Priioha ¢. 6

Zapis €. 3 z porady Editorialniho panelu ze dne 9.12.2014

Pritomni: A.Majstorovicova, M.Wollner, P.Mrzena, R.Ondr(j, Z. Tvar(izkova, J.Senkyf,
R.Samko, |.Smelova

Program jednani: 3 5
Editorialni panel obdrzel dva podnéty. Jeden podnét od RZ Z.Samala k prezkoumani
reportaze 25 let svobodného podnikani - Udlosti 13.11.2014.

Druhy podnét od GR P.Dvoraka tykajici se reportaze o fediteli zahrani¢niho odboru
Kancelafe prezidenta republiky p. H.Kmoni&kovi, ktera byla zafazena v ramci poradu 168
hodin odvysilaného 30.11.2014.

Podle ¢l. 7 odst. 3 RGR ¢&. 27/2014 se Editorialni panel dohodl, Ze hlasovani se zd&astni
vsichni Clenové, protoze nikdo z pfitomnych &lent se nepodilel pfimo na vyrobé nebo pfimo
na vysilani dotéeného poradu nebo jeho dotéené &asti.

Vyjadreni Editorialniho panelu k pofadu Udalosti ze dne 13. 11. 2014

Editorialni panel (dale EP) zkoumal dotéenou reportaz, kde doglo ke stfihu ve vyroku
prezidenta MiloSe Zemana. EP se shodl, Ze konkrétni vyrok byl kontroverzni natolik, Ze
vyZadoval uplatnéni principu, podle kterého ma dotéena osoba dostat prostor vyjadrit se
k nému dle Kodexu CT. V tomto piipadé méli autofi reportaze takové vyjadreni ziskat.

EP konstatuje, Ze pii absenci takového vyjadreni v reportazi editor tedy mél divod k zasahu.
Zpusob jeho provedeni v8ak EP nepovaZuje za spravny. Zvolené fegeni vyvolalo dojem, ze
prezident jméno Zdefika Bakaly vedle pravomocné odsouzeného Viktora KoZeného viibec
nezminil. Téma reportéZe v8ak zkresleno nebylo, jejim pfedmétem byl pfevazujici nazor, Ze
CR se po ekonomické transformaci ubira spravnym smeérem.

Panel konstatuje, Ze jde o dil¢i nedostatek, nikoliv o systémové pochybeni. EP shledal, ze
reportaz vznikala standardnim zpUsobem v souladu s Kodexem CT. Vysledna podoba
podléhala samostatnému rozhodovani editora, které je v jeho kompetenci. Editor dle zavéru
EP nebyl ve svém rozhodovani ovliviiovan pfikazem nebo nafizenim dalsi osoby.

Panel upozorfiuje, Ze $lo o zanr reportaze, ktera vzdy pracuje s principem kraceni a vybéru
vyrokU, nikoli o Zanr projevu, ktery byl odvysilan v piném rozsahu stejny den na CT24.
Editoriaini panel rovnéz pfipomina, e Ceska televize se aktivitam Zderika Bakaly vénuje
dlouhodobé, opakované napiiklad s plivodnimi zjisténimi pfichazi porad Reportéfi CT.

Clenové EP po hlasovani s timto stanoviskem souhlasi.

Vyjadieni Editorialniho panelu k pofadu 168 hodin ze dne 30. 11. 2014

EditoriéIni panel po projednani podnétu na porfad 168 hodin odvysilany 30. 11. 2014
konstatuje, Ze zafazeni reportaZe nebylo nestandardni. Na zakladé dopliiujicich polozenych
dotazl generalniho feditele Petra Dvoraka usuzuje, Ze tento podnét nespada do pusobnosti

Editorialniho panelu.

Editoriélni panel doporuéuje, aby stiznost dotyéného byla doruéena §éfredaktorovi reportazni
publicistiky, ktery na ni vypracuje odpovéd.



Clenové EP po hlasovani s timto stanoviskem souhlasi.

Zapsala: E.Kozohorska
Schvalila: A Majstorovi¢ova

h
{

3\/%‘& _—

M.Wollner... W

J. Senky

Priloha ¢. 6



