Chat

Povinné ručení

Lenka Vichnarová

Záznam chatu ze čtvrtka 15. listopadu 2012

Šárka Čurdová: „dobrý den, v mediích jsem zahlédla zprávu, že od 1.1.2013 se chystají změny v podmínkách povinného ručení. Mám pojistku uzavřenou přes zprostředkovatele. Bude pojistka od 1.1. dál platná?“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, vaše pojistka bude platit i po prvním lednu příštího roku, zdravím“

Martina: „Dobrý den, chtěla bych Vás jen pozdravit a popřát hezky den. Frýbovi Stará Paka“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, děkuji za pozdrav! A zdravím srdečně celou rodinu, pokud bydlíte na Slunné stráni a známe se z Bělohradu.“

Věra: „Dobrý den, ráda bych se zeptala na jednu situaci, která nás zastihla. Zruhba před rokem a půl jsem při parkování promáčkla dveře poblíž stojícímu autu. Musela jsem odejt a nechala řidiči lísteček s telefonem, že věc společně vyřešíme. Ten se mi však nedovolal hned (až později) a přivolal policii i tak celá věc byla s poškozeným vyřešena. Povinné ručení máme od A do Z a pojišťovna na nás nyní vymáhá škodu 50 000 Kč, kterou jsem způsobila. Má na to v tomto případě nárok? Moc děkuji za odpověď.“

Lenka Vichnarová: „Skoro se zdá, že kdybyste se tenkrát zachovala bezohledně, neměla byste problémy, že? Je- mi to ale divné, že na vás pojišťovna chce škodu. Vím, že když se něco takového stane a viník není známý poškozenému se škoda hradí z jeho havarijní pojistky, ale tohle není tato situace.“

Josef: „Dobrý den ja jsem měl povinné ručení u čpp do konce 22.8 a u čsob jsem od 29.8 ,Šest dní jsem vlastně neplatil nedostanu pokutu? děkuji za odpověd'“

Lenka Vichnarová: „myslím, že nedostanete pokutu, podle předpisů je potřeba novou pojistku uzavřít do 14 dnů“

Karolina Hrušková: „Dobrý den paní Vichnarová, chtěla jsem se optat, s mužem máme vozidlo pojištěné u ČP, čerpáme všechny možné bonusy, bohužel jak jste sama již v pořadu řekla, pojišťovny zdražují, i nám se zvedlo pojištění vozidla na roční částku 5.088,-Kč. Máme již staré vozidlo Audi 80 ročník 1993, naftu. Domníváte se, že bychom mohli přeci jen nějakou korunu ušetřit?jakou pojišťovnu byste eventuelně doporučila?Děkuji za odpověď“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, myslím,že byste si mohli pojistku zlevnit - zkuste si zadat parametry svého pojištění do některého z pojistných srovnávačů třeba www.srovnavac.cz nebo www.povinne-ruceni.com nebo top-pojisteni.cz“

Olda: „Dobrý den, otec před 20ti lety zakoupil motocykl (do 50ccm), po povodních v roce 1997, kdy se stal motocykl nepojízdným již nejspíše neplatil havarijní pojištění. Otec před třemi lety zemřel, z technického průkazu jsme zjistili, že otec v něm není zapsán. Jak máme jako dědici i po letech tuto věc řešit?“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, myslím, že už to řešit nemusíte. Kdybyste ale přece jen chtěli mít klid, obraťte se na Ceskou kancelář pojistitelů“

Iveta: „Dobrý den,mám povinné ručení asi 15 let u kooperativy nebourám,ale cena pojištění zůstává stejná,uvažuji o změně.je možné tuto cenu snížit,nebo raději odejít cena je 4000 ročně za auto r.v.1997 1400cm3 děkuji Skalníková“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, než se rozhodnete odejít jinam, porovnejte možnosti na některém z inzternetových srovnávačů - www.top-pojisteni.cz nebo www. ceskepojisteni.cz, az pak doporucuji se rozhodnout. Cenu vasi pojistky u Kooperativy nemůžu moc dobre posoudit, je tam dost veci, které cenu pojistky ovlivnuji“

Marie: „Dobrý den,na parkovišti mi řidička nabourala, blatník a ujela.Přihlásil se svědek,který to viděl.Jak mám postupovat?Děkuji za odpověď.“

Lenka Vichnarová: „Pokud máte čislo vinika a svedka, měla byste nehodu nahlásit na policii pokud ho vy ani svědek neznáte, je možné škodu uhradit z vaší havarijní pojistky, tím ale můžete přijít o bonus“

Eva: „Dobrý den, předem se omlouvám za svou laickou otázku, ale pokud by mne někdo naboural v autě a způsobil mi škodu na zdraví a vyžadovalo by to léčení, náklady by pokryla jeho pojistka povinného ručení? Děkuji“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, otázka je správná - škoda na zdraví by se platila z povinného ručení viníka nehody“

Eliška N: „je povné ručnení povdiní?“

Lenka Vichnarová: „ano, je to povinné a když ho člověk neuzavře vystavuje se velkým pokutám“

Zdeňka: „Dobrý den, mm uzavřená dvě povinná ručení a zjistila jsem , že bych u jiné mohla ušetřit na obou autech celkem 3000kč. Ale co vím, tak se výpověď dá ukončit jen k datu uzavření . Co s tím ? Jedno z aut mělo datum k 1. listopadu.A to jsem propásla. Děkuji.“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, máte naprosto přesné informace, pojistku je potřeba vypovědět dopředu v osuladu se smlouvou. Sice pojišťovna Wustenrot přišla s pojistkou, kterou je možné vypovědět kdykoliv. Vy ale asi budet muset počkat na výročí už uzvařených pojistek“

veronika: „Dobry den, moje dve predchozi auta na me byla odhlasena ale ne prepsana a skonicila rozebrana na nahradni dily.Znacky a ani pairy od auta nejsou nikde, tak e chci zeptat jestli se me bude tykat to doplaceni povinneho ruceni a jak to mam ted resit. diky“

Lenka Vichnarová: „Dobrý den, myslím, že už je to tak jak to popisujete vyřešené a nemusíte se bát“

Zuza: „Dobrý den, takže pokud neznam SPZ viníka, nemohu s nehodou nic delat?mně vjel do protisměru ridic, já jsem musela vyjet ze silnice,měla jsem skodu na vozidle, ale ridic bohuzel nezastavil, vytahovali mě další ridici, nikdo však značku nezna. Havarijní pojistění bohužel nemám. Děkuji“

Lenka Vichnarová: „Dobrý den, bohužel je to tak, není na kom škodu uplatňovat“

Hela: „Dobrý den, nám se stalo to, že nám na auto spadly ledy na zadní sklo a část střechy auta, majitel domu s námi nechce komunikovat, zjistili jsme, že nemá pojištěnou nemovitost proti tomu to.V lednu to budou dva roky, je nějaká promlčecí doba a jak se dostat k našim penězů, které jsem za opravu zaplatili. Děkuji za odpověď“

Lenka Vichnarová: „Dobrý den, asi nezbude než se s majitelem domu soudit“

Linda K.: „Dobrý den, zapomněli jsme zaplatit pojistku na vozík (asi za 2měsíce). Ted přišel dopis po delší době, že musíme zaplatit částku i s úroky celkem 40 tis. Musíme tuto částku zaplatit nebo se dá jednat s pojištovnou, nějak se např. odvolat?? Děkuji L.“

Lenka Vichnarová: „dobrý den, zkusila bych jednat s českou kanceláří pojistitelů s tím, že jste jen opomněli- a zkusila bych je požádat třeba o prominutí těch úroků“