Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Volejbalový magazín

Kubíček: Loprais má na vítězství, ale škodí mu, že je solitér

Praha – Celkem osm českých posádek ve dvou týmech bude v následujících dvou týdnech zápolit na 35. ročníku Rallye Dakar. Aleš Loprais má tradičně nejvyšší ambice, členové Bonver Dakar Projectu touží vylepšit loňská umístění, případně nabrat další zkušenosti. Jejich šance na úspěch na nejtěžším pouštním závodě současnosti hodnotil dakarský expert ČT Pavel Kubíček.

Pavel Kubíček
zdroj: ČT sport

Aleš Loprais jako jediný nepřijal pozvánku do Bonver Dakar Projectu a podle Kubíčka je právě to jeho největší slabinou. "Původně jsem se domníval, že Aleš je domluvený s Nizozemci a že pojede s MANem, zvlášť potom, co jel velmi slušně na Silk Way Rallye. Troufnu si říct, že má na to Dakar vyhrát, ale jeho strašnou slabinou je, že je solitér. Jede sám, chybí mu zázemí v zádech, a to je věc, která ho musí strašně vyčerpávat a oslabovat," je přesvědčen Kubíček. "V této souvislosti jsou však jeho výsledky obdivuhodné," dodává.

Je nám líto, video expirovalo.
Dakarské ozvěny

Martin Kolomý byl loni na 8. místě nejlepším českým kamionistou. "Martin udělal za poslední dobu neuvěřitelný pokrok. Před dvěma lety měl vážnou nehodu v Argentině, od té chvíle se hodně posunul mentálně, srovnal si to v hlavě a zapracoval i na fyzičce. Je to pilot od přírody a společně s Jaroslavem Valtrem má na to, aby výrazně promluvil do konečného pořadí," soudí Kubíček.

Právě Valtr by se svou bohatou minulostí pilota off-roadových automobilů by mohl být černým koněm mezi Čechy. "Letos mu navíc pomůže i složení posádky. Pokud jako navigátora získal Josefa Kalinu, tak je tam velká šance na slušný výsledek, protože on dokáže díky svým dlouholetým zkušenostem Jardu usměrnit a zkrotit jeho horkou krev," myslí si Kubíček o posádce Jaroslava Valtra, který se pro letošek spojil s věrným parťákem legendárního Karla Lopraise.

Manažer Bonver Dakar Projectu Tomáš Vrátný jede v Jižní Americe podruhé, tentokrát bude mít ale na starosti fungování celého projektu. "Jeho pozice je nezáviděníhodná. Jednak musí závodit, a zároveň má na svých bedrech odpovědnost za celý tým. Určitě to není člověk, který by se měl dostat na stupně vítězů, ale okolo 20. místa by se pohybovat mohl a měl," hodnotí Kubíček.

Marek Spáčil před letošním Dakarem přesedlal z Tatry zpět na kamion LIAZ. "S LIAZkou opravdu dříve jezdil, ale tentokrát si vyměnil motor a jede s jednotkou Caterpillar. Bojím se, aby ten vůz nebyl na něj příliš silný. On se hodně věnoval manažerské činnosti, a ačkoliv zapracoval i na fyzičce, tak se obávám, aby nepřecenil své síly a schopnosti," soudí Kubíček.

Vlastimil Vildman se do Jižní Ameriky vrací po roční přestávce. "On může jít jedině kupředu. Sbírat zkušenosti a zlepšovat své jezdecké kvality. Poctivě trénoval a někde tak v polovině startovního pole by se pohybovat mohl," odhaduje Kubíček.

Motocyklistka David Pabiška byl dosud na Dakaru nejlépe 26., podle Kubíčka má na umístění mezi dvacítkou nejlepších. "David podle mě patří minimálně do první pětadvacítky. Vím, že poctivě pracoval, dal tomu úplně všechno. Domnívám se, že má mentálně i fyzicky na to, aby byl v první dvacítce. Ale Dakar je maraton, hodně nevyzpytatelná soutěž, bude záležet na tom, jak udrží nervy."

Motocyklista Jan Veselý
zdroj: Getty Images autor: Bryn Lennon

Druhý z českých jezdců Jan Veselý startoval na rallye zatím třikrát a vždy dojel do cíle. "Vždycky dojel kolem 100. místa, což samozřejmě není nic zázračného, ale Honza je stabilní jezdec, který má na to, aby se objevil v konečném pořadí někde kolem 80. místa," domnívá se Kubíček a dodává: "Zvláště pro oba motorkáře je neocenitelná pomoc velkého týmu, který zastřešuje většinu českých účastníků Dakaru."

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články