Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Buly - debata expertů

Randýsek bojuje zatím sám se sebou, ale chce se posunout vpřed

Salta - Spíše se sebou než se soupeři bojuje na Rallye Dakar posádka Dušan Randýsek, Rostislav Plný, která na legendární soutěži startuje s buggynou Arctic Cat s motorem o objemu 1000 ccm. Bývalý motocyklista Randýsek řídí jeden z nejslabších strojů ve startovním poli, který má oproti jiným automobilům výrazně nižší maximální rychlost  jen 120 km/h.

Ilustrační foto

"V každé etapě se nám přihodilo něco. Opravami, které si děláme sami, jsme vždy ztratili dvacet až třicet minut. Ale obecně Arctic Cat funguje neskutečně. A my věříme a děláme vše pro to, abychom letos projeli cílem," uvedl Randýsek, jemuž po 7. etapě patřilo 81. místo v absolutním pořadí. Jak je na tom ve třídě T3 light, do které jeho malá buggyna spadá, je nejasné. Pořadatelé její průběžné výsledky nezveřejňují.

Čtyřiačtyřicetiletý Randýsek už před startem věděl, že jej nečeká nic lehkého. Na Dakaru již třikrát startoval a před šesti lety byl mezi motocyklisty čtyřiapadesátý. V roce 2011 se rozhodl přesednout do aut a zvolil si malou buggynu Artic Cat, se kterou jezdí i jiné závody. Ale vždy sám, bez navigátora.

"Někdo celý život čeká na ideální podmínky, aby mohl jet na Dakar. Já na to kašlu. Jezdím s lehkým autem, takže s ním jedu Dakar. Bojujeme v dané kategorii, bojujeme sami se sebou. To, že nás předjíždí ostatní auta, vůbec nevnímám. A naopak, když jedeme a nemáme žádné technické starosti, tak se i s těmi silnějšími auty umíme hezky popasovat," uvedl Randýsek, jenž se v posledních třech etapách před nedělním dnem volna vždy mírně posunul v pořadí vpřed.

Randýsek má na Dakaru k dispozici i takzvanou ostrou asistenci od týmu Offroadsport Miroslava Zapletala. Kamion, který je oficiálně přihlášen do soutěže, řídí jeho bratr Robert. "Zatím jsme jeho pomoci využili jen jednou, ale přítomnost bratra je báječná. Je skvělé mít v závodu někoho v zádech, kdo pro vás udělá kdykoliv cokoliv nadstandardního," pochvaloval si před začátkem druhé poloviny rallye Randýsek.

Závodník z Hranic na Přerovsku věřil před startem, že bude schopen pohybovat se kolem 50. místa mezi automobily. To se mu zatím nedařilo, ve druhé polovině rallye však doufá v posun vpřed. "Teď pojedeme náročnějším a techničtějším pískovým terénem, na kterém by se měly zmenšit výkonnostní rozdíly," řekl Randýsek.

Je nám líto, video expirovalo.
Jak si vedou piloti aut po první polovině Dakaru
Zdroj
ČTK, ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články