Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
MS smíšených dvojic 2024 Švédsko

Kolomý věří v návrat mezi elitu, Macíka těší posun do první desítky

Praha - Martinu Kolomému přišel den volna na Rallye Dakar vhod. Jeho posádka totiž v zatím poslední etapě dojela do cíle s více než dvouhodinovou ztrátou. Její podstatnou část nabrala při opravě kamionu poté, co při jízdě v prachu za kamazem odlétl od kola ruského stroje kámen a zablokoval řízení jeho tatry. Kolomý následně narazil do skály.

Tatra Martina Kolomého
zdroj: ČTK/AP

"Byla to strašná pecka. Davida (Kiliána) bolela hlava ještě z předchozí rány a teď jsme dostali všichni další. Ztratili jsme opravami přes hodinu a půl, ale důležité je, že jsme všichni v pořádku. Samozřejmě to nevzdáváme, vždyť jsme v polovině," uvedl Kolomý.

"Prvních sedm je sice vměstnáno do devětadvaceti minut, mezi osmým a sedmnáctým Kolomým je ale pouhých 45 minut. A Dakar je velmi dlouhý a nevyzpytatelný závod," uvedl manažer týmu Jan Kalivoda.

Šestinásobný účastník Dakarské Rallye Jiří Žák označil Kolomého karambol v etapě do argentinské Salty za běžnou věc. "Jede se ve velikém prachu a občas je prostě třeba zariskovat, když se jede o přední umístění. Pro Martina je Salta zřejmě prokletá, vždyť nedaleko ní v roce 2011 havaroval a skončil v nemocnici," připomněl Žák.

Jelikož ale k takové nepříjemnosti naštěstí došlo před dnem volna, nejsou podle Žáka Kolomého šance beznadějné. "Možnost dojet závod na nějakém velmi pěkném místě existuje. Klidně z toho může být nakonec pátá, šestá příčka," zkusil odhadnout dakarský harcovník.

Problémy neměl jen Kolomý, drsný pád postihl motocyklistu Jana Veselého. "Ahoj. Žiju. Hlásím návrat do Argentiny. Ve speciálu jsem měl pád. Asi jsem se dnes podruhé narodil. Jsem v pohodě, motorka je hodně poničená, ale pokračuji," uvedl Veselý na sociální síti.

Macík je nadšený z průniku do elitní desítky

Při pohledu do průběžných výsledkových listin všech kategorií je nejlépe postaveným českým jezdcem momentálně Martin Macík mladší. V klání kamionů figuruje aktuálně na deváté pozici. "Naší strategií bylo šetřit auto na druhou rychlostní vložku, která následovala odpoledne po přejezdu a měla dalších 106 km. A vyšlo to. V horách jsme jeli opravdu dobré tempo," pochvaloval si Macík průběh sobotní etapy.

Posádky kamionů a automobilů i motocyklisté však měli v sobotu problémy s počasím a následnými podmínkami. Přejezd na druhou část rychlostní zkoušky vedl původně vyschlým korytem řeky, které ale po nárazovém dešti bylo plné vody. I proto opět došlo k úpravě a zkrácení tratě pro motocyklisty. Ostatní kategorie ale pokračovaly po původní trase.

"Další speciálka nám sedla také dobře a nebýt prachu, který nám bránil v nasazeném tempu, snad bychom dopadli ještě lépe. Každopádně umístění v top 10 je skvělé a máme obrovskou
radost," zaradoval se pilot KM Racing, který obsadil sedmé místo a za nejrychlejším Eduarem Nikolajevem z Ruska zaostal jen o deset minut.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články