iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
11. 11. 2006
20:20 na ČT2

1 2 3 4 5

193 hlasů
20358
zhlédnutí

Městské divadlo, které tančí, mluví a zpívá

Úspěšná éra nové hudební scény v Brně

27 min | další Dokumenty »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Městské divadlo, které tančí, mluví a zpívá

  • 00:00:08 Děcka pojďte, pojďte.
  • 00:00:11 -Dobrý den.
    -Dobrý den.
  • 00:00:14 Volejte, SMSkujte,
    kde je Celina?
  • 00:00:17 Chvilku počkáme,
    ale do pěti nemůžeme čekat.
  • 00:00:21 Dana Sochorová 2krát,
    Láďa, Petra Bisová.
  • 00:00:29 3. A: Jakub Mahdal,
    Vojta Jakubec, Vašek Střecha.
  • 00:00:37 Lucka Reháková.
    1. B: Celina Lopraisová...
  • 00:00:52 Takže je to všechno.
    Tak, pane řidiči, můžeme.
  • 00:00:55 Nebudeme dneska nikoho nikde
    nabírat a já vám řeknu
  • 00:00:58 něco k tomu představení
    a vůbec celkově,
  • 00:01:00 jak to bude probíhat.
    Je to na Nové hudební scéně,
  • 00:01:04 takže musíte do průjezdu
    a přes dvůr do nového divadla.
  • 00:01:09 To představení má 2 části,
    jednu 20 min. přestávku.
  • 00:01:13 Vy to tam už všichni znáte.
  • 00:01:29 Muzikál Šumař na střeše není
    potřeba nijak zvlášť představovat.
  • 00:01:35 Je to titul světoznámý.
  • 00:01:37 Hraje se na různých renomovaných
    divadelních scénách
  • 00:01:41 a my ho dneska shlédneme
    v provedení
  • 00:01:43 Městského divadla v Brně.
  • 00:01:47 Jedna jednotka investovaná
    do kultury generuje jednotky dvě.
  • 00:01:51 Jestliže pomineme to,
    že kultura je ozdravující
  • 00:01:58 jak duchovně tak mentálně,
    tak vychovává.
  • 00:02:02 Program dnešního představení
    jsem tady poslala.
  • 00:02:05 Doufám, že obejde autobus,
    než dojedeme do Brna.
  • 00:02:07 I takové na 1. pohled
    neviditelné efekty,
  • 00:02:11 že si lidé koupí:
    dáma - šaty, pán - oblek, kalhoty,
  • 00:02:15 navštíví kadeřníka,
    tak i kvůli návštěvě koncertu,
  • 00:02:19 divadelního představení.
  • 00:02:22 A díky tomu taky ty velké
    městské aglomerace žijí.
  • 00:02:26 Není to jenom efekt brněnský,
    ale celosvětový.
  • 00:02:30 Holky si nejradši
    kupujou oblečení,
  • 00:02:32 to já radši půjdu
    několikrát na představení,
  • 00:02:34 než abych si koupila novou mikinu.
  • 00:02:41 Jsem ráda, že uvidíte
    židovské zvyky.
  • 00:02:44 Jak vypadá třeba taková svatba
    pod chupou, co to je baldachýn,
  • 00:02:49 proč pijí z jedné skleničky,
    kterou ženich pak rozdupne.
  • 00:02:58 Jaké budeme mít obsazení nevím,
    ale ať bude hrát Tovjeho
  • 00:03:03 Zdeněk Junák nebo Lary Kolář,
    máte se na co těšit.
  • 00:03:06 Já jsem oba zmiňované pány
    v té roli viděla
  • 00:03:09 a oba jsou naprosto excelentní.
  • 00:03:23 Skončí to, nebudu prozrazovat jak,
    to bysme nemuseli
  • 00:03:26 na to představení jezdit,
    ale skončí to takovým varováním.
  • 00:03:31 Ona je úplně ukázkový
    příklad toho jak někdo,
  • 00:03:34 kdo má divadlo rád,
    dokáže nadchnout
  • 00:03:37 ještě další lidi
    a nedívá se na to,
  • 00:03:40 kolik s tím má práce
    a nehledí na čas,
  • 00:03:44 přijede s těma děckama.
  • 00:03:46 Kdyby neměl někdo vstupenku,
    tak se mě bude v divadle držet.
  • 00:03:49 Stando, jo?
    Já to s paní uvaděčkou vyjednám.
  • 00:03:52 Zjisti, kde mají kluci..
    kdes měl sedět
  • 00:03:54 a já to tam domluvím.
  • 00:03:57 My jsme minuli před chvilkou
    lužánecký park,
  • 00:03:59 před sebou máme krásné
    Moravské náměstí,
  • 00:04:02 které je plné stromů...
  • 00:04:05 A za chvilku bychom hned
    byli na Špilberku
  • 00:04:12 a nebo dole v Denisových sadech.
  • 00:04:14 A mezitím vším leží
    naše Městské divadlo Brno
  • 00:04:17 ve dvoraně mezi ulicemi Lidickou
    a nejkrásnější alejí,
  • 00:04:21 kterou já znám,
    Třídou Kpt. Jaroše.
  • 00:04:24 Nevadí, že je Nová hudební scéna
    na dvoře, mně se to líbí,
  • 00:04:27 protože z té ulice,
    když člověk projde tím průjezdem
  • 00:04:29 a objeví se před ním
    úplně nová budova,
  • 00:04:32 je to zvláštní.
    A je to i oddělený
  • 00:04:36 od toho světa venku.
  • 00:04:39 To je hezká pozice pro proces
    tvorby hudebního divadla.
  • 00:04:52 Děcka seďte, jo?!
  • 00:04:54 Z některých regionů k nám
    ani nemůžou jezdit.
  • 00:04:57 Řeknou, že rodiče
    by dětem nezaplatili vstupenku,
  • 00:05:01 protože když se k tomu
    připočítá ještě cena autobusu,
  • 00:05:04 tak rozhodně nemůžou.
    Nemůžou si dovolit přijet
  • 00:05:06 do našeho divadla.
  • 00:05:09 Ale já si myslím, že kvalita
    tomu zase rozhodně odpovídá.
  • 00:05:13 Jsme před Městským divadlem
    v Brně.
  • 00:05:15 Já zase připomínám jako vždycky:
    Nenechat tady vstupenky,
  • 00:05:18 budete je potřebovat.
    A v hledišti vypnout mobily.
  • 00:05:21 Ruší to nejen vás,
    ale i vaše sousedy.
  • 00:05:24 A taky herce na jevišti.
  • 00:05:26 Máme přední řady,
    tak prosím vás mobily vypnout.
  • 00:05:30 Ona kdyby vyšla na jeviště
    v pytli,
  • 00:05:32 tak je tak krásná, ten hlas...
    Ona je ztělesnění půvabu
  • 00:05:36 nebo já nevím, co to v sobě má.
    Je to úžasný.
  • 00:05:40 Herme!
  • 00:05:43 Amfitryone!
  • 00:05:46 Dlouho mi trvalo, než jsem...
  • 00:05:49 Na jeviště, prosím...
  • 00:05:51 ...než jsem se udomácněla v Brně.
    A když už někde zakotvím
  • 00:05:55 a líbí se mi tam, tak velmi
    těžko se přesouvám jinam.
  • 00:05:59 A musím říct, že v Praze
    jsem na pár konkurzech byla
  • 00:06:03 a dost mě to prostředí odradilo.
    Takže jsem ráda v Brně.
  • 00:06:10 Už jdu, božský pane!
  • 00:06:13 Řeknu ještě tomu moulovi,
    že už mám toho plné zuby
  • 00:06:16 nosit tu odpornou tvář...
  • 00:06:30 Je to strašná radost
    pracovat s někým,
  • 00:06:33 kdo ví, co chce, a hlavně dokáže
    to těm lidem vysvětlit.
  • 00:06:38 Mně připadá,
    že to je hrozně prohnutý.
  • 00:06:41 Všechno, co má tajemství,
    se hrozně špatně zjednodušuje
  • 00:06:44 a říká jednou větou.
  • 00:06:48 Ale dejme tomu, když to vezmu
    z pohledu Amfitryona -
  • 00:06:51 hlavního hrdiny -
    tak je to příběh jednoduchý,
  • 00:06:53 a přitom docela současný
    nebo nadčasový.
  • 00:06:56 Současný - to není správné slovo.
  • 00:06:59 Jednoho dne velký hrdina -
    mocný, bohatý, slavný muž,
  • 00:07:05 který má doma krásnou ženu -
    přijde domů a zjistí, že nemá nic.
  • 00:07:10 Bohové všemočtí a světavládní,
    co jste to na mě seslali?!
  • 00:07:15 A proč!
  • 00:07:17 Co seslali?!
  • 00:07:21 To, že jste tady dvojmo!
  • 00:07:25 Pokorou se vlastně ten člověk
    z toho všeho srabu dostane
  • 00:07:29 a zvítězí.
  • 00:07:31 On chce být milován.
  • 00:07:35 On sám!
  • 00:07:37 Ne o něm jejich představa,
    zahalen věčně závojem.
  • 00:07:45 Ten chaos při hledání identity
    to je něco, co člověk,
  • 00:07:48 nikoli divák,
    zažívám dnes a denně.
  • 00:07:51 A myslím, že nejsem sám.
    A tady na starém
  • 00:07:54 stařičkém příběhu se mi
    tyhle ty asociace objevovaly
  • 00:07:57 pro mě velice překvapivým
    a takovým inspirativním
  • 00:08:02 a oslovujícím způsobem.
  • 00:08:03 To jsou ona překvapení,
    které mně Mošovo
  • 00:08:08 zdánlivě divadlo divácké,
    hrající na jistotu,
  • 00:08:13 zdánlivě divadlo,
    které je zavedené,
  • 00:08:16 které usiluje pouze
    o kasovní úspěch atd.
  • 00:08:19 To jsou všechna epiteta,
    která v Praze slýchávám
  • 00:08:22 o tomto divadle.
  • 00:08:24 Vždy znovu a znovu
    z těchto omylů vyvádí.
  • 00:08:27 Kdo jsem?
  • 00:08:29 Je to známý Jupiter.
  • 00:08:31 Bůh, hromovládce...
  • 00:08:35 Chraňte mě, bohové!
  • 00:08:40 Jsi Bůh a tvé je vše, co mám.
  • 00:08:46 Všechny ty soubory
    jsou zainteresovaný
  • 00:08:48 na všech inscenacích.
    Že to není rozdělený:
  • 00:08:51 dneska hraje zpěvohra,
    tak my můžeme jít domů.
  • 00:08:53 A dneska hraje činohra,
    je nám to úplně jedno,
  • 00:08:55 jak to dopadne.
  • 00:08:58 Všichni lidi jsou...
    nebo jde jim o to,
  • 00:09:01 aby to dopadlo co nejlíp
    ve všech těch souborech
  • 00:09:04 a vlastně jsme taková jakoby
    jedna parta.
  • 00:09:07 Ale je to dobře,
    že to takhle funguje.
  • 00:09:09 Aby to divadlo fungovalo zdravě,
    tak to je bezpodmínečně nutný.
  • 00:09:16 Já komerční divadlo vidím dnes
    v kontextu těch proměn
  • 00:09:21 divácké obce i hodnocení divadla
    jako naopak velkou přednost.
  • 00:09:27 Udělat inscenaci,
    která má uměleckou kvalitu,
  • 00:09:30 a zároveň se nejenom
    komerčně podbízí,
  • 00:09:33 ale myslím si,
    že si uchovává právě v těch
  • 00:09:40 aspektech pohledu na současné
    divadelní umění vysokou kvalitu,
  • 00:09:43 tak to je něco, co bychom
    od divadla měli chtít všude.
  • 00:09:48 Od mých rodičů
    já poslouchám pořád
  • 00:09:50 o finanční hodnotě těch lístků,
    ale já říkám,
  • 00:09:53 že vím kolik za to dám,
    ale zase řeknu, že za ty zážitky
  • 00:09:57 to dám klidně znova.
  • 00:09:59 U mě je to Vydrž, miláčku!
    a to taky 7krát.
  • 00:10:03 Známe taky případy,
    že West Side Story 20krát.
  • 00:10:08 Vlasy jsem viděla myslím 4krát
    a kdybych mohla,
  • 00:10:12 tak bych je určitě viděla
    i víckrát.
  • 00:10:25 V tom kontextu, kdy se kolem,
    zvláště v Praze, rozvíjela
  • 00:10:32 ta muzikálová scéna
    na bázi téměř nedivadelní,
  • 00:10:37 na bázi takové, řekl bych...
    jsou různý druhy divadla.
  • 00:10:42 West Side Story.
  • 00:10:45 Vlasy.
  • 00:10:46 Přelet nad kukaččím hnízdem.
  • 00:10:49 Než jsem to pochopil,
    tak mi to chvíli trvalo,
  • 00:10:52 že jsou taky divadla,
    která se dělají,
  • 00:10:55 aby to bylo co nejprodejnější.
    A to se vlastně začalo
  • 00:10:59 nazývat muzikálem
    a hudebním divadlem
  • 00:11:02 bez jakékoliv hanby.
  • 00:11:04 Jesus Christ Superstar.
  • 00:11:08 Bože!
  • 00:11:11 Ty...
  • 00:11:13 Ty jsi to celou dobu věděl!
  • 00:11:16 Na té stavbě té nové budovy
    je zajímavé to,
  • 00:11:21 že vznikala na bázi poptávky
    zespodu.
  • 00:11:26 Oliver Twist.
  • 00:11:27 Od publika, od hnutí,
    které tady vzniklo v 10 letech
  • 00:11:38 práce předtím tohohle divadla.
    To nebyla zakázka,
  • 00:11:42 kdy se postaví nový dům
    jako je hotel nebo nemocnice...
  • 00:11:45 Vydrž, miláčku!
  • 00:11:47 ...ale že ta chuť a poptávka
    byla znát, byla cítit.
  • 00:11:53 Nejenom, že byly fronty
    před pokladnou...
  • 00:11:56 My fair Lady.
  • 00:11:57 ...ale byla taková tendence
    dělat něco, co dává smysl
  • 00:12:02 a potřebuje větší prostor.
  • 00:12:04 Jesus Christ Superstar.
  • 00:12:06 Raz ... dva ... tři ... čtyři...
  • 00:12:12 V oblasti hudebního divadla
    se tady objevil Ježíš...
  • 00:12:16 Jesus Christ Superstar.
  • 00:12:17 ...jako předmět toho
    trošku pohrdlivého vztahu kritiky
  • 00:12:24 k tomu muzikálu,
    jako v podstatě k žánru,
  • 00:12:28 ale uvědomme si jednu věc:
    česká premiéra Ježíše...
  • 00:12:31 Jesus Christ Superstar.
  • 00:12:33 ...v Praze na Výstavišti
    měla jistě vysoké kvality.
  • 00:12:37 Tehdy kritikové hýřili
    5 hvězdičkami v bodování
  • 00:12:41 divadelních novin,
    což je takové nejstručnější
  • 00:12:43 vyjádření názoru kritiků
    na konkrétní inscenaci.
  • 00:12:48 Ale byla to opravdu
    komerční inscenace
  • 00:12:52 postavená na pop hvězdách,
    které zazpívají,
  • 00:12:55 ale už neudělají pořádnej krok
    na jevišti.
  • 00:12:57 Jesus Christ Superstar.
  • 00:12:59 Zatímco tady jste viděli
    ve všech složkách
  • 00:13:02 obrovskou vůli po tom
    odvést profesionální,
  • 00:13:05 vysoce náročný výkon.
  • 00:13:08 A já to musím zařadit
    mezi umělecké úspěchy.
  • 00:13:11 Vlastně jsi chtě nechtě
    zachránil Izrael.
  • 00:13:14 Zítřku a dnešku jsi postavil most
    a nad čím bych taky se
  • 00:13:19 alespoň zamyslel,
    za jeden polibek dostal jsi dost!
  • 00:13:25 Kéž jen Kristus mě slyší,
    proč mám všemi být viněn
  • 00:13:30 za jeho skon.
  • 00:13:32 Kéž jen Kristus mě slyší,
    vždyť já jednal pouze tak,
  • 00:13:37 jak si přál on.
  • 00:13:39 Blátem mě vlečou za odporný čin.
  • 00:13:42 V očích všech spatřuji
    zoufalý hněv.
  • 00:13:46 Trápí tě svědomí,
    můj vlastní stín.
  • 00:13:49 Na rukou cítím tu nevinnou,
    nevinnou, nevinnou krev.
  • 00:14:00 Když jsme uvažovali o výstavbě
    tohoto divadla,
  • 00:14:03 tak jsme samozřejmě
    vycházeli z toho,
  • 00:14:09 že to malé divadlo
    je neustále narváno,
  • 00:14:11 že 2 roky se do něho diváci
    nedostanou,
  • 00:14:13 že mají obrovský zájem
    vidět právě naše inscenace.
  • 00:14:18 A tak vznikla myšlenka
    postavit divadlo nové.
  • 00:14:21 A vzniklo něco,
    ale já se domnívám,
  • 00:14:24 že to je u každého divadla,
    že se snažíme podnikat
  • 00:14:28 to divadelní umění v naší branži
    jako ateliér a galerii zároveň.
  • 00:14:34 Galerii, ve které jsou
    ta díla vystavovaná,
  • 00:14:37 a ateliér, ve kterém se tvoří.
  • 00:14:39 Samozřejmě každý, kdo tvoří,
    je odkázaný na materiál, na barvy.
  • 00:14:45 Říká se, že Vincent van Gogh
    musel, dělal pastózní,
  • 00:14:48 krásné obrazy,
    že musel kvůli té hutnosti
  • 00:14:52 barev na plátně míchat
    do toho prach a písek,
  • 00:14:56 protože neměl na barvy.
  • 00:14:59 Kdybych já třeba neměl žlutou,
    obrazně, kdyby mi scházel
  • 00:15:02 nějaký herec v tomto divadle,
    tak bych těžce mohl nasazovat
  • 00:15:06 některé inscenace. Některé kusy
    by se vůbec nedaly hrát.
  • 00:15:10 Ateliér musí být vybavený
    nejenom technologií,
  • 00:15:13 ale taky konkrétními lidmi,
    kteří jsou schopni dosáhnout
  • 00:15:16 té úrovně,
    která se od nich očekává.
  • 00:15:19 Tak vnímám to naše
    divadelní prostředí.
  • 00:15:22 Jedna mise, jeden cíl, jedna vůle.
  • 00:15:28 Jedno slunce, jedna záře,
    jedna moudrost,
  • 00:15:35 napínejte ruce
    a mějte v ní srdce, čeká...
  • 00:15:52 Když byla 1. schůzka
    s ředitelem divadla,
  • 00:15:59 kdy si jakoby objednával
    Magickou flétnu,
  • 00:16:01 tak jsem šel s takovou obavou,
    s nedůvěrou.
  • 00:16:04 A docela šokující
    bylo jeho prohlášení,
  • 00:16:08 ať si uděláme úplně co chceme
    a jak my to chceme.
  • 00:16:12 To byl prostě šok.
    Na to nejsme zvyklí
  • 00:16:15 a ani to nechceme.
    My většinou chceme nějaký omezení,
  • 00:16:18 protože je příjemné
    s tím hezky bojovat.
  • 00:16:24 A tady najednou v kamenným divadle
    ti někdo řekne:
  • 00:16:27 Udělej představení
    úplně jak chceš,
  • 00:16:30 s naprostou svobodou.
    Tak to je...
  • 00:16:33 to je prostě šokující.
  • 00:16:40 Většině českých divadel se říká:
    "Divadlo u nejdů",
  • 00:16:45 že tam většinou nic nejde
    s čím tam člověk přijde.
  • 00:16:51 Tady mě to opravdu překvapilo:
    dělejte si, co chcete...
  • 00:16:56 Protože ono to nese
    větší odpovědnost, že jo?!
  • 00:17:04 Spousta lidí, i píšících,
    nikoliv snobů,
  • 00:17:07 neustále to srovnávalo s Mozartem.
  • 00:17:10 Samozřejmě vstoupit do tématu,
    které zpracoval jednou provždy
  • 00:17:13 Wolfgang Amadeus je pro Kofroně
    jistě riskantní,
  • 00:17:19 ale jestliže je tady někde
    nějakej pohyb v muzice,
  • 00:17:23 která se pravidelně
    provozuje v divadle,
  • 00:17:25 tak je to právě u Kofroně.
    A vždycky je tam určitej
  • 00:17:28 prvek provokace, prvek ironie
    a určitej prvek hrany
  • 00:17:34 mezi citací banality,
    ironizací banality
  • 00:17:37 a mezi jakýmsi ... nerad bych byl,
    aby si na mě někde počíhal,
  • 00:17:41 ale jakýmsi až...
  • 00:17:44 milováním té banality,
    jakýmsi přijetím té banality.
  • 00:17:52 Mě Magická flétna
    teda hodně zaujala,
  • 00:17:55 protože ze začátku
    jsem slyšela na ni spíš
  • 00:17:58 negativní ohlasy.
    Po té předpremiéře.
  • 00:18:02 A tak jsem na ni šla spíš s tím,
    že se mi to nebude líbit.
  • 00:18:06 A pak jsem z toho byla našená,
    protože to bylo pro mě
  • 00:18:10 něco hodně novýho.
  • 00:18:12 Že se tam dalo najít
    hodně myšlenek, symbolů a tak.
  • 00:18:27 Co je mně blízké na Koločavě,
    tak je pojímání svobody
  • 00:18:32 jako takové, a taky ono místo,
    kde se setkaly 3 národnosti:
  • 00:18:37 česká, židovská, rusinská
    a dokázaly spolu koexistovat.
  • 00:18:43 -Koločava je úžasný představení.
    -Určitě.
  • 00:18:48 Každej kdo má rád Městský divadlo,
    tak musí vidět Koločavu.
  • 00:18:52 Za úsvitu v ranní mlze,
  • 00:19:04 zabili ho na pasece.
  • 00:19:13 A pak sešli dolů k řece.
  • 00:19:22 Ulrychova hudba je nádherná.
  • 00:19:26 Hlavně zpěv paní Ulrychové...
  • 00:19:30 To přimrazí do židle.
  • 00:19:34 Na skále v horách věčně tmavých,
    kde nečpí dým,
  • 00:19:42 tam žije sokol stěhovavý
    a já chci s ním
  • 00:19:47 se vznášet v modré mraků dálce,
    šířku moří překlenout
  • 00:19:56 a s ním se lidským zrakům ztrácet,
    letět hledat lásku vzdálenou.
  • 00:20:08 Snad se vrátí, snad se vrátí.
  • 00:20:13 Dřív, než kouzlo staré báje
    zvolna dohoří.
  • 00:20:19 Snad se vrátí, snad se vrátí.
  • 00:20:23 Tam kde prostou řečí lásky
    lidé hovoří.
  • 00:20:32 To, že tady vzniklo
    nové divadlo, si myslím,
  • 00:20:36 že za tím je obrovská míra energie
    a to chtění,
  • 00:20:40 aby něco takového vzniklo.
    Vůle, aby něco takového tady bylo.
  • 00:20:50 Já sám osobně se velice
    těším na to,
  • 00:20:53 až poprvé si tu scénu vyzkoušíme.
  • 00:20:56 Teď budeme připravovat úplně
    původní věc a ještě takovou věc,
  • 00:21:02 na kterou se určitě spousta lidí
    bude dívat ze zorného úhlu.
  • 00:21:06 Mluvím o Markétě Lazarové
    z Vláčilova filmu.
  • 00:21:12 MLUVÍ ANGLICKY
  • 00:21:20 To je krásnej fór, ne?
    OK
  • 00:21:25 Hellou...
  • 00:21:28 Já teď tady dělám představení
    Ferdinand kd E ste? - komedii,
  • 00:21:33 kterou jsem napsal
    s Karlem Šípem,
  • 00:21:35 a kterou režíruje Švýcar,
    respektive Němec
  • 00:21:38 žijící ve Švýcarsku:
    Thomas Schulte.
  • 00:21:46 MLUVÍ ANGLICKY
  • 00:21:50 To je pozoruhodný,
    jak právě ten proces,
  • 00:21:54 který sleduju,
    protože jsem s ním celou dobu,
  • 00:21:58 řekněme spolurežírujeme,
    jsem s ním pořád dnes a denně
  • 00:22:02 na všech zkouškách.
  • 00:22:05 MLUVÍ ANGLICKY
  • 00:22:14 Jak cítím, jak ten soubor,
    který to chvilku okoukával,
  • 00:22:20 co se stane, tak najednou
    se dostává do nějaké jiné polohy,
  • 00:22:23 protože Thomas je odjinud.
  • 00:22:26 On na ně huláká německy, anglicky,
    protože neumí česky.
  • 00:22:30 MLUVÍ ANGLICKY
  • 00:22:40 Má v sobě neskutečnou energii
    a nese s sebou jinou kulturu,
  • 00:22:44 jiný druh režírování.
    Přichází z jiného světa.
  • 00:22:49 Je to nesmírně dobrý režisér,
    mimořádně dobrý.
  • 00:22:54 MLUVÍ ANGLICKY
  • 00:23:02 Ještě jednou pro pana režiséra.
  • 00:23:16 Ou!!!
  • 00:23:21 Já, jen já! Jen já...
  • 00:23:31 ZNÍ HUDBA
  • 00:23:43 A vzniká něco,
    co je hrozně pozitivní,
  • 00:23:47 protože to posunuje děj dál.
    Lidi se něco dovídají
  • 00:23:51 v relativně krátký době.
    Je to prostě lepší
  • 00:23:53 než semestr vysoký školy,
    tohle to zkoušení.
  • 00:23:57 Já jsem prosím starosta.
    Já jsem starosta Benešova.
  • 00:24:01 Jsem starosta Benešova
    a jistě mi prominete,
  • 00:24:03 že to tu připomínám
    již pátým rokem,
  • 00:24:06 ale hodně věcí se podařilo.
  • 00:24:09 -Ať se vám to líbí.
    -Děkuji. Určitě bude.
  • 00:24:13 ZNÍ HUDBA, ZPĚV
  • 00:24:23 Martin Havelka.
  • 00:24:24 Martin Havelka.
  • 00:24:26 Martin Havelka.
  • 00:24:34 Viděla jsem od Zdenka Merty
    Sny svatojánkých nocí, Babylon,
  • 00:24:37 Svět plný andělů, Zahradu divů,
    a každý ten muzikál byl jiný.
  • 00:24:45 Celý život se potuloval
    po divadle.
  • 00:24:47 Viděl nejlepší představení.
    A to nejenom v Čechách,
  • 00:24:49 ale i Londýně, New Yorku.
    Když jsem se s ním poprvé potkal,
  • 00:24:53 tak on byl tolik
    nabitý informacemi.
  • 00:24:56 Běžný muzikál je třeba...
    když třeba vezmete Bídníky,
  • 00:24:59 tak průvodní jsou 1, 2
    hlavní melodie.
  • 00:25:05 Tady je těch melodií,
    co písnička, to téměř něco jinýho.
  • 00:25:10 To je taková různorodost.
  • 00:25:12 To ani nejde uvěřit tomu,
    že ten muzikál mohl skládat
  • 00:25:14 jeden člověk,
    natož potom tolik muzikálů.
  • 00:25:16 A každej je úplně něčím jiným.
  • 00:25:19 Pro lásku jsem schopna
    udělat cokoli...
  • 00:25:33 My jsme se několikrát
    hádali až tak,
  • 00:25:35 že jsem odcházel z jeho domu.
    Držel jsem kliku dveří
  • 00:25:41 a on odmítal složit hudbu
    na nějaké čtyřverší.
  • 00:25:44 A já jsem si připadal
    jako profesor ve škole,
  • 00:25:47 který vysvětluje žáčkovi
    o čem ta báseň je,
  • 00:25:49 co tím chtěl básník říct.
    Ale když už si ji vzal za své,
  • 00:25:53 tak napsal úžasnou hudbu.
  • 00:26:07 Ta stálá kontinuální
    herecká práce,
  • 00:26:10 která vytváří styl toho divadla,
    to je ta hlavní deviza,
  • 00:26:13 kterou by se toto divadlo
    asi i do budoucna
  • 00:26:16 mělo nějak ubírat,
    rozvíjet atd.
  • 00:26:20 Bylo by neštěstí,
    kdyby opustilo časem
  • 00:26:22 tu experimentující,
    hledající rovinu,
  • 00:26:25 řekl bych ten základní výzkum,
    a věnovalo se jenom
  • 00:26:29 tomu aplikovanému umění.
    To jest tomu,
  • 00:26:31 co už bylo 100krát
    divácky prověřeno.
  • 00:26:34 ZNÍ VÝSTŘELY
  • 00:26:39 Tak se prosím vás usaďte,
    ať vidíme,
  • 00:26:42 jestli jste všichni,
    nebo jestli máme čekat
  • 00:26:44 ještě na někoho.
  • 00:26:46 -Takže představení se líbilo?
    -Ano.
  • 00:26:50 To mám radost.
  • 00:26:52 I ti mladší mi říkali,
    že pochopili,
  • 00:26:54 že to nemusím vysvětlovat.
  • 00:26:57 ZNÍ HUDBA
  • 00:27:30 Skryté titulky: Alena Kmentová.
  • 00:27:32 .

Související