Opravdovým kultovním seriálem se pro generaci tzv. Husákových dětí stal pohádkový televizní seriál Arabela, který vyšel z dílny autorské dvojice Miloš Macourek a Václav Vorlíček. Děj třináctidílného cyklu je založen na kontrastu říše lidí a říše pohádek (rozdělené na pohádky pro děti a na pohádky pro dospělé). Postavy princezny Arabely a její povrchní sestry Xénie, zlého kouzelníka Rumburaka i herce Karla Majera a jeho synů Petra a Honzíka, Honzíkovy kamarádky Mařenky Herrmanové, výstřední slečny Müllerové, černokněžníka Viga a dalších se staly doslova legendární. A snad každé dítě v té době toužilo po báječném prstenu princezny Arabely, který dokázal vše přičarovat. Seriál vznikl v koprodukci Československé televize a západoněmecké Westdeutsche Rundfunk (WDR). Podle Václava Vorlíčka to přitom byl právě představitel WDR, který si u něj a M. Macourka seriál objednal. Požadoval však délku jednoho dílu 28 minut, což pro úspěšnou autorskou dvojici, která za sebou měla filmy jako Jak utopit doktora Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách nebo Dívka na koštěti, znamenala zcela nový formát. Zvládli ho ovšem bez sebemenších problémů a Arabela si získala početnou obec nadšených příznivců nejenom v Československu, ale i v Německu a dalších státech (např. v Polsku). Čeští a slovenští diváci mohli první díl nazvaný Jak pan Majer našel zvoneček sledovat na svých obrazovkách na Boží Hod Vánoční 25. prosince 1980 od 16,50. Další tři díly pak běžely v následujících třech dnech. Teprve od pátého dílu se přešlo na rytmus vysílání jednoho dílu týdně, vždy v sobotu. Od té doby byl již mnohokrát opakován a vždy slavil velký úspěch. Na začátku devadesátých let dokonce bylo natočeno šestadvacetidílné pokračování seriálu pod názvem Arabela se vrací. To však vyvolalo podstatně vlažnější ohlasy diváků, kterým se zdálo, že oproti původnímu cyklu výrazně ubylo poeticko-fantastických nápadů, které Arabele dávaly její neopakovatelné kouzlo.Arabela - reklamní snímek; FS Barrandov/Westdeutscher Rundfunk