Na krumlovské rallye kraloval Pech
Český Krumlov – Úřadující český šampion Václav Pech ovládl Rallye Český Krumlov, druhý závod mezinárodního mistrovství republiky v automobilových soutěžích. Pech bojoval o vítězství s továrním jezdcem Škody Janem Kopeckým, který však v poslední rychlostní zkoušce havaroval. Druhé místo tak obsadil Miroslav Jakeš, třetí skončil Vojtěch Štajf.
Kopecký v pátek ovládl první etapu, v sobotu ale na mokré trati nestačil Pechovu tempu. V deštivém počasí postupně ztrácel a v jedenáctém měřeném testu klesl na druhé místo. Pech si následně vypracoval desetisekundový náskok a Kopecký ve snaze vrátit se na první pozici havaroval.
"V pátek jsem si nedovedl představit, že bych Honzovi stačil, a ani to nebylo naším cílem. Byl rychlejší. Dnes nám ale na první vložce dal čuchnout a i pak se nám dařilo. Celou dobu jsme ale jeli totální hranu a byli jsme na limitu všeho," řekl Pech ČTK.
Na vítězství nechtěl sedmatřicetiletý jezdec před koncem soutěže myslet. "Už několikrát jsme prohráli s velkými piloty na poslední erzetě. Snažil jsem se nemyslet na to, že vedeme, a soustředil jsem se jen na svůj výkon. Abych mohl říct, že jsem udělal maximum bez ohledu na výsledek," uvedl Pech, který obhájil loňský triumf a celkově vyhrál Rallye Český Krumlov již počtvrté.
Kopeckého útok v posledním měřeném testu čekal. "Že skončí mimo trať, ale ne. Mohlo to potkat každého z nás na každém metru, protože to opravdu hodně klouzalo. Stačilo se dostat kousek na trávu a bylo," řekl Pech, jenž si upevnil vedení v průběžném pořadí MMČR. Vyhrál totiž i lednovou Jänner rallye.
Kopecký byl po nezdaru zklamaný, sportovně ale uznal, že tentokrát byl Pech rychlejší. "Gratuluji mu k vítězství. Byl to skvělý souboj až do konce. Vašek doslova letěl a vítězství si zaslouží," uvedl tovární jezdec Škody, kterému k úspěchu nepomohly ani změny v nastavení a úpravy na voze v průběhu dne.
Druhé místo spadlo do klína Jakešovi, který za Pechem zaostal o více než tři minuty. "Od začátku bylo jasné, že s nejrychlejšími kluky nemůžeme závodit. Jeli jsme si svoje tempo a nakonec z toho bylo druhé místo," uvedl Jakeš, který se postaral o úspěšný český debut vozu Citroën DS3 R5.
Vydařenou soutěž má za sebou také Jiří Kalista, který startoval v kategorii historických vozů, ale prosazoval se i v absolutním pořadí. Po třinácté erzetě, kterou pro "historiky" rallye skončila, byl čtvrtý. "Výsledky nás těšily, ale snažil jsem se na to nemyslet. Je fantastické, že jsme mohli závodit s 'velkými' kluky. Bylo to ale i proto, že jsme mohli používat pneumatiky, jaké jsme chtěli, zatímco elita měla gumy předepsané," řekl Kalista.