Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Český pohár Skupiny ČEZ Veltrusy

Duel Latvala vs. Ogier pokračuje v mexických horách

León (Mexiko) - V mexickém Leónu startuje třetí závod mistrovství světa v automobilových soutěžích. Ve vysokohorském prostředí Mexické rallye budou jezdci bojovat o body do průběžného seriálu poprvé na šotolinových tratích, předešlé dvě soutěže se konaly na asfaltu a na sněhu. Pořadatelé připravili pro závodníky trať s 22 rychlostními zkouškami o celkové délce 400 km. Úvodní městská erzeta dlouhá jen 1 010 metrů se pojede v noci na pátek SEČ. Průběh rallye sledujte i na ČT sport. V pátek v 17:00 nabídne exkluzivní přenos náš web.

Jari-Matti Latvala
zdroj: AP autor: Tom Hevezi

Jako lídr průběžného pořadí se na start postaví Fin Jari-Matti Latvala, který ve Švédsku využil zaváhání týmového kolegy a úřadujícího šampiona Sébastiena Ogiera z Francie a připsal si druhé vítězství v kariéře v barvách továrního týmu Volkswagen.

"Triumf ve Švédsku byl pro mě hodně speciální a samozřejmě mi dodal i hodně sebedůvěry. Máme za sebou testy ve Španělsku, kde jsme se snažili připravit na šotolinu," řekl Latvala, který má na kontě 40 bodů. "Věřím, že by se mi mohlo podařit vyhrát i v Mexiku, což ale není hlavní cíl. Chci získat body, umístění na stupních vítězů by bylo super," dodal finský pilot.

Ogier před rokem v Mexiku vyhrál a úspěšný výsledek by rád zopakoval. Vrátil by se díky tomu i do čela MS, na Latvalu momentálně ztrácí pět bodů. "Dlouhé rychlostní zkoušky jsou pro nás výzvou. Před rokem byly jednou z našich silných stránek motory. V těžkých podmínkách jsme měli menší problémy než naši soupeři, snad to bude platit i letos," řekl Ogier a poukázal na vysokou nadmořskou výšku, v níž se bude závodit.

Na startu bude i jediný český pravidelný účastník MS Martin Prokop, který bude usilovat o premiérové body v letošním seriálu. Pilot Jipocar Czech National týmu se bude snažit napravit dojem z předešlých dvou nevydařených závodů, které nedokončil. Před rokem byl Prokop v Mexiku devátý, v roce 2011 sedmý.

Specifické podmínky vyžadují specifické úpravy motoru

Rallye se pojede v minimálně 1 800 metrech a jezdci vyšplhají až na nejvyšší kótu světového šampionátu vůbec - do výšky 2 736 m. "Musíme přizpůsobit motory těmto podmínkám. Charakteristika motoru je nastavená tak, aby dokázala kompenzovat ztrátu výkonu. Kdybychom nepodnikli tuto specifickou práci, ztráceli bychom s každým tisícem metrů nadmořské výšky kolem 10 procent z maximálního výkonu vozu," uvedl šéfinženýr továrního týmu Citroën Didiér Clément.

Průběžné pořadí MS (po 2 ze 13 závodů):

1. Latvala (Fin./Volkswagen Polo R) 40 b, 2. Ogier (Fr./Volkswagen Polo R) 35, 3. Östberg (Nor./Citroën DS3) 30, 4. Mikkelsen (Nor./Volkswagen Polo R) 24, 5. Bouffier (Fr./Ford Fiesta RS) 18, 6. Meeke (Brit./Citroën DS3) 17.

Pořadí týmů: 1. Volkswagen 72, 2. Citroën 56, 3. Volkswagen II 26, 4. M-Sport Ford 22, 5. Hyundai 8, 6. M-Sport Ford II 4.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články