    že už nemáme co ztratit.
  • 00:17:24 A že to bude taky
    hodně o náhodě,
  • 00:17:26 jaká témata si vylosujeme.
  • 00:17:29 Protože to je především
    o těch otázkách.
  • 00:17:32 Doufali jsme v biologii,
    která teda nepřišla,
  • 00:17:35 ale nabrali jsme body
    v tom prvním konstrukčním úkolu.
  • 00:17:39 1137 bodů!
  • 00:17:44 Myslím, že jsme silní hlavně
    v těch konstrukčních úkolech,
  • 00:17:47 ale i v logických.
  • 00:17:49 I když nám, paradoxně,
    1 konstrukční úkol nevyšel.
  • 00:17:52 Docela jsme ztráceli
    v těch fyzických úkolech.
  • 00:17:56 A potom u těch otázek
    je to hodně o štěstí.
  • 00:18:00 Myslím, že ta přizpůsobivost
    a improvizace nám docela jdou.
  • 00:18:06 Když se nám něco nepovedlo,
    tak jsme si to vyříkali
  • 00:18:08 po skončení soutěže
  • 00:18:10 a v dalších dílech
    nám to určitě pomohlo,
  • 00:18:13 protože jsme už neopakovali
    tu stejnou chybu.
  • 00:18:16 Vždycky to bylo tak,
    že jsme to hodně plánovali
  • 00:18:18 hlavně po natáčení.
  • 00:18:20 A minimálně jednou jsme si
    každý něco zkusili.
  • 00:18:23 A nebyl to žádný
    intenzivní trénink.
  • 00:18:26 Myslím, že na tohle
    se ani pořádně připravit nedá.
  • 00:18:29 Mohli jsme zkusit
    nějakou konstrukční úlohu,
  • 00:18:31 nějakou spolupráci,
    třeba navigaci po slepu,
  • 00:18:34 ale jinak je to dost o tom,
    co dostaneme a zvládneme,
  • 00:18:38 jak dokážeme improvizovat.
  • 00:18:42 Nejvíc v euforii jsem se cítila
    si po vítězství v 1. dílu,
  • 00:18:46 protože to byl náš hlavní cíl,
    dostat se z prvního kola.
  • 00:18:50 Neprohrát hned zezačátku.
  • 00:18:53 To, že jsme vyhrávali,
    byla často shoda náhod.
  • 00:18:56 Měli jsme i štěstí.
  • 00:18:57 Samozřejmě byla důležitá
    podpora diváků,
  • 00:18:59 kterým tímto děkuji.
  • 00:19:05 Tak bohužel, byla to pánvička.
    Ani tohle nevyšlo.
  • 00:19:10 Větší napětí ve mně vyvolává
    ta samotná soutěž.
  • 00:19:15 To, že jde o výsledek.
  • 00:19:17 Ta kamera nemá
    až takový vliv.
  • 00:19:20 Já jsem docela zvyklý
    účastnit se různých soutěží.
  • 00:19:29 To, že jde o to,
    kdo vyhraje nebo prohraje.
  • 00:19:32 Ani tak ne kamera.
  • 00:19:33 Na začátku jsem hodně nervózní,
    a pak v těch úkolech
  • 00:19:38 už člověk kameru nějak nevnímá.
  • 00:19:41 Soustředí se především
    na ten úkol.
  • 00:19:44 Aby podal co nejlepší výkon.
  • 00:19:46 V televizi mi to připadne
    o dost zjednodušené.
  • 00:19:49 Za tou obrazovkou
    už nevidíte tu tvrdou práci,
  • 00:19:52 jak soutěžících, tak štábu.
  • 00:19:55 Připadne mi to i škoda,
    že není vidět všechno.
  • 00:19:59 Tam už nesmíš.
  • 00:20:01 Teď už to musíš resetovat.
  • 00:20:02 Špatně jsem se cítila
    hlavně v situacích,
  • 00:20:04 kdy jsem se nemohla zapojit,
    kdy jsem vůbec nebyla užitečná.
  • 00:20:07 Naopak bych i škodila klukům,
    kdybych se jim tam snažila
  • 00:20:11 s něčím pomáhat.
  • 00:20:12 Tam jsem se cítila
    hodně bezvýznamně.
  • 00:20:16 To bylo konkrétně při
    některých konstrukčních úkolech,
  • 00:20:19 nebo i těch logických.
  • 00:20:21 Třeba v 1. dílu,
    kdy se přemísťovaly číše.
  • 00:20:26 Bylo lepší, aby na ně sahal
    a manipuloval s nimi 1 člověk.
  • 00:20:31 Ostatní by se mu tam pletli.
  • 00:20:34 To jsem se cítila bezmocně,
    že jim nemůžu nějak pomoct.
  • 00:20:38 Je zajímavé měřit síly
    s ostatními.
  • 00:20:41 Ty úkoly byly taky zajímavé.
  • 00:20:48 Jsou to situace, se kterými
    se můžu setkat i normálně.
  • 00:20:52 Učí mě to hlavně improvizaci
    a spolupráci v týmu.
  • 00:20:58 Myslím, že tohle mi to dalo.
  • 00:21:01 Myslím, že týmu
    jsem nejvíce pomohla
  • 00:21:04 v těch fyzických úkolech
    a potom v 1. dílu,
  • 00:21:06 kdy jsme si vybrali
    v otázkách češtinu,
  • 00:21:10 protože já se soustředím
    spíš na ty humanitní obory.
  • 00:21:14 Na rozdíl od kluků,
    kteří upřednostňují
  • 00:21:17 spíš biologii, fyziku,
    matematiku.
  • 00:21:24 Ve finále bych si přál
    nějakou konstrukční úlohu,
  • 00:21:27 za kterou bude spousta bodů.
  • 00:21:33 Myslím, že tady se
    docela hodí to,
  • 00:21:35 že štěstí přeje připraveným.
  • 00:21:38 Myslím si, že tým
    musí být sehraný
  • 00:21:44 a musí být nějak připravený
    a něco od toho čekat,
  • 00:21:49 ale štěstí je tady
    určitě velký faktor.
  • 00:21:56 Zvlášť u těch posledních kol.
  • 00:21:58 Třeba dneska u semifinále
    to bylo hodně vidět.
  • 00:22:04 O výhře jsem ještě
    vůbec neuvažovala.
  • 00:22:06 Dokonce jsem donedávna
    ani vůbec nevěděla,
  • 00:22:07 co výhra bude.
  • 00:22:09 Nepočítali jsme s tím,
    že se dostaneme do finále.
  • 00:22:13 Kdybychom vyhráli,
    už jsme se o tom bavili,
  • 00:22:15 tak by to asi byla
    Austrálie nebo Nový Zéland.
  • 00:22:18 Lákalo by mě Thajsko,
    ale tam není žádný jazykový kurz.
  • 00:22:22 Tak nevím, no.
    Třeba na Maltu.
  • 00:22:24 Když vyhrajeme,
    tak bych se chtěla někam podívat.
  • 00:22:28 Třeba do Austrálie.
  • 00:22:30 Podívat se, jaké to tam je,
    jak se tam žije,
  • 00:22:33 jak to tam všechno roste.
  • 00:22:35 Já bych preferoval
    spíš chladnější země.
  • 00:22:40 Nový Zéland by se mi líbil,
    nebo Skandinávie, Skotsko.
  • 00:22:43 Kdybychom vyhráli,
  • 00:22:44 tak bych se chtěla podívat
    na Nový Zéland.
  • 00:22:47 Já osobně bych se rád
    podíval možná na Nový Zéland,
  • 00:22:50 ale ještě jsme to
    nekonzultovali s ostatními,
  • 00:22:54 takže nemůžu říct na 100%,
  • 00:22:57 jakou destinaci bychom zvolili.
  • 00:23:04 Záškoláci, tak to byly
    2 nejlepší týmy
  • 00:23:06 5. série soutěže Za školu.
  • 00:23:08 Za týden budeme rozdávat ceny,
    které do soutěže věnoval
  • 00:23:10 Samsung, sponzor pořadu.
  • 00:23:11 A máme je jak pro výherce,
    tak pro poražené.
  • 00:23:14 Budeme ale také rozdávat
    hlavní cenu.
  • 00:23:16 Zahraniční stipendium
    v hodnotě 100.000
  • 00:23:19 pro každého člena
    vítězného týmu.
  • 00:23:21 Kdo tuto cenu získá,
    to je zatím velkým otazníkem.
  • 00:23:24 Takže dívejte se na nás
    i příště a mějte se krásně.
  • 00:23:26 Jeden za všechny!
  • 00:23:28 Jo vlastně!
    Oni tady nejsou.
  • 00:23:33 Skryté titulky: Kateřina Čubíková
    Česká televize, 2011
  • 00:23:53 .

Související