Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Buly - debata expertů

Prokop potvrdil starty s vozem WRC v MS, chce jet 10 závodů

Praha – Automobilový jezdec Martin Prokop oficiálně potvrdil své starty v příštím ročníku mistrovství světa v rallye se speciálem nejvyšší kategorie WRC. Juniorský světový šampion z roku 2009 se představí za volantem vozu Ford Fiesta RS WRC v deseti závodech na evropském kontinentu. Teoreticky je ale možné, že se Prokop představí i mimo Evropu. "Velký otazník bude nad Francouzskou rallye. Není to náš šálek kávy a osobně si myslím, že tento závod do seriálu nepatří. Možná ho prohodíme se zámořským závodem," řekl Prokop.

Fiesta WRC Martina Prokopa
zdroj: ČTK autor: Michal Doležal

V zámoří se pojede v Mexiku, Argentině a na Novém Zélandu. "Náklady na cestování za moře jsou ale mnohem vyšší, než když jsme tam jezdili dříve," uvedl devětadvacetiletý jezdec, který bude i nadále spolupracovat s navigátorem Janem Tománkem. Prokop naváže v MS na Jana Kopeckého, který v roce 2007 jako poslední Čech před ním startoval v šampionátu s vozem WRC. Jedním z jeho cílů je překonat Kopeckého maximum. Současný tovární jezdec Škody dokázal stejně jako Roman Kresta obsadit v závodě MS páté místo.

Nejdříve se ale Prokop chce s novým autem sžít. "V první polovině sezony bych si chtěl dát čas, abych auto pochopil a začal s ním jezdit stabilně. Aby to nebylo jako na houpačce," uvedl pilot Czech Ford National Teamu. Pak by rád začal bojovat o post nejlepšího jezdce ze soukromých týmů. "To je reálné. Bojovat s kluky z továrních týmů Ford nebo Citroën je mimo realitu. Občas se může něco podařit, ale nemůže to být standardní cíl," podotkl.

Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem
zdroj: ČTK autor: Michal Doležal

Prokop, který naposledy pravidelně závodil s vozem kategorie S2000, si dobře uvědomuje, že bude muset změnit jezdecký styl. "Hlavně budeme muset zrychlit," smál se. Hlavním úkolem bude zažít si jízdu ve vyšších rychlostech. "Vůz WRC se dá velmi dobře regulovat plynem. V S2000 jsme už měli všechno zmáklé a věděli, kdy se co děje. Tady se děje něco pořád. Jezdí se hodně pod plynem a vše se kontroluje výkonem motoru. Změna se ale nedá udělat hned. Musí si na to zvyknout i hlava. Přidat dříve a neřešit to," řekl.

Prokop, který startuje v MS od roku 2005, se s fiestou RS WRC představil "zkušebně" na Britské rallye v minulém týdnu. Po nehodě v pátek a následné penalizaci dojel na 21. místě. I tak byl ale s premiérou v nové kategorii spokojen. "Britská rallye je náročná neustálými změnami podmínek, což byl problém. O tom jsem ale věděl. Chtěli jsme si auto zkusit a svůj účel to splnilo," řekl Prokop, jenž nedělal vědu ani z nehody. "Přišla záhy, ale to k tomu patří. Jsme za ni i rádi. Určitě to nebylo poslední klopýtnutí," přiznal realisticky.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články