Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Paralympijský magazín

Smolka: Tatra je nejsériovějším kamionem na Dakaru

Praha - Tatra je podle technického ředitele této automobilky a konstruktéra jejích závodních automobilů Radka Smolky nejsériovějším závodním kamionem na Dakaru. "Tatrovácký podvozek je naprosto odlišný od všech ostatních," řekl Smolka v pořadu Dakarské ozvěny. U automobilů jako MAN, Kamaz či Iveco jde podle něj hlavně o dlouhá listová pera a kvalitní tlumiče. Pak už jde jen o vylehčování.

Radek Smolka
zdroj: ČT sport

"My si stále jdeme svojí cestou s naším klasickým podvozkem s nezávislým zavěšením kol, který tatru tak proslavil. Samozřejmě to měnit nebudeme a pracujeme na tom, aby podvozek byl konkurenceschopný i rychlým kamazům a ivecům a ukazuje se, že se nám to daří," říká Smolka, podle nějž je závodní tatra nejsériovější ze závodních aut, které Dakar jedou.

Nápravy, diferenciály i převodovka jsou sériové. "Ladí se jenom pérování, tlumiče a samozřejmě motor, ale jinak podvozkově je to auto nejblíže sérii," upřesnil Smolka.

Závodní kamiony tatra používají různé pohonné jednotky. Pohonnou jednotku tatra používá pouze Tomáš Tomeček, který nejede dakarskou rallye, ale Africa Eco Race. Tatra má však ve svém portfoliu i motor, který je schopný jiným motorům konkurovat. 

"Tatra více jak dva roky vyrábí ve spolupráci s holandským DAFem nový produkt Tatru Phoenix, jejíž 13litrový motor Paccar MX se přesně hodí i do závodních tater. Mimo jiné jsme letos dokázali postavit pro jednoho holandského závodníka za sto dnů na bázi Phoenixe nový závodní speciál," řekl Smolka, který si ale nemyslí, že by Czech Dakar Team a Bonver Dakar Project měly jako celek důvod měnit motor, který prokázal potřebný výkon i životnost.

Je nám líto, video expirovalo.
Dakarské ozvěny
Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články