Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Svět motorů

Česká premiéra na Dakaru. Randýsek zkusí štěstí s malou buggynou

Praha - Dušan Randýsek se jako první Čech postaví na start Rallye Dakar s malou buggynou. Bývalý motocyklový jezdec se před pěti lety rozhodl přesednout z jednostopého stroje za volant a po řadě odjetých závodů se odhodlal vyrazit i na legendární soutěž. "Po roce 2010, kdy jsem jel Dakar s motorkou naposledy, jsem už neměl morálně na to, abych pokračoval. Proto jsem si začal vyrábět auto," uvedl Randýsek.

Dušan Randýsek (vlevo) a Rostislav Plný
zdroj: ČTK autor: Vít Šimánek

Jeho volba padla na malou buggynu Arctic cat, kterou považuje za ideální mezikrok mezi motocykly, čtyřkolkami a automobily. "Je mi jasné, že Dakar není úplně vhodný pro tyto buggyny, ale my si to chceme užít," řekl Randýsek, jehož navigátorem bude Rostislav Plný. Randýsek počítá s tím, že se budou i střídat v řízení.

Menším handicapem jeho buggyny oproti jiným automobilům je výrazně nižší maximální rychlost - jen 120 km/h. "Myslím si ale, že to až takový problém nebude. Trať se bude hodně klikatit v horách. Výrazněji to poznáme jen na přejezdech," míní Randýsek, jenž Dakar na motocyklu absolvoval třikrát.

Je nám líto, video expirovalo.
Randýsek zažije na Dakaru zajímavou premiéru

Zejména v úvodu rallye je připraven jet na jistotu a neriskovat. "První tři dny jsme připraveni 'prodat', to je základ, abychom mohli dojet. V minulém ročníku šestnáct aut nedojelo první etapu, čtyři nedojely ani na start. Je to důsledek toho, jak jsou všichni nažhaveni," podotkl Randýsek, který věří, že by se mohl pohybovat kolem 50. místa mezi automobily. "To jsou reálné možnosti tohoto auta," řekl.

Randýsek na Dakaru debutoval v roce 2007, kdy se jelo ještě v Africe. Další dva starty absolvoval již v Jižní Americe, takže tuší, co ho čeká. "Trať bude tentokrát více rallyeová. Tím, že vynechali Chile, zmizí velká dunová pole. Pořadatelé ale i tak určitě nebudou chtít přijít o statut nejtěžšího písečného závodu," uvedl Randýsek, který se připravuje i na jízdu ve vysokých nadmořských výškách. "V autě budeme mít i kyslíkové přístroje," uvedl.

Už doma si připravil seznam preventivních výměn jednotlivých dílů. "Od roku 2013 jsem s autem ujel 33 tisíc závodních kilometrů, takže informací máme dost. Je mi ale zároveň jasné, že co Dakar přinese, není možné dopředu nasimulovat. To jsem poznal již při svém prvním startu," pousmál se Randýsek, který bude mít k dispozici asistenci od týmu Offroadsport Miroslava Zapletala, jenž se Dakaru účastní také.

Zdroj
ČTK, ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články