Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Buly - debata expertů

Abraham místo přípravy rehabilituje, jeho start by neměl být ohrožen

Brno - Měsíc před prvním závodem mistrovství světa silničních motocyklů podstupuje český jezdec ve třídě MotoGP Karel Abraham místo intenzivní přípravy stále pouze rehabilitaci po naštípnutí lopatky. V polovině února si při testování na okruhu v Jerezu po pádu bolestivě poranil rameno a záda. O týden později ještě zkoušel testovat v Sepangu, velké bolesti mu ale jezdit nedovolily. Jeho start v úvodním závodu šampionátu by však neměl být ohrožen.

Karel Abraham s novým motocyklem
zdroj: ČT24

"Zranění mě zatím hodně omezuje. Chodím plavat, věnuji se jen speciálním cvikům, což ale nemohu hodnotit jako přípravu. Můj stav se však každým dnem zlepšuje," poznamenal Abraham na dnešním setkání s novináři v Brně. Na úvodní noční závod MS v Kataru se těší, do sezony však neplánuje po loňské 14. pozici přesné umístění. "Chtěl bych, aby byly moje výsledky konstantnější a hlavně abych dojížděl do cíle. To se mi loni několikrát po pádech nepovedlo. Minulý rok byl začátek hodně nervózní, nevěděl jsem, co bude. Nyní jsou pocity navzdory zranění mnohem lepší," nastínil český jezdec, co od nadcházející sezony očekává.

Pravděpodobnou příčinou jeho pádu ve Španělsku byl olej na trati, na stejném místě havaroval zanedlouho i další jezdec. "Spadl jsem přímo na záda, hodně to bolelo. Myslel jsem si, že mám něco zlomeného. Motorka chytla a přední část shořela," řekl Abraham. Naladění nového motocyklu na první závody je podle něho hodně složité. Obsah Abrahamova motocyklu Ducati se z loňských 800 ccm zvýšil na 1 000 ccm. Stroj už nemá karbonový rám, který vystřídal hliník.

"Nedělá to sice velký rozdíl na trati, konstrukčně je však stroj hodně odlišný. Na rovince je zhruba o 15 až 20 kilometrů rychlejší, je však těžší na brzdách," popsal Abraham hlavní rozdíly. První testování nového stroje nebylo jednoduché. Motorka nefungovala podle Abrahamových představ, nastavení dlouho nesplňovalo jeho přání. "Až v závěrečný den testování jsme našli řešení. Jenže poslední hodinu začalo pršet a nemohli jsme dokonat, co jsme chtěli," konstatoval.

Abraham litoval, že ve zcela odlišných klimatických podmínkách v Malajsii při druhém testování nejezdil. V Sepangu jeho úlohu převzal Franco Battaini. "Pomohl nám, neboť mohl pokračovat v nastavení, které jsme měli. Battaini dokázal beze změn zajíždět slušné časy. S motorkou jsme pohnuli o kus dále," dodal hlavní mechanik týmu Martin Havlíček.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články