iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
18. 2. 2012
11:30 na ČT1

1 2 3 4 5

9 hlasů
11624
zhlédnutí

Auto Moto Styl

Citroën DS3 Racing — Citroën DS4 — Mercedes Benz E CNG

22 min | další Magazíny »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Auto Moto Styl

  • 00:00:25 Dobrý den.
  • 00:00:26 Asi se divíte,
    kam cestujeme.
  • 00:00:29 Cestujeme za naším kolegou
    Patrikem Hezuckým.
  • 00:00:33 Bude naším dnešním hostem
    a potřebuje něco odstěhovat.
  • 00:00:38 Asi pingpongový míček,
    nebo slepicí vajíčko.
  • 00:00:42 -Nebo křečka v běhacím kole.
    -Zvládli bychom i cihlu.
  • 00:00:47 Co je to přesně,
    to se dozvíme po přehledu.
  • 00:00:55 V dnešním Automotostylu se dozvíte,
    který ze dvou Citroënů DS
  • 00:01:00 je vhodnější na jízdu v lese.
  • 00:01:03 Otestujeme spořílka
    za milion a čtvrt.
  • 00:01:07 Plynový Mercedes-Benz třídy E.
  • 00:01:13 Hele, to je krám s nábytkem.
    To nám mohl Patrik říct.
  • 00:01:18 Jestli bude potřebovat skříň,
    tak jsem zvědavej,
  • 00:01:23 jak se to vejde do auta.
  • 00:01:25 Je to malý městský auto,
    ale stěhovák to není.
  • 00:01:29 -Čau, kluci.
    -Nazdar.
  • 00:01:31 Jsme tu připravení.
    Tak co, tuhle taburetku?
  • 00:01:36 -Ne, odstěhujeme sedačku.
    -Tuhle?
  • 00:01:39 Ne, támhle tu.
  • 00:01:43 Kdybyste mi s tím mohli pomoct,
    to by bylo od vás hezký.
  • 00:01:48 Tak jdeme na to.
  • 00:01:49 Já vám ukážu kam
    a vy to ponesete.
  • 00:01:52 Není to nic těžkýho.
    Ukážu vám cestu.
  • 00:01:58 Opatrně!
  • 00:02:00 -Ty se v autech vyznáš.
    -To byste měli dát.
  • 00:02:04 Kdybych byl mladší,
    tak bych vám pomohl.
  • 00:02:08 Už to není ono,
    co to bývalo.
  • 00:02:11 Tak to ukurtujte,
    já na vás počkám v autě.
  • 00:02:15 -To je zima, že by psa nevyhnal.
    -Vy se podívejte na 1. reportáž.
  • 00:02:47 Podívejte se, jak může vypadat
    auto po pár návštěvách mycí linky.
  • 00:02:52 Buď je to špatnou myčkou,
    nebo špatným chromem,
  • 00:02:56 nebo také tím,
    že to není chrom.
  • 00:02:59 Tohle je Citroën DS4.
    Designově zajímavé auto,
  • 00:03:04 které má v tomto v případě
    200 koní.
  • 00:03:07 200koňový Citroën v atraktivním
    balení může vypadat taky jinak.
  • 00:03:28 Tohle je Citroën DS3 Racing,
  • 00:03:31 který z Bánské Bystrice
    přivezl kolega Rasťo.
  • 00:03:35 Koukám, že se vyhýbáš myčkám
    a už jsi cestou testoval.
  • 00:03:40 Trochu, DSka se stala hračkou
    mojí vrozené zvrhlosti.
  • 00:03:54 Ty už ses svezl docela ostře,
    toho jsme si všimli.
  • 00:03:58 -První názory na DS3 Racing?
    -Jezdí to jinak než Citroën.
  • 00:04:03 Je to linie DS, je to něco jiného,
    alespoň v tomto případě.
  • 00:04:08 Uvidíme, jestli ti
    ten názor vydrží.
  • 00:04:11 -Tady máš DS4 a jedeme na výlet.
    -Tady s tím?
  • 00:04:15 -Jeď s tím a já jedu s tím.
    -A kam jedeme?
  • 00:04:20 -Tam se ti bude moc líbit.
    -S DS4?
  • 00:04:28 Praha je krásná.
    To je detail, který C4 nemá.
  • 00:04:33 Takové nádherné okno.
    Ta zadní okna spouštěcí nejsou.
  • 00:04:38 Tyto zvuky, to je peklo.
    Už jsem se je naučil vypínat.
  • 00:04:43 Abychom neohrozili dopravu.
    Šup, šup, dáme tam klasiku.
  • 00:04:48 A už to zní lépe.
  • 00:04:57 Co je horší?
    Komfort podvozku ve městě.
  • 00:05:01 To se mi nelíbí.
    DS3 Racing je ostré auto.
  • 00:05:05 V něm, když jedu 30 až 40,
    tak ono se celé třese.
  • 00:05:09 Mám z toho takový pocit...
  • 00:05:12 Sice pomalá jízda,
    ale prožívám sport za volantem.
  • 00:05:16 Očekával bych komfort,
    ale občas mi cvaknou zuby.
  • 00:05:21 Nechápu, proč jsem se za volant
    DS3 Racing hrnul zrovna ve městě.
  • 00:05:27 Pro pohyb ve městě toto auto není.
    Hlavně na našich cestách.
  • 00:05:31 Obyčejná DS3 je hodně tvrdá.
  • 00:05:34 Tohle auto, které má upravené
    pérování, řízení,
  • 00:05:38 má širší rozchod kol, je nižší.
    To do města není.
  • 00:05:43 Myslím, že to po čem jedu,
    cítíte i vy u televize.
  • 00:05:53 Ale dokážu si představit,
  • 00:05:55 že si do města
    někdo toto auto koupí.
  • 00:05:59 Ten, kdo chce být hodně vidět.
  • 00:06:02 Oranžovočerná kombinace
    je nepřehlédnutelná.
  • 00:06:06 Navíc s novým bahnitým tuningovým
    vylepšením od Rasťa,
  • 00:06:11 je to auto ještě výraznější.
  • 00:06:13 Nevím, kam směřuje
    automobilový vývoj.
  • 00:06:17 Jsou tu srandičky palubního
    podsvícení.
  • 00:06:21 Jde to od špatné barvy
    k ještě horší.
  • 00:06:24 Tato je nejpříjemnější.
    Nedá se na to dívat.
  • 00:06:30 Motor přinesl několik pozitiv.
  • 00:06:33 Výkon na požádaní a přiměřenou
    spotřebu s DS4 až 200 koní.
  • 00:06:39 Je tu perfektní řadění.
    Tedy na francouzské poměry.
  • 00:06:44 Když dieselové kulisy u naftových
    motorů jsou špatné,
  • 00:06:50 tak toto je už přesnější řazení,
    které leze do ruky.
  • 00:06:55 Už abychom byli z města venku.
  • 00:07:33 Pořád jsi nezměnil názor
    na řadu DS, líbí?
  • 00:07:38 Skoro jsem infarktoval
    při těch zvucích.
  • 00:07:42 Škoda že DS je jen krůček
    k 200 koním.
  • 00:07:45 Jinak kokpit jako v C4.
    Mně se líbí.
  • 00:07:49 Čekal jsem víc výjimečností,
    jinak se musí za ně zaplatit.
  • 00:07:53 -Co oranžová?
    -Oranžová mi moc nesvědčí.
  • 00:07:57 Jinak se mi interiér líbí.
    Je to racingové auto.
  • 00:08:01 Nejmenuje se to Racing
    jen tak pro nic za nic.
  • 00:08:06 Vadí jen detaily, jako je ovládání
    rádia a palubního počítače.
  • 00:08:10 V racingovém rally autě
    není oranžová, která ti překáží.
  • 00:08:15 A co ty sedadla?
  • 00:08:17 -Já v nich trochu plavu.
    -Já v nich vůbec neplavu
  • 00:08:21 a připadají mi pohodlný
    pro sportovní jízdu.
  • 00:08:25 Po dlouhé době mi ve sportovních
    sedačkách netlačí bůčky.
  • 00:08:29 Levá dva přes horizont,
    do levé dva, dva, tři,
  • 00:08:35 přes horizont,
  • 00:08:38 sto,
  • 00:08:42 pozor velký brzdy,
    dole pravá 10!
  • 00:08:55 Hezky poslouchá.
    Mám dojem, že Citroën udělal auto,
  • 00:09:00 které naznačuje: máme ve své stáji
    mistra světa v rally.
  • 00:09:06 Je to sériovka, je to auto fajnové,
    ale má to sportovní náznak,
  • 00:09:12 poslouchá, je přecitlivělé.
    ABS funguje úžasně.
  • 00:09:17 Je tu slizský asfalt, zbytky listí,
    ale auto funguje úžasně.
  • 00:09:23 Pod námi je propast.
    Těch 200 koní mu je akorát.
  • 00:09:31 Mám z toho zábavu,
    i když mi nečteš rozpis.
  • 00:09:35 -To je podstatné.
    -Já taky.
  • 00:09:40 Už dlouho jsem neseděl
    na sedadle spolujezdce
  • 00:09:45 a nevím, proč jsem to udělal dnes.
  • 00:09:50 Tohle už bylo hodně.
  • 00:09:58 Teď to bylo rally.
  • 00:10:05 Takže závěr. Za sebe jsem na toto
    auto změnil názor.
  • 00:10:11 Ve městě jsem na něj byl naštvanej.
    Po tom ježdění mě baví.
  • 00:10:17 DS4 zůstává ve stínu tohoto auta.
  • 00:10:20 Nenabízí nic jiného
    než atraktivní design.
  • 00:10:25 Když do linie DS tak s trojkou,
    protože je dost odlišná.
  • 00:10:29 Racing je taková třešnička
    na dortu.
  • 00:10:33 Je ale velmi drahá.
    Za sběratelství to stojí.
  • 00:10:37 Máš pravdu. Vyrobí se jich
    jen 1 000 kusů.
  • 00:10:41 Tady investice bude mít
    možná smysl.
  • 00:10:44 DS4 taky není nejlevnější,
    ale stojí skoro jako prémiové auto,
  • 00:10:49 -ale ta prémiovost tam není.
    -Je to C4 v módním provedení.
  • 00:11:06 -Chlapci, vyrážíme.
    -Proč sis koupil novou sedačku?
  • 00:11:11 Měl jsem nějaké volné peníze,
    tak jsem si koupil sedačku.
  • 00:11:15 -Rozmar?
    -No.
  • 00:11:17 Řídíš výborně.
  • 00:11:19 Já se nemohu vynadívat.
    Jak to máš se řízením aut?
  • 00:11:23 Řídím rád,
    při řízení si odpočinu.
  • 00:11:26 -Ale nejsem ještě moc slušný řidič.
    -Že máš krátce řidičák?
  • 00:11:31 Krátce, asi 25 let.
    Vidíš, tady máme továrny.
  • 00:11:35 Já jsem chtěl vždy bydlet
    vedle továrny.
  • 00:11:39 Jako Eminem ten taky chtěl bydlet
    v Detroitu vedle automobilky.
  • 00:11:44 Já jsem takovej Eminem.
  • 00:11:49 Máš, Patriku, při řízení
    nějaké přestupky?
  • 00:11:53 -Jo.
    -Dělám, já si nemůžu pomoct.
  • 00:11:56 Já spíš nevědomě.
  • 00:11:57 -Boural jsi někdy?
    -Boural.
  • 00:12:00 2004 dostal jsem aquaplaning,
  • 00:12:03 když jsem se vracel
    z Opavy do Prahy.
  • 00:12:06 -To je nepříjemná věc.
    -Jak jsme na tom?
  • 00:12:10 Jsme tady.
    Tady vpravo mi to vyložíte.
  • 00:12:14 -Tohle je ono.
    -Tohle?
  • 00:12:18 To jsem koupil nedávno.
  • 00:12:20 Tys ještě větší fajnšmekr
    než jsme čekali.
  • 00:12:24 -Jdeme na to.
    -Vy se podívejte na další reportáž.
  • 00:12:34 Dnes tady mám auto, které není
    potřeba dlouze představovat.
  • 00:12:39 Je to klasika všech klasik.
  • 00:12:42 Vyšší střední od Mercedesu,
    sedan třídy E.
  • 00:12:45 Tohle éčko má jedno vylepšení.
  • 00:12:48 Není to jen atraktivní
    modrá metalíza.
  • 00:12:52 Pod kapotou je benzinový motor,
    který kromě naturalu
  • 00:12:56 spaluje také zemní plyn.
    To je něco jiného než LPG.
  • 00:13:01 Mercedes MGT nemá zvláštní hrdlo
    nádrže v zadním nárazníku,
  • 00:13:06 nebo zakázaný vjezd
    do podzemních garáží.
  • 00:13:10 Jediné čím se při pohledu z venku
    plynová verze liší od té benzinové
  • 00:13:15 nebo naftové, je nápis MGT
    na zádi vozu
  • 00:13:19 a nebo samolepka CNG
    na zadním okně.
  • 00:13:22 Hrdlo nádrže, do které se tankuje
    zemní plyn
  • 00:13:26 je na stejném místě jako díra,
    do které se tankuje benzín.
  • 00:13:31 Nádrž na benzín má v tomto případě
    objem 80 litrů.
  • 00:13:36 Do té druhé se vejde 20 kg
    zemního plynu.
  • 00:13:39 Když dojde plyn, neznamená to,
    že by éčko zůstalo stát u cesty.
  • 00:13:44 Jen na benzín ujede asi 1 000 km.
  • 00:13:47 Nádrž na zemní plyn je schovaná
    pod podlahou kufru
  • 00:13:52 a zadními sedačkami.
  • 00:13:54 Kvůli tomu se objem kufru zmenšil
    z 540 na 400 litrů.
  • 00:13:59 Horší je, že zadní sedačky
    nejdou sklápět.
  • 00:14:03 Řídit tento Mercedes je pro mě
    příjemný zážitek.
  • 00:14:08 Je to velký těžký klasický sedan,
  • 00:14:11 který svého řidiče
    poslouchá na slovo.
  • 00:14:14 Nejlepší na třídě E je odpružení.
  • 00:14:18 Nedokážu si představit,
    že by to mohlo být lepší.
  • 00:14:22 V tomto směru nemá Mercedes
    konkurenci.
  • 00:14:26 Výkonnost 163 koní není nic moc.
  • 00:14:29 Tohle auto dokáže jet po dálnici
    stabilně 200 km za hod.
  • 00:14:35 Maximálka je 224.
    Na 100 zrychluje za 10,4 sekundy.
  • 00:14:39 Při předjíždění by pár koní
    motoru prospělo.
  • 00:14:45 Motor je benzinová osmnáctistovka
    s přeplňováním.
  • 00:14:50 Je to čtyřválec.
  • 00:14:52 Na auto vážící 1 3/4 tuny
    zdánlivě nic moc.
  • 00:14:56 V běžných podmínkách není motoru
    co vytknout.
  • 00:15:00 I když to žádný sprinter není.
  • 00:15:03 Komu by vadil zvuk čtyřválce,
    nemá si ani tady na co stěžovat.
  • 00:15:07 Motor není vůbec slyšet.
  • 00:15:10 Benzinová 1.8 je foukaná
    mechanickým kompresorem.
  • 00:15:14 Je to trochu zastaralé řešení.
  • 00:15:17 Tento motor byl už v předchozí
    E klase.
  • 00:15:21 U současných benzinových verzí
    se používá turbo.
  • 00:15:25 Mně kompresor ale nevadí.
    Naopak, mám jej raději než turbo.
  • 00:15:30 Myslím, že motory s kompresorem
    mají plynulejší zrychlení.
  • 00:15:35 Starší technika mě v tomto případě
    vůbec neuráží.
  • 00:15:39 Ale nejnovější není ani převodovka.
    Je to pětistupňový automat.
  • 00:15:44 Ten někdy s podřazováním váhá.
    V interiéru je všechno v pořádku.
  • 00:15:49 Po dlouhé době sedím v autě,
    kterému sluší dřevěný dekor.
  • 00:15:53 Možná proto,
    že je skutečně ze dřeva.
  • 00:15:57 Nemáte dřevo rádi?
    Nikdo vám jej nevnucuje.
  • 00:16:01 Deska může být vyzdobená
    jinými materiály.
  • 00:16:06 Tahle verze nepatří mezi ty
    nejlépe vybavené.
  • 00:16:10 Textilem čalouněné sedačky
  • 00:16:13 se neposouvají elektricky,
    ale manuálně.
  • 00:16:17 A jinak vyhřívané sedačky,
    dvouzónová klimatizace, navigace.
  • 00:16:21 Kdo z vás to má?
    Palubní počítač je upravený tak,
  • 00:16:26 aby informoval o průběžné spotřebě
    obou paliv.
  • 00:16:39 Konečně někdo udělal auto na plyn,
  • 00:16:42 u kterého nejsou vidět žádné
    dodělávky, přepínače,
  • 00:16:46 kde byste volili, zda pojedete
    na plyn nebo na benzín.
  • 00:16:51 Tady se o všechno stará
    elektronika.
  • 00:16:55 Když je dotankovaný plyn,
    jede auto na plyn,
  • 00:16:59 jestliže dojde přepne se na benzín.
    Primárně spaluje toto éčko plyn.
  • 00:17:04 Výkon nebo zvuk motoru se nemění
    podle toho,
  • 00:17:08 jestli auto spaluje plyn
    nebo benzín.
  • 00:17:12 Jede na oboje úplně stejně.
    A plyn není v interiéru cítit.
  • 00:17:17 Při jízdě na plyn je spotřeba
    asi 5,5 kg na 100 km.
  • 00:17:22 1 kg stlačeného zemního plynu
    stojí asi 23 Kč.
  • 00:17:26 Vychází to asi 1 Kč na l km.
  • 00:17:29 Nevýhodou může být řídká síť
    čerpacích stanic.
  • 00:17:33 Pokud máte doma topení
    na zemní plyn,
  • 00:17:37 můžete si pořídit plničku
    a tankovat doma v garáži.
  • 00:17:42 Auta na zemní plyn jsou
    tou nejvýhodnější variantou.
  • 00:17:47 Jsou úspornější než diesely
  • 00:17:50 a při srovnání nákladů
    převálcují i hybridy.
  • 00:17:54 Tady nemusíte řešit životnost
    baterií a jejich výměnu.
  • 00:17:59 U testovaného éčka bylo plusem
    i akční rádius.
  • 00:18:03 Na benzín ujelo víc než 1 000 km
    a na plyn 250 km.
  • 00:18:08 Na jeden zátah 1 300 km.
  • 00:18:10 Já mám na Mercedesu nejraději
    tu hvězdu na kapotě.
  • 00:18:15 Je to dokonalá záležitost.
  • 00:18:24 Závěrem cena. Základní CNG verze
    stojí asi 1 100 000 korun.
  • 00:18:29 Tento kousek je kvůli příplatkové
    výbavě asi o 200 000,- dražší.
  • 00:18:34 Soupeřem pro éčko u nás
    je Super B z Mladé Boleslavi.
  • 00:18:39 Je levnější a má větší kufr,
    ale nemá hvězdu na kapotě.
  • 00:18:44 Jízda v Mercedesu je tak příjemná,
    že se vyplatí pár korun připlatit.
  • 00:18:55 Kluci, tak to rozvažte,
    dáme to dolů.
  • 00:18:59 -Sami, jo?
    -To zvládnete.
  • 00:19:02 -Tys řídil, tak my sundáváme.
    -Mně je docela zima.
  • 00:19:07 Nemůžu vytáhnout ruce z kapes.
  • 00:19:09 Jsem překvapený, že to uvezlo
    takhle malý auto.
  • 00:19:14 -Co holuby a zvony, to tě neruší?
    -Ne, neruší.
  • 00:19:18 Tomáši, pomoz mu!
    Jen tu stojíš, nic neděláš.
  • 00:19:22 Kluci, pojďme!
    Tak se mi to líbí.
  • 00:19:29 Opatrně s tím.
  • 00:19:33 Kam s tím?
  • 00:19:34 -Nahoru do věže.
    -Cože?
  • 00:19:36 -Já si musím odfrknout.
    -Jak odfrknout?
  • 00:19:43 Hele nezlob se,
    ale jsou určitý věci,
  • 00:19:47 přes které vlak nejede.
    Já si musím odfrknout.
  • 00:19:53 Ať dělaj!
    Dělejte, kluci!
  • 00:20:07 Soutěžní otázka zní:
  • 00:20:31 Soutěžíme o ceny od sponzorů
    pořadu:
  • 00:20:35 kolekci CD s muzikou do auta
    od radia Frekvence 1,
  • 00:20:39 poukaz na designovou sedačku
    od CozyConcept
  • 00:20:43 a dárkový balíček Automotostylu
    obsahující poukaz na školu smyku
  • 00:20:48 na polygonu u Příbrami.
  • 00:20:50 Správné odpovědi a výherce najdete
    na www.automotostyl.cz
  • 00:20:59 Chlapci, jste odpočinutý,
    tak nahoru.
  • 00:21:03 Nezlob se, jak znám Tomáše,
    tomu luplo v kříži, takže...
  • 00:21:07 Neblbni, vždyť je to kousek,
    pár schodů, jen 300.
  • 00:21:12 Díky moc, zase se ozveme,
    zavoláme si.
  • 00:21:15 Co zavoláme?
  • 00:21:17 Máš to tu krásný, až budeš pořádat
    mejdan, přijedeme. Ahoj.
  • 00:21:22 Tak vám pěkně děkuju.
  • 00:21:26 -Pozdravuj tam nahoře.
    -Díky, kluci, ahoj!
  • 00:21:38 Tak vám pěkně děkuju.
    Zavolám Leošovi.
  • 00:21:44 Čau Leonardo, co děláš?
    Potřebuju odstěhovat sedačku.
  • 00:21:50 Nemůžeš? Tak dík.

Související