Kde jsem:

Adventní kalendář

Luboš Beniak — Lidé — Česká televize

narozen 1957

Pracovní zkušenost

1999–2013 Reader’s Digest, generální ředitel (Managing Director) regionu Střední Evropa

Reader’s Digest je americké vydavatelství a zároveň directmarketingová firma působící ve více než 50 zemích světa. Měl jsem plnou zodpovědnost za Českou republiku (od roku 1995), Slovensko (1996), Maďarsko (1999), Polsko (2003), Rumunsko, Slovinsko, Chorvatsko (2004), Srbsko, Bosnu a Hercegovinu (2005), Bulharsko (2006) a Turecko (2008). Roční obrat v našem regionu postupně rostl až na 4 miliardy Kč, generovaný téměř 300 zaměstnanci. Mou pracovní náplní bylo především plánování vydavatelské a obchodní činnosti, finanční kontrola, právní otázky (soulad činnosti firmy s místními legislativami), personalistika, vyjednávání a řízení vztahů s externími dodavateli a koordinace našich aktivit s ostatními regiony především, ale nejen v Evropě. Kromě toho jsem participoval na mnoha rozvojových a kontrolních projektech v rámci ad hoc sestavených týmů s kolegy z celého světa.

1995–1999 Reader’s Digest, ředitel (Country Manager) Česká republika a Slovensko

Nastoupil jsem do české pobočky necelé dva roky po jejím založení, o rok později jsme rozšířili působnost i na Slovensko.

1994–1995 TV Nova, dramaturg a moderátor rozhovorového pořadu Proč?

Za prvních 17 měsíců existence TV Nova jsem odvysílal cca 170 většinou dvacetiminutových rozhovorů s nesmírně širokým spektrem hostů: od královen krásy přes herce, zpěváky, sportovce, podnikatele, manažery, spisovatele po politiky…

1993 Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, mluvčí ministra Vladimíra Dlouhého

Organizoval jsem ministrovy kontakty s médii domácími i zahraničními, připravoval jeho vystoupení a tiskové zprávy a především celkovou strategii jeho práce s médii. Byl jsem na ministerstvu zaměstnán na poloviční úvazek.

1993 Shilland & Co Central Europe, ředitel pražské pobočky britské marketingové agentury

Společně s britským kolegou jsme založili firmu v ČR, najali první zaměstnance a zahájili činnost. Poskytovali jsme marketingové služby zahraničním firmám vstupujícím na český trh.

1990–1992 Mladý svět, a.s., šéfredaktor časopisu a ředitel firmy

Kolegové mě zvolili šéfredaktorem 14. 12. 1989. V srpnu 1990 jsme založili svou vlastní akciovou společnost a časopis de facto zprivatizovali.

1979–1989 Mladý svět, redaktor

Do roku 1986 jsem byl sportovním redaktorem, poté vedoucím kulturní rubriky (Michal Horáček, Josef Chuchma, Roman Lipčík).

Vzdělání

  • Fakulta žurnalistiky Univerzity Karlovy (promoce 1980)
  • Gymnázium Nad štolou, Praha 7 (maturita 1976)

Kurzy a stáže

  • Časopis TIME (červen 1990).
  • Studijní cesta po amerických televizních společnostech zaměřená na žánr interview, organizovaná velvyslanectvím USA (listopad a prosinec 1994).
  • V letech 1995–2000 mi Reader’s Digest umožnil absolvovat několik velmi kvalitních kurzů zaměřených primárně na rozvoj manažerských schopností a finanční řízení, včetně elitního Advanced Management Programme na INSEAD (Francie, 2000).

Ostatní

  • 1990–1992 člen správní rady Unie vydavatelů
  • 2000–2004 předseda představenstva ADMEZ (Asociace directmarketingu, e-commerce a zásilkového obchodu)
  • 2002–2008 člen představenstva EMOTA (Evropská asociace e-commerce a zásilkového obchodu – viz emota.eu)
  • 1997 – dodnes člen Rady Konta Bariéry, stěžejního projektu Nadace Charty 77

Fotografie