ČTsport

ČTsport
středa 21. listopadu 2018 Albert

Pád a zlomená klíční kost: Hanikův restart kariéry se zbrzdil

Velikost textu:

Doufá, že se vrátí do motocyklové VIP společnosti, ale už ví, že to nebude nic lehkého. Velký motocyklový talent Karel Hanika měl v pátek při tréninku v Maďarsku pád, při němž si zlomil klíční kost, je po operaci a závod v Misanu, kde měl o víkendu jet podruhé v šampionátu superbiků, je pryč. "Myslel jsem, že to v Misanu zkusím, ale zlomenina byla komplikovanější a na motorku sednu nejdřív příští týden," konstatoval zklamaně.

Karel Hanika
Karel Hanika

Vítěz Roockies Cupu 2013 pro budoucí šampiony v MotoGP měl nalinkovanou hvězdnou kariéru, jenže už z pohádek víme, že ta nejsnadnější cesta k cíli většinou nevede. V Moto3 i Moto2 nepředvedl to, co se od naděje jeho formátu čekalo, a tak přišel odchod ze slávy – nyní jezdí vytrvalostní závody na okruzích a když přišla nabídka na start v superbicích, hned v prvním závodě před dvěma týdny dvakrát zajel na bodech na americkém okruhu Laguna Seca. Jenže pak přišel ten pád.

"Ani nevím proč jsem spadl," vzpomínal Hanika, který jel zrovna na Yamaze šestistovce, kterou střídá s litrovým BMW pro vytrvalostní závody. "Hned jsem věděl, že je to špatně," vybavoval si, co mu prolétlo hlavou bezprostředně po karambolu.

A jak ten pád ovlivnil jeho další plány? "Misano jsem musel vypustit, ale za měsíc bych měl jet čtyřiadvacetihodinovku v japonské Suzuce," popisoval dvaadvacetiletý závodník svůj další program.

přehrát video
Hanika uspěl v Laguna Seca

A jak to bude dál v šampionátu superbiků, kde v italské stáji nahradil Ondřeje Ježka, jemuž se moc nedařilo? "Byli jsme dohodnuti, že si po Misanu řekneme, co dál," vysvětloval vysoký mladík s tím, že teď neví, jak všechno dopadne. "Uvidíme. Motorka mi seděla, je to přesně to, co mi vyhovuje. Po Misanu mají ale superbiky dva měsíce pauzu, takže čas na uzdravení tu je..."

Kombinovat vytrvalostní osmi- a čtyřiadvacetihodinové závody s krátkými ani střídání motorek mu nevadí. "U dlouhých závodů se střídáme ve třech, vždycky po hodině. Tam je to o tom, držet si tempo. V krátkých závodech musíte za čtyřicet minut stihnout všechno. Ale s Yamahou v superbikách se mi jelo dobře – je lehčí, lépe se ovládá," popisoval pocity po prvním vydařeném americkém víkendu, kde dvakrát bodoval a věřil, že se bude dál zlepšovat.

Jeho dlouhodobý cíl je ale návrat do světového šampionátu silničních motorek. "Hodně závodníků se dostalo přes superbiky zpátky," říká, jakou by si představoval cestu k návratu na výslunní motorsportu. Ale už by chtěl jen do MotoGP. "Kdo by taky nechtěl, to je nejvíc. Moto3 a Moto2 už jsem si zkusil, a to není úplně pro mě," vysvětluje mladík, který měl na motorkách nižších kubatur vždy problém hlavně srovnat svojí vysokou postavu. Teď ale nemůže dělat nic jiného než čekat, až se dá do pořádku a pak uvidí, co bude dál.


Zdroj: ČT sport

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.