Unikátní taneční divadlo inspirované momenty ze života a díla geniálního expresionistického malíře Egona Schieleho. Na scéně před Otáčivým hledištěm v Českém Krumlově, kde Schiele pobýval a tvořil, účinkují v režii dua SKUTR a v choreografii Jana Kodeta sólisté a členové baletního souboru Jihočeského divadla. Televizní režie M. Caban.

Nebylo místo, které by Egona Schieleho inspirovalo víc než Český Krumlov – architektonický skvost a jedno z nejkrásnějších historických měst Evropy. Rodiště své matky znal malíř z dětství, trávil zde prázdniny a po ukončení studia na vídeňské Akademii sem přesídlil, aby dál hledal svůj vlastní styl. V Krumlově vznikají Schieleho známá zpodobnění města a okolní krajiny či excentrické expresivní akty s typickou symbolikou rukou a extatickými mimickými výrazy. Právě motivy rukou, oranžové barvy, útěků z místa na místo, obličejů, očí, gest, umělce, který pozoruje sám sebe, a další momenty ze života a díla Egona Schieleho jsou inspirací této inscenace.

Taneční představení připravil pro Otáčivé hlediště inscenační tým pod vedením choreografa Jana Kodeta a režijního tandemu SKUTR (Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský). Diváci jsou svědky návratu ducha Egona Schieleho do zámecké zahrady v postavě muže hledícího na sebe do zrcadla, tak jako na fotografii z ateliéru z roku 1915. Rentgenový pohled génia, který předběhl svou dobu a který se pokoušel osvobodit ducha člověka, překročit hranici morálky a splynout s přírodou, proniká hluboko pod kůži svých modelů. Jako by zkoumal hranici života a smrti. A my vidíme krásného svobodného člověka plného lásky i sexuální touhy. Vidíme jeho svaly, kosti, jeho linii. Vidíme pulzující linii života. Vidíme mladého muže, dům, zrcadlo a přírodu v bouřlivé lačnosti, než přijde předčasná smrt. Vidíme Egona Schieleho a sugestivní pokus o jeho autoportrét.

Napište nám