Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
V šachu

Dohnal už má auto po požáru opravené a touží v Příbrami po obhajobě

Touží dokonat hattrick, ale ví, že to nebude vůbec snadné. Jan Dohnal v pátek v podvečer vyrazí na trať 39. ročníku SVK Rallye Příbram, jejíž předchozí dva ročníky vyhrál. Letos v Hustopečích skončil jeho Ford Focus WRC v plamenech a oprava zabrala hodně času i sil, teď je ale připravený. Dohnal říká: "Budu šťastný, když auto bude v cíli, nejlépe na bedně, a když si to užijeme."

Posádka Jan Dohnal a Michal Ernst
zdroj: ČTK autor: Ján Honza

V konkurenci 131 posádek to v závěrečném závodě tohoto ročníku mistrovství republiky bude tvrdý boj. "Obhajoba je svým způsobem svazující i proto, že závod je podporován naším hlavním partnerem, ale je to čest," říká obhájce triumfu, jemuž hraje do karet, že v Příbrami nestartuje tovární tým Škoda, který šampionátu vládne. "Je to příležitost pro ostatní. Čekám velmi tuhé boje a bude třeba ze sebe i z týmu vyždímat úplně všechno, aby se člověk dostal na bednu, natož na první místo," dodal.  

Vrátil se také ke svému vozu, jenž nedávno hořel a nyní je už opět připravený. "Bylo to hodně složité, neměli jsme žádnou výjimku z Federace automobilového sportu, ale povedla se nám výměna karoserie z druhého týmového vozu. Tak jsme i opravili stávající vůz. Všechno kolem toho nám oficiálně povolil výrobce, to znamená tovární tým Fordu," řekl s tím, že vše probíhalo po konzultaci s techniky ministerstva dopravy a v souladu s legislativou.  

Závodník vnímal diskuse, které kolem opravy jeho vozu proběhly. "Už kolem toho byly nějaké emoce i na sociálních sítích a v diskusích pod články v odborných médiích - to k tomu asi patří. Ale všechny kroky jsou legální a v souladu s paragrafy, povolila to i Technická komise svazu rallye a ministerstvo dopravy. Takže je to čisté," tvrdí závodník. 

Je nám líto, video expirovalo.
Svět motorů speciál: Před Rallye Příbram

Emoce byly i kolem toho, do kdy mělo být auto přihlášeno v České republice. "Nejsme jediní, kdo vůz starší specifikace WRC dokázal včas přivézt do země. V roce 2014, kdy tyhle předpisy vyšly, měli všichni stejnou startovní čáru a stejné možnosti," řekl Dohnal.

"Tehdy nás to stálo dva až tři měsíce práce celého týmu. Hodně jsme riskovali, protože kompletní tehdejší špička tvrdila, že to nebude spolehlivé a bude trvat, než se přizpůsobí domácím tratím. I když je to auto staré a překonané, pořád je to maximum toho, co s autem můžete zažít. Nelituju žádného kroku, který jsme udělali," dodal favorit Rallye Příbram.


Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články