ČTsport

ČTsport
čtvrtek 20. září 2018 Oleg
RALLYE DAKAR

Prokop by chtěl v týmu druhé auto. Bez něj na lepší místa útočit nejde, myslí si

Velikost textu:

Letošní ročník Rallye Dakar mu i jeho fordu dal pořádně zabrat. Martin Prokop však s jeho výsledkem může být velice spokojený. Sedmým místem vyrovnal nejlepší český výkon v kategorii automobilů a už nyní vyhlíží ten další. V něm by rád útočil ještě na vyšší pozice. Podle vlastních slov k tomu bude ale potřeba posílit tým o jeden vůz.

Martin Prokop na Rallye Dakar
Martin Prokop na Rallye Dakar

Při svém třetím startu na Dakaru měl jasný cíl. Vejít se minimálně do nejlepší desítky. Ten si Martin Prokop splnil, díky čemuž byl při zpětném hodnocení pozitivně naladěn. "Sedmé místo je minimálně splnění úkolu. Úkol byl dostat se do desítky a do desítky jsme se tlačili od samotného začátku. I ve chvíli, kdy byla v závodě všechna jména, všechny hvězdy. To bylo hrozně příjemné," řekl Prokop.

Radost mu dělaly hlavně výsledky v první části rallye, kdy v náročných dunách držel krok s absolutní špičkou. "Lidi mi gratulovali a povzbuzení přicházela i z Čech. Jenže já věděl, že ten den rallye nekončí a máme před sebou ještě třeba deset dní. A že nesmím usnout na vavřínech. Nebyl prostor se radovat," podotkl Prokop, jenž stejně jako při klasické rallye spolupracoval s navigátorem Janem Tománkem.

Ve druhé polovině soutěže se terény změnily, jelo se do hor a na kamenitých cestách. "Je pravda, že v peruánském pekle jsme byli konkurenceschopní, ale na rozbíječkách jsme už tolik nestačili. Musím ale přiznat, že jsem nečekal, že nás v tom ve druhém týdnu nechají tak vykoupat. Myslel jsem, že nás v Argentině nechají dojet na cestách jako dříve a řeknou: 'Hele, zažili jste si svoje a pojďte si to užít,'" řekl Prokop, který druhou část rallye označil za demoliční a destruktivní.

přehrát video
Svět motorů: Prokop, Macík a další o 40. ročníku Rallye Dakar

Proti náročnosti tratě ale nic neměl. "Myslím si, že Dakar takový má být. Možná by se mi víc líbilo, kdyby tam bylo víc písku. Abychom nejeli do řečišť, kde to fakt bolelo. Byly tam stovky kilometrů, kdy to nebylo o tom, jak umíš řídit, ale bylo to o tom vydržet. Bylo to nekonečné houpání v dírách, kdy se člověk držel volantu jako vosa bonbónu. Radši bych jel v terénu, kdy záleží na pilotáži," uvedl pětatřicetiletý jezdec.

Prokop startoval na Dakaru potřetí a po 14. a 11. místě se poprvé posunul do desítky. Skutečnost, že "jen" vyrovnal české maximum Miroslava Zapletala z roku 2009, ho nemrzela. "Od šestého místa to nebyl takový kousek, který bych dokázal v daný moment ovlivnit. Když jsme bojovali s Kubou Przygonským a byli sedmí, tak jsem to měl ve svých rukách. Ve druhém týdnu jsem to ale postupně z rukou ztratil," řekl Prokop.

Po technických problémech klesl na osmou pozici a výrazně ztratil. Výše se posunul jen díky odstoupení Nizozemce Bernharda ten Brinkeho v předposlední etapě. "V té době jsme byli od šestého místa o hodiny, takže nemůžu říct, že by mě to mrzelo," podotkl rodák z Jihlavy.

Díky tomu, že české maximum nevylepšil, má motivaci pro další starty. "Loni jsme skončili jedenáctí a měli šanci být sedmí. Kdyby se to povedlo, na co byste se mě teď ptali?" pousmál se Prokop. Uvědomuje si ale, že pokud bude chtít bojovat o páté či šesté místo, musí svůj soukromý tým posílit. S jedním vozem je to nereálné. "Nemůžete čekat, kdo vypadne. Musíte tahat od začátku a je tam mnohem větší riziko, že vypadnete," uvedl.

I proto už letos jednal se Zapletalem, aby jel Dakar a byl připraven mu pomoct. "Potřebujete někoho, kdo u vás v případě nutnosti bude během pár minut. Už letos to vypadalo, že by Miro jel, ale nakonec nesehnal takový objem peněz, což byla škoda. Jsem přesvědčený, že by to pomohlo. Obzvlášť ve druhém týdnu," dodal Prokop.

Zdroj: ČT sport, ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.